Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
721/722 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää luettavaa, mutta suuri osa terapeuteista noudattaa ammattieettisiä periaatteita ja pyrkivät kaikin tavoin edistämään asiakkaittensa hyvinvointia. Olen itse käynyt kolmen vuoden terapian, joka käynnisti ison muutoksen elämässäni hyvään suuntaan.

eikö siinä ole eettinen ristiriita, jos terapeutti saa tulonsa suoraan siitä miten sairaaksi ja terapian tarpeessa olevaksi määrittelee asiakkaansa?

Esim. mitä enemmän onglemia asiakkaalla on, sitä pitempään suhteeseen hänet voidaan sitouttaa?

Asiakas voidaan saada uskomaan että hänellä on se ja se vaikea ongelma, ja niiden käsittelyyn menee kauan kauan aikaa, eli näin kenties vähemmän töitä saava terapeutti saa sitoutettua itseensä hyvin maksavan ikuis-asiakkaan.

Terapiasta ei haluta koskaan päästää asiakasta vapaaksi. Terapia jatkuu ja jatkuu hamaan loppuelämään asti,koska

Terapeuteista on huutava pula, ei heidän tarvitse asiakkaita haalia. Töitä kyllä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä.

Vierailija
722/722 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen yrittänyt keksiä syitä, miksi ihminen tarvitsee terapiaa. en ole keksinyt mitään järkevää. ymmärrän mieleltänsä sairastuneita, mutta ne, jotka eivät ole esim. sairaalassa kirjoilla, niin mikä on se syy hakeutua terapiaan? ainut mikä tulee mieleen, on joku somevillitys, jonka johdosta pitää olla terapiassa, että olisi normaali. ehkäpä se joskus selviää minullekin. tarkoitus ei ole ketään loukata, vaan kunhan kyselen ja ihmettelen.

Sairaalassa kirjoilla? Mitä tarkoitat tuolla? Psykiatrista osastohoitoahan saa Suomessa aniharva, ja ne on ihan lyhyitä jaksoja vaan. Osastolla ollessa ei mitään terapiaa saa.

Sulla ei tunnu olevaan mitään tietoa siitä, miten mielenterveyden ongelmien hoitoa Suomessa järjestetään. Tietenkin niillä terapiassa käyvillä on joku ongelma, mitä siellä terapiassa yritetään käsitellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän