Paras joulusuklaa/-konvehtirasia
Onkohan minun makuaistini muuttunut? Minulle tarjottiin Marabou Paradis rasian konvehteja ja muutaman syötyäni totesin ettei yksikään ollut hyvän makuinen. Mitkä suklaat/konvehdit ovat mielestänne hyviä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Virosta Kalevin karkkeja, paljon. Jouluksi etenkin. Parasta ovat mansikka-rapaperikonvehdit, todella hyviä! Marmeladi sisällä, päällä tumma suklaa & tosi pirtsakka maku. Vielä Kaseke-makeisia (muistuttavat ihan vähän Brunbergin tryffeleitä maultaan) ja olipa siinä nyt paljon muutakin *hmmmm*. Kalevilla on paremmat karkit kuin Fazerilla!
Mistä tilasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Virosta Kalevin karkkeja, paljon. Jouluksi etenkin. Parasta ovat mansikka-rapaperikonvehdit, todella hyviä! Marmeladi sisällä, päällä tumma suklaa & tosi pirtsakka maku. Vielä Kaseke-makeisia (muistuttavat ihan vähän Brunbergin tryffeleitä maultaan) ja olipa siinä nyt paljon muutakin *hmmmm*. Kalevilla on paremmat karkit kuin Fazerilla!
Mistä tilasit?
Koska Kalevin nettikauppa ei toiminut, suoraan Orklasta. Jos haluat, voin etsiä e-mailin? (Tarkistin ensin Kalevin e-poodin hinnat ja tein niiden mukaan tilauksen. E-pood pitäisi alkaa toimia kunnolla lähiaikoina, mutta tuskin nyt vielä jouluksi....)
En tiedä, onko juhlapöydän konvehdeissa palmuöljyä, mielestäni maistuvat samalta kuin ennenkin. On aina ollut suosikkini, ja tulee varmaan aina olemaan.
Tänään on iltapäivälehdessä kooste siitä, miten eri liikkeissä myyvät eri konvehtirasiat. Katso sieltä.
Tykkään niin monenlaisista, että kiva olisi, jos jotain sekoituksia myisivät. Tai jos olisi irtona myynnissä esim Juliat, Budapestit, Fazerin joulusuklaat ja Pandan tontut. Koko laatikko samaa makua ei ole kiva.
Fazerin kalliimmat konvehtirasiat herkkua. Kaikki Kalevin suklaat maistuvat neuvostoliittolaislta paitsi mustikkavalkosuklaa, joka on hyvää.
Tämän joulun eka suklaarasia syöty, pikkupaketillinen After 8 :)
Minun suosikkini on Bailey"s, etenkin suolaisella kinuskitäytteellä. Lindt myös hyvä, samoin jotkut Maraboun tuotteet. Joku mainitsi aiemmin virolaiset Kalevin suklaat, niistä tosiaan löytyy herkkuja makuja.
Samaa mieltä. Ei maistu yksikään ja ennen kaikkea ei sulaa enää suussa 😞. Huono maku itse kuorrutteellakin.