Pienen kunnan kuntosali
Kävin pari päivää sitten ekaa kertaa tutustumassa oman kunnan kuntosalilla, yleensä käyn kauempana paljon kalliimmalla kaupallisella salilla. Hokasin että toihan on lähellä ja halpa; joten kannattaisi ehkä vaihtaa.
Yllättäen sali on ihan ok, pystyn tekemään lähes kaikki treenit siellä. MUTTA..ongelma on nyt siinä että tunnen olevani kummajainen. Taktisesti valikoin tutustumiskäynnille löysät vaatteet, ei siis hihattomia treenitoppeja tai tiukkoja capreja. Tästä huolimatta alkoi armoton tuijotus ja kyttääminen heti kun astuin salille sisään eikä se loppunut koko tunnin aikana mitä salilla vietin.
Tein kohtuullisen kovaa omia crossfit-juttujani ja ihan pokalla ihmiset tulevat kesken sarjaa kommentoimaan mun ilmeitä tai muuta tekemistä, vaikka selkeästi näkyy että tasapainon pitäminen on vaikeaa tai ei henki kulje niin että voisin alkaa keskustelemaan..meinaisin esim. OHS:ssä kaatua selälleni kun joku nainen sitkeästi huuteli kommentteja sivusta ja vaati vastaamaan.
Joten, mitä luulette? Laantuuko mielenkiinto uutta tulijaa kohtaan, hyväksytäänkö mut sinne vaikka treenaan eri tavalla vai pitäisikö suosiolla vaan ajella kauemmaksi salille jossa saa vapaasti käyttää tiukkaa paitaa ilman friikin leimaa?
Kommentit (48)
Uskon että voi pitää paikkaansa. Käydessäni kotona vanhempien luona käyn paikallisella uimahallilla treenaamassa. Etelä-Suomi, noin 50 000 ihmistä. Olen keskivertokuntoilijan näkökulmasta ammattilainen.
Kommenttia ja juttuseuraa tulee välillä vasemmalta ja oikealta, myös kesken sarjojen. Edes mielenosoituksellisen plugien työntely syvemmälle korvaan ei tunnu aina auttavan kaikille.
Ai, kyllä mä tiedän olevani lihaksikas ja timmi, treenaavani kovaa ja tehokkaasti ihan ilman että muut sen mulle kertoo. Enkö mä siis saa kirjoittaa sitä nettiin? Kenellä on oikeus kirjoittaa liikunnasta?
Mun itsetunto ei tarvitse ulkoista pönkittämistä, varsinkaan mammapalstan tuntemattomilta. Hassua että joku edes kuvittelee niin. Jos mä haluan kommentoida liikuntaketjua, mä kommentoin sitä. Ihan ilman taka-ajatuksia tai tarvetta saada mitään vahvistusta mun egolle.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:54"]
...älä ota henkilökohtaisesti, en puhu nyt vain sinusta.
[/quote]
Kenekähän sitä tässä nyt ei kannaittaiai ottaa henkilökohtaisesti ;-) Huomauyin vain siitä kun aikaisemmassa viestissäsi syytit ap:ta vääränlaisesta harjoittelusta ja portaissa hengästymisestä vaikka ei ollut maininnut sanaakaan niistä aloituksessa.
Tämä on kopio iltapäivälehden "uutisesta" jossa eräs pimu harmitteli, kun jenkeissä tullaan keskustelmaan kesken liikkeiden.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 07:54"]
[/quote]
Kenekähän sitä tässä nyt ei kannaittaiai ottaa henkilökohtaisesti ;-) Huomauyin vain siitä kun aikaisemmassa viestissäsi syytit ap:ta vääränlaisesta harjoittelusta ja portaissa hengästymisestä vaikka ei ollut maininnut sanaakaan niistä aloituksessa.
[/quote]
Oletko koskaan kuullut vertauskuvallisesti kirjoittamisesta. Tässä oli henkilöllä streotyyppinen kuva aloittajasta. Ehkä hän tuntee henkilön, joka puhuu paljon treenaamista, mutta ei jaksa portaita kävellä vertaa ap. ei pysyt puhumaan samalla kun liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:48"]
[/quote]
[/quote]
Syytit?! Miksi yhdistät minut viestiin, jota en ole edes kirjoittanut?! Minä en ole syyttänyt kuin sinua hätiköinnistä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:59"]
Syytit?! Miksi yhdistät minut viestiin, jota en ole edes kirjoittanut?! Minä en ole syyttänyt kuin sinua hätiköinnistä.
[/quote]
No miksi ihmeessä kirjoittelet viestisi sitten niin, että ne jatkavat tuota viesti nro. 8 aloittamaa linjaa jos et kerran itse ole niitä kaikkia kirjoittanut. Haloo, ei täällä mitään meedioita olla! :D
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:56"]
Oletko koskaan kuullut vertauskuvallisesti kirjoittamisesta. Tässä oli henkilöllä streotyyppinen kuva aloittajasta. Ehkä hän tuntee henkilön, joka puhuu paljon treenaamista, mutta ei jaksa portaita kävellä vertaa ap. ei pysyt puhumaan samalla kun liikkuu.
[/quote]
No ai miten av-mammamaista taas :D:D "Kun MINÄ tunnen yhden joka treenaa näin mutta hänellä on huono yleiskunto, niin sitten täytyy kaikilla treenaajilla olla huono yleiskunto!"
Pienillä paikkakunnilla on epäkohteliasta ignoorata toinen ihminen. Varsinkin vanhempi väestö tuntee pakonomaista tarvetta kommentoida tai keskustella, koska se on niin verissä -uusiin ihmisiin tutustutaan ja vanhojen tuttujen kanssa lätistään.
Vähänkään suuremmassa kaupungissa korkeintaan nyökätään huomaamattomasti tai nostetaan hivenen suupieliä, se riittää kohteliaaseen kanssakäyntiin. Pienemmällä paikkakunnalla se ei sovi luonnolle.
Ap voi jutella alussa kun henki vielä pihisee ja lopussa suorituksesta toivuttua. Kyllä se väki tottuu siihen että kommentteja ja keskustelua ei heru kun naama on irveessä. Jos pokka kestää olla pikkukylän puheenaihe, niin jatka pikkusalilla käyntiä vaan!
Hassua jos pelkän liikunnan takia tulisi puheenaiheeksi :D Mut ehkä mä meen uudestaan, on se helpompi käydä tossa lähellä..
Ja muuten, mä en hengästy portaissa. Maksimiin tehty maitohappo-treeni ei kerro mitään kestävyyskunnosta ;)
ap
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:56"]
[/quote]
No ai miten av-mammamaista taas :D:D "Kun MINÄ tunnen yhden joka treenaa näin mutta hänellä on huono yleiskunto, niin sitten täytyy kaikilla treenaajilla olla huono yleiskunto!"
[/quote]
Hyvä! Taputtaa käsiään yhteen! Eikä kyse ole yksistään av-mammojen piirteestä vaan jotakin joka liittyy naissukupuolleen. Omien kokemusten kautta saadut kokemukset on se pyhä totuus ja tätä pyhää totuutta levitetään kuten evankeljumia vaikka faktat/tilastot yms. kertoo jotakin ihan muuta.
Jotkut ihmiset kokee aina, että heitä tuijotetaan ja kauhistellaan. Tätä huomiohuoraamista näkee erityisesti fb.ssä eli kalastellaan kehuja
-voi kun läskit ämmät töissä aina sanoo, että oon liian laiha
-olin lenkillä ja kaikki katsoo mua ihan outona ja minä vain lenkkeilen
-salilla tullaan ihmetteleen mun treeniä, kun muut tekee vain pikkupainoilla, eiks oo kauheeta
Hassua, että ne tyypit, jotka treenaa ihan oikeasti ja kilpatasolla, ei koskaan koe tällaista.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 08:59"]
[/quote]
No miksi ihmeessä kirjoittelet viestisi sitten niin, että ne jatkavat tuota viesti nro. 8 aloittamaa linjaa jos et kerran itse ole niitä kaikkia kirjoittanut. Haloo, ei täällä mitään meedioita olla! :D
[/quote]
Sinä sen sanoit. Miksi itse soitat sormella sinä sitä ja sinä tätä.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:05"]
Jotkut ihmiset kokee aina, että heitä tuijotetaan ja kauhistellaan. Tätä huomiohuoraamista näkee erityisesti fb.ssä eli kalastellaan kehuja
-voi kun läskit ämmät töissä aina sanoo, että oon liian laiha
-olin lenkillä ja kaikki katsoo mua ihan outona ja minä vain lenkkeilen
-salilla tullaan ihmetteleen mun treeniä, kun muut tekee vain pikkupainoilla, eiks oo kauheeta
Hassua, että ne tyypit, jotka treenaa ihan oikeasti ja kilpatasolla, ei koskaan koe tällaista.
[/quote]
Itse asiassa mä en kirjoittanut mitään noista sun esimerkeistä. Ja aloituksen tein, koska en ole koskaan aiemmin tällaiseen käytökseen törmännyt, vasta täällä maalaiskunnassa.
Älä yleistä, jooko? Epämiellyttävää luettavaa.
-ap-
"Älä yleistä, jooko?" Miten eri ilmiöt sitten pitäsi tuoda esille. Sinä teit aloitusken ilmiöstä, joka on tullut esille. Miten siihen sitten pitäisi vastata?! Sinulle ei tunnu mikään kelpaavaan. Sinussa on verkossa havaittavissa lievää piiloelvistelyä olla sinulle vastannutta parempi ihminen, entä sitten arkielämässä?!
Korostat ja tuot itseäsi esille urheilemalla salilla ja nämä salilla tapaamillasi ihmisillä se on enemmän sosiaalistaharrastamista.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 10:30"]
Korostat ja tuot itseäsi esille urheilemalla salilla
[/quote]
*Huutonaurua* ei helvetti, sä oot ihan huippu :D Mä en kestä, jos oot tosissas niin harkitse lääkitystä :D
Meidän pienen kunnan salilla tervehditään, mutta kukaan ei puhu muille. Personal trainer on ainoa, jonka äänen kuulee. Täydellinen hiljaisuus, jokaisella omat musiikit "korvanapissa". Täällä ei ketään kiinnosta muiden tekemiset paitsi silloin, kun joku himohosuja tulee vierelle pilaamaan muiden venytykset.
Voi herranjestas!! Kyllä on ihmisillä liikaa aikaa, kun jaksaa täällä keskustelussa haastella. Eikö kotoa saa väittelykaveria? Hirveän surullista luettavaa, kun joidenkin kommentit on niin läpinäkyvän katkeria.
Joskus näitä keskusteluja on kiva lukea, kun niistä voi saada vinkkejä lapsia koskevissa asioissa, mutta aika usein keskustelut ovat ala-arvoisia, täynnä riidanhakuisuutta.
Olen huomannut, että samat ihmiset jauhavat tätä samaa mantraa. Kun juuri minulle kaikki tulee huomauttamaan, kun olen niin hoikka, voi rasittavaa. Kun minä teen niin kovaa treeniä, että salilla tullaan ihmettelemään ja tuomitsemaan ja kun juoksen, niin pitävät aivan hulluna.
Onko se jotain itsensäkorostamista, että saisi huomiota ja kaikki sanoisi, että voi, et oo laiha ja oot niin ihana ja me ollaan sulle kateellisia ja on ne typeriä, kyllä sää oot hyvä.
Sellaista kehujen kalastusta. Huomaa esim fb.ssä hyvin. Aina samoille ihmisille sattuu näitä pienillä painoilla heiluttajia ja läskejä ja sauvakävelijöitä, jotka tulee ihmettelemään ja haukkumaan jne..