Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooninen hiivatulehdus ja kyläpaikkojen tarjoilut

Vierailija
13.02.2014 |

Minä kärsin kroonisesta hiivatulehduksesta joka sai alkunsa kortisonikuurista. Olen luopunut gynen neuvojen mukaan sokerista, makeista hedelmistä, vehnästä ja kaikesta raffinoidusta viljasta.

Ihmettelen sitä, että miksi kyläpaikassa loukkaannutaan milteipä verisesti jos en syö tarjoomuksia. Minulle riittää kuppi teetä ilman makeutusta. Minua varten ei tarvi leipoa tai käydä kaupassa. En halua kailottaa kaikelle kansalle intiimivaivoistani. 

Jos jotain haluatte aivan välttämättä tarjota niin tehkää veteen keitettyä kauralesepuuroa. Yksi ystäväni tekee sitä ison kattilallisen ja kaikille se näyttää maistuvan. Tarjoiluongelmaan on siis helppo ratkaisu olemassa. Hiivaton voi ottaa hilloa ja hiivavaivainen voita puuron kyytipojaksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät naiset,

Täällä näkee hyvin paljon eri ketjuja liittyen vatsavaivoihin, hiivaan jne. joten halusin lisätä tänne pienen tieto pläjäyksen joka tulee varmasti suurimmalle osalle uutisena. Hiivan liikakasvu elimistössä EI johdu siitä että syötte liikaa hiilihydraatteja vaan siitä että syötte liikaa rasvoja. Toisinsanoen, kun verenkierrossa on liikaa rasvaa syömämme hiilihydraatit eivät pääse imeytymään kehomme soluihin ja tällöin hiiva ns. syö nämä vierenkierron ylimääräiset sokerit ja alkaa lisääntymään. Nyrkkisääntö on myös, että kun hiivaa on jossain tietyssä elimistön osassa (alapäässä, korvissa, suussa jne.) niin silloin sitä on liikaa myös suolistossa. Tällöin on aika turhaa hoitaa hiivaa paikallisesti. 

Oikeaa infoa hiivasta on ERITTÄIN vähän tarjolla suomeksi joten suosittelen (eiköhän englanti taivu sen verran kaikilta :)) lukemaan kirjan "80/10/10" kirjailijalta Douglas Graham. Youtubessa on myös paljon hyvää infoa.  https://www.youtube.com/watch?v=LcUii0a0gks

Itse selätin kroonisen, vuosia kestäneen, hiivakierteen kuukaudessa näillä neuvoilla.

Tack  ja adjö.

Vierailija
22/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin kroonisesta hiivatulehduksesta joka sai alkunsa kortisonikuurista. Olen luopunut gynen neuvojen mukaan sokerista, makeista hedelmistä, vehnästä ja kaikesta raffinoidusta viljasta.

Ihmettelen sitä, että miksi kyläpaikassa loukkaannutaan milteipä verisesti jos en syö tarjoomuksia. Minulle riittää kuppi teetä ilman makeutusta. Minua varten ei tarvi leipoa tai käydä kaupassa. En halua kailottaa kaikelle kansalle intiimivaivoistani. 

Jos jotain haluatte aivan välttämättä tarjota niin tehkää veteen keitettyä kauralesepuuroa. Yksi ystäväni tekee sitä ison kattilallisen ja kaikille se näyttää maistuvan. Tarjoiluongelmaan on siis helppo ratkaisu olemassa. Hiivaton voi ottaa hilloa ja hiivavaivainen voita puuron kyytipojaksi.

Up! Olen samaa mieltä että on inhottavaa joutua selostamaan omista intiimivaivoistaan.

Minulle on puolestaan neurologi määrännyt krooniseen migreeniin ketogeenisen dieetin muttei sitä oteta tosissaan. Miksi minun pitäisi syödä aineksia, jotka tekevät minut entistä sairaammaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ruokarajoitteiset: sanokaa kyläpaikkaan ETUKÄTEEN rajoitteenne.

On itsestään selvää, että siitä loukkaannutaan, jos ovat teitä varten herkkuja ostaneet tai tehneet ja ette sitten otakaan. Vaiva ja rahat menevät hukkaan. Todella töykeää kieltäytyä, jollei ole rajoitteestaan etukäteen kertonut.

Vierailija
24/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli tuollainen kranttuilija vuosia. Todella ärsyttävää, kun ei syönyt meillä juuri mitään. En viittinyt lopulta edes kutsua häntä.

Lopulta kertoi, että hönellä on nielussaan joku hiivasyndrooma ja siksi ei voi syödä sitä kasvattavia tuotteita.

Nyt ymmärrän, mitä se voi syödä ja mitä ei. Vuosia sillä.meni kertoa selkeä asia.

Vierailija
25/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa on sanoa, että.on hiiva suolistossa?

Miksi keliaakikot ja laktoosivaivaiset kehtaa sanoa ja te ette. Olette outoja.

Vierailija
26/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 16:02"]

Mitäs jos kertoisit jo etukäteen, ettet terveyssyistä voi syödä mitään sokeria eikä vehnäjauhoja. Että jos haluavat tarjoilla jotain, niin pala ruisleipää tai maustamaton jugurtti sopii. Jos alkavat tarkemmin kysellä, niin vastaa että on liian noloa sitä seliellä. Eiköhän ne silloin ymmärrä vaihtaa puheenaihetta. Tsemppiä! Minulla oli monta vuotta jatkuvasti hiivatulehduksia ja ruokavaliolla pääsin niistä erroon. Yhä jos syön liikaa sokeria, oireita alkaa tulla. Silloin jätän taas sokerin ja vehnäjauhot pois, syön A-jurttia maustamattomana ja käytän maitohappokapseleita. Nopeasti auttaa!

En todellakaan halua jakaa alapään asioita kaikkien kanssa!

Kyllä toisten ihmisten pitää kunnioittaa fyysistä koskemattomuuttani. He eivät saa päättää minun syömisistäni ja syömättä jättämisistä.

Kai sä ite keksit syitä miksi et syö. Ei sun Tarvo kailottaa. Mieti ennakkoon... Ja loppu viimeksi riittää kiitos ei.

Vierailija
27/27 |
13.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ruokarajoitteiset: sanokaa kyläpaikkaan ETUKÄTEEN rajoitteenne.

On itsestään selvää, että siitä loukkaannutaan, jos ovat teitä varten herkkuja ostaneet tai tehneet ja ette sitten otakaan. Vaiva ja rahat menevät hukkaan. Todella töykeää kieltäytyä, jollei ole rajoitteestaan etukäteen kertonut.

Ainakin minä sanon mutta joudun joka kerta kuulemaan vänkäyksen: " Ottaisit nyt edes tämän kerran...". Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa mitä toinen ihminen kertoo ainoasta terveydestään ja sen hoitamisesta?

Tuo aiempi kommentti laadukkaan teen tarjoamisesta on hyvä. Olisi todella ihana päästä maistamaan jotain laadukasta teetä. Voittaa pullat ja mässyt mennen tullen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän