Mitä ajattelet aikuisesta ihmisestä, joka muusaa ruokansa?
Eli siis sekoittaa kaikki ruoat yhteen lautasella ja painelee sitä haarukalla muusiksi ja syö ruokansa vasta sitten?
Kommentit (48)
"Kotona muussaan ja kuljen rääsyissä mutta ihmisten ilmoilla olen niiiiin vieraskoreaa että ja lapsetkin opetan siihen!" Voi hitto miten säälittäviä, pikkumaisia kulissi-ihmisiä sitä voikaan olla. Miten sitä kehtaa tollasta edes tunnustaa. :D
Ollut vankilassa. Monet eks-vangit plus ne vähä-älyiset junttimiehet tekee niin.
Mua jo naurattaa niin tää koko ketju! :D No kukin tyylillään. Eikä mun todellakaan tarvitse erikseen miettiä olenko nyt kotona vai ravintolassa kyllä se nyt menee ihan luonnostaan. Olkaamme kaikki onnellisia niin kuin olemme. Ja onneksi jokainen saa itse valita asuinkumppaninsa.
Jos muussaa kaiken ruokansa julkisella paikalla, eikä vain kotonaan, niin olettaisin että kyseessä on joku sairaus. Yleisimpinä ehkä risojen leikkaukset, ne aiheuttavat joillekin nielemisvaikeuksia vielä pitkään sen jälkeen, kun sairauslomat ovat loppuneet. Ei ole pakko silti syödä sosekeittoa joka aterialla.
Sukulaisen yllämainittu "vähä-älyinen junttimies" mössöää perunansa ja muutenkin on ihmeellinen ruoan närppijä ja täysin häiriintyneet syömätavat omaava. Sinänsä muussaaminen kyllä mätsää miehen personaan, kun on käytökseltään ja aivotoiminnaltaan kuin iso vauva. :)
Ehkä siinä tavassa kulminoituu suomalaiseen ruokakultturiin kuuluva helppouden ja nopeuden vaatimus. Äkkiä naamaan! Lautaselle asti ei saa tulla kuoria, ruotoja, luita, nahkoja. Helpointa on, kun kaikki on valmiiksi pehmoista ja sitten sen vielä muusaa. Alle minuutissa lautanen tyhjäksi!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 15:33"]
Ehkä siinä tavassa kulminoituu suomalaiseen ruokakultturiin kuuluva helppouden ja nopeuden vaatimus. Äkkiä naamaan! Lautaselle asti ei saa tulla kuoria, ruotoja, luita, nahkoja. Helpointa on, kun kaikki on valmiiksi pehmoista ja sitten sen vielä muusaa. Alle minuutissa lautanen tyhjäksi!
[/quote]
Oivaltavasti ja hauskasti kirjoitettu! :D totta!
[/quote]
Hurjasti aamenta tälle!
[/quote]
Ja mahdollisimman vähän mausteita, ettei vaan syöminen hidastu sillä että olisi liian tulista/mausteista. Pullamössö paras mössö!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:42"]
Itseäni kummastuttaa pöytätapojen puuttuminen. Näen aikuisia, jotka syövät pelkällä haarukalla tai ihmisiä, jotka syövät kyllä haarukalla ja veitsellä mutta haarukka on piikit ylöspäin "kuppina", johon ruoka lapetaan. Ei aterimien käyttö niin vaikeaa.
[/quote] Pitäisikö siis vaikkapa herneet pyydystää yksitellen harukan piikkeihin? Kyllä mä ainakin "lusikoin" haarukalla...
No mulla kyllä ei ole nopeudesta kyse vaan mausta! On rapujakin kiva syödä tai jotain muuta vastaavaa. Mä en vieläkään tajua miks tää liitetään junttiuteen tai vähä älyiyyteen? Muuten syön kyllä ihan siivosti kotonakin. Peruna nyt on sellanen ruoka jonka haluun muusata, en mä nyt makaronilaatikkoa tai kalapuikkoja sörsseliksi vedä!
En olisi uskonut, että teistä kaiken tietävistä ja osaavista av-mammoista paljastuu tuollaisia porsaita. Jos nimittäin hyvät ruokailutavat ovat "selkäytimessä", niin kyllä ne luontevasti ovat käytössä kotonakin eikä vain kylässä tai ravintolassa. Se, ovatko haarukan piikit ylös- vai alaspäin, on toissijainen asia. Varsinkin kun kaavitaan viimeisiä lautaselta, on yksinkertaisempaa kääntää haarukka toisinpäin. Ne pari kolme viimeistä riisinjyvää eivät vain kestä haarukan "selässä".
Miksi te käytätte ihan turhaan haarukkaakaan? Lusikkahan riittäisi ihan hyvin tai sitten ilman turhia välineitä. Siitä vaan lautasen reunasta kielellä lipomaan. Lopuksi puhdistuu lautanenkin, ei tarvitse edes koiralla nuolettaa.
Joku ihmetteli, missä tuollaisia muussaajia on. Kyllä niitä vaan tuntuu olevan eikä aina tarvitse edes olla perinteinen junttikaan. Olen nähnyt parinkin entisen kollegan (korkeasti koulutettuja molemmat) muussaavan työpaikan ruokalassakin kaiken yhdeksi sotkuksi. Joskus olen miettinyt, eivätkö heidän vaimonsakaan ole huomauttaneet asiasta, vai ovatko he samanlaisia possuja.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:24"]Eli siis sekoittaa kaikki ruoat yhteen lautasella ja painelee sitä haarukalla muusiksi ja syö ruokansa vasta sitten?
[/quote]
En mitään. En ole noin yksinkertaista wt-ihmistä vielä tavannut, joten en usko että tuollaisia edes on olemassa. Jos tosiaan on, niin huhhuh vaan. Varmaan äiti/vaimo pyyhkii tyypin perseenkin kakin jälkeen edelleen.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:42"]
Itseäni kummastuttaa pöytätapojen puuttuminen. Näen aikuisia, jotka syövät pelkällä haarukalla tai ihmisiä, jotka syövät kyllä haarukalla ja veitsellä mutta haarukka on piikit ylöspäin "kuppina", johon ruoka lapetaan. Ei aterimien käyttö niin vaikeaa.
[/quote]
Monia ruokia kuuluukin syödä ilman veistä, esim. pasta, laatikkoruuat, salaatit, siis kaikki, missä ei ole mitään leikattavaa.
Suomalaisilla on outo käsitys, että hyvät ruokatavat edellyttävät aina veitsen ja haarukan käyttämistä. Moukat.
Ei ole tapana tuijottaa muiden ruokalautasia, joten en ajattele mitään.
Sekoittamalla ja muussaamalla ruuan saa hyvin kaikki maut sekoitettua ja näin voi nauttia ateriasta täysin joka suupalalla.
Nakkikeittokin maistuu ihan erilaiselta,kun ne muussaa. Ja laitan sitä sörsseliä ruisleivän päälle. Mutta ihan kotona,en työpaikka ruokalassa,siellä syön sivistyneesti.
No minulla on ainakin niin ärtynyt suoli, että vaatii mahdollisimman hyvin sulavaa ruokaa sisäänsä imeytyäkseen.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 17:40"]
En olisi uskonut, että teistä kaiken tietävistä ja osaavista av-mammoista paljastuu tuollaisia porsaita. Jos nimittäin hyvät ruokailutavat ovat "selkäytimessä", niin kyllä ne luontevasti ovat käytössä kotonakin eikä vain kylässä tai ravintolassa. Se, ovatko haarukan piikit ylös- vai alaspäin, on toissijainen asia. Varsinkin kun kaavitaan viimeisiä lautaselta, on yksinkertaisempaa kääntää haarukka toisinpäin. Ne pari kolme viimeistä riisinjyvää eivät vain kestä haarukan "selässä".
Miksi te käytätte ihan turhaan haarukkaakaan? Lusikkahan riittäisi ihan hyvin tai sitten ilman turhia välineitä. Siitä vaan lautasen reunasta kielellä lipomaan. Lopuksi puhdistuu lautanenkin, ei tarvitse edes koiralla nuolettaa.
Joku ihmetteli, missä tuollaisia muussaajia on. Kyllä niitä vaan tuntuu olevan eikä aina tarvitse edes olla perinteinen junttikaan. Olen nähnyt parinkin entisen kollegan (korkeasti koulutettuja molemmat) muussaavan työpaikan ruokalassakin kaiken yhdeksi sotkuksi. Joskus olen miettinyt, eivätkö heidän vaimonsakaan ole huomauttaneet asiasta, vai ovatko he samanlaisia possuja.
[/quote]
Sekoitat nyt ulkokultaiset tavat älykkyyteen. No, teitä turhiin asioihin huomion kiinnittäjiä riittää...
Muussaan. Olen toipumassa ruokatorven syövästä ja ruokatorveni on todella arka leikkauksen jälkeen, isojen ja kovien ruuan palasten pureskelu sattuu samoin nieleminen. Pitäisiköhän laittaa otsaan kyltti jotteivat av-mammat paheksu tapaani muussata?