Yliopistotutkinto KYSYMYS
Eli mitkä opinnot yliopistotutkintoon kuuluu? Mitä kannattaa käydä avoimessa niin että saa kerättyä 200 opintopistettä? Mitkä ovat pakolliset opinnot? Olen ihan pihalla tästä aiheesta. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (24)
Virkamiesruotsi on yksi niistä pakollisista opinnoista, joka kannattaa suorittaa etukäteen jossakin avoimessa yliopistossa siten, että sillä saa korvattua pakollisen kurssin mahdollisimman monessa tiedekunnassa.
Suomessa kun on jo niin paljon RV-maistereita ( = ruotsia vailla -valmistuneita).
[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:07"]
Lääkäriksi opiskelevilla yleisopinnot ovat osaksi vaikkapa ruuminnavauksia ja muuta patologiaa, oikeustieteellisessä aivan jotakin muuta eikä siellä taatusti sahata laitapuolen kulkijoiden raatoja kappaleiksi. TAIK:issa kuvaamataidonopettajaksi opiskelevat tekevät taas aivan muuta.
"Virkamiesruotsi" on niitä harvoja opintoja joka on nimeltään sama kaikissa, mutta sen joutuu tekemään kahta tutkintoa suorittaessa kumpaankin erikseen sillä siinäkin ruotsin osaaminen pitää sovittaa oman alan sanastoon eli se tentitään oman aineryhmän sisällöistä.
[/quote]
Ei muuten joudu. Minulla on kolme yliopistotutkintoa, kaikki eri aloilta ja yhden kerran olen ruotsin suorittanut - sen jälkeen se on vain hyväksiluettu.
[/quote]
Hyväksiluku on toki mahdollista, mutta jos yhtä tutkintoa lähtee suorittamaan niin _miksi ihmeessä_ lukisi tarkoituksella "jonkun ruotsin vaan" sillä ajatuksella, että kyllä se varmaan hyväksiluetaan, kun voi samalla vaivalla lukea suoraan sen oikean?
Kiitos kaikille vastauksista!
Täytyy myöntää, että yllätyin ihmisten ilkeydestä, sillä kysymykseni ei ole edes erityisen tyhmä tai erikoinen ihmiselle, joka ei tiedä miten asiat toimivat käytännössä. Tosiaan, kaikilla on eri lähtökohdat ja silti kaikilla on oikeus koulutukseen. Mutta on tänne muutama ystävällinenkin vastannut!
En ole vielä varma mitä haluaisin opiskella pääaineeksi, koska haluamani aloja voi opiskella paikkakunnallani vain sivuaineena ja muutto toiseen kaupunkiin ei ole mahdollista. Siksi kysyinkin mitä kaikkea voisin lukea ennen kuin haen. Sivuaineen toki tiedän jo.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 21:07"]
Lääkäriksi opiskelevilla yleisopinnot ovat osaksi vaikkapa ruuminnavauksia ja muuta patologiaa, oikeustieteellisessä aivan jotakin muuta eikä siellä taatusti sahata laitapuolen kulkijoiden raatoja kappaleiksi. TAIK:issa kuvaamataidonopettajaksi opiskelevat tekevät taas aivan muuta.
"Virkamiesruotsi" on niitä harvoja opintoja joka on nimeltään sama kaikissa, mutta sen joutuu tekemään kahta tutkintoa suorittaessa kumpaankin erikseen sillä siinäkin ruotsin osaaminen pitää sovittaa oman alan sanastoon eli se tentitään oman aineryhmän sisällöistä.
[/quote]
Ei muuten joudu. Minulla on kolme yliopistotutkintoa, kaikki eri aloilta ja yhden kerran olen ruotsin suorittanut - sen jälkeen se on vain hyväksiluettu.