Näytän lihavalta vaikka olen 10 kiloa aiempaa kevyempi. Reidet jopa läskisemmän ja paksumman näköiset kuin aiemmin. Mistä tämä johtuu?
Onko tämä joku kehonkuvan häiriö vai mikä?
Painoin ennen 69 kg, olen 165 pitkä. Se oli mielestäni vähän liikaa, joten muutin ruokailutottumuksiani. No nyt painan 59, ja mahdun taas kaikkiin vaatteisiini, mikä olikin tavoitteena. Mutta kun istun pikkuhousuissa sohvalla tai sängyllä, reidet näyttävät aivan valtavan kokoisilta levitessään patjalle. Tai jos kyykistyn. Vatsassa näyttää olevan hirmuinen määrä löllyvää ja tuntuu kuin ei olisi vyötäröä lainkaan. Kuitenkin vaatteet päällä peilistä katsoo ihan normaalin muotoinen ja kokoinen ihminen.
Onko muilla kokemusta tai tietoa tällaisesta? En ole koskaan kärsinyt syömishäiriöistä enkä ollut laihdutuskuurilla, tai muutenkaan tuskastellut ulkonäköäni. Jostain syystä koen nyt kuitenkin kehoni näin.
Kommentit (12)
Sä laihdutit lihakset pois, läski jäi.
Ei kannattaisi pelkästään laihduttaa vaan kasvattaa lihasmassaa. Sit kun on lihaksia niin aineenvaihduntakin nopeutuu ja kuluttaa enemmän. Eikä tule löysää.
Vierailija kirjoitti:
Sä laihdutit lihakset pois, läski jäi.
Ei ole mahdollista, koska suorituskykyni on selvästi aiempaa parempi.
ap
Mittasuhteet ovat muuttuneet, sun ruumiinrakenne on päärynä...
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ruumiinrakenteesta. Voi tosiaan olla, että lantio näyttää valtavalta, koska ne luut on edelleen yhtä leveällä vaikka olen nyt yleisesti ottaen hoikempi.
Mutta miksi reidetkin näyttää sellaisilta melkein pallon muotoisilta, kun istun tässä ja katselen niitä, enkä edes näe lantiotani. Olisiko niissä sitten aiempaa enemmän löysää ihoa, joka leviää nyt laajemmalle vaikka lihaksia siellä alla onkin? Ehkä se on järkevin selitys. Toivottavasti tuo tuosta kiinteytyy vielä.
ap
Jos sulle menee päälle aiempaa pienemmät farkut niin reidet eivät ole kasvaneet. Jos menee isommat niin reidet on kasvaneet. Simppeliä.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa ruumiinrakenteesta. Voi tosiaan olla, että lantio näyttää valtavalta, koska ne luut on edelleen yhtä leveällä vaikka olen nyt yleisesti ottaen hoikempi.
Mutta miksi reidetkin näyttää sellaisilta melkein pallon muotoisilta, kun istun tässä ja katselen niitä, enkä edes näe lantiotani. Olisiko niissä sitten aiempaa enemmän löysää ihoa, joka leviää nyt laajemmalle vaikka lihaksia siellä alla onkin? Ehkä se on järkevin selitys. Toivottavasti tuo tuosta kiinteytyy vielä.
ap
Täällä ihan sama ja olen melkein saman pituinen/painoinen.Treineri sanoi sen johtuvan nestekierron häiriöstä ?(lymfaneste,kts.googlesta).Tsempit sinnekin samassa veneessä ollaan!
Minkä ikäinen olet? Johtuu vanhenemisestakin, jos laihduttaessa löystyy (vaikka pienenee) eikä kiinteydy
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Johtuu vanhenemisestakin, jos laihduttaessa löystyy (vaikka pienenee) eikä kiinteydy
42. Lisäksi mulla on kyllä jo lapsena ollut poikkeavassa määrin löysä iho.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle menee päälle aiempaa pienemmät farkut niin reidet eivät ole kasvaneet. Jos menee isommat niin reidet on kasvaneet. Simppeliä.
N26
Pienemmät menee, sellaiset jotka eivät ole mahtuneet päälle vuosiin. Jännää kuinka silti nuo reidet leviää kuin kananmunat pannulle! :D Kai tässä täytyy alkaa hyväksymään, että tässä iässä keho ei olekaan enää samanlainen kuin nuorena.
ap (N42)
Olet laihaläski.
Onhan se nyt selvä, että kun ihminen laihduttaa nopeasti, ei nahka kerkiä mukaan.
Jos haluat ulkonäköä parantaa, lopeta laihduttaminen ja vaakaan tuijottelu.
Käy salilla vähintään 3 kertaa viikossa, kunnon punttitreeniä eikä mitään kuminauhalla hipsuttelua.
Syö normaalia kotiruokaa, viikonloppuisin voi vähän herkutella.
Tällä sapluunalla olet ensi kesänä kuuma kissa.