Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
21/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti useimmat terapeutit eivät toimi asiattomasti. Mainehan siitä menisi, ja toimilupakin lopulta.

Vierailija
22/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kertoa myös psykiatreista?

Olen se, joka tuossa aiemmin kertoi vaihtaneensa terapeuttia kun ensimmäinen ei ollut hyvä. Olin saanut lausunnon Kela-korvauksia varten yksityiseltä psykiatrilta. Kun mainitsin että aion vaihtaa terapeuttia, hän väitti että tarvitsen siihen häneltä uuden lausunnon. Eli olisi pitänyt varata uusi käynti ja maksaa 300 euroa hänelle siitä hyvästä (150 euroa käynnistä ja toinen vastaava summa itse lausunnosta). Psykiatri hyvin tiesi että olen rahaton ihminen ja menin yksityiselle vain saadakseni terapian mahdollisimman nopeasti alkamaan, kun julkisella oli pitkä jono.

Kysyin uudelta terapeutiltani, tarvitaanko tuossa tilanteessa hänen mielestään psykiatrin lausuntoa. Terapeutti sanoi että ei takuulla tarvita, ja oikeassa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-siirteli tai perui tunnin-parin varoitusajalla käyntejä, ehkä viidesosan kaikista sovituista ajoista. Olin venkslannut työvuoroni turhaan ja korvaavan ajan venksalaus vielä päälle. Ei perusteluja

-puhui todella paljon muista asiakkaista. Ei sanonut nimiä, mutta niin paljon tietoja, että yhdistelemällä ja googlettamalla olisi paljastunut. En todellakaan etsinyt vaan yritin unohtaa, mitä kuulin. Nämä aivan muiden murheet ja traumat rasittivat minua entisestään.

-tekstaili istuntojen aikana, "sori, pakko vastata tähän", vei aikaa ja kekittyminen kärsi

-puhui itsestään, lapsistaan, miehestään, harrastuksistaan jne.

-yritti myydä tavaroitaan mulle ja näytti hapanta naamaa, kun en ollut kiinnostunut

-nosti hintaa monesti hoidon aikana kertomatta sitä etukäteen.

Alussa ei ollut mitään ongelmaa, ajan kanssa käytös meni tällaiseksi ja kun alkoi tökkiä tarpeeksi, vaihdoin terapeuttia.

Terapeutin vaihtaminen siinä vaiheessa kun on tutustuttu ja alkanut itse jo puhumaan arkoja asioita, on tosi rankkaa. Ei sitä vaihdeta kuin kampaajaa. Ja Kelajutut päälle.

Vierailija
24/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-siirteli tai perui tunnin-parin varoitusajalla käyntejä, ehkä viidesosan kaikista sovituista ajoista. Olin venkslannut työvuoroni turhaan ja korvaavan ajan venksalaus vielä päälle. Ei perusteluja

-puhui todella paljon muista asiakkaista. Ei sanonut nimiä, mutta niin paljon tietoja, että yhdistelemällä ja googlettamalla olisi paljastunut. En todellakaan etsinyt vaan yritin unohtaa, mitä kuulin. Nämä aivan muiden murheet ja traumat rasittivat minua entisestään.

-tekstaili istuntojen aikana, "sori, pakko vastata tähän", vei aikaa ja kekittyminen kärsi

-puhui itsestään, lapsistaan, miehestään, harrastuksistaan jne.

-yritti myydä tavaroitaan mulle ja näytti hapanta naamaa, kun en ollut kiinnostunut

-nosti hintaa monesti hoidon aikana kertomatta sitä etukäteen.

Alussa ei ollut mitään ongelmaa, ajan kanssa käytös meni tällaiseksi ja kun alkoi tökkiä tarpeeksi, vaihdoin terapeuttia.

Terapeutin vaihtaminen siinä vaiheessa kun on tutustuttu ja alkanut itse jo puhumaan arkoja asioita, on tosi rankkaa. Ei sitä vaihdeta kuin kampaajaa. Ja Kelajutut päälle.

Ai kauheeta! Tuollaisesta voisi mielestäni tehdä jo jonkun kantelun. Ei esim. sovittua hintaa voi tuosta vain nostaa, ja jos aikoja muutellaan noin paljon, sekin on oikeasti asiatonta. Puhumattakaan että tekstailee ja yrittää myydä tavaroitaan ja puhuu muista asiakkaistaan. 

Vierailija
25/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinityttönä minut passitettiin psykiatrille 1-tyypin diabeteksen hoitomotivaation ja näinollen hoito tasapainon parantamiseksi. Oikeasti ongelmat eivät siitä johtuneet mutta kävin kuitenkin, nykyään onneksi keksitty ratkaisu ilman terapiaa. 

Olin siellä kerran ja silloin jo päätin, etten halua jatkaa hoitosuhdetta. Psykiatri sanoi mulle, että aiheutan äidilleni ihan turhaan kauheaa tuskaa kun en vaan ota itseäni niskasta kiinni ja yritä. Koitin selittää, että on jo valmiiksi paha mieli siitä, että muut kantavat minusta huolta ja, että mä ihan oikeasti yritän parhaani. Ihan turhaa syyllistämistä eikä se mielestäni lähtökohtaisestikkaan ole hyvä motivaattori. 

Olin siellä sen kerran sitten kiltisti loppuun, mutta sanoin, ettei tarvitse varata uutta aikaa, koska en tule enää toiste. 

Vierailija
26/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua

Vierailija
27/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertonut muista potilaistaan tietoja.

Minunkin terapeuttini kertoili pitkiäkin tarinoita muista asiakkaistaan. Ei nimellä tietenkään. Ex-kumppanini äiti on myös terapeutti ja todella tarkka siitä, ettei kerro yhtään minkäänlaisia juttuja nimellä tai ilman. Terapeutteja on moneen junaan.

Mitä se muista kertoi?

Vierailija
28/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika oaljon

Vierailija
29/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😛

Vierailija
30/722 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä pirisi kesken vastaanoton

Vierailija
31/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee

Vierailija
32/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti useimmat terapeutit eivät toimi asiattomasti. Mainehan siitä menisi, ja toimilupakin lopulta.

Sori, mutta oletko huomannut että suurimmalta osalta on viimeaikoina ”mennyt” tuo ”maine”? Keskiluokkaisia, elitistisiä heikompiensa hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
33/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertonut omista ongelmistaan ja tunnustanut, että on ihastunut minuun.

Vierailija
34/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei niin hirveän asiatonta ollut, mutta terapeutti oli todella välinpitämätön ja torppasi kaikki keskusteluyritykseni. Asiani eivät tuntuneet kiinnostavan häntä vähääkään. Kun kerroin jotain, hän kuittasi kaikki sanomiseni tyyliin "kaikillahan jotain on", "nuorena nyt tekee kaikenlaista" jne. Kerroin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja pahasta esiintymisjännityksestä, ja terppa totesi "jospa ottaisit vain positiivisen suhtautumisen siihen". Kuka tahansa voisi antaa tuollaisen "neuvon".

Käynneistä jäi vähän outo olo. Tapahtui Joensuun YTHS:llä 2000-luvun alkupuolella.

Vierailija
35/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Vierailija
36/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta oletko huomannut että suurimmalta osalta on viimeaikoina ”mennyt” tuo ”maine”? Keskiluokkaisia, elitistisiä heikompiensa hyväksikäyttäjiä.

Heh, juu. Alan maine on todellakin kärsinyt.

Vierailija
37/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut kännissä vastaanotolla , tullut iholle ja esitellyt asettaan pöytälaatikosta, jos paljastan  tekosiaan,ja aseen  piippu oli minuun päin. siinä alustavasti..täytyy sanoa että en ole toipunut tuosta ikinä. Lopuksi menin toiselle terapeutilla joka ryyppäsi myös ja kännissä vastaanotolla ,kuoli ja alan kaverinsa ampui itsensä.  Meni luottamus täysin koko touhuun eikä tässä ollut edes vielä kaikki. Traumatisoiduin juurmultia myöten- terapiassa.

Muistan kun ihan alutunneilla tuo toinen känniterapeutti kysyi minulta:

-Oletko nähnyt Hohto- elokuvan?

No en ollut silloin vielä nähnyt. Hän, siis tämä terapeuttinin selitti juonta siinä tarkasti....

Katselin sen myöhemmin ja järkytyin, terapeutti ehkä yritti kertoa kysymyksellään omista ongelmistaan. Harmi etten mennyt samointein katsomaan leffan, olisin paennut kyllä välittömästi koko terapiasta. Olin erittäin naivi vaan ja ajattelin että ehkä häntä kiinnostaa vaan leffat....

Vierailija
38/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Eivät kaikki kollegat tietenkään syytä mutta yleensä noilla väärinkäyttäjillä on valtaa ja mafia. Ne kyllä tulevat perääsi.

Vierailija
39/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosiasia joka ei ole hyvin tiedossa vieläkään mutta isoja ongelmia on monellakin terapeutilla ja joillain on jopa poliittisa kytkentöjä jotka vaikuttavat työssään. Ja kyllä ne vaikuttavat siellä takana turha sanoa, etteivät.Vastaanotolla ramppasi myös poliittisesti värittynyttä ison virkamiehen vaimoa ja muuta. Kun näki miten homma pyörii oli se paradoksaalisesti erittäin paljon silmiä kuitenkin avaavaa.

Vierailija
40/722 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosiasia joka ei ole hyvin tiedossa vieläkään mutta isoja ongelmia on monellakin terapeutilla ja joillain on jopa poliittisa kytkentöjä jotka vaikuttavat työssään. Ja kyllä ne vaikuttavat siellä takana turha sanoa, etteivät.Vastaanotolla ramppasi myös poliittisesti värittynyttä ison virkamiehen vaimoa ja muuta. Kun näki miten homma pyörii oli se paradoksaalisesti erittäin paljon silmiä kuitenkin avaavaa.

Puhumattakaan hengellisistä ”kytkennöistä”. Minä olen kokenut todella hörhöä menoa täysin laillistetulla terapeutilla, ja kytkökset olivat laajasti _ammatillisia_ , eli hörhöys suhteellisen yleistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän