Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elämä menee ohi nettaillessa

Vierailija
13.02.2014 |

Miten pääsen eroon nettiriippuvuudesta? En ole Facessa mutta muuten roikun netissä koko hereilläoloaikani: AV:lla, nettikaupoissa, eri foorumeilla Huutonetissä, blogeissa jne. Mulla ei ole juurikaan kavereita enkä harrasta mitään, koska mua ei kiinnosta mikään. Miten saisin itseni irti netistä ja ehkä muutettua itseni sosiaalisemmaksi? Entä harrastus, mistä keksin itselleni sellaisen? Inhoan liikuntaa, kulttuuri ei jaksa kiinnostaa, lapsia en halua hankkia. Mua kiinnostaa vain kotona sohvalla löhöäminen ja nettailu. Mitä teen itselleni? Olen kuitenkin akateeminen, naimisissa ja vakituisessa työssä, silti ihan järkky nettiluuseri.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole samanlaista tilannetta?

Vierailija
2/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla :)

En osaa auttaa, koska kuulostaa samanlaiselta tilanteelta jonka vankina olen ollut vuosia. Välillä innostuin liikunnasta, nyt sairastelun takia olen jättänyt senkin. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee myös aikaa liikaa netissä. Olen suunnitellut netitöntä kuukautta. Aloitetaanko? :) Eli hoitaa netissä vain välttämättömimmät, eikä juutu surffailemaan puhelimellakaan.

olen pitkää päivää töissä, kun pääsen kotiin " rentoudun" netissä. Mutta elämä menee ohitse, olet oikeassa.

taidan aloittaa netittömän kuukauden tänä viikonloppuna. Voi kyllä olla että juutun sitten lukemaan kirjaa, tein sitä ennen internettiä..

Vierailija
4/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän olla netitön mutta se on vaikeaa kun pitää lukea wilmaa, sähköpostia ja laskutkin maksaa netissä. Sitten samalla tulee siihen jäätyä liian pitkäksi aikaa. On helpompaa olla netitön jos ei joudu edes avaamaan nettiä. Mulle se on kaikki tai ei mitään.

Vierailija
5/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän olla joskus edes illan ilman nettiä mutta ei onnistu. Pakonomainen tarve katsoa, mitä täällä on. Inhoan sitä ja tunnen itseni todella epäonnistujaksi. En edes leffaa osaa enää katsoa ilman puhelinta ja nettiä siinä samalla. Aamulla ekana tsekkaan s-postit ja huutonetin, jos jotain olisi mennyt kaupaksi.

Elämä tuntuu niin tyhjältä. Inhoan tätä riippuvuutta.

Teen toimistotyötä, joten netti auki työpäivän ajan ja surffailen samalla. Bussissa nettaan, kotona nettaan kunnes nukahdan.

ap

Vierailija
6/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä ei voi luopua kokonaan, sitten se olisikin helppoa. mutta kun sitä on käytettävä töissä ja just laskuja hoitaessa, joten on täysin mahdotonta saada riuhtaistua vain osittain irti riippuvuudesta. parempi olisi totaalivierotus mutta se ei tosiaan onnostu.

ap

Vierailija
7/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:08"]

netistä ei voi luopua kokonaan, sitten se olisikin helppoa. mutta kun sitä on käytettävä töissä ja just laskuja hoitaessa, joten on täysin mahdotonta saada riuhtaistua vain osittain irti riippuvuudesta. parempi olisi totaalivierotus mutta se ei tosiaan onnostu.

ap

[/quote]Minustakin totaalivieroitus olisi helpointa ja parasta. Nyt sitä on koko ajan koukussa tahtomattaan. Siksi niin vastusta kaiken siirtämistä nettiin mutta mitäpä se ketään kiinnostaa. Tämä on sama kuin alkoholistilla. Joko kaikki tai ei mitään. Joko juo tai ei maista pisaraakaan.

Vierailija
8/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, niin totta. Tää on ihan hirveää, vaikuttaa jo parisuhteeseenkin :( Mikä tässä nyt olisi avuksi? Ei siellä netissä ole mitään niin tärkeää, että joka päivä pitää siellä notkua koko hereilläoloaika mutta aina on hamuttava puhelin käteen ja surffailtava. Nytkin olen anoppilassa ja muut tuolla rupattelee ja kahvittelee, minä surffaan puhelimella yksin nurkassa.

ap

Vierailija
9/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:16"]

8, niin totta. Tää on ihan hirveää, vaikuttaa jo parisuhteeseenkin :( Mikä tässä nyt olisi avuksi? Ei siellä netissä ole mitään niin tärkeää, että joka päivä pitää siellä notkua koko hereilläoloaika mutta aina on hamuttava puhelin käteen ja surffailtava. Nytkin olen anoppilassa ja muut tuolla rupattelee ja kahvittelee, minä surffaan puhelimella yksin nurkassa.

ap

[/quote]Sammuta puhelin ja mene nyt mukaan juttelemaan! Tee itsellesi edes joku sääntö joka tekee nettailustasi vaikean ja jotakin semmoista, että saat vähennettyä.

Vierailija
10/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen, tosin elän yksin. Sen suhteen ei tule huonoa omatuntoa, että olen vain netissä enkä huomioi puolisoa.

Saatan valvoa yön pikkutunneille tietokoneen ääressä, vaikka aamulla pitää mennä toihin. Television katsominen on sitä, että tv on auki, mutta naputtelen koneella.

Nykyisin on niin paljon joka harrastukseenkin liittyviä nettisivuja, että saatan hyvin uskotella itselleni "harrastavani", kun olen netissä...

Vierailija
11/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pahaa tuossa on. Se on nykyaikaa. Ihmiset ovat nykyään netissä. Täällä on kaikki kulttuuri klikkauksen ulottuvilla. Täällä voi opiskella. Ihan mitä tahansa.

Kuulostaa niin 2000-luvun alulta sanoa, että elämä menisi ohi nettaillessa. Nettailun osuus ajankäytöstä kasvaa koko ajan.

Vierailija
12/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin otsikko nauratti...

T. Netta

Vierailija
13/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nettailu on nykyaikaa, on se minulla pois muusta: seksin harrastamisesta, hetkessä elämisestä, ruuanlaitosta, yhteisestä hengailuajasta aviomiehen kanssa, tv:n ja leffojen katselusta, sukulaisten kanssa olemisesta.

ap

Vierailija
14/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paha nettiriippuvuus. Olen aikaisemmin pelannut paljon tietokoneella, mutta varsinainen internet riippuvuus alkoi siitä että tarvitsen nettiä melkein kaikkiin opintoihini esim. (e-kirjat, yliopiston sähköposti, kurssimateriaalit netissä, sähköiset tietokannat).

Elämä menee tässä tietokoneella istuessa hukkaan.

Vierailija
15/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:35"]

Itselläni on paha nettiriippuvuus. Olen aikaisemmin pelannut paljon tietokoneella, mutta varsinainen internet riippuvuus alkoi siitä että tarvitsen nettiä melkein kaikkiin opintoihini esim. (e-kirjat, yliopiston sähköposti, kurssimateriaalit netissä, sähköiset tietokannat).

Elämä menee tässä tietokoneella istuessa hukkaan.

[/quote]

Tosin täytyy sanoa, että pidän telkan ja sarjojen katsomista ihan samanlaisena elämän hukkaamista kun netissä roikkumistakin.

Vierailija
16/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nettiriippuvainen. Usko minua, et ole nykyaikana yksin ongelman kans, se on arkea monellekkin.

Vierailija
17/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:33"]

Vaikka nettailu on nykyaikaa, on se minulla pois muusta: seksin harrastamisesta, hetkessä elämisestä, ruuanlaitosta, yhteisestä hengailuajasta aviomiehen kanssa, tv:n ja leffojen katselusta, sukulaisten kanssa olemisesta.

ap

[/quote]

Hanki puhelin, jolla ei pääse nettiin. Itselläni tämä toimii. Eikös tietokoneella pysty rajoittamaan käytettävissä olevaa nettiaikaa ja rajaamaan osoitteita, johin pääsee. Tee tämä itse, toimii ainakin jarruna, tai pyydä miestäsi tekemään.

Töissä nettailuun on vaikeampi keksiä rajoitinta...

Vierailija
18/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen netflix-riippuvainen, dvd-boksi-riippuvainen ja televisionarkomaani. Kaikki vapaa-aika menee siis sohvalla. Herään 12 aikaan vapaapäivinä, syön aamupalan telkkarin ääressä, EHKÄ käyn kävelyllä, sit lösähdän sohvalle. Päivän aikana menee helposti 6-8 jaksoa jotakin sarjaa, pari leffaa, Masterchef Australia ja mitä nyt illalla tulee telkkarista 19-21 aikaan, sit vielä boksii tai netflixii. Just katoin Dexter 7 kahdessa päivässä ja Walking dead 3 kolmessa. Lostin kaikki kaudet katoin joulun aikaan 10 päivässä plus leffoja. Eikä siinä vielä kaikki: Töissä mä kaiken mahdollisen ajan oon kännykällä netissä, lähinnä AV:lla ja Facessa. Ei tääkään kuule kivaa oo. On sanomattakin selvää, että a) Mullei oo parisuhdetta b) Mullei oo elämää c) Mullei oo kavereita d) Olen ylipainoinen ja c) Mullei oo kavereita.

Hyviä puolia tässä on se, etten koskaan shoppaile, kun ei kiinnosta ku edellämainitut. Ulkonäöllä ei ole niinkään väliä, kun ei kukaan näe. Oon esim ollut monta kuukautta värjäämättä hiuksia, kauhee juurikasvu, mut mitä välii.

Vierailija
19/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin netflixin suurkuluttaja. Sen sijaan olen kiinnostunut muodista ja shoppailen paljon vaatteita joita en kuitenkaan käytä kun en tee mitään enkä käy missään. Olen siis selvästi helposti riippuvaiseksi tuleva.

Mun elämä on aivan paradoksi: haluan elää aivan toisin mutten tee sen eteen mitään. Sen sijaan notkun lukemassa blogeista muiden elämistä ihan liiallisen paljon ja usein.

Mä en tiedä, mitä itseni kanssa teen. Ryhtiliike olisi paikallaan mutta miten sen teen? Netin katkaisu puhelimesta on turhaa, sillä aikuisena ihmisenä voin koska tahansa avata sen uudelleen ja sen myös teen, sillä en osaa olla ilman.

ap

Vierailija
20/26 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan en näe tässä mitään hirveää ongelmaa. Jos tekee sitä mitä oikeasti eniten tykkää tehdä, eikä se ketään vahingoita, niin eihän elämä mene hukkaan. Ihan yhtä mielenkiintoista se on, mitä jos raahaisi itsestä jumppaan vaikka ei yhtään huvittaisi, tai viettäisi aikaansa ihmisten kanssa vaikka ei niin hirveästi edes tykkäisi heistä.

Minä yritin aika pitkään elää tuollaista elämää jossa netin käyttö oli tosi vähäistä. Täytyy myöntää etten oikein saanut siitä mitään. Jos netissä menee elämä hukkaan, niin siinä se vasta meneekin hukkaan, kun istuu autossa tai bussissa että pääsee harrastamaa, ja sitten siinä harrastuksessa joka kerta tajuaa, ettei aivan oikeasti halunnutkaan opiskella ranskaa tai kuntonyrkkeillä tai tehdä pajutöitä tai etsiä sisäistä lastaan. Oikeasti ois kaikkein onnellisin lämpimällä sohvalla läppärin kanssa. Ja niinpä olen täällä tänäänkin, oikein tyytyväisenä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän