Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset ei välttämättä syö sen enempää kuin muut.

Vierailija
12.02.2014 |

Mulla on naispuolinen ystävä joka on 35kg ylipainoinen, ja se syö normaalia ruokaa. Se on ruokalassa töissä ja saa siellä päiväruuan ja illalla se syö puuroa. Ei koskaan osta karkkeja, eikä jäätelöä yms. ja sen jääkaappikin on aina tyhjä. Syy miksi kaveri on niin lihava, on se että se juo viikossa yli korillisen olutta, ja siideriä viikonloppuisin ja viinapullo saattaa mennä helposti vknloppuna. Kaverini ei ymmärrä että hän juo niin tolkuttomat määrät, mutta mä itse huomaan sen koska en juo edes vuodessa sitä määrää mitä sillä menee viikossa.

Kaveri oli nielirisaleikkauksessa muutama vuosi sitten ja söi pelkkää jäätelöä kaksi viikkoa, ja laihtui useita kiloja. Me laskettiin kaverin kanssa se kalorimäärä mitä hällä menee kurkusta alas, ja se täsmää kyllä ylipainon kanssa. Ja tiedän satavarmasti että kaveri ei mässää ruualla eikä sillä ole mitään piilokaappia, sillä jos se ton juomamäärän päälle söis vielä hitosti se ei ois enää elossakaan.

Entisellä anopilla oli samaa vikaa, se oli pullea vaikka liikkui hitosti ja söi terveellisesti, mutta kun kaljaa kului joka ilta pari pulloa ja viikonloppuna drinksut. Toinen on viininlipittäjä naiset, ja ne jotka menee työpäivän päätteeksi siiderille ja vknloppuna juovat lisää, ja aamulla hakevat darramättöä. Olen aika varma että hirmuisen iso osa suomalaisten ylipainoisten naisten kiloista ei ole seuraamusta roskaruuasta, vaan alkoholista. Mun kaverikin myöntää sen mutta ei ole valmis lopettamaan kaljoittelua.

Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:34"]

Tein tän aloituksen siksi kun hirmu usein kuulee miten annetaan ruokaohjeita ylipainoisille, eikä tarpeeksi painoteta mitä ne päivittäiset kalja-annokset tekee. :(

Ei se karppaaminen auta jos juo alkoholia.

Kaikki tuntemani ylipainoiset naiset on tissuttelijoita. :/

[/quote]

No mä taas olen absolutisti ylipainoinen ja just tuo leima "se varmaan juo" on todella ikävä. Annan mäkin kaikkien kännijuojien, roskaruokaa ahmivien ja tupakoitsijoiden olla rauhassa, joten antakaa minunkin olla. 

Vierailija
22/22 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:39"]

Minä olen pysynyt mitoissa 175cm/62kg 17-vuotiaasta lähtien (nykyään 31v) vaikka syön järjettömiä määriä, juon limua ja kaljaa lähes päivittäin ja otan jälkiruokaakin lisää monta annosra. Toissapäivänäkin söin Ben&Jerry's -jäätelöä kaksi kokonaista purkkia. Tämän lisäksi aineenvaihduntani on hyvin hidas ja olen aina välttänyt liikuntaa huonojen koululiikuntakokemusten takia.

Mikä selittää tämän? Paino ei keräänny edes rintoihin.

[/quote]

Käypäs verikokeissa. Sulla on todennäköisesti paljon huonommat veriarvot kuin monella ylipainoisella. Meillä on koko perhe lihavia, mutta tuossa nuo mun eläkeikäiset vanhempanikin vain porskuttaa, kun samaan aikaan niiden ympärillä hoikat saa sydäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla