Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klo 22 nukkumaan ihan joka ainoa päivä.

Vierailija
31.12.2013 |

Miehen mielestä sunnuntaisin ja jokaisena arkipäivänä nukkumaanmenoaika on klo 22.

Perjantai-iltaisin ja lauantai-iltaisinkin on tuohon aikaan menossa nukkumaan, ellei ole jotakin ohjelmaa (vieraita/kylässä/kaljottelua/tms).

Aikuinen ihminen, luulisi että joskus voisi valvoa vähän pidempään, vaikka aamulla onkin töihin meno. Onhan kaikilla muillakin ja en pysty uskomaan, että jokainen työläinen menee 22 nukkumaan joka ilta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21.30 nukkumaan ja aamulla 05.00 ylös ilman herätyskelloa. Kaikki kaupassa käynti ja asiat hoidetaan aamulla, olen joskus iltapäivällä käynyt kauppakeskuksessa ja Obelixin sanoin hulluja nuo iltapäivä ihmiset.

Vierailija
2/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä myös noin, ja ihan joka ikinen päivä, oli pyhä tai arki, eivätkä ne eläkeläisellä eroa muutenkaan toisistaan. Ryyppäskin aamuviidestä asti, ei puhettakaan että yli puolenyön olisi valvonut silloinkaan ja nukkunut pidempään.

Ja hänen mielestään hän tietenkin oli parempi ihminen kuin minä, jonka rytmi siirtyy aina väkisin yökukkumiseen ja aamupäivän nukkumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mennään meilläkin... joskus jopa aikaisemmin, tosi harvoin myöhemmin. Ja vaikkei olisi työpäiväkään. Aamusta on paljon tehokkaampaa tehdä asioita, ja on jotenkin virkumpi olo koko päivän. Lasten kanssakin on hyvä pitää rytmiä, en haluaisi, että lapset pitäisi herättämällä herättää aina päivähoitoon tai kouluun. Ja jos ei itsekin mene ajoissa unille, ei jaksa pirteänä nousta lasten kanssa.

Vierailija
4/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hyväksy ihmisten erilaisuutta? On iltaihmisiä ja aamuihmisiä. Itse kuulun niihin, joille myöhään valvominen on piinaa ja pitkään aamulla nukkuminen mahdotonta. Ei se mitään "aikuisuutta" osoita, että kukkuu valveilla yli puolen yön.

Vierailija
5/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin menen nukkumaan arkena viimeistään 21:30 ja viikonloppuisin viimeistään 22:30. Mua väsyttää siihen aikaan eli menen silloin nukkumaan. Ei siihen varmaan puolison lupaa tarvita?

Vierailija
6/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on migreenitaipumus. Ja yksi asia, jolla pidän sitä kurissa on kellon mukaan eläminen. Eli kyllä vaan, ihan turha jäädä telkkarin eteen illalla kun laitan lapset nukkumaan ja jos ehtisinkin jotain leffaa aloittaa, niin loppuun en sitä katso.

Illanvietot ovat asia erikseen. Mutta täytyy sanoa, ettei pelkässä myöhään valvomisessa ole mitään itseisarvoa. Kun nukkuu ajallaan, valvoo ja ehtii tehdä ne muut jutut sitten myös ajallaan.

Vierailija
7/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä

Vierailija
8/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Itse haluan mennä nukkumaan viimeistään 22.30 ja viikonloppuisin herään viimeistään 07.30. Olen aamuihminen ja jos nukun pidempään, olen heti aamulla vihainen, koska osa päivästä on mennyt täysin hukkaan. Minulle aamu on päivän parasta aikaa.

Vierailija
9/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin mies ja menen yleensä heti perästä. Ihan hyvä vaan, muuten tulis roikuttua yli 23 tekemättä ei mitään koneella.

Vierailija
10/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia vuorokausirytmejä, eikä ketään mielestäni pitäisi yksityiselämässä pakottaa valvomaan aikoina, jolloin he eivät yksinkertaisesti jaksa tehdä asioita samalla tavalla kuin rytminsä mukaisina aikoina. Tätähän on ihan tarpeeksi jo kodin ulkopuolisessa elämässä. Yhteiskunta kun ei toimisi, jos kaikki noudattaisivat täysin omaa rytmiään.  Mutta AP:n mies tiukkoine aikarajoineen kuulostaa kyllä hitusen neuroottiselta tapaukselta.

Erilainen vuorokausirytmi on myös oikeasti ongelma parisuhteissa ja perheissä. Koin tämän edellisessä suhteessa. Olen itse enemmän iltaihminen, kun taas entinen mieheni oli aamuihminen. Yhteistä laatuaika oli ehkä viikonloppuisin 12.00-18.00. Meillä ei kovin montaa säkenöivää keskustelua aamiaispöydässä käyty, aamuseksin harrastamisesta puhumattakaan. Ja toisaalta, varsinkin viikolla tuntui, että mies meni aina nukkumaan liian aikaisin. Erohan siitä sitten tuli, tämä ei varmasti ollut ainoa syy, mutta ehdottomasti vaikutti "erilleen kasvamiseen".

Nykyisessä suhteessa sitten on ihan eri tilanne. Vaikka meillä kummallakin on ollut ainakin välillä pitkälle iltaan venyvä työ, olemme kuitenkin ihan arkenakin saaneet vielä tehtyä asioita yhdessä, koska olemme usein virkeimmillämme juuri iltayhdeksän ja puolenyön välillä. Toivoa sopii, että lapsi on perinyt meidän, eikä vaikkapa äidinisänsä (myös aamuihminen, oikein hyvin muistan, kuinka "isi" heräsi sunnuntaina kuudelta hiihtolenkille...) rytmin. 

Vierailija
11/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sun miestä ap ärsyttää sun vuorokausirytmisi?

Vierailija
12/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vielä jatkaa, että olen oikeasti kateellinen teille aamuihmisille. Yhteiskunta kun on rakennettu teidän ehdoillanne, yksinkertaisesti on helpompi saada kaikki asiat hoidettua, jos pystyy esim. virastoissa asioimaan heti 08.15 jälkeen, ja kaupoille jo 09.00. 

Minä juon tässä juuri toista kupillista kahvia, ja yritän saada vaatteet päälle vain, koska ihan tietoisesti olen järjestänyt asioita niin, että olen lähdössä kaupungille ennenkuin tänäänkin töissä olevat valtaavat kaupat 14.00 alkaen. Muuten en ennen kahta olisi liikkeellä mitenkään.

Vierailija
13/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuohon pystyisi itsekin.. En ikinä herää aamuisin levänneenä, aina väsyttää ja olo on tahmea ja viluinen. Silti illalla tulee valvottua, huoh :( Taidanpa tehdä uudenvuodenlupauksen että viimeistään klo 22 sammuu valot ja pää tyynyyn!

Vierailija
14/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies sulla.Ihmisen hyvinvoinnin perusta on riittävä uni.

Vierailija
15/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Hän ei halua hukata elämästään yhtään päivää olemalla väsynyt. Sinun päivääsi pieni väsymys ei haittaa, mutta joillekin se on kuin olisi krapulassa koko päivän. Jos mulla on tunti univajetta, odotan koko päivän, että tulis ilta ja pääsisi nukkumaan. Ei mikään tavoiteltava olotila siis.

Vierailija
16/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä menen arki-iltaisin nukkumaan jo klo 21 jälkeen. Herätys 5.30 joten pakko on jos aion olla skarppina töissä seuraavana päivänä. 

Vierailija
17/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos saa unen noin aikaisin. Itse en saa nukahdettua ennen yhtä vaikka menisin yhdeksältä sänkyyn pyörimään. Tämä yhdistettynä aamuvirkkuihin lapsiin. Elämä on suoraan sanottuna ihan helvettiä.

Vierailija
18/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä aamuihmisenä on ihanaa. Ei koskaan sitä toisille ilmeisen tuttua tunnetta, että nyt PITÄÄ jo herätä ja nousta. Aina virkkuna liikkeelle, ja varmuuden vuoksi viritetty herätyskello pois päältä. Lantin toinen puoli on armoton iltaunisuus, joka joskus haittaa vapaa-ajan viettoa.

Vierailija
19/19 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on luonnostaan järkyttävän iso unentarve, 10 tuntia. Arkena ehdin yleensä vasta klo 22 nukkumaan, ja herätys on klo 6. Noilla 8 tunnin yöunilla nukahtelen pystyyn ja nuokun jatkuvasti. Minulle tuo 22 on siis myöhä ja ottaa tosi paljon itseänikin päähän, että pitäisi mennä kahdeksalta iltaisin nukkumaan että jaksaisi normaalissa arjessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan