Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla epätoivoinen, mikä ammatti/koulutus mulle oikein voisi sopia? Voiko tällaisilla spekseillä työllistyä?

Vierailija
31.10.2020 |

- Olen matemaattisesti lahjaton ja inhoan koko ainetta, joten mikään missä tarvitaan laskupäätä ei käy

- Fyysisiä rajoitteita löytyy, joten sellainenkin työ on poissuljettu. Olen myös toivoton ompelemisessa ym. käsillä tehtävissä asioissa

- En pidä ihmisistä (jos avopuolisoa ja sisaruksia ei oteta lukuun), inhoan esillä olemista ja jännitän sosiaalisissa tilanteissa, eli mitään kauhean ihmisläheistäkään en haluaisi tehdä

- Kielipää on heikko

- Työskentelen hitaasti, eli ei mikään nopeatempoinen ei sovi

Tällä hetkellä asun avopuolison kanssa ja vietän välivuotta. Lukiossa olin lahjakas lähes kaikissa reaaliaineissa ja ihan okei äidinkielessä, joten varmaankin pääsisin opiskelemaan jotain humanistista tai yhteiskuntatieteellistä alaa. Tuntuu kuitenkin, että noiden muiden puutteiden takia tällaisella osaamisella mikään työllistävä ala ei tule onnistumaan. Ajattelin kuitenkin vielä kokeilla onneani, ehkä av-mammoilla on jotain ehdotuksia joita mulla ei ole käynyt mielessä vielä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija?

Vierailija
2/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkakuski

Vierailija
4/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkija, esim historioitsija tai sosiologian ala.

Vierailija
5/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla on aika rajoitekeskeinen näkökulma. Missä olet hyvä, mistä olet kiinnostunut, mistä nautit? Jos olit hyvä lukiossa, hae yliopistoon ja pyri asiantuntijan tai tutkijan työhön. Tiedän monivammaisen joka tekee jo toista maisterintutkintoa vaativalla alalla joten en tiedä millaiset fyysiset rajoitteet estäisivät perus istumatyön. Nykyään nuorilla ihmisillä on ajatus ja pelko että työelämä vaatii ihan huimia suorituksia mikä ei pidä paikkaansa. Lähes kuka tahansa pärjää työelämässä: hoitaa sovitut jutut, on mukava toisille ja täsmällinen, kertoo ajoissa jos ei saa jotain tehtyä tai tarvitsee apua. Mene juttelemaan ammatinvalintapsykologille vaikka. :)

Vierailija
6/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Vierailija
7/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: ei sun tarvitsekaan vielä osata, ammattiopinnoista saat sitten sen osaamisen. 943

Vierailija
8/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat, paitsi osaan englantia hyvin enkä nyt niiin paljon vihaa ihmisiä. Mutta vaikeelta tuntuu löytää mitään kovin sopivaa. Joku kevyt tehdastyö kai olisi kiva. Autolla ajamisessakin olen huono, muuten alkaisin varmaan ajaa rekkaa tai jopa taksia.

Vierailija
9/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston uraohjauspsykologilta saat ilmaiseksi apua urapohdintoihin, kerro tilanteesi ja ole yhteydessä sinne. Muista olla rehellinen rajoitusten suhteen.

Vierailija
10/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturinkuljettaja, konnari, ajanvarausvastaaja, joku kunnan viraston työntekijä. Kirjastotäti.

Vierailija
11/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan samat, paitsi osaan englantia hyvin enkä nyt niiin paljon vihaa ihmisiä. Mutta vaikeelta tuntuu löytää mitään kovin sopivaa. Joku kevyt tehdastyö kai olisi kiva. Autolla ajamisessakin olen huono, muuten alkaisin varmaan ajaa rekkaa tai jopa taksia.

Copywriting - niin kuin aloittajallekin.

Koulutus on maksullista, mutta paljon voi ja täytyy opiskella ihan omatoimisesti.

Hyvät tulot, kun osaa...

Vierailija
12/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekkakuski

Rekkakuski yleensä pakkaa ja purkaa niitä tavaroita varastotyöntekijän kanssa/sijaan. Eli on fyysistä. 

Vierailija
13/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitelijana ja tutkijana on tosi vaikea työllistyä, "asiantuntijana" on varmaankin sama ongelma useimmilla sellaisilla aloilla jotka eivät ole kansainvälisiä tai matemaattisia? Siivooja on liian fyysinen ja vaatimukset nopeudesta ovat kovat, autolla ajamisessa olen huono myös. Tuota välinehuoltajaa jäin miettimään! Seisomatyö saattaisi onnistuakin, ei olla kauheasti esillä ja tuon verran kyllä jaksaisin tehdä työtä käsilläkin. Pitänee tutustua tarkemmin!

Opintopsykologilla oon käynytkin, siitä ei valitettavasti ollut mitään hyötyä.

Vierailija
14/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Omakustanne)kirjailija

Vierailija
15/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veturinkuljettaja, konnari, ajanvarausvastaaja, joku kunnan viraston työntekijä. Kirjastotäti.

Kaks tai ehkä kolmekin viimeistä voisivat toimia, mutta mikähän näissä on se työllisyys? Ainakin kirjastoalalla varmaankin aika heikko?

Omakustannekirjailijana tuskin pystyy elättämään itseään, copywriter epäilyttää samoista syistä vaikka sekin vaikuttaa sinänsä kiinnostavalta!

Vierailija
16/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metronkuljettaja

Vierailija
17/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummi.

Vierailija
18/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin hommissa näitä näkee

Vierailija
19/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois varmaan pitänyt lisätä, että mitään kulkuneuvoakaan en halua kuljettaa. Kiiyos vastauksista kuitenkin, täällä on ollut muutama kauhean kiva viesti ja pari sellaistakin ehdotusta, joista aion ainakin ottaa enemmän selvää!

Vierailija
20/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja

No ei todella! Hitaus ja fyysiset rajoitteet; potkut viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi