Miksi et anna rokotuttaa lastasi sikainfluenssaa vastaan?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:11"]
Pelkään narkolepsiaa, vaikka tiedän, että kausi-influenssarokotuksesta sitä ei voi saada. Pelkään silti. En antaisi itselleni anteeksi, jos lapseni saisi jotain narkolepsian tapaista. Syyttäisin itseäni siitä, että olen antanut luvan rokotukseen.
[/quote]
Sisältää se rokote samoja aineita, koska tässä influenssa-rokotteessa on myös sikainfluenssa samassa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:49"]
Koska siitä rokotteesta saa todennäköisemmin narkolepsian kuin että rokottamattomana kuolee ko. influenssaan.
[/quote]
Tiettävästi kukaan ei ole saanut narkolepsiaa kausi-influenssarokotteesta. Kaikki narkolepsiat aiheutuivat Pandemrix-rokotteesta, jota ei ole annettu kevään 2010 jälkeen. Varotoimena alle 65-vuotiaille ei Suomessa anneta myöskään saman valmistajan kausi-influenssarokotetta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:53"]
Meillä ei myös kukaan ota tavallista influenssaa vastaan rokotteita, vaikka siihen ihmisiä kuoleekin joka vuosi.
[/quote]
Mikä on tavallinen influenssa?
Muistatteko, mikä meno ja meininki niistä rokotteista viimeksi tämän sian kanssa viimeksi oli? Ensin ei juuri haettu rokotuksia, mutta kun se pikkutyttö kuoli sikainfluenssaan, niin kohta jo ihmiset jonottivat räntä- ja lumisateessa rokotuksia terveyskeskusten pihamailla. Ja sitten tuli narkolepsiakohu, eikä kukaan enää rokota ketään mitään vastaan.
Näin hullua on meno Suomenmaassa. :D :D
Minä en anna rokotuttaa siksi, että rokotteessa on mikrosiruja.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3930120/ketju/sikaflunssa_hypetys_alkaa_taas_mutta_mita_jos/sivu/2
Kootut päivän rokotekeskustelut:
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:57"]
Vieläkö annetaan rokotetta sikainfluenssaa vastaan? Olin luulossa, että kausi-influenssaa vastaan vaan, joka siis kait sisältää sen sian :) En siis tiedä.
[/quote]
sikainfluenssa = kausi-influenssa