Matkaoppaat- ohjelman oppaiden englannin puhuminen
Onko kukaan muu ihmetellyt ohjelman oppaiden tankeroenglantia? Yleensä suomalaiset ovat melko hyviä ääntämään englantia, miten onkin juuri oppaiksi valikoituneet tankeroenkun vääntäjät pahimmasta päästä?
Kommentit (24)
Ja se että en ikinä vetäisi britti aksentilla britille tai muullekkaan.tiedätkö kuinka helposti ne tunnistaa feikin? äänteitä voi aina matkia.
valehdella voit jos saat jtn kiksejä täällä suomalaisille.
Ehkä se on parempikin niin, että muutkin ymmärtävät rallienkkua. Eihän se englanti turkkilaisillekaan ole äidinkieli.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 00:44"]
mäpäs osaan brittiaksenttia,cockney,posh,australian,irish,scottish,jenkki aksentin niin ja mumbay .venaas vielä american accent neutraali.
läslää.im not fucking with u.
mikä ala muuten sopisi mulle kun osaan imitoida ääniä ja ihmisiä?
[/quote] Rumasti ainakin osaat puhua, millahan aksentilla se tuli, ghetto homie?
Vastaus kysymykseesi löytyy matkaoppaiden palkkauksesta. Esim. http://keskustelu.suomi24.fi/node/5065071 -ketjussa kerrotaan että useilla Suomessa tunnetuilla matkatoimistolla aloituspalkka on alle tonnin. Ei tuolla rahalla saa osaavaa henkilökuntaa houkuteltua.
Moni onkin jo tässä ketjussa todennut saman asian. Eli tuo on ainoa englanti jota siellä ymmärretään. Mä teen töitäni ulkomaalaisten kanssa jotka eivät osaa englantia kovin hyvin. Englanti on käyttökielenä noin 70% työajasta. Jos alan lausumaan hienosti ja käyttämään kunnon kielioppia, asiakkaat eivtä ymmärrä minua! Eikö ole tärkeintä että ihmiset ymmärtävät toisiaan, viis lausumisesta!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:48"]poliisit?
ai... buss... gou.
[/quote]
Ei..kun se sanoi sen: "Wii..theik juu..tuu the bus....sstop?" Säälittävää englantia Jyväskylän nokkavalta tyttökytältä. Pieni tyttö vähän liian haastavassa ammatissa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 00:18"]
Kaikki jotka osaavat turkkia paremmin kuin Terhi, saavat minulta luvan arvostella Terhin kielitaitoa julkisesti.
[/quote]
Osaatko sä turkkia eli pystyt kertomaan, että se Terhin turkki on sujuvaa? Mistäs tiedät ettei ole tankeroturkkia?
Ehkä niillä huonosti puhuvilla on muita avuja työhönsä verrattuna hyvin puhuviin. Ystävällisyys, luotettavuus, hyvät hoksottimet yllättävissä tilanteissa yms.
Siis onko kyseessä samainen ohjelma, jossa on joku Terhi niminen esimies tms? Se Terhin puhe on kyllä oikeaa "Ralli-Englantia" parhaimmillaan:D
Juu on tämän Terhin pulju kyseessä. Luulisi että matkailualan ihmiset osaisivat vähän paremmin ääntää... Selväksi tietty asiat tulee noinkin, kuulostaa vaan ihan hullulta!
Mä puhun englantia brittiaksentilla lähes täydellisesti. Asiakaspalvelutyössä olen joutunut opettelemaan ralli-englannin, koska muista kuin englantia puhuvista maista tulevat asiakkaat eivät nopeaa ja sulavaa englannin kieltä ymmärrä. On pakko jättää sanat ääntämättä ja yksinkertaistaa lauserakenteita.
Kuten kaikki, jotka joutuvat olemaan tekemisissä vähän koulutettujen, ei englantia äidinkielenään puhuvien kanssa tietävät, parhaiten ymmärretty kieli on "bad english"...
Ihmetyttää vieläkin enemmän miten matkaoppaina voi olla sellaisia jotka eivät osaa puhua ruotsia. Miten se on mahdollista??? Asiakkaina on ruotsia puhuvia suomalaisia ja ruotsalaisia ja ei osata puhua ruotsia?? Suomalaiselle puhutaan englantia ja oletetaan hänen ymmärtävän sitä. Tämä Terhi johtajana ei osaa puhua ruotsia ja sellainen ihminen pitäisi koskaan voida olla ainakaan johdossa.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:11"]
Ihmetyttää vieläkin enemmän miten matkaoppaina voi olla sellaisia jotka eivät osaa puhua ruotsia. Miten se on mahdollista??? Asiakkaina on ruotsia puhuvia suomalaisia ja ruotsalaisia ja ei osata puhua ruotsia?? Suomalaiselle puhutaan englantia ja oletetaan hänen ymmärtävän sitä. Tämä Terhi johtajana ei osaa puhua ruotsia ja sellainen ihminen pitäisi koskaan voida olla ainakaan johdossa.
[/quote]
eli mielestäsi ruotsin kuninkaan tulisi hallita suomea kun sauli puhuu tankero ruotsia?
eiköhän turkissa tankeroenglanti/turkki ole paras ratkaisu?
Kyllä tiettyjen toimiston oppailta vaaditaan myös alkeellista ruotsia, tietenkin riippuu oppaan tehtävistä.
Tankeroenglantia mäkin olen ihmetellyt, ja lähinnä sitä älyttömän huonoa enkuntaitoa! Ymmärrän, että muiden puhuessa huonoa enkkua sitä itsekin alkaa ääntämään väärin, mutta että kun sanastokaan ei kauas kanna!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:11"]
[/quote]
eli mielestäsi ruotsin kuninkaan tulisi hallita suomea kun sauli puhuu tankero ruotsia?
eiköhän turkissa tankeroenglanti/turkki ole paras ratkaisu?
[/quote]
Suomi on kaksikielinen maa ja Ruotsi on yksikielinen. Suomalaisia asiakkaita pitää kyllä osata palvella molemmilla kotimaisilla kielillä ja kaiken lisäksi on vielä ruotsalaisia asiakkaita. Ja turkkilaiset ei sentään taida deturin asiakkaita olla??
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:39"]
Mä puhun englantia brittiaksentilla lähes täydellisesti. Asiakaspalvelutyössä olen joutunut opettelemaan ralli-englannin, koska muista kuin englantia puhuvista maista tulevat asiakkaat eivät nopeaa ja sulavaa englannin kieltä ymmärrä. On pakko jättää sanat ääntämättä ja yksinkertaistaa lauserakenteita.
[/quote]
Höpöhöpö. Minä olen kaksikielinen, ja puhun kaikille ihan samanlaista englantia. Joskus pitää puhua hieman hitaampaa, mutta en ole koskaan ääntänyt "väärin" tai rikkonut kielioppisääntöjä tietoisesti vain koska toinen ei ole natiivitasoinen. Siinä tekee sitä paitsi sille toisella vain karhunpalveluksen jos itse tahallaan puhuu väärin. Ja olen kyllä aina tullut ymmärretyksi ihan kaikkialla.
mäpäs osaan brittiaksenttia,cockney,posh,australian,irish,scottish,jenkki aksentin niin ja mumbay .venaas vielä american accent neutraali.
läslää.im not fucking with u.
mikä ala muuten sopisi mulle kun osaan imitoida ääniä ja ihmisiä?