Kaksi vuotta karppausta takana
ja elämä maistuu ihanalle aina vaan!
Kommentit (60)
Normaalipainon sisällä lähti 13 kiloa. Reilusti yli puolitoista vuotta olen nyt siis ollut ylläpidolla, edelleen alakarppina. Jouluna ja juhannuksena tosin syön pari pottua ja palan leipää.
En kyllä ikinä palaa takasin entiseen elämääni. Näin pysyn hoikkana vaikka ikääkin on yli 30 ja syödä saa niin paljon kuin jaksaa ja vieläpä niin HYVÄÄ RUOKAA!
Ruoka on erittäin monipuolista ja terveellistä.
Jotkut jopa sekottavat karppauksen ja kasvissyönnin keskenään.
Toiset taas kauhistelevat, mitä " puutostiloja" karppaus aiheuttaa.... Huooh!
Mutta monet, jotka ovat seuranneet mua tämän kahden vuoden ajan ovat kovastikin muuttaneet käsitystään karppauksesta. Mm. työterveyslääkärini.. ;)
ap
lähes päivittäin pottujakin, 15 kg 5kk:ssa.
Eikä tarvinut miettiä missä on hiilareita, huikauhistus!
Mua haittaisi. Se aiheuttaisi mulle ihan turhan piikin verensokeriin ja näin ollen kaikki muut oireet. Mutta kaikki eivät ole yhtä hiilariherkkiä kuin minä.
ap
PS. Taas ketjuun eksynyt joku paasaaja, joka ei voi ymmärtää, että me emme kaikki ole samanlaisia. Minulle tavallinen sekaruokavalio toi vuosien tulehduskierteen, kerrytti painoa pikkuhiljaa (maximi oli 68 kg) ja energiaa ei riittänyt työhön, opiskeluun ja harrastuksiin. Nyt jaksan kaikkea ja vähän päälle - ja terveenä.
ja 170cm ja syön virallisten suositusten mukaan! Saan syödä monipuolista, maukasta ja terveellistä ruokaa. Karppaamista ei tarvita, kun on päässä älyä=)
Jos sinun elimistösi on kunnossa eikä aineenvaihduntaongelmia tai verensokeriongelmia ole, ei se johdu älystäsi, vaan tuurista.
pekonit ja pihvit yököttää mua.
Vierailija:
En kyllä ikinä palaa takasin entiseen elämääni. Näin pysyn hoikkana vaikka ikääkin on yli 30 ja syödä saa niin paljon kuin jaksaa ja vieläpä niin HYVÄÄ RUOKAA!
No, kukin tyylillään.
Mä taas nautin suunnattomasti siitä, että mun ei tartte syödä virallisterveellisen mukaan ja pelätä kermavaahtoa tai ihania täysrasvaisia juustoja tai vaikka suolapähkinöitä!
En vaan ymmärrä miksi teidän virallisterveellisten mielestä karppausta pitää aina tulla tuomitsemaan? Jos älyä ois niin paljon kuin mainostat, niin osaisit varmaan kyseenalaistaa hieman tuota virallisterveellistä ja miettiä miksi esim. transrasvan saantiin ei puututa, miksi eläinrasvasta on tehty peikko vaikkei se sitä ole jne. Mutta äly ilmeisesti riittää vaan siihen kevyttuotteiden valitaan..
Sorry,
ap
Vierailija:
pekonit ja pihvit yököttää mua.
Mun päivä saattaa kulua täysin ilman pekonia ja pihviä, joskus jopa viikkoja ilman..
Kun mä aloin karppaamaan, niin töissä luulivat mun siirtyneen kasvissyöjäks. Se ehkä kuvastaa enemmän karppausta..
ap,
joka muuten on 174 cm ja 55 kg
Olen lukenut paljon karppien esimerkkiruokavalioita ja _minä_ tulen huonovointiseksi pelkästä ajatuksesta että söisin niin. Toki siellä mukana on ihan hyvääkin syötävää.
tavisruokavalion esimerkkinä levy suklaata ja pulla päivässä.
ap,
joka söi aamiaiseks pari desiä erilaisia salaatinlehtiä oliiviöljyssä, pari siivua kalkkunaleikettä, viilin ja pellavansiemenrouhetta sekä keitetyn kananmunan. Ällöä, vai?
kun kaikki mielenkiinto ruokaan katosi, ei tehnyt mieli syödä mitään eikä mikään oikein maistunut. Mulle ruokahalu ja ruoasta nauttiminen ovat tärkeitä asioita. Joudun ehkä liikkumaan enemmän nyt pysyäkseni näissä mitoissa, mutta en pidä sitä varsinaisesti negatiivisena asiana.
Itse en esim. suostuisi luopumaan suklaasta enkä jäätelöstä. Joskus myös tekee sämpylöitä mieli. Ei se silti tarkoita sitä, etten söisi normaalisti terveellisesti ja voisi hyvin. NIin henkisesti ja fyysisesti. Ai niin sehän onkin vaan tuuria :D
Et nyt kovin suvaitsevaiselta tunnu itsekään.
Vierailija:
tavisruokavalion esimerkkinä levy suklaata ja pulla päivässä.ap,
joka söi aamiaiseks pari desiä erilaisia salaatinlehtiä oliiviöljyssä, pari siivua kalkkunaleikettä, viilin ja pellavansiemenrouhetta sekä keitetyn kananmunan. Ällöä, vai?
Että karppauksesta tulee monille mieleen vain kermassa haudutettu pekoni... Aika yksipuolinen asenne :-) Noh, mitä väliä, kun itse tietää mitä se voi olla!
terv. Yksi onnellinen karppi lisää
" pähkinänkuoressa" mitä se karppaaminen on???? Hiilareita vältetään, niinkö? Missä ruuissa niitä hiilareita sitten on eniten?
T:Nimim. Ihan ymmällään ;)
Suositaan marjoja, rahkaa, juustoja, hyvää lihaa, pähkinöitä, vihanneksia, oliiveja jne.
t: aloittelija