Ystävä haluaa nähdä pitkästä aikaa, miten kieltäytyä?
En ole nähnyt tätä ystävää yli vuoteen. Tiedän että ystävyyssuhteissa tulee ihan luonnollisesti välillä taukoja, mutta tämä ystävä lopetti kaiken yhteydenpidon avioeroni aikaan. Olemme olleet ystäviä lukioajoista saakka, joten tietenkin asia satutti, varsinkin kun elämäni kääntyi muutenkin päälaelleen eron vuoksi.
Totesin muutenkin silloin, että todelliset ystävät todella tunnistaa kriisien aikana. En olisi itse jaksanut pitää yhteyttä kehenkään, joten onneksi ne muutamat oikeat ystävät jaksoivat pitää minusta kiinni. Ja sitten ne muutaman jäivät kokonaan pois. Ehkä eivät tienneet mitä sanoa, en tiedä.
En kanna varsinaisesti kaunaa, mutta en myöskään kaipaa elämääni ihmisiä jotka hylkäävät täysin silloin, kun toisella on vaikeaa. En siis ole kiinnostunut tapaamaan tätä entistä ystävää. Olin hyvin hämmästynyt kun hän ehdotti tapaamista Facebookissa, ja nyt ehdotukseen pitäisi jotenkin vastata... En halua häntä mistään syyllistää, mutta en silti halua suostua tapaamiseenkaan. Olen vihdoin saanut elämäni järjestykseen eron jälkeen, enkä kaipaa muistutuksia siitä, että osa ystävistä hylkäsi täysin sen prosessin ajaksi.
Sinä et usko että ystävälläsi oli kriisi. Miten voit tietää jos hänellä oli vaikka keskenmeno tai hänen äitinsä kuoli eroanne seuraavana päivänä. Kysyisin häneltä miksei ole vuoteen pitänyt yhteyttä ja sitten päättäisin, näenkö häntä.