Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
81/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitetaan kuitenkin että on täysin päteviäkin ja eettisesti oikein toimivia terapeutteja ja että kannattaa valita huolella sellainen , Mikä minua huolestuttaa on kuitenkin se että jos kyseessä on Vastaamon tapainen keskus niin mikä estää sitä johtoa vaikka tekemästä bisnestä hiukan tiedoillakin? En väitä että noin olisi ollut mutta nähtyäni sitä porukkaa joka pyöri oman terapeuttini kanssa niin kaikki on mahdollista. Ei ollut edes Vastaamo.

Kyllähän niitä voi olla olemassa, ei kukaan sitä kiellä. Huolestuttavaa on se, etteivät nämä yksinäiset sudet toimi kenenkään alaisuudessa tai valvonnassa. Esimerkiksi narsistinen terapeutti osaa varmasti hoitaa asiansa niin ettei tee mitään rangaistavaa, mutta kyllä hänestä silti on asiakkailleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja kun terapiasuhde alkaa niin, että asiakas kertoo ensin kaikki ne asiat joilla häneen on helppo vaikuttaa, siinä vaiheessa kun terapeutin todellinen luonto alkaa paljastua, on vaihtaminen jo erittäin vaikeaa. 

Miten tällainen ammattiryhmä voi edes olla olemassa? Miksi julkisen puolen toimijat eivät ota psykoterapiaa hoitaakseen? Olisi ainakin valvottua ja edes jonkunlaiset minimilaatuvaatimukset täyttävää hoitoa...

No itse en kyllä todellakaan kävisi julkisen puolen psykoterapissa, jossa kaikki kirjataan kaikkien somaattisten alojen nähtäville. Potilas ei voi estää tätä näkymistä.

Vierailija
82/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muitetaan kuitenkin että on täysin päteviäkin ja eettisesti oikein toimivia terapeutteja ja että kannattaa valita huolella sellainen , Mikä minua huolestuttaa on kuitenkin se että jos kyseessä on Vastaamon tapainen keskus niin mikä estää sitä johtoa vaikka tekemästä bisnestä hiukan tiedoillakin? En väitä että noin olisi ollut mutta nähtyäni sitä porukkaa joka pyöri oman terapeuttini kanssa niin kaikki on mahdollista. Ei ollut edes Vastaamo.

Kyllähän niitä voi olla olemassa, ei kukaan sitä kiellä. Huolestuttavaa on se, etteivät nämä yksinäiset sudet toimi kenenkään alaisuudessa tai valvonnassa. Esimerkiksi narsistinen terapeutti osaa varmasti hoitaa asiansa niin ettei tee mitään rangaistavaa, mutta kyllä hänestä silti on asiakkailleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja kun terapiasuhde alkaa niin, että asiakas kertoo ensin kaikki ne asiat joilla häneen on helppo vaikuttaa, siinä vaiheessa kun terapeutin todellinen luonto alkaa paljastua, on vaihtaminen jo erittäin vaikeaa. 

Miten tällainen ammattiryhmä voi edes olla olemassa? Miksi julkisen puolen toimijat eivät ota psykoterapiaa hoitaakseen? Olisi ainakin valvottua ja edes jonkunlaiset minimilaatuvaatimukset täyttävää hoitoa...

No itse en kyllä todellakaan kävisi julkisen puolen psykoterapissa, jossa kaikki kirjataan kaikkien somaattisten alojen nähtäville. Potilas ei voi estää tätä näkymistä.

No jaa. Yksityiseltä puolelta ne saattaa pamahtaa suoraan verkkoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Yksityiseltä puolelta ne saattaa pamahtaa suoraan verkkoon...

Jep, googlen nimihaku ja sieltä pesee.

Vierailija
84/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se hyväksikäyttö ole ainakaan kovin vakavaa ollut, kun sä olet noinkin normaali" totesi terapeuttini. Niin eihän se ollutkaan kuin 10.vuotta kestänyt insesti. Pisteet kotiin tälle alan ammattilaiselle.

Vierailija
85/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia

Vierailija
86/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhui koko ajan omista asioistaan eikä kuunnellut minua :D Lopetin sen luona käymisen nopeesti

Kävitköhän samalla kuin minä?

Vierailija
87/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne saa puhuu liikaa itsestään

Vierailija
88/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina myöhässä. Kerran oli ajoissa niin että melkein pelästyin.

Puhui omista asioista, näytti lomakuvia kännykästä.

Oli seksuaaliterapeutti mukamas.

Mitään ei osannut puhua mikä olisi viitannut tähän suuntaan.

Paljon muutakin.

Lähdin pois eli keskeytin.

Vierailija
89/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh lomakuvia kännykästä! Ja muut esimerkit. Sanattomaksi vetää. Mu terapeutti ei ole kahdessa vuodessa kertonut mitään henkilökohtaista, kuten ei kuulukaan. Myöskään eivät saa ottaa suoraan kantaa. Järkyttäviä kokemuksia teillä.

Vierailija
90/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin toivonut sitä että terapeutti kertoo jotain itsestään. Tai sanoo edes joskus jotain. Ekat puoli vuotta se oli hiljaa ja sitten keskeytin terapian kun tuli halvemmaksi puhua seinälle. Onneksi löytyi hyvä kunnallinen psykiatrinen sairaanhoitaja joka on jo muutamalla kerralla osottanut että osaa jotain näille mielen solmuille tehdäkin. Eikä maksa montaa sataa kuussa.

Vierailija
91/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi terapeutti kertoi pitkiä tarinoita itsestään, tyttärestään ja muista sukulaisistaan ja muista potilaistaan. Hän vannoi käyttämänsä terapiasuuntauksen nimeen niin vahvasti, että en kuulemma uskonut siihen täysin ja antautunut terapialle, kun se ei auttanut minua yhtään. Muuten olisi kuulemma auttanut. Hän puhui asenteelliseen sävyyn vakavista mielenterveyden ongelmista kärsivistä henkilöistä (ei halunnut potilaikseen). Hän teetti rentoutusharjoituksen, joka lisäsi ahdistusta eikä sopinut minulle yhtään, mutta sekin kuulemma olisi pitänyt sopia (olin ilm.huono potilas).

Yksi terapeutti ei pystynyt pitäytymään ammattiroolissaan, vaan kävi aggressiiviseksi, kun yritin tulkita häntä (ihmettelin joitakin hänen reaktioitaan, jolloin en kokenut oloani turvalliseksi). Hän mm. huusi, että mitä sinä tulet tänne kertomaan hänelle millainen hän on. Kunhan arvailin ja koitin ymmärtää. Sen sijaan, että olisi miettinyt, että miksiköhän mietin tällaista ja mistä sen kertoo.

Kun kerroin pelostani jäädä täysin yksin ilman apua hätätilanteessa, kolmas terapeutti sanoi, että ”no sitten sinä vaan kuolet ja sen on sinun elämäsi siinä. Voit varata seuraavan ajan netistä. ”

Siinäpä Prokrusteen vuode. Huh huh.

Vierailija
92/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh lomakuvia kännykästä! Ja muut esimerkit. Sanattomaksi vetää. Mu terapeutti ei ole kahdessa vuodessa kertonut mitään henkilökohtaista, kuten ei kuulukaan. Myöskään eivät saa ottaa suoraan kantaa. Järkyttäviä kokemuksia teillä.

Joo, se olikin surkein terapeutti ikinä.

Osas rupatella mutta ei se muuta osannut.

Ja tässä vaan osa niistä moitittavista asioista.

Vierailija
93/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää valituksia

Vierailija
94/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää valituksia

Voi kun olisikin niin helppoa. Kun on ensin rikottu lapsuudessa ja sitten vielä terapiassa useamman terapeutin toimesta, niin ei vaan halua enää altistaa itseään sellaiselle enää.

Vierailija
95/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti ilmaisi ettei hyväksynyt eroani puolisostani. Hän ei tiennyt taustoja ja sitä vuosien umpikujaa ja pahaa oloa. Koki kuitenkin asiakseen kommentoida.

Vierailija
96/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää valituksia

Voi kun olisikin niin helppoa. Kun on ensin rikottu lapsuudessa ja sitten vielä terapiassa useamman terapeutin toimesta, niin ei vaan halua enää altistaa itseään sellaiselle enää.

Ai sille, etteu valitus menisi läpi?

Vierailija
97/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin vainoa ja väkivallan uhkaa vanhempani taholta ja terapeutti yritti selittää minulle kyttäyksen (esim. salaa kodin ulkopuolella, verkossa jne.) ja kaiken epänormaalin rajattoman ja uhkaavan käytöksen vain normaalina kiinnostuksena hyvinvoinnistani.

Vierailija
98/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää valituksia

Ylipäänsä näiden asioiden nostaminen pinnalle vaan stressaa liikaa ja myös pelko mahd. valituksen seurauksista. Mutta hyvä, jos jollakin on resursseja lähteä siihen.

Vierailija
99/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää valituksia

Ylipäänsä näiden asioiden nostaminen pinnalle vaan stressaa liikaa ja myös pelko mahd. valituksen seurauksista. Mutta hyvä, jos jollakin on resursseja lähteä siihen.

Ei siitä sulle mitään seuraa paitsi pahaa mieltäx jos ne ei usko sua.

Vierailija
100/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaritteli itsestään ja harrastuksistaan, ei muistanut mistä on puhuttu, perui ajan viime hetkellä, kun peruin itse ajan kun olin kipeänä, yritti maksattaa väliin jääneen käynnin ja syyllisyi peruutuksesta, väitti, ettei mulla voi olla niin kova migreeni, että käynti piti perua. Lisäksi painostusta jatkaa terapiaa, kun halusin lopettaa ja meili, jossa muistutti että oon terapian tarpeessa yhä. Ai niin jakoi tiedot opintopsykologille ilman mun lupaa.

Kahden eri terapeutin touhuja tuossa listassa, toinen sai psykologiliitolta huomautuksen, toisella käyn yhä, koska saan häneltä apuakin.

Asiakas-terapeutti -tilanteessa potilas on AINA väärässä, jos ei ole paperilla näyttää todisteita. Muuten on sana sanaa vastaan, ja meihin "hulluihinhan" ei ole luottamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi