Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhuollon ammattilaisena ottaa päähän, kun omaiset eivät anna elvytyskieltoa

Vierailija
31.10.2020 |

Ei ole mitään järkeä joitain yli 75 v enää elvytellä. Terveydenhuollon ammattilaisena ottaa päähän, jos ei ole annettu elvytyskieltoa.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä yli 75-vuotiaita elvytellä? No onneksi elvytettiin minun mummoni tuon ikäisenä, koska eli vielä yli 15 vuotta sen jälkeen ja suurin osa  noista vuosista oli hyvää mielekästä elämää 

Mitä mummosi tuotti tuona aikana yhteiskunnalle muuta kuin menoja ja kuluja?

En tiedä tästä mummosta, mutta minun vanhempani tienaavat eläkettä (tulevaa perintöä) enemmän kuin minä saan samassa ajassa palkkaa, vaikka minulla on korkeampi koulutus. He siis maksavat verojakin enemmän kuin minä, koska veroprosentti on heillä korkeampi. Yhteiskunnan varoja he eivät kuluta terveinä ihmisinä. Tekevät vapaaehtoistyötä.

Veroa tyhjästä eli tuottamattomia muumioita. Yhteiskunnan varoja he käyttävät joka päivä elleivät asu korpimökissä ilman sähköjä ja vettä.

Tuo kommenttihan on vitsi.

Raha ei voi olla korkein arvo elämässä.

Elämä ei ole kustannustehokasta. Kustannusten kannalta ja rahallisesti olisi kannattavinta jättää syntymättä.

Mutta jos ihmiskunta loppuu, kukaan ei kaipaa rahaa.

Vierailija
62/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän iskä kun joutui sairaalaan sydämen takia. Niin lääkäri ultras sydämen ja sanoi että tarvitsee avoleikkauksen mikä ei ollut mahdollista siinä tilanteessa kun sydän oli niin heikko. Puhui kauniisti ja arvostavasti ja rehellisesti sanoi, että elvytys ei tuottaisi tulosta ja jos hengityskoneeseen joutuisi niin sillä vaan pitkitettäisi kuolemaa.

Tehtiin veljeni kanssa elvytyskielto. Vaikein asia ikinä elämässä. Tuntui kuin olisin jotenkin ulkopuolelta katsellut sitä tilannetta mutta iskä rakas ei jaksanut vaan lähti tai van tuuliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Sitä elvytyskielto ei anneta se on iso päätös kaikesta huolimatta

Vierailija
64/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

75v tänä päivänä ei ole mikään tutiseva, haudan partaalla keikkuva ihmisraiska. Ei välttämättä ole, siis. Yhä isompi osa eläkeläisistä on hyväkuntoisia ja virkeitä, harrastavia jne. Itse asiassa, moni eläkeläinen on paremmassa kunnossa kuin nykynuoret! Kertonee jotain tästä ajasta...

Mun vanhemmat on juuri kyseistä ikäluokkaa. Aktiivisia ja perusterveitä pitkän työuran tehneitä eläkeläisiä.

Toinen puoli tästä kolikosta on huonot eväät elämäänsä saaneet ja/tai huonolla tuurilla itsensä rikkoneet. Huonosta tuurista, entinen työkaveri oli leikattu kasvaimien takia 7 kertaa ennen kuin täytti 30v. Toinen kävi kerran (vai kaksi?) kertaa vuodessa sydämenpysäytyksessä ja tullee käymään koko elämänsä. Noista ei kumpikaan tule olemaan työelämässä eläkeikään asti. En silti näe elvytyskieltoa tarpeellisena kummankaan kohdalla, ainakaan niin kauan kuin sairaudet on hoidettavissa kohtuudella ja kohtalaisella ennusteella.   

Vierailija
65/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joiden mielestä yli 75-vuotiaat ovat turhia, voivat tehdä sitten omalla kohdallaan johtopäätökset sen rajapyykin lähestyessä. Tai jo heti eläkeiän lähestyessä, kun kerran huolestuttaa eläkeläisten aiheuttamat kustannukset muille.

Heh.

Aikoinaan Kaari Utrio ehdotti lehdissä kuolinpiikin antamista yli 70-vuotiaille.

Nyt on itse kohta 80-vuotias, ei kuulemma halua enää keskustella tuosta mielipiteestään 😀

Vierailija
66/66 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elvytyskiellon pyytää ikäihminen itse kun vielä asian ymmärtää, eivät sukulaiset. Oma isäni on ilmoittanut elvytyskiellon ennakkoon, vaikka yli 80- v. ikäisenä on paremmassa kunnossa kuin moni armeijaikäinen.

Joo. Ihan epäilemättä paremmassa kunnossa kuin moni armeijaikäinen. 🤣

Vaikka se tervaskanto jaksaa kulkea marjassa ja sienessä niin et löydä koko maasta ”montaa” (uskoisin että 3+ on monta) huonokuntoisempia parikymppistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä