Olen nainen, jolla treenatut lihakset ja rasvaprosentti 14, kysyttävää?
Kysyttävää?
P.S. Nimimerkkini ei tarkoita että käyttäisin hormoneita... Ellei e-pillereitä lasketa ;)
Kommentit (29)
Jotain tehokkaita liikkeitä, millä saa ylimääräiset kilot vatsasta pois? Muuten olen hyvässä kunnossa, mutta vatsa"makkarat" häiritsee.
Oletko liian skrode naiseksi? Paljon nousee penkistä? Entä mave ja kyykky?
Teetkö itse treeniohjelmasi vai onko sulla valmentaja/PT? Tähtäätkö kisoihin?
Uskallatko laittaa tunnistamatonta kuvaa kropasta?
Mulla oli sun ikäisenä tai nuorempana rasva% samoissa lukemissa (pihtimitaten, niillä vaaoilla yms. ihan aikuisten oikeasti ei tee yhtään mitään!) ja mulla oli kuukautishäiriöitä. Jossain vaiheessa olivat puoli vuotta poiskin. 15 % oli mulla se suurinpiirteinen raja jossa alkoi tulla vuotohäiriöitä, mutta se on kai vähän yksilökohtaista. Todellisuudessa sulla ei ole aavistustakaan sun kuukautiskiertosi tilasta jos syöt e-pillereitä.
Sinänsä vuotohäiriöitä ei mun kohdalla pidetty kovin kummoisina, jos ne on ajoittaisia nuorella urheilijalla joka kilpailee. Pidemmällä tähtäimellä on jonkin sortin riskejä esim. osteoporoosin kehittymiseen myöhemmässä elämässä, kun estrogeenintuotanto on pitkään matalalla tasolla.
Itse en ole halunnut sotkea omaa hormonitoimintaani edes e-pillereillä. Joidenkin tuoreempien tutkimusten mukaan joillakin naisilla lihaskasvu hieman häiriintyy hormonihoidoista, uskon tähän vaikka tuloksia on vielä varsin vähän ja erot eivät välttämättä olisi suuria.
Olet alle 20-vuotias naisenalku, jolla keho ja hormonitoiminta on kehittymisasteella ja anteeksi vain, sen ikäiset naturellina treenaavat harvemmin ovat vielä kummoisessakaan kunnossa :) Ne treenivuodet näes. Pidän sua liioittelijana kunnes esität kuvan.
22: sitä olenkin miettinyt.. No, loppukesästä sen näkee!
23: siihen ei auta oikein muu kuin aerobinen...
24: en tiedä, mikä on skrode :D En ole aikoihin kokeillut maksimeita eri liikkeistä, mutta penkkiä teen 10 toiston sarjoja 40 kilolla, mavea 12 toiston sarjoja 70 kilolla ja kyykkyä 10 toiston sarjoja 60 kilolla.
25: Teen itse ohjelmat. Tähtään kisoihin vasta joskus myöhemmin, sitten kun lapset on tehty...
26: voin laittaa kuvan, kunhan saisin kuvattua :)
27: Olen noita e-pillereiden vaikutuksia miettinytkin, enkä aio niitä jatkaa enää sen jälkeen koskaan kun olen ne ensi syksynä lopettanut. Uskon, että ne vaikuttavat lihasten kehitykseen... Tuntuu että tuloksia tulee nyt tosi hitaasti.
Yritän laittaa huomenna kuvan, pitäisi vaan saada se kuva otettua!
Kuva joka kulmasta tai ei uskota.
Mistä tiedät että kuukautisesi toimivat jos käytät e-pillereitä? Niitä syödessähän ei ole kuukautisia vaan säännöllinen tyhjennysvuoto.