Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
41/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti useimmat terapeutit eivät toimi asiattomasti. Mainehan siitä menisi, ja toimilupakin lopulta.

Sori, mutta oletko huomannut että suurimmalta osalta on viimeaikoina ”mennyt” tuo ”maine”? Keskiluokkaisia, elitistisiä heikompiensa hyväksikäyttäjiä.

Heh, juu. Alan maine on todellakin kärsinyt.

Ja montako menetettyä elämää ennen tuota onkaan? Lopullisesti nitistettyjä ihmisiä- sitten ihmetellään kun niin paljon työkyvyttömyyseläkeläisiä. Onhan niitä kun nämä tyrkkivät omai mokiaan piiloon, eli ihmisiä pois tehtävistä joissa osaisivat sitten pitää puoliaankin.

Vierailija
42/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Eivät kaikki kollegat tietenkään syytä mutta yleensä noilla väärinkäyttäjillä on valtaa ja mafia. Ne kyllä tulevat perääsi.

Ja tämä tarkoitti sitten soittelua kotiin, tuloa pöytiin kahviloissa ja uran estämistä ja huonoon valoon saattamista vaikkapa kirjastossa tulemalla huutamaan- kaikki on koettu. Kun uskaltaa protestoida noita mafiaveljiä, terapeutteja.

Olihan Vastaamostakin samantaiasia juttuja. Tuttua on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhässä jokaisesta sovitusta tapaamisesta 15-30 minuuttia. Terapeuttini vuoksi minulla ei ole enää kavereita tai harrastuksia. Minulla on vain terapeuttini.

Jos kerron pienestäkin vastoinkäymisestä kaverisuhteessa, harrastuksessa jne. ,hän sanoo: älä enää ole tekemisissä hänen kanssaan. älä enää mene sinne harrastukseen, mehän voidaan yhdessä kuntoilla jne.

Puhuu usein itsestään, ja peilaa kaiken omin kokemuksiensa valossa.

Vierailija
44/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-siirteli tai perui tunnin-parin varoitusajalla käyntejä, ehkä viidesosan kaikista sovituista ajoista. Olin venkslannut työvuoroni turhaan ja korvaavan ajan venksalaus vielä päälle. Ei perusteluja

-puhui todella paljon muista asiakkaista. Ei sanonut nimiä, mutta niin paljon tietoja, että yhdistelemällä ja googlettamalla olisi paljastunut. En todellakaan etsinyt vaan yritin unohtaa, mitä kuulin. Nämä aivan muiden murheet ja traumat rasittivat minua entisestään.

-tekstaili istuntojen aikana, "sori, pakko vastata tähän", vei aikaa ja kekittyminen kärsi

-puhui itsestään, lapsistaan, miehestään, harrastuksistaan jne.

-yritti myydä tavaroitaan mulle ja näytti hapanta naamaa, kun en ollut kiinnostunut

-nosti hintaa monesti hoidon aikana kertomatta sitä etukäteen.

Alussa ei ollut mitään ongelmaa, ajan kanssa käytös meni tällaiseksi ja kun alkoi tökkiä tarpeeksi, vaihdoin terapeuttia.

Terapeutin vaihtaminen siinä vaiheessa kun on tutustuttu ja alkanut itse jo puhumaan arkoja asioita, on tosi rankkaa. Ei sitä vaihdeta kuin kampaajaa. Ja Kelajutut päälle.

Ai kauheeta! Tuollaisesta voisi mielestäni tehdä jo jonkun kantelun. Ei esim. sovittua hintaa voi tuosta vain nostaa, ja jos aikoja muutellaan noin paljon, sekin on oikeasti asiatonta. Puhumattakaan että tekstailee ja yrittää myydä tavaroitaan ja puhuu muista asiakkaistaan. 

Tein kantelun Valviralle/AVIlle. Vastaus: ei edellytä viranomaisilta toimenpiteitä. Toivon, että kantelu meni edes tiedoksi terapeutille. En tiedä, menikö.

Ko. terapeutti ei ole psykologi, on toki Kela-pätevyyden omaava psykologi.

Tiedän, että terapeuteista on pulaa joillain seuduilla. Minä kuten tuttavapiirini suosittelemme kuitenkin psykologipohjaisia terapeutteja. Sairaanhoitaja-, sosionomi-, yms. pohjaisista on enemmän huonoja kokemuksia. YTHS:llä on kyllä hirveitä psykologiterapeuttejakin.

Vierailija
45/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varannut ajan terapeutilta ensimmäistä kertaa ja täyttänyt tietoni varauslomakkeeseen. Hän perui ajan ja ilmoitti siitä myös työsähköpostiini, mitä en ollut kertonut. Mistä hän tiesi, että on juuri minun työsähköposti tai että olen juuri minä siellä töissä? Mistä hän etsi tuon tiedon? Samannimisiä on muitakin. Olisiko voinut mennä väärälle henkilölle? Valitettavasti en muista enää terapeutin nimeä.

Vierailija
46/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Eivät kaikki kollegat tietenkään syytä mutta yleensä noilla väärinkäyttäjillä on valtaa ja mafia. Ne kyllä tulevat perääsi.

Ja tämä tarkoitti sitten soittelua kotiin, tuloa pöytiin kahviloissa ja uran estämistä ja huonoon valoon saattamista vaikkapa kirjastossa tulemalla huutamaan- kaikki on koettu. Kun uskaltaa protestoida noita mafiaveljiä, terapeutteja.

Olihan Vastaamostakin samantaiasia juttuja. Tuttua on.

Kun se yksi terapeutti halusi irrota Vastaamosta sai hän outoja rahavaatimuksia jne. Mitähän potilaat saaneet osakseen sitten? Hyvää palvelua?

Vierailija
47/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin varannut ajan terapeutilta ensimmäistä kertaa ja täyttänyt tietoni varauslomakkeeseen. Hän perui ajan ja ilmoitti siitä myös työsähköpostiini, mitä en ollut kertonut. Mistä hän tiesi, että on juuri minun työsähköposti tai että olen juuri minä siellä töissä? Mistä hän etsi tuon tiedon? Samannimisiä on muitakin. Olisiko voinut mennä väärälle henkilölle? Valitettavasti en muista enää terapeutin nimeä.

Nähtyäni millaista väkeä oman terapeuttini ympärillä pyöri ainakin jotkut ovat suoraan Supoon kontaktissa. Varma tieto sitten. Ajattelin poimitaanko jotkut asiakkaat siten että Supo pumppaa tietoja sitten? Kätevää kyllä.

Vierailija
48/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa alkaa mennä usko systeemiin.

Vierailija
49/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitetaan kuitenkin että on täysin päteviäkin ja eettisesti oikein toimivia terapeutteja ja että kannattaa valita huolella sellainen , Mikä minua huolestuttaa on kuitenkin se että jos kyseessä on Vastaamon tapainen keskus niin mikä estää sitä johtoa vaikka tekemästä bisnestä hiukan tiedoillakin? En väitä että noin olisi ollut mutta nähtyäni sitä porukkaa joka pyöri oman terapeuttini kanssa niin kaikki on mahdollista. Ei ollut edes Vastaamo.

Vierailija
50/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa alkaa mennä usko systeemiin.

Älä vieläkään menetä se miten tuota alaa kehitetään ja valvotaan riippuu jokaisesta meistäkin. Siksi kaikki karmeudetkin on hyvä kertoa seellaisenaan että nyt viimeinkin tulisi herätys mitä noissa joskus tapahtuu. Ihmisten elämillä leikitään joskus ihan surutta. Siis KOKO ELÄMÄLLÄ!

Sitten on se harmaa arkiterapia jossa kaikki rullaa osapuilleen ok. Katsokaa mihin ryhdytte, sillä on vaan yksi elämä. Kaikkien käsiin ei sieluaa saa antaa.

Vierailija
51/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valviran johto on käsittääkseni sellainen johon voi luottaa. Hyviä kokemuksia on sieltä. Nykyään siellä kyllä kuunnellaan.

Vierailija
52/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölötti itsestään ja omasta elämästään minkä ehti. Kävin 3 kertaa, sinä aikana hän kertoi lastensa nimet ja ammatit, puolisonsa ammatin ja työpaikan, harrastuksensa("kerroin että olen harrastanut asiaa X niin hän riemastui että hänkin on ja selitti ummet ja lammet siitä)...

Vierailija
53/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakkaalla menee sukset ristiin terapeutin kanssa tai asiakas tekee valituksen asiattomasta toiminnasta, asia kääntyy helposti niin, että asiakas on väärässä. Koska eihän psyyken puolen potilasta uskota.

Vierailija
54/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17, terapeutti oli jotain 40 mies. Puhui lähinnä rinnoilleni ja lopulta alkoi ehdotella, että voisimme hoitaa hänen luonaan seksuaalista traumaani (minut oli rais kattu). Ällötti, inhotti ja pelotti niin että lakkasin vaan käymästä, en tajunnut tehdä valitusta. 25 vuotta on mennyt mutta muistan yhä tyypin naaman.

Vierailija
55/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää

Vierailija
56/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhässä jokaisesta sovitusta tapaamisesta 15-30 minuuttia. Terapeuttini vuoksi minulla ei ole enää kavereita tai harrastuksia. Minulla on vain terapeuttini.

Jos kerron pienestäkin vastoinkäymisestä kaverisuhteessa, harrastuksessa jne. ,hän sanoo: älä enää ole tekemisissä hänen kanssaan. älä enää mene sinne harrastukseen, mehän voidaan yhdessä kuntoilla jne.

Just samaa olen kuullut sukulaipojalle oli terapeutti ohjeistanut heti katkaisemaan kaikkiin läheisiinkin välit jos oli mitään skismaa. Jäin ajattelemaan jos näin ollaan yleisimminkin ohjeistettu ettei ihme jos Suomi alkaa olla vaikka perhettä...

60 luvulla oltiin lääkäreille annettu ohjeeksi esim painostaa äitejä aborttiin jne. Antaakohan valtio noita ohjeita tai vielä edempää. Itse ainakin ajattelen että viimeinen asia mitä läheisten kanssa pitäisi ohjeistaa tekemään terapiassa on se että katkaistaan välit omaiseen.

Vierailija
57/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just samaa olen kuullut sukulaipojalle oli terapeutti ohjeistanut heti katkaisemaan kaikkiin läheisiinkin välit jos oli mitään skismaa.

60 luvulla oltiin lääkäreille annettu ohjeeksi esim painostaa äitejä aborttiin jne. Antaakohan valtio noita ohjeita tai vielä edempää. Itse ainakin ajattelen että viimeinen asia mitä läheisten kanssa pitäisi ohjeistaa tekemään terapiassa on se että katkaistaan välit omaiseen.

Jäin ajattelemaan jos näin ollaan yleisimminkin ohjeistettu ettei ihme jos Suomi alkaa olla vaikka perhettä> perheettä, korjaan

Vierailija
58/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa vaan sitkeitä, on oikeus kunnon terapiaan ja oman itsensä kannalta kannattaa vaan laittaa se terapeutti töihin. Jos alkaa hölistä omiaan se voi kuulua taustapohjana asiakkaalle ja hänen hyväksi mutta jos hölisee omiaan niin voi vaan sanoa että hetkinen kukas tässä maksaa tästä?

Vierailija
59/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutteja on moneen junaan

Vierailija
60/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahastavia hyväksikäyttäjiä suurin osa. Joukossa ehkä harva asiakkaan etenemisestä kiinnostunut, työstään pitävä ja tekemisistään asiallisesti informoiva.

On todella hyviäkin, ettei kannata luovuttaa todellakaan avun hakemisessa jos kokee tarvitsevansa hyvää tukea elämäänsä. Valitkaa hyvä, puskaradiokin auttaa näissä. Nuoret lääkärit ovat nykyään myös erittäin empaattisia ja hyvin koulutettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi