Ylipainoiset ei välttämättä syö sen enempää kuin muut.
Mulla on naispuolinen ystävä joka on 35kg ylipainoinen, ja se syö normaalia ruokaa. Se on ruokalassa töissä ja saa siellä päiväruuan ja illalla se syö puuroa. Ei koskaan osta karkkeja, eikä jäätelöä yms. ja sen jääkaappikin on aina tyhjä. Syy miksi kaveri on niin lihava, on se että se juo viikossa yli korillisen olutta, ja siideriä viikonloppuisin ja viinapullo saattaa mennä helposti vknloppuna. Kaverini ei ymmärrä että hän juo niin tolkuttomat määrät, mutta mä itse huomaan sen koska en juo edes vuodessa sitä määrää mitä sillä menee viikossa.
Kaveri oli nielirisaleikkauksessa muutama vuosi sitten ja söi pelkkää jäätelöä kaksi viikkoa, ja laihtui useita kiloja. Me laskettiin kaverin kanssa se kalorimäärä mitä hällä menee kurkusta alas, ja se täsmää kyllä ylipainon kanssa. Ja tiedän satavarmasti että kaveri ei mässää ruualla eikä sillä ole mitään piilokaappia, sillä jos se ton juomamäärän päälle söis vielä hitosti se ei ois enää elossakaan.
Entisellä anopilla oli samaa vikaa, se oli pullea vaikka liikkui hitosti ja söi terveellisesti, mutta kun kaljaa kului joka ilta pari pulloa ja viikonloppuna drinksut. Toinen on viininlipittäjä naiset, ja ne jotka menee työpäivän päätteeksi siiderille ja vknloppuna juovat lisää, ja aamulla hakevat darramättöä. Olen aika varma että hirmuisen iso osa suomalaisten ylipainoisten naisten kiloista ei ole seuraamusta roskaruuasta, vaan alkoholista. Mun kaverikin myöntää sen mutta ei ole valmis lopettamaan kaljoittelua.
Kokemuksia?
Kommentit (22)
niin ja sen lisäksi kun ei vielä vahingossakaan liiku, niin tulos on juuri tuollainen
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:26"]
On kokemuksia ja ihan omia. Lopetin juomisen, söin samalla lailla ja avot painoni laski pikkuhiljaa 15 kg eli takaisin normaalipainoon ilman muita muutoksia.
Sen sijaan ihmettelen, miksi jotkut paljon olutta juovat sitten ovat niin laihoja? Eivätkö he syö mitään?
[/quote]
Noh, mä syön normaaliin tapaan lounaaseen asti, sen jälkeen ehkä jotain pientä, mutta viiniä kyllä, joten olen hoikka, jos söisin illalla vielä tavalliseen tapaan, varmasti alkaisin lihomaan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:26"]
Sen sijaan ihmettelen, miksi jotkut paljon olutta juovat sitten ovat niin laihoja? Eivätkö he syö mitään?
[/quote]
Pitemmän päälle alkoholi aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Ruoka ei myöskään imeydy, koska alkoholi aiheuttaa vatsavaivoja, esim. ripulia ja oksentelua.
mä syön kevyesti ja liikun paljon, ihan vaan siksi, että voisin juoda ja syödä mitä haluan.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:33"]
mä syön kevyesti ja liikun paljon, ihan vaan siksi, että voisin juoda ja syödä mitä haluan.
[/quote]
eli haluat syödä kevyesti, vai miten se nyt oli?
Tein tän aloituksen siksi kun hirmu usein kuulee miten annetaan ruokaohjeita ylipainoisille, eikä tarpeeksi painoteta mitä ne päivittäiset kalja-annokset tekee. :(
Ei se karppaaminen auta jos juo alkoholia.
Kaikki tuntemani ylipainoiset naiset on tissuttelijoita. :/
No kyllä kai kaikki karppaajat tietää, että kaljassa on hiilareita!
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:34"]
Tein tän aloituksen siksi kun hirmu usein kuulee miten annetaan ruokaohjeita ylipainoisille, eikä tarpeeksi painoteta mitä ne päivittäiset kalja-annokset tekee. :(
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:34"]
[/quote]
Monikin dietti jeesaa, vaikka toisin väität. Pitää vaan syödä aavistus vielä vähemmän mitä tavallisesti tekee.
Karppaamalla kyllä laihtuu vaikka joisi joka päivä muutamia juomia(light) ja viikonloppuna humalaan asti..
Mulla on paino 10kg yli normaalin ollut jo pitkään, eikä tipattomat jaksot ole siihen paljoa vaikuttaneet. Parhaillaan ollut 3kk ilman alkoholia ja silloinkin paino taisi vaan nousta.. Parhaillaan taas pudotin 10kg kuukaudessa karppaamalla ja join light siidereitä arki iltoinakin, söin aika vaihtelevasti n.700kcal keskimäärin ja kävin töissä jossa joutui liikkumaan paljon ja kantamaan tavaroita.
Karppaamalla kyllä laihtuu vaikka joisi joka päivä muutamia juomia(light) ja viikonloppuna humalaan asti..
Mulla on paino 10kg yli normaalin ollut jo pitkään, eikä tipattomat jaksot ole siihen paljoa vaikuttaneet. Parhaillaan ollut 3kk ilman alkoholia ja silloinkin paino taisi vaan nousta.. Parhaillaan taas pudotin 10kg kuukaudessa karppaamalla ja join light siidereitä arki iltoinakin, söin aika vaihtelevasti n.700kcal keskimäärin ja kävin töissä jossa joutui liikkumaan paljon ja kantamaan tavaroita.
Tiedetään, ja sehän se syy ylipainoon usein onkin.
Itse onnistuin laihtumaan vasta, kun lopetin ruoasta stressaamisen ja uskalsin alkaa syödä oikeaa ruokaa ja kunnon aterioita. Elimistöltä meni pari vuotta päästä ikuisesta säästöliekillä elämisestä tasapainoon.
Jätin alkoholin 1.1.2014. Ruokavalio ei ole muuttunut, mutta paino on jo pudonnut lähes 3kg.
Joo joo. Aivan varmasti tää kaveri tilaa kotiin krapulapizzan jne. Tuskin käy viikonloppuisin työpaikkaruokalassa tai syö puuroa nousuhumalassa.
Roskaruokaa se vetää.
Maksa polttaa aina ensin alkoholin ja sit vasta rasvan joten ei viinaa juomalla pysy lihavana kukaan.
Minullakin on 30 kiloa ylipainoa mutta olen absolutisti eli kait sitten syön liikaa.
Minä olen pysynyt mitoissa 175cm/62kg 17-vuotiaasta lähtien (nykyään 31v) vaikka syön järjettömiä määriä, juon limua ja kaljaa lähes päivittäin ja otan jälkiruokaakin lisää monta annosra. Toissapäivänäkin söin Ben&Jerry's -jäätelöä kaksi kokonaista purkkia. Tämän lisäksi aineenvaihduntani on hyvin hidas ja olen aina välttänyt liikuntaa huonojen koululiikuntakokemusten takia.
Mikä selittää tämän? Paino ei keräänny edes rintoihin.
Olen ylipainoinen, ja syön kevyesti, aamuisin puuroa, päivisin runsaasti salaattia, eikä mitään pullia tai vastaavia. Illalla, kun lapset ovat nukkumassa, voi mennä karkkia tai jätskiä. Enkä liiku. Ei se tosiaan vaadi, että kaikki on pielessä, riittää, että joku osa-alue on riittävän pielessä. Ja aikaa kuluu riittävästi.
En ole käyttänyt alkoholijuomia olut mukaan luettuna viiteentoista vuoteen, joten minunhan pitäisi jo muistuttaa kuivan kesän tuppeen nylettyä oravaa, mutta minulla taitaa olla liian hyvä hyötysuhde. Läpipasko en ole ollut koskaan, joten ei auta kuin kantaa omat ihransa mukanaan. Toistaiseksi en sentään ole joutunut pyytämään ketään kantoavuksi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:23"]
Mulla on naispuolinen ystävä joka on 35kg ylipainoinen, ja se syö normaalia ruokaa. Se on ruokalassa töissä ja saa siellä päiväruuan ja illalla se syö puuroa. Ei koskaan osta karkkeja, eikä jäätelöä yms. ja sen jääkaappikin on aina tyhjä. Syy miksi kaveri on niin lihava, on se että se juo viikossa yli korillisen olutta, ja siideriä viikonloppuisin ja viinapullo saattaa mennä helposti vknloppuna. Kaverini ei ymmärrä että hän juo niin tolkuttomat määrät, mutta mä itse huomaan sen koska en juo edes vuodessa sitä määrää mitä sillä menee viikossa.
Kaveri oli nielirisaleikkauksessa muutama vuosi sitten ja söi pelkkää jäätelöä kaksi viikkoa, ja laihtui useita kiloja. Me laskettiin kaverin kanssa se kalorimäärä mitä hällä menee kurkusta alas, ja se täsmää kyllä ylipainon kanssa. Ja tiedän satavarmasti että kaveri ei mässää ruualla eikä sillä ole mitään piilokaappia, sillä jos se ton juomamäärän päälle söis vielä hitosti se ei ois enää elossakaan.
Entisellä anopilla oli samaa vikaa, se oli pullea vaikka liikkui hitosti ja söi terveellisesti, mutta kun kaljaa kului joka ilta pari pulloa ja viikonloppuna drinksut. Toinen on viininlipittäjä naiset, ja ne jotka menee työpäivän päätteeksi siiderille ja vknloppuna juovat lisää, ja aamulla hakevat darramättöä. Olen aika varma että hirmuisen iso osa suomalaisten ylipainoisten naisten kiloista ei ole seuraamusta roskaruuasta, vaan alkoholista. Mun kaverikin myöntää sen mutta ei ole valmis lopettamaan kaljoittelua.
Kokemuksia?
[/quote]
Ja auton valot ei vie bensaa. Täällähän ikiliikkujia keksitään oikein urakalla.
Niinhän se on, alkoholi lopettaa rasvapolton, tai kroppa käyttää sen ensisijaisenä energianlähteenä, joten ruoka voi rauhassa imeytyä kroppaan.
Pitää ottaa kohtuudella, mikäli timminä meinaa pysyä! kuten minä teen....
On kokemuksia ja ihan omia. Lopetin juomisen, söin samalla lailla ja avot painoni laski pikkuhiljaa 15 kg eli takaisin normaalipainoon ilman muita muutoksia.