Heinämammojen tiistai!!!
Huhuu! Onko täällä heinämammoja vielä? Onkohan Ras-mam lähtenyt jo synnyttämään?Täällä viikkoja 40+1 ja odotellaan, odotellaan.Tänään onneksi on neuvola. Milloinkas on yleensä eka yliaikaiskontrolli äitipolillä? Ite olen käynyt äitipolilla viimeksi rakenneultrassa. Edellisissä raskauksissa jouduin käymään loppuaikoina useamman kerran mm. verenpaineen nousun takia.
Kommentit (10)
Minulla oli eilen neuvola ja nyt sain vasta (näillä viikoilla) kuulla että vauveli on laskeutunut ihan lähtökuoppiinsa. Kauan siinä kesti... No kyllä minä tiesinkin et jotai tuolla alakerrassa on tapahtunu kun on välillä yöt ollu niin vaikeita ja sit sitä särkyä ja jomotusta on jatkunu vielä iltapäivänpuolelle niinä huonoina päivinä...
Minä menen taas ensi maanantaina neuvolaan ja sitten tiistaina sairaalaan näytille, jos ei sitä ennen ole mitään vielä tapahtunut. Ottavat kuulema silloin tiistaina (rv41+6) sisälle heti, jos on jotain hämminkiä, mutta jos ei ole niin sitten muutaman päivään päästä viikonloppuna olis sitten käynnystys edessä. Toivottavasti vauveli hoksaisi itse tulla sitä ennen pois!
Tänä aamuna mulla on ollu ensimmäistä kertaa niitä kipeitä suppareita. Ainakin luulen et ne oli niitä;) Ei mulla ainakaan aikaisemmin ole moisia tuntemuksia ollu. Heräsin puoli kuusi vessaan ja ihmettelin kun ei tuntemukset helpottanu ollenkaan. Aloin sitten oikeen kuulostelemaan niitä, niin se kurja tunne voimistui aina välillä ja sit helpotti hetkeksi. Koko ajan oli kyllä alavatta kipeä ja on vieläkin. Kymmenen jälkeen ei ole enää mahasta sillai enää sit ottanutkaan:( Koiran kanssa kun kävin aamulenkilläkin tuntu välillä aika " mielenkiintoiselta" . Mies olis kyllä kovasti vieny koiraa, mutta minä halusin kävelemään, kun mun puolesta vauveli saisi jo kovaa tulla.
Pitää alkaa varmaan järjestelemään tässä makkarin kaappeja ym:ta kivaa kehitellä, niin jospa tämä odotus tästä vielä iloksi muuttuisi...
Netta rv 40+6
ja onnittelut tupuhupunalle!
Helsingissä päin ainakin on eka yliaikaiskontrolli rv 41+3, ellei se satu sunnuntaiksi, jolloin siirretään seuraavalle päivälle.
Huomenna olisi mullakin neuvola, mutta lapsi on kipeä, joten en varmaan pääse menemään, kun ei ole hoitajaa. Olishan tuo kiva kuulla onko sykkeet kunnossa, kun on vauveli ollu aika hiljainen lähipäivinä.
Lisäksi tuntuu että kaveri ei ole kasvanu pitkään aikaan. Pieneksi tätä on koko ajan sanottukin, mutta olishan neuvolan täti varmaan sanonu, jos hänen mielestään ei olis yhtään kasvanu, kun vatsan päältä kokeilee.
Sitä varmaan muistelee viime raskautta, kun tyttö syntyi 41+ viikoilla vajaa 2700g painoisena. Syytä ei löytyny, synnytykseen mentäessä painoarvio oli noin 3,5 kg... Mietin vaan että oliko kasvu pysähtynyt jossain vaiheessa, vai ollut koko ajan pienempi, mitä ultrattiin.
No, näin loppuajasta tulee mietittyä vähän kaikenlaista ja kohtapuoliinhan se nähdään.
Mutta uskaltaisitteko te muut jättää menemättä neuvolaan???
p75, tasan 40
ollaan ja yhtenä kappaleena :(
Saisi kyllä vaavi jo alkaa tulla, alkaa olla tämmöistä hohhailua, kun ei oikein kauas viitti enää lähteä, eikä oikein huvita tehdäkään mitään, kun on aika lämmin ilmakin ulkona, on siis kirjaimellisesti odottamista. Onhan tässä tätä normaali arkitössötystä tuon kaksi vuotiaan kanssa ja meneehän ne päivät näinkin, mutta saisi jo jotain tapahtua!
Joku kyseli neuvolakäynnin väliin jättämistä, itse olen pari kertaa ottanut pojan mukaan kun ei ole ollut hoitajaa ja olen ollut menossa pelkästään neuvolatätin käynnille. Meillä kun sama täti katsoo odottajat ja pienet lapset, niin sen työhuoneen nurkassa on lelulaatikko ja poika on siinä parikymmentä minuuttia viihtynyt suht hyvin. Lääkäriin en ole edes harkinnut mukaan, ei kaksivuotiaan kuitenkaan tarvitse ihan kaikenlaista nähdä...
Kukka 39+6
Toivottavasti se Ras-mamikin on päässyt jo synnyttämään ettei enää tarvitsisi jännittää suurta vauvaa tai kestää kavereiden pelotteluja... Tule sitten kertomaan miten meni!
Täällä sitä samaa vaan... Tänään ajattelin siivota ja mennä oikeen tosi monelle kävelylle ja vaikka hyppiä ylös ja alas!! No, jos en sentään tuota viimeistä. Olen luvannut miehelle, että se voi mennä kaverinsa häihin perjantaina, jos vauva on silloin jo syntynyt, joten sekin tietysti kovin haluaisi vauvan sitä ennen ulos... Tietysti muutenkin, alkaa sillekin olla pitkä aika odottaa, vaikka sentään käy töissä. Eilisen ultran mukaan tänään olisi vasta laskettu aika, joten jos vauva olis tosi tarkka tyyppi, niin tulisi sitten tänään!
Mä ite aina odotan käyntejä lääkärillä (täällä puolen lampea ei siis ole neuvolasysteemiä), ja ne ovat usein jopa tylsän päivän pelastus. Ei sun, Pirpana, varmaan silti tarvi pelätä, jos jätät väliin, kyllä varmaan tuntisit jos jokin olisi huonosti. Niitä liikkeitähän voit laskea kotonakin ja mennä sitten vaikka myöhemmin jos tuntuu ettei niitä tullut tarpeeksi. Mullekin annettiin oikeestaan vasta nyt ohjeistusta tuohon liikelaskentaan, joten tähän asti se on ollut enemmänkin vaan oman näppituntuman varassa.
Nuo yöt alkaa olemaan tosi epämukavia. Aina tuntuu olevan kuuma, vaikka kuinka on ikkuna auki ja tuuletin päällä. Alan olla kyllästynyt nukkumaan kyljelläni ja mahaan sattuu usein, olisikohan se sen takia, että se painaa niin paljon. No, jos pian pääsisi taas vaihtelemaan asentoja.
Mukavaa päivänjatkoa!
Buddy77 40+5
Onnittelut Tupuhupunalle, vähän alkaa kademieli vallata tunteita kun saa kokoajan lukea kuinka muut hakevat tuhisijansa kotiin. Täällä ei edelleenkään mitään mikä viittaisi siihen, että synnytys olisi lähestymässä. Vauva vain liikkuessaan tekee tosi kipeää tuonne alavatsaan tuntuu aivan siltä kuin nykkisi virtsaputkea irti vaan eipä auta kuin purra hammasta.
Kovin tänään on hiljaista liekö muut jo päässeet tositoimiin. Näin viime metreillä alkaa jo huoli painaa, että miten tuo meidän 2.5v neiti pärjää täällä kotona kun ei olla oltu erossa kuin alta kymmenen kertaa koko hänen pienen elämän aikana ja silloinkin vain muutama tunti kerrallaan, turhahan tuota on surra etukäteen kun asialle ei mitään voi. Ollaan neidin kanssa yleensä yhdessä 24h päivässä kun iskä reissutöissä. Täytyy noille isoille (15v ja 13v) isoveljille antaa äidin sairaalassa oloajan kesätöiksi että vähän vuorotellenkaan leikkisivät siskon kanssa, he kun ovat siskosta ihaninta mitä maailmassa voi olla.
Pitäis jaksaa alkaa ruokaa vääntään, vaikkei vois vähempää kiinnostaa. Vieläkin voimat kortilla kun eilen koitin koko päivän touhuta että lähtö tulisi, mutten saanut aikaiseksi kuin tosi turvonneet kipeät jalat ei edes yhtä vaivaista supistusta.
Jaksuja odotteluun meille jotka vielä sitkeästi odotellaan
Mikaido73 rv 39+5
Mä jo meinasin, kun en pinoa meinannu löytää ,ettei täällä ole enää ketään. Olihan sentään jokunen.
Eipä mitään uutta vieläkään. Meinasin et rupeen peseen ikkunoita nyt ihan ajan kuluksi mutta en löytäny ikkunan avaajaa. Saas nähdäsaanko inspiraation syttymään uudelleen ja haen äidiltäni sellasen lainaan. Huomen jos pesis lattiat,mikäli intoa riittää....ois kyl syytä. Kivaa että taas on kesäinen ilma mutta tuo taas mukanaan ton turvotuksen tuskan.
Edelleen odotteleva SurinaS ja rv39+5
Onnea taasen nyyttinsä jo saaneille! Täällä edelleen odotellaan ja jotenkin tuntuu, että pitkälle elokuuta mennään niin että rutisee. Pikkuhiljaa alkaa taas olemaan sellainen olo, että vauveli voisi ystävällisesti poistua yksiöstään ja liittyä meidän muiden seuraan. Maha on valtava ja kaikki liikkeet on mulla tosi kömpelöitä. Nyt kun nämä helteet alkoivat niin jalat turpoaa ja muutenkin olo tuntuu massiiviselta. Mä olen jo niin kypsynyt noihin äitiysvaatteisiinkin ja haluaisin jo muutakin päälle. Viimeksi kävi ihan samalla tavalla. Lopussa mahtui päälle noista vaatteista niin pieni osa että valikoima oli surkea, joten noita samoja tulee pidettyä päivästä toiseen.
Mulla on ensi viikolla taas neuvola päivä lasketun ajan jälkeen ja ajattelin pyytää lähetettä synnärille ultraan. Saisivat vähän tehdä kokoarviota tästä meidän jättiläisestä, että kuinka paljon yli tämän voipi laskea. Semmoista yli viisikiloista kun ei ole kiva synnyttää alakautta :(
No kovasti jaksamista kaikille
-aurinko 06 ja rv 39+2
Meille syntyi sunnuntai-iltana (rv39+3) ihana pikkuinen tyttö. 3180g, 48cm ja pipo 34,5cm. Pääsin siis vihdoin monen yön kärvistelyjen jälkeen tositoimiin. Kotiuduttiin jo tänään iltapäivällä. Isoveli 3v. käy melkoisilla ylikierroksilla, saa nähdä miten lähtee arki sujumaan... Kirjoittelen synnytyksestä myöhemmin lisää tuonne synnytyspuolelle.
- Antracite ja " Oili" 2vrk
Mua on supistellu nyt klo 18:sta ja supparit käy koko ajan vaan kipeemmiksi. Istuakkaan ei enää oikeen voi. Limatulppakin irtosi varmaan tässä illalla. On ainakin tullu sellasta rusehtavaa mömmöä, kun oon käyny veskissä ja on vähän siteeseenkin tiputellu. Suppareiden väli on kyllä vielä 10-15min, mut luulen et tästä aika pian lähetään kohti sairaalaa. Sen verran vielä hermostuttaakin, kun tämähän on mun ensimmäinen raskaus... Saa nähä tulenko takaisin nyytin kanssa. Jännittää! Pitäkää mulle peukkuja, että hengissä/kunnialla selviän tulevasta koitoksesta.
Netta
enpä ole päässyt koneen ääreen, nyt ajattelin ilmoitella että meidän perheen kolmas lapsi syntyi pe 21.7. klo 8.32 suunnitellulla sektiolla (raskausviikkoja 39+1) ja poika sai täydet 10 pistettä ja painoa oli 4170g ja pituutta 51 cm py. 35,5 että soma ihana pakkaus. eilen kotiuduttiin sairaalasta ja nyt opetellaan taas elämää pienen vauvan kanssa, sisarukset on innoissaan pikku-veljestä!!!
Kirjoittelen kuulumisia myös tuonne synnytyspuolelle.
Tupuhupuna+ eemeli 4päivää vanha