Tekisitkö abortin jos saisit tietää odottavasi kolmosia?
Kommentit (42)
Onpa hullu kysymys, miksi ihmeessä joku tekisi? Kamalaa :S
Luultavasti, mulla on jo kolme lasta (sis. kaksoset), täytän tänä vuonna 40 ja mies 50. Kaksoset ovat vielä alle kouluikäisiä. Mies on käynyt vasektomiassa, ja seuraavat vauvat on kyllä lapsenlapsia. Silloin kun odotin kaksosia, ei olisi ollut väliä vaikka olisi tullut kolme, mutta kyllä se käytännössä olisi ollut todella hankalaa ja raskasta, kahden kanssa vielä pärjää kun on kaksi kättä, kolmen kanssa pitää ottaa jo toinen jalkakin käyttöön :)
Tottakai tekisin. Lapsiluku on täynnä, tehokas ehkäisy käytössä. Mutta jos se pettäisi, tekisin abortin joka tapauksessa.
En todellakaan tekis. Olis kivaa, kun olis yhtäkkiä neljä lasta, jos kolmoset tulis :) nyt kyllä luulen odottavani ihan yhtä vaan. Ainakaan varhaisultrassa ei toista näkynyt, vaikka hetken siltä näyttikin.
No oon lapseton ja nyt jos tulisin raskaaksi, tekisin jokatapauksessa abortin. Mutta vakavassa parisuhteessa vaikka 6-7 vuoden päästä en todellakaan tekis. Toi ois ihan ihanne tilanne, että kaikki lapset tulis sit kerralla:)
Lapseton ei valitettavasti tiedä mitä on hoitaa yhtä, kahta tai kolmea. Pitää olla äitinä hyvin vahva kestääkseen kaikki kolme. Ei se mahdotonta ole. Myöskään jos ei ole ennestään lapsia; ei voi tietää miten hyvää aikaa voi myöhemmin olla; kun alusta selviää ja saa apua.
Jos elämäntilanne olisi sellainen että voisin ylipäätään pitää lapsia niin en tietenkään tekisi.
Huh, vois olla aikamoinen härdelli lasten synnyttyä :D
En tekisi vaan ottaisin vastaan iloiten. Olen saanut yhden lapsen hoitojen avulla, joten tuollainen luomu-onni olisi todella yllättävä. Tosin kaikkien kolmen saattaminen hengissä maailmaan ei ole kovin yleistä vaan yksi tai kaksi niistä tavallisesti kuolee jossain vaiheessa, näin olen ymmärtänyt.
Olen tehnyt abortin 3 vuotta sitten kun lapsi ei sopinut elämäntilanteeseeni (koulu juuri loppumassa ja ensimmäinen työpaikka haussa vaativalla alalla). Mutta tuosta syystä en todellakaan tekisi aborttia jos lapsi muuten sopisi elämäntilanteeseeni. Kuten nyt, ihan mielelläni ottaisin kaksoset tai kolmoset ellei se olisi vauvojen terveyden kannalta riskialtista.
Tai no, sitten abortoisin (aikaisessa vaiheessa eli alle 10vko) jos lääkäri ennustaisi että hyvin suurella todennäköisyydellä kolmoset syntyisivät niin aikaisin että olisivat monivammaisia.
Voitte myös suolaruiskulla vähentää niitä alkioita. Kätevää jos toivotte jompaakumpaa sukupuolta niin pääsette samalla valitsemaan pois muut kun miellyttävät alkiot.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:47"]
Olen tehnyt abortin 3 vuotta sitten kun lapsi ei sopinut elämäntilanteeseeni (koulu juuri loppumassa ja ensimmäinen työpaikka haussa vaativalla alalla). Mutta tuosta syystä en todellakaan tekisi aborttia jos lapsi muuten sopisi elämäntilanteeseeni. Kuten nyt, ihan mielelläni ottaisin kaksoset tai kolmoset ellei se olisi vauvojen terveyden kannalta riskialtista.
Tai no, sitten abortoisin (aikaisessa vaiheessa eli alle 10vko) jos lääkäri ennustaisi että hyvin suurella todennäköisyydellä kolmoset syntyisivät niin aikaisin että olisivat monivammaisia.
[/quote]
Miten lääkäri voisi todeta alkuraskaudesta että lapsista tulee monivammaisia???
Joo, kyllähän ne riskit on monikkoraskauksissa suuret, ja lapset syntyy yleensä aikaisemmin, monet keskosina, ja siinä on taas omat riskinsä. Lapset voivat olla vielä syntyessään terveitä, mutta ennenaikaisesta syntymästä johtuen saada ties mitä sairauksia.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Joo, kyllähän ne riskit on monikkoraskauksissa suuret, ja lapset syntyy yleensä aikaisemmin, monet keskosina, ja siinä on taas omat riskinsä. Lapset voivat olla vielä syntyessään terveitä, mutta ennenaikaisesta syntymästä johtuen saada ties mitä sairauksia.
[/quote]
Jos olisi muita seikkoja jotka vaikuttaisivat raskauteen tietty. Vrt. jos siellä olisikin kuusi lasta, takuulla abortoisin niistä ainakin neljä ihan vain siksi että edes joku selviäisi hengissä synnytykseen asti.
Miksi ap:n kysymystä on miinustettu? Eihän ap ottanut kantaa puoleen eikä toiseen.
Tekisin. Toisaalta tekisin abortin, vaikka odottaisin vain yhtä. En halua mitään lukumäärää lapsia.
Tosi vaikea kysymys. Minulla on 4 pientä lasta ja olemme kyllä tällä hetkellä mieheni kanssa jaksamisemme äärirajoilla. Meillä ei varmaankaan talouskaan enää riittäisi edes yhteen lisälapseen. Silti kun asiaa oikein mietin, niin en minä varmaankaan aborttia pystyisi tekemään. Kai sitä vaan yrittäisi keksiä keinot selvitä. Jos olisivat poikia, niin vaatteet ja tarvikkeetkin olisi jo valmiina :) meillä kun on neljä poikaa entuudestaan.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 21:47"]
[/quote]
[/quote]
Nimeä kolme.
Tekisin. Uskon, että se ensimmäinen tasoittaa tietä muillekin sisaruksille. Kivempi saada vähän enemmän kerralla kuin vähitellen. En jaksi synnyyttää uudelleen, haluan kokea sen tuskan vain kerran elämässä, joten miksipä lapsia ei saisi olla samalla kertaa enemmän =D *laiska*
Miksi ihmeessä tekisin?