Paljonko sinulle jää palkasta käteen kuukaudessa?
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006706295.html
Itselleni jää 50 euroa enemmän kuin ikäisilleni keskimäärin.
Kommentit (69)
Heittämällä listan kärkeen.
Eihän pk seudulla edes pysty elämään jos ei ole vähintään 3000e netto per kk
Olen 53-vuotias nainen, nettopalkkani on verojen, työpaikkalounaan ja ay-maksujen yms. kulujen jälkeen muutaman kympin yli kolme tonnia. Olen akateemisesti koulutettu, ollut samassa duunipaikassa erilaisissa tehtävissä 29 vuotta, nyt esimiestehtävissä. Siihen nähden siis ei kauhean kova palkka.
Ukko38 kirjoitti:
Kysymykseni ei ollut rajattu koskemaan vain pk-seudulla asuvia, mutta totean, että ihan hyvin olen pystynyt itse siellä 17 vuotta asumaan (yksin) alle 3000 netolla.
Ukko38 kirjoitti:
Sellasta se on jos ei osaa talouttaan hoitaa.
Yli kolme kertaa ikäisteni keskiarvon eli 7500 eur/kk
44-vuotias nainen, käteen jää keskimäärin reilut 3000 euroa kuukaudessa. Koulutukseni paljon parjattu humanistinen pilipaliliibalaaba. Täytyy vain yrittää pärjäillä.
Ikä 46, nettona 2300, veroprossa muuttui syyskuussa. Aiemmin 2700.
1500 euroa. Siitä 500 euroa menee suoraan säästöön, enkä edes näe niitä rahoja.
olen 31 v nainen ja käteen jää 1750e/kk, aivan surkea palkka jolla kyllä elää mutta ylimääräiseen luksukseen ei todellakaaan ole varaa. ikinä. :(
Olen 34, tienaan aika tarkalleen sen keskimäärän. Olen nainen, niin satasen verran kuitenkin enemmän kuin keskivertonainen. (noin 2190 €)
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias nainen, nettopalkkani on verojen, työpaikkalounaan ja ay-maksujen yms. kulujen jälkeen muutaman kympin yli kolme tonnia. Olen akateemisesti koulutettu, ollut samassa duunipaikassa erilaisissa tehtävissä 29 vuotta, nyt esimiestehtävissä. Siihen nähden siis ei kauhean kova palkka.
Tämä on off-topic: Miksi sinulle pitäisi maksaa enemmän sen vuoksi, että olet jumiutunut samaan organisaatioon ja viettänyt siellä 30 vuotta?
Sinulla voisi olla enemmän annettavaa ja voisit tuottaa työnantajallesi enemmän lisäarvoa, jos olisit nähnyt muutakin kuin yhden työpaikan, jonka sen kuviot osaat läpikotaisin. Kaltaisesi pitkän linjan ovat organisaatioissa usein kaiken kehittymisen tukkeina, kun ei ole näkemystä mistään muusta kuin "näin ollaan aina ennenkin tehty" ja " ei toimi meillä, kokeiltiin kerran vuonna 1998" .
Ukko38 kirjoitti:
Olen kyllä pystynyt elämään pk-seudulla uudessa 60 m2 asunnossa ja pitämään autoa 2 500 euron netolla sinkkuna.
En ihan yllä tuohon keskiarvoon. Olen 44-vuotias peruskoulun aineenopettaja parilla ikälisällä ja parilla ylitunnilla ja käteen jää 2200 e kuussa. 49-vuotiaan mieheni pitäisi nähtävästi saada 2555 euroa ollakseen keskiarvossa. Juupa juu. Hänellä jää käteen 1600 euroa duunarihommasta.
Käteen jää reilut 2000 €. Minäkin olen pilipalahumanisti, mutta kyllä tuo summa itselleni riittää oikein hyvin, luksukseenkin on varaa.
35-vuotias olen ja tienaan nettona 2 400 eli hitusen yli keskiarvon.
Tuossa tilastossahan ei sitten oteta oikeasti huomioon vain tienattuja rahoja, vaikka jutun alussa niin sanotaankin. Tuossa on mukana lapsilisät jne. Enkä enää tiedä koskeeko tilastokaan vain palkansaajia vai myös työttömiä, koska tuet lasketaan mukaan ja eläkeläisetkin ovat tilastossa.
400€ vähemmän kuin ikäisilläni keskimäärin (eli käteen jää noin 1300€), teen 60% työaikaa.
Olen 39, jää 2700 euroa nettona, mutta tuosta on vähennetty myös työsuhdeauton verotusarvo.