Kaksi vuotta karppausta takana
Kommentit (60)
Atkinsin alkuvaiheessa kannattaa välttää maitotuotteita, koska niissä on yllättävän paljon hiilareita. Itse aloitin lähinnä hyväkarppaamalla ja söin kermaa ja rahkaa ja maitoa.
Nyt yritän päästä ketoosin ja vältän niitä jonkin aikaa.
Makkaraa saa syödä ja nakkeja...
Sulla on hyvä asenne ja teet hyvän huomion itsestäsi. Kannattaa pitää tähtäimenä oma hyvä olo, ja pudottaa painoa sen vuoksi.
meetvurstia kanssa. Mä syön rahkaa purkin päivässä. Sit raejuustoa, tonnikalaa. Joghurtissa on sokeria, et luonnonjoghurttia voit käyttää. Kivennäisveden käyttöä suositellaan.
olisko parempi aloittaa tiukkana Atkinsilla vai parempi että saisi niitä hilareita enemmän niin eio tulis sitä että se tuntuu ylivoimaiselta jos kaikesta hyvästä joutuu luopuu?
Eli voisinko aloittaa vähän rennommin vai onko siitä sitten mitään hyötyä?
Miten aloittaisin?
Paljonko hiilareita vrk?
Mistä saan tukea?
Olen todella huono keksimään mitään ateriakokonaisuksia.
Onko jossain valmiita?
Saisinko sinulta vinkkejä?
Ja voisitte kyselijät VÄHÄN vaivautua itsekin esim. googlaamaan. Ei voi ryhtyä loppuelämän elämäntapaan ottamatta mitään itse selvää.
Atkinsin kirjan hommasin, mutta loppujen lopuksi en tullut siitäkään hulluua hurskaammaksi.
Atkinsin aloitusvaiheessa saa syödä alle 20 gr päivässä hiilareita eli käytännössä oliko se 2,5 dl esim parsa/kukkakaali ja sitten 7,5 dl salaattia, kurkkua tai tomaattia (voin muistaa väärinkin) ja vain esim 4-8 lusikallista kermaa...
Sillä pääsee ketoosiin ja tarkoitus on sitä ylläpitää vain kaksi viikkoa, mutta jos on runsaasti ylipainoa, niin jatkaa voi muutaman kuukaudenkin. Ja sit hiilarimääriä nostetaan 5 gr viikko, kunnes painonpudotus pysähtyy. Noin pähkinänkuoressa.
Mutta proteiinia eli niitä lihoja, kanoja, munia yms saa syödä rajattomasti.
Sinuna aloittaisin kuten minäkin eli välttelet vaan vehnäjauhoja ja sokeria, pastaa, riisiä ja perunaa ja katsot miten se lähtee siitä laskuun.
Nimittäin silläkin se laskee se paino. Vähennät sitten hiilareita jos koet tarpeelliseksi.
t: 50
Se auttaa nääs siihen, et ruokahalusi katoaa. Jospa aloitat tänään sillä, et jätät pois jauhot, perunan, riisin ja sokerin. Suöt enemmän lihaa ja vihanneksia. Pikkuhiljaa katselet lisätietoa ja sit voit halutessas kiristää ruokavaliotasi miten parhaiten sen koet itsellesi sopivan.
Itse olen ollut karppina noin kuukauden.
Päivän ruokani suunnilleen tämmöinen
aamupalaksi pari paistettua munaa, ja muutama siivu pekonia, salaattia, kurkkua, kivennäisvetää.
Päivällä kananrintafilettä/kalaa salaatin kera.
Iltäpäivällä tonnikalasalaatti
(tonnikala öljyssä, salaattia, paprikaa, kurkkua, oliivia, fetaa, pähkinöitä)
iltapalaksi mansikoita, vadelmia ja maitorahkaa
En ole kovin tiukilla hiilareilla. Taidan olla lähinnä alakarppi.
Mutta ymmärrän että kaikki tuntuu todella hankalta, niin minustakin.
Hiilarimäärien katsominen ja karppaus infon sivut on sekavat ja Atkinsin kirjakaan ei tuonut mitään isoa ahaa-elämystä, mutta sovellan omiani ja toimii tuokin.
t: 50, ex-antikarppi, -3,5 kg/kaks viikkoa
alakarppi 60hh
hyväkarppi 100hh
Tossa suuntaukset pääpiirteittäin. Lisätietoja saat www . karppaus . info
Minulla on myös tuo Atkinsin kirja ja sitten se Laihdu llman nälkää.
Atkinsissa oli paljon ruokaohjeita joita ei minun tuloila ostella mm. ruijanpallasfileitä ja minessa oli 10 eri maustetta ym.
Täältä kyselen sen vuoksi että olisi kiva kuulla mitä ateriakokonaisuuksia syötte, voihan niitä täällä vaishtaa!
Tottakai gooletan tietoa myös mutta ajtteli että jos joku ystävällinen karppi olis kertonut että mitä grillimakkaraa esim. itse syö ....
keität kukkakaalia, soseutat ja lisäät joukkoon hieman suolaa, voita ja kermaa. On tosi hyvää
Onko jotain grilli/Hese/McDonads/kebab ruookia mitä voi syödä?
Ja tarkoitus oli että karpit sinne laittais ruokaohjeitaan mutta tais tyssätä alkuunsa. Hae haulla josko sinne olis tullut jotain hyviä vinkkejä.
Vierailija:
keität kukkakaalia, soseutat ja lisäät joukkoon hieman suolaa, voita ja kermaa. On tosi hyvää
korvata pasta / riisi aterialla??? Se tuntuu kaikkein vaikeimmalta! Vihanneksilla, tietysti - mutta niissäkin on hiilareita... Tuntuu jotenkin aneemiselta syödä esim. pelkkä broilerinfilé. Niistä ateriakokonaisuuksista kaipaisin vinkkejä minäkin, kiitos =).
T:23
Joten korvaa ne vaan erilaisilla kaaleilla ja salaateilla, tomaateilla ja kurkulla yms.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2006 klo 09:52"]
ja elämä maistuu ihanalle aina vaan!
[/quote]
Niin totta :)
kärsin esim. pahasta akneselästä ja yhden yhtäkään uutta paisetta ei ole tullut tänä aikana. Liian lyhyt aika tietenkin sanoa johtuuko se siitä, mutta voisin vaikka vannoa. Olen pirtempi muutenkin. Ientulehdus on häipynyt ja en ole edes uusia proppuja löytänyt kurkustani tänä aikana.
t: Se ex-antikarppi