PMS! mikä auttaisi?
Minulle on tullut TODELLA voimakkaat pms oireet. Kaksi päivää kiukuttaa kaikki ja itkettää, ja mies ja lapset on aika kovilla. Ja kurja olo loppuu kuin seinään kun menkat alkaa. viimeksi mies ehdotti että mitä jos menisin pariksi päiväksi hotelliin ennen menkkoja. Olisiko vinkkejä miten muuten voisi oloa helpottaa?
Kommentit (27)
gynelle kannattaa mennä! hormoonihoitoa voi löytyä avuksi, ja kannattaa varmistaa ettei ole mistään muusta kyse.
kumpa tuo ärtyisyys kestäisi vain kaksi päivää,mulla kestää yli 10 päivää ja pms-oireilu repesi tuollaiseksi kuopuksen synnyttyä. siihen päälle vielä tajuton väsymys ja typeryys parina ekana kuukautiapäivänä+kuukautiskivut. olen kuvitellut että joillain naisilla vain tulee voimakkaammat oireet. pitää varmaan nyt oikeasti varata aikaa gynelle.
Luultavasti haluatte vetää muakin turpaan, mutta uskon saaneeni avun homeopatiasta.
Luultavasti haluatte vetää muakin turpaan, mutta uskon saaneeni avun homeopatiasta.
Minä en ole tuo turpaan vetäjä vaan se joka totesi ettet tiedä mitkä oikeat pms-vaivat ovat. Eli 5 ja 14. Suklaa ja homeopatia ovat hyvin kaukana toisistaan. Mielenkiinnolla kuulisin, mitä homeopaattisia valmisteita käytät.
Väsää muutama hauska palstaprovo ja sitten naureskelet niille itseksesi...
Tulipas nyt sekavasti eli en tarkoita että sinä et tietäisi vaan viittasin omaan kohdan 14 kommenttiin.
t:5,14 ja 19
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:38"]
[/quote]
Sun elämän täytyy olla surkeaa, jos saat kiksejä av-palstalta pms-oireista provoillessa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 22:38"]
[/quote]
Sun elämän täytyy olla surkeaa, jos saat kiksejä av-palstalta pms-oireista provoillessa.
[/quote]
Niinhän se onkin. Minullakin on hirveä PMS.
-ohis
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 07:49"]
kumpa tuo ärtyisyys kestäisi vain kaksi päivää,mulla kestää yli 10 päivää ja pms-oireilu repesi tuollaiseksi kuopuksen synnyttyä. siihen päälle vielä tajuton väsymys ja typeryys parina ekana kuukautiapäivänä+kuukautiskivut. olen kuvitellut että joillain naisilla vain tulee voimakkaammat oireet. pitää varmaan nyt oikeasti varata aikaa gynelle.
[/quote]
Minulla on myös lähemmäs 10 päivää ja siksi olenkin hakenut ja saanut apua, eli suosittelen!
t:5,14,19
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 00:34"]
Tarkoitin homeopatiakommentillani sitä, että se on monen mielestä huijaamista, placeboa tmv. Enää en käytä mitään, koska olen oireeton. Hoito on kokonaisvaltaista, sopivat aineet henkilökohtaisia ja siksi suosittelen homeopaatin vastaanottoa. Netistäkin voi toki katsella oirekuvauksia ja aineita, jos kiinnostaa. t.17
[/quote]
Kiitos, olen muusta syystä menossa homeopaatille ensi viikolla, mutta otampa tämän nyt puheeksi myös. Kiitos vinkistä! Itse en jaksa enää edes vängätä sellaisten kanssa, jotka eivät homeopatiaa pidän oikeana hoitokeinona. Monesti olen apuja saanut :) Hassua, kun en ole itse tullut tätä aiemmin ajatelleeksi pms-kohdalla. Iso kiitos ja homepaatti, jolla käyn on todella hyvä eli hän varmasti löytää oikeat valmisteet!
Mulla auttoi vahva b-vitamiinilisä päivittäin syötynä yllättävän paljon pms-ahdistukseen.
Kannattaa kokeilla muutama kuukausi. Jos tuo ei toimi, noin pahat mielialaoireet ovat ihan riittävä syy lääkärille määrätä masennuslääkkeitä hyvin pienellä annoksella.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:30"]Suklaa auttaa mulla, heh.
[/quote]
Sinulla ei ole aavistustakaan mitkä oikeat pms-vaivat ovat!!!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 01:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 23:30"]Suklaa auttaa mulla, heh.
[/quote]
Sinulla ei ole aavistustakaan mitkä oikeat pms-vaivat ovat!!!
[/quote]
Sama tuli mieleen. Tempoisin turpaan jos joku tulisi tyrkyttämään jotain vitun suklaata.
Semmoista se on. Ei auta kuin kestää vaan. Ehkä lääkäriltä voisi saada jotain oireita helpottavaa, esim. jotain hormonipillereitä? En ole koskaan kysynyt, vaikka minullakin on joinakin kuina tosi vahvat oireet.
Sama! Punaviiniä tässä hörppäilen...
Tiedän olosi ja kuinka hallitsemattoman kurjaa se on!!
Minun keinoni:
Hormonikierukka estää kuukautiset isoilta osin ja siten pms-oireet(tai ainakin keventää huimasti). Asun ulkomailla ja yrttivalmiste nimeltä Premens on hengen- (ja parisuhteen) pelastaja. Helokkiöljy on yksi apu, samoin liikunta. Ja suuri D-vitamiiniannos.
Alkoholi pahentaa vain (paitsi tietysti juodessa helpottaa, mutta seuraavana päivänä vielä pahmpi pms oireisto).
Vaikka tiedän mistä oreeni johtuvat, en pysty hillitsemään itseäni, itken, huudan ja suutun asioista, jotka eivät oikeasti ole sen arvoisia. Samoin olen pohjattoman "taantunut/surullinen", en voisi sanoa kenellekkään että "semmoista se on. Ei auta kuin kestää". En itsekään kestä itseäni, niin miten voisin vaatia sitä läheisiltäni! Olen pms-oireiston aikaan pahimmillani, niin paha etten suo käytöstöni kenellekkään (hallisematon itkuissani, ruma puheissani ja jopa ero tuntuu järkevälle, vaikka muutoin en sitä ikinä edes ajattelisi ja mietin, että kävelen kotoa enkä palaa koskaan)! Näitä ajatuksia en pysty ajattelemaan lainkaan ollessani järjissäni, sillä perheeni on kaikkeni ja kuolisin heidän vuokseen. Pms on aivan helvetillistä mielenhormoonisekoitusta pahimmillaan! Kohdallani varmasti verrattavissa johonkin psyykkiseen sairauteen/psykoosiin! Meillä on neljä lasta ja vasta nuorimman syntymän jlk pms "kytkeytyi" päälle n.2v sitten.
Voimia pms taltuttamiseen ja on monia gynejä esim.Maija Kajan Tampereella jotka osaavat määrätä oikeita apuja pms-oireisiin! Tällä hetkellä pms mallillaan Mirena-kierukalla, 150 d-vit/pv, premens yrtti tbl/pv ja helokki kps/pv. Ja sitä myötä myös oma ja perhe-elämä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:35"]
Alkoholi pahentaa vain (paitsi tietysti juodessa helpottaa, mutta seuraavana päivänä vielä pahmpi pms oireisto).
[/quote]
Joo tiedän. Siirrän tässä ongelmaa huomiselle.
- 4
Tarkoitin homeopatiakommentillani sitä, että se on monen mielestä huijaamista, placeboa tmv. Enää en käytä mitään, koska olen oireeton. Hoito on kokonaisvaltaista, sopivat aineet henkilökohtaisia ja siksi suosittelen homeopaatin vastaanottoa. Netistäkin voi toki katsella oirekuvauksia ja aineita, jos kiinnostaa. t.17