Paljonko sinulle jää palkasta käteen kuukaudessa?
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006706295.html
Itselleni jää 50 euroa enemmän kuin ikäisilleni keskimäärin.
Kommentit (69)
Nainen 49v ja eilen rapsahti tilille 4200€. Ilmeisesti pienituloisia on paljon, koska en ole mielestäni mitenkään erityisen hyvätuloinen tai varakas, mutta silti keskimäärin ihmiset ei yllä tuohon tulotasoon koskaan.
En silti usko että tulotaso vaikuttaa elämänlaatuun ainakaan kovin suoraan. Olen onnellinen ja tasapainoinen, ja niin on varmasti moni pienituloinenkin.
2783 € brutosta jää lakisääteisten vähennysten (ennakonpidätys, tyel, tvm) jälkeen netoksi 2080 €. N43
Vierailija kirjoitti:
Johan tässäkin ketjussa on ehditty listata ties mitä työpaikkalounaita, autoetuja, ulosottoa ja harrastusvälineitä. Näillä ei ole mitään tekemistä nettotulojen kanssa.
Minä sanoin mitä palkkani on autoedun JÄLKEEN eli nettona. Et vissiin osaa lukea?
Noin 2000 euroa oli nettotuloni, 29v nainen. Nyt olen työtön, mutta onneksi tuosta palkasta ehti saada hyvin säästöönkin.
Vierailija kirjoitti:
1800-2200 €/kk lisistä riippuen.
Ikä 30v. sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan tässäkin ketjussa on ehditty listata ties mitä työpaikkalounaita, autoetuja, ulosottoa ja harrastusvälineitä. Näillä ei ole mitään tekemistä nettotulojen kanssa.
Minä sanoin mitä palkkani on autoedun JÄLKEEN eli nettona. Et vissiin osaa lukea?
Kateelliset mammat eivät tajua että auto on osa palkkaa, käytännössä nettopalkkaa.
En saa palkkaa vaan palkkiota ja siitä jää yhdessä kulukorvauksen kanssa käteen verojen jne. jälkeen 900.
Olen perhehoitaja eli sijaisvanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset mammat eivät tajua että auto on osa palkkaa, käytännössä nettopalkkaa.
Jos autoedusta luopuisi saisi vastaavan summaan lisää palkkaa käteen joten liittyy hyvin oleellisesti nettopalkkaan. Varsinkin kun tyypillinen autoetu on 700-900 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53-vuotias nainen, nettopalkkani on verojen, työpaikkalounaan ja ay-maksujen yms. kulujen jälkeen muutaman kympin yli kolme tonnia. Olen akateemisesti koulutettu, ollut samassa duunipaikassa erilaisissa tehtävissä 29 vuotta, nyt esimiestehtävissä. Siihen nähden siis ei kauhean kova palkka.
Mulla ikää myöten täysin sama.
Vierailija kirjoitti:
32v nainen, Pk-seutu. Palkka 3000, netto 2400. Laskujen ja ruoan yms jälkeen säästöön jää about 500e kuukaudessa.
Hyvässä virassa, palkka oli 4000 ja saan käteen 2800.
Verotus on syvältä. Saan tonnin enemmän palkkaa, käteen jää 400 enemmän.
Nyt palkka 4800, käteen jää 3100.
Eli 1800 enemmän palkkaa, käteen jää 700 enemmän. Onko tää jonkun mielestä kohtuullista?
2230 kuussa tipahtaa tilille. Elän tuolla oikein mukavasti, sillä olen lapseton sinkku ja asun halvalla. Minulla on oma asunto ja velkaa on nolla euroa, säästöjä on kymmeniä tuhansia. Ikää 38, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilastossahan ei sitten oteta oikeasti huomioon vain tienattuja rahoja, vaikka jutun alussa niin sanotaankin. Tuossa on mukana lapsilisät jne. Enkä enää tiedä koskeeko tilastokaan vain palkansaajia vai myös työttömiä, koska tuet lasketaan mukaan ja eläkeläisetkin ovat tilastossa.
Ahaa.. olen 48 ja kk käteen saan netto 2450 egeä. Sis. lapsilisät.
Vierailija kirjoitti:
32v nainen, Pk-seutu. Palkka 3000, netto 2400. Laskujen ja ruoan yms jälkeen säästöön jää about 500e kuukaudessa.
Ei todellakaan jää pk-seudun veroprosenteilla 3000:sta 2400 käteen. 3800e brutosta jäisi tuon verran
Ikä 45, käteen jää 1500 euroa. Olen pienituloinen.
Olen 27v nainen, sosiaali-ja terveysalalla. Netto tuloni kuukaudessa on keskimäärin 2200e eli melkein 500e enemmän mitä ikäisilläni keskimäärin.
No ansiotyöstä lapsilisien ja Kelan elatustuen kanssa (kahdesta lapsesta) käteen jää kuussa n. 3800 euroa. 43-vuotias nainen ja humanisti minäkin. Tiesin kyllä että tienaan keskimääräistä enemmän, olen ylimmän tulodesiilin alarajoilla. Ei tarvitse miettiä, mitä ylimääräisillä rahoilla tekisi. Ei sitä niin paljon ole.
43 vuotta ja 3300 euroa, olen myös sellainen hyödytön pilipalihumanisti, joita usein haukutaan!