Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan olla epätoivoinen, mikä ammatti/koulutus mulle oikein voisi sopia? Voiko tällaisilla spekseillä työllistyä?

Vierailija
31.10.2020 |

- Olen matemaattisesti lahjaton ja inhoan koko ainetta, joten mikään missä tarvitaan laskupäätä ei käy

- Fyysisiä rajoitteita löytyy, joten sellainenkin työ on poissuljettu. Olen myös toivoton ompelemisessa ym. käsillä tehtävissä asioissa

- En pidä ihmisistä (jos avopuolisoa ja sisaruksia ei oteta lukuun), inhoan esillä olemista ja jännitän sosiaalisissa tilanteissa, eli mitään kauhean ihmisläheistäkään en haluaisi tehdä

- Kielipää on heikko

- Työskentelen hitaasti, eli ei mikään nopeatempoinen ei sovi

Tällä hetkellä asun avopuolison kanssa ja vietän välivuotta. Lukiossa olin lahjakas lähes kaikissa reaaliaineissa ja ihan okei äidinkielessä, joten varmaankin pääsisin opiskelemaan jotain humanistista tai yhteiskuntatieteellistä alaa. Tuntuu kuitenkin, että noiden muiden puutteiden takia tällaisella osaamisella mikään työllistävä ala ei tule onnistumaan. Ajattelin kuitenkin vielä kokeilla onneani, ehkä av-mammoilla on jotain ehdotuksia joita mulla ei ole käynyt mielessä vielä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinehuoltaja työskentelee usein sote-alalla, joten jos et pidä ihmisten kanssa työskentelystä, välinehuolto ei sovi. On myös usein kiireistä työtä.

Vierailija
22/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, sama ongelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa itseenne nuoret ihmiset! Toki on aloja joilla on vaikea työllistyä mutta jos mietitte listan aloja joista voisitte pitää ja kysytte sitten te-toimistosta mitkä niistä aloista työllistävät hyvin, siitä löytyy varmasti potentiaalisia vaihtoehtoja. Asiantuntijoita tarvitaan pilvin pimein siellä sun täällä, kyllä hyvät työllistyy! Ohjelmointi on tietysti sellainen mihin ehdottomasti kannattaa tutustua esimerkiksi ilmaisilla mooc-verkkokursseilla. Ja miksi jo lukion jälkeen jäisit jumiin siihen että ei ole matikka- tai kielipäätä?! Mene avoimeen tms opiskelemaan, kyllä englantia ainakin kuka tahansa oppii ok:sti jos yrittää ja on hyvä opettaja. Tuntuu, ap, että ajattelet itsestäsi negatiivisesti tyyliin "tällainen nyt olen ja se ei riitä mihinkään". Entä jos miettisit mitä taitoja sun pitää parantaa että pääsisit unelmiesi työhön? Työelämä on suuri ilon ja mielekkyyden lähde, ei mikään pakkopullatyömaa hitaalla matkalla kohti hautaa. :)

Vierailija
24/24 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma neuvoni on, että älä liiaksi jumiudu siihen, mitä et osaa, mitä et halua tehdä jne. Itse huomasin vasta reilusti lähempänä kolmeakymppiä, että en inhoakaan ihmisten kanssa työskentelyä. Olen myös aikuisiällä päässyt eroon pahimmasta esiintymisjännityksestä. Lisäksi uskoisin, että aika harva on hyvä jokaisella työnsä osa-alueella. Ainakin itse joudun välillä tsemppaamaan ja tekemään asioita, jotka menevät sinne epämukavuusalueen puolelle. Toisaalta samalla olen huomannut, että miten paljon enempään pystynkään kuin mitä joskus nuorena kuvittelin.

Sanoisin, että tutustu eri ammatteihin avoimin mielin. Lisäksi on aika paljon koulutuksia, joista ei valmistu tiettyyn ammattiin vaan koulutus mahdollistaa työskentelyn hyvin monenlaisissa tehtävissä. Sellainen koulutus voisi sopia sinullekin. Siinä opiskellessa kyllä pikkuhiljaa selkeytyy varmasti se, mitä kaikkea voitkaan sitten "isona" tehdä. Eli ei kannata liian pitkään jäädä miettimään täydellistä ammattia, vaan lähteä rohkeasti opiskelemaan ja kokeilemaan. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme