Muija jättää salaa mieheltä pillerit pois - pitäisikö tällainen jopa kriminalisoida
Yhtä lailla kun on kriminalisoitu sekin että ukko ottaa kesken kaiken kortsun pois
Kommentit (2580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoletta se että toistuvasti hoetaan ”nainen raskautui ilman miehen suostumusta”. Ensinnäkin, naisen keho ja sen funktio ei ole teidän päätäntävallan alla, vaikka selvästi näin halutaan. Toiseksi, nainen ei voi itse tietoisesti hallita miten sperma tai oma munasolu liikkuu kropassa ja tarvittaessa ohjata spermat muualle, ettei hän tulisi raskaaksi. Toki jos hän käyttää e-pillereitä, niin se on toinen juttu, mutta ei sekään ole 100% suoja.
Yhtä lailla voidaan huutaa; mies laukesi ilman naisen suostumusta, nainen raskautui.tiesitkö muuten että nainen voi tulla raskaaksi ilman miehen laukeamista? Ehkä se tulee koulussa vielä eteen.
Voi kuinka söpöä, joku yrittää päteä.
Pysy vain por no videoiden parissa, ei sinua kukaan kuitenkaan halua.Voi kuinka herttaista, joku luulee tietävänsä minusta yhtään mitään.
Hyvää koulupäivää tytölle!
Kuulut varmaan siihen ihmisryhmään joka syö hiekkaakin ellei ulkona vieressäsi ole kylttiä jossa sanotaan ”Älä syö hiekkaa!” No, tämä on viimeinen kommenttini sinulle. Tuollaisten kanssa ei jaksa eikä kannata keskustella.
Ketjussa käsitellään aikuisten juttuja, ei hiekkalaatikkoleikkejäsi.
Tavataan tulevaisuutta varten: nyt ei ole kyse siitä mitä tulisi tehdä kun mies panee ilman kumia. Nyt on kyse siitä mitä tulisi tehdä jos nainen valehtelee ehkäisyn olevan kunnossa TIEDOSTAEN ettei näin ole asianlaita.
ei puhuta vahingoista
ei puhuta kännipanosta
ei puhuta että mies on hölmö kun vetelee ilman kumia
Puhutaan siitä että suostumus yhdyntään ehkäisyn ollessa kunnossa on eri asia kuin suostumus yhdyntään kun se ei ole kunnossa.
Miksei ehkäisy miehen osalta ole kunnossa? Onko mies jotenkin yksinkertainen? Eikö hän ole koskaan kuullut kondomista? Kondomin käyttö suojelee yleensä hyvin sekä taudeilta että raskauden alkamiselta.
Kondomi ei liity keskusteluun siitä, että nainen jättää ehkäisypillerit salaa käyttämättä kun asiasta on sovittu.
Muuten olen samaa mieltä. Miehet ovat typeriä luottaessaan naisiin yhtään. Onneksi tämäkin ketju näyttää sen.
Ihan jokaisen kannattaa hoitaa itselleen äärettömän tärkeät asiat ihan itse. Jos ei halua lasta, niin ehkäisee ihan itse.
vaan kun ei liity edes lasten saantiin.
Suostumus seksiin ilman ehkäisyä on eri asia kuin suostumus ehkäisyn kanssa. Jos toisella osapuolella on valheellinen tieto ehkäisystä (olkoon se "vain" ehkäisypilleri) niin kuinka se ei ole rikos?
Jos ei halua seksiä ilman ehkäisyä, niin silloin pitää huolehtia ehkäisystä ihan itse ellei itse pysty omin silmin näkemään, että ehkäisy on käytössä.
Joten kun mies ottaa salaa kumin pois... sen tarkastus tulisi olla naisen vastuulla?
Parisuhteessa minulla on ehkäisy omalta puolelta käytössä. Jos se pettää, niin lapsi saa tulla. Tuollaisessa tapauksessa mies itse on tehnyt päätöksen, että hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että voin tulla raskaaksi.
Entäpä sellaiset tilanteet joissa nainen ei halua lasta ja hän ei syystä tai toisesta käytä hormonalista ehkäisyä? On yhdessä sovittu, että mies käyttää kumia, mutta tämäpä ottaakin sen pois. Onko sekin naisen vika, kun ei itse huolehtinut ehkäisystä?
On tietysti koska se joka ei halua lasta on velvollinen hoitamaan ehkäisy. Valehtelu ei ole rikos.
Pitäisi kriminalisoida se, että ilman sopimusta ja suostumusta saattaa toisen taloudelliseen velkasuhteeseen, jollainen lapsen elatus on. Ellei kyse ole raiskauksesta, tai muuten aiheuttaa naisellekin epätoivotun raskauden. Nykyiset seksi- ja sosiaalikäytännöt ovat niin erilaiset verrattuna siihen aikaan kun lapsenruokoista määrättiin.
Ja taas päästään siihen, että ihan jokaisen, joka ei lasta halua, täytyy huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan.
eli sen miehen tempauksen voisi dekriminalisoida?
Laitatko linkin johonkin lehtijuttuun, jossa on kerrottu tapauksesta, jossa vakiintuneessa parisuhteessa ollessa mies on ottanut kondomin pois salaa, nainen on haastanut miehen oikeuteen ja mies on tuomittu. Kiitos.
https://www.minilex.fi/q/kondomin-pois-ottaminen-ilman-kumppanin-lupaa
Missä kohtaa mainittiin miehen saama tuomio?
Siellä lukee selvästi että ko. asia on kriminalisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi maksaa naiselle ehkäisykapselit ja joka kerta tarkistaa ettei niitä ole otettu pois.
Minä aloin niiden takia oksennella. Vatsa oli koko ajan sekaisin. Jos olisi pitänyt valita ehkäisykapselien käyttämisen tai selibaatin välillä, niin olisin ilman muuta valinnut selibaatin.
Minulla taas hormonallinen ehkäisy toi aivan loistavan ehkäisyvaikutuksen.
Ei meinaan kiinnostanut seksi pätkääkään, jo pelkkä suutelu inhotti.Mutta hei, ei ainakaan ollut pelkoa raskaudesta 😁
En itse naisena ymmärrä niin tyhmiä ihmisiä että niitä pölvästipillereitä ehkäisyyn nielevät. Miksi?
Kortsu tai housujen jalassa pitäminen aiheuttaa liikaa terveyshaittoja?
No minulla loppui tuo kokeilu lyhyeen, kun muutamat eri valmisteet toivat niin paljon sivuvaikutuksia.
Kumilla mennään, miehelle olen vasektomiasta puhunut.
Miksi puhut miehelle vasektomiasta? Jos ei kumi riitä niin poistata kohtusi.
Huomaa että naiset toteavat ettei naisen lääkkeiden syönti, syömättömyys, tai muuttuva tilanne o. asian suhteen kuulu miehelle mitenkään
Tiedätkö ap, että me ei voida sinua tässä asiassa mitenkään auttaa. Jos sinä menet sänkyyn naisen kanssa joka sinua petkuttaa, niin se ei todellakaan ole meidän muiden ihmisten vika.
Ainoa joka tuohon asiaan pystyt vaikuttamaan, olet sinä itse.
Ei me voida mitenkään vaikuttaa siihen, miten sinun muija toimii. Itsehän olet muijasi valinnut.
Ongelma ei siis oikeastaan kosketa meitä, Se on sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies voi maksaa naiselle ehkäisykapselit ja joka kerta tarkistaa ettei niitä ole otettu pois.
Minä aloin niiden takia oksennella. Vatsa oli koko ajan sekaisin. Jos olisi pitänyt valita ehkäisykapselien käyttämisen tai selibaatin välillä, niin olisin ilman muuta valinnut selibaatin.
Ei meinaan kiinnostanut seksi pätkääkään, jo pelkkä suutelu inhotti.Mutta hei, ei ainakaan ollut pelkoa raskaudesta 😁
En itse naisena ymmärrä niin tyhmiä ihmisiä että niitä pölvästipillereitä ehkäisyyn nielevät. Miksi?
No minulla loppui tuo kokeilu lyhyeen, kun muutamat eri valmisteet toivat niin paljon sivuvaikutuksia.
Kumilla mennään, miehelle olen vasektomiasta puhunut.Miksi puhut miehelle vasektomiasta? Jos ei kumi riitä niin poistata kohtusi.
Huomaa että naiset toteavat ettei naisen lääkkeiden syönti, syömättömyys, tai muuttuva tilanne o. asian suhteen kuulu miehelle mitenkään
Kohdunpoistoon tarvitaan lääketieteellinen syy. Pelkän ehkäisyn vuoksi ei tervettä sisäelintä saa poistetuksi edes rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoletta se että toistuvasti hoetaan ”nainen raskautui ilman miehen suostumusta”. Ensinnäkin, naisen keho ja sen funktio ei ole teidän päätäntävallan alla, vaikka selvästi näin halutaan. Toiseksi, nainen ei voi itse tietoisesti hallita miten sperma tai oma munasolu liikkuu kropassa ja tarvittaessa ohjata spermat muualle, ettei hän tulisi raskaaksi. Toki jos hän käyttää e-pillereitä, niin se on toinen juttu, mutta ei sekään ole 100% suoja.
Yhtä lailla voidaan huutaa; mies laukesi ilman naisen suostumusta, nainen raskautui.tiesitkö muuten että nainen voi tulla raskaaksi ilman miehen laukeamista? Ehkä se tulee koulussa vielä eteen.
Voi kuinka söpöä, joku yrittää päteä.
Pysy vain por no videoiden parissa, ei sinua kukaan kuitenkaan halua.Voi kuinka herttaista, joku luulee tietävänsä minusta yhtään mitään.
Hyvää koulupäivää tytölle!
Kuulut varmaan siihen ihmisryhmään joka syö hiekkaakin ellei ulkona vieressäsi ole kylttiä jossa sanotaan ”Älä syö hiekkaa!” No, tämä on viimeinen kommenttini sinulle. Tuollaisten kanssa ei jaksa eikä kannata keskustella.
Ketjussa käsitellään aikuisten juttuja, ei hiekkalaatikkoleikkejäsi.
Tavataan tulevaisuutta varten: nyt ei ole kyse siitä mitä tulisi tehdä kun mies panee ilman kumia. Nyt on kyse siitä mitä tulisi tehdä jos nainen valehtelee ehkäisyn olevan kunnossa TIEDOSTAEN ettei näin ole asianlaita.
ei puhuta vahingoista
ei puhuta kännipanosta
ei puhuta että mies on hölmö kun vetelee ilman kumia
Puhutaan siitä että suostumus yhdyntään ehkäisyn ollessa kunnossa on eri asia kuin suostumus yhdyntään kun se ei ole kunnossa.
Miksei ehkäisy miehen osalta ole kunnossa? Onko mies jotenkin yksinkertainen? Eikö hän ole koskaan kuullut kondomista? Kondomin käyttö suojelee yleensä hyvin sekä taudeilta että raskauden alkamiselta.
Kondomi ei liity keskusteluun siitä, että nainen jättää ehkäisypillerit salaa käyttämättä kun asiasta on sovittu.
Muuten olen samaa mieltä. Miehet ovat typeriä luottaessaan naisiin yhtään. Onneksi tämäkin ketju näyttää sen.
Ihan jokaisen kannattaa hoitaa itselleen äärettömän tärkeät asiat ihan itse. Jos ei halua lasta, niin ehkäisee ihan itse.
vaan kun ei liity edes lasten saantiin.
Suostumus seksiin ilman ehkäisyä on eri asia kuin suostumus ehkäisyn kanssa. Jos toisella osapuolella on valheellinen tieto ehkäisystä (olkoon se "vain" ehkäisypilleri) niin kuinka se ei ole rikos?
Jos ei halua seksiä ilman ehkäisyä, niin silloin pitää huolehtia ehkäisystä ihan itse ellei itse pysty omin silmin näkemään, että ehkäisy on käytössä.
Joten kun mies ottaa salaa kumin pois... sen tarkastus tulisi olla naisen vastuulla?
Parisuhteessa minulla on ehkäisy omalta puolelta käytössä. Jos se pettää, niin lapsi saa tulla. Tuollaisessa tapauksessa mies itse on tehnyt päätöksen, että hänellä ei ole mitään sitä vastaan, että voin tulla raskaaksi.
Entäpä sellaiset tilanteet joissa nainen ei halua lasta ja hän ei syystä tai toisesta käytä hormonalista ehkäisyä? On yhdessä sovittu, että mies käyttää kumia, mutta tämäpä ottaakin sen pois. Onko sekin naisen vika, kun ei itse huolehtinut ehkäisystä?
On tietysti koska se joka ei halua lasta on velvollinen hoitamaan ehkäisy. Valehtelu ei ole rikos.
Pitäisi kriminalisoida se, että ilman sopimusta ja suostumusta saattaa toisen taloudelliseen velkasuhteeseen, jollainen lapsen elatus on. Ellei kyse ole raiskauksesta, tai muuten aiheuttaa naisellekin epätoivotun raskauden. Nykyiset seksi- ja sosiaalikäytännöt ovat niin erilaiset verrattuna siihen aikaan kun lapsenruokoista määrättiin.
Ja taas päästään siihen, että ihan jokaisen, joka ei lasta halua, täytyy huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan.
eli sen miehen tempauksen voisi dekriminalisoida?
Laitatko linkin johonkin lehtijuttuun, jossa on kerrottu tapauksesta, jossa vakiintuneessa parisuhteessa ollessa mies on ottanut kondomin pois salaa, nainen on haastanut miehen oikeuteen ja mies on tuomittu. Kiitos.
https://www.minilex.fi/q/kondomin-pois-ottaminen-ilman-kumppanin-lupaa
Missä kohtaa mainittiin miehen saama tuomio?
Siellä lukee selvästi että ko. asia on kriminalisoitu.
Laita silti linkki, josta näkyy miehen saama tuomio. Ja nimenomaan parisuhteessa olevalla parilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumilla mennään, miehelle olen vasektomiasta puhunut.Miksi puhut miehelle vasektomiasta? Jos ei kumi riitä niin poistata kohtusi.
Miesten vasektomia on niin paljon helpompi ja pienempi/riskittömämpi toimenpide, kuin naisen sterilointi. Ja jos pariskunta ei lasta halua, niin miksi käyttää kumia, kun piuhat poikki on niin paljon helpompi ja ennen kaikkea varmempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasektomia on hyvä toimenpide estämään sellaiset tapaukset.
Ei ole. Se vaikeuttaa huomattavasti lasten hankintaa myöhemmin elämässä. Vähän sama kuin ainoa ehkäisy naisille olisi sterilisaatio.
No eihän se ole miehelle ainoa ehkäisy? Naisille näitä ehkäisyjä on kyllä moniakin, mutta mikään niistä ei ole sellainen, että se ei saisi naisen luonnollista hormonitasapainoa järkkymään. Miehet eivät viitsi edes sitä vaaratonta kortsua käyttää. Pankaa toki. Mutta kestäkää seuraukset.
Miten pessaari tai naisten kondomi vaikuttaa hormonitasapainoon?
Pessaarilla ja naisten kondomilla ehkäisyteho näyttää googlaamalla olevan vain 94-95%. Naisen anatomiasta johtuen niiden paikalleen laittaminen on hankalampaa kuin miesten kondomin. En itse suostuisi käyttämään noita ainoana ehkäisyvalmisteena.
Ei niitä ainoana tarvitse käyttää vaan sinun ehkäisynäsi, jos ei kerran hormoniehkäisy onnistu.
Ja taas päästään siihen, että myös miehen pitää huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan. Ihan sama, mitä ehkäisyä nainen sanoo käyttävänsä.
Tietysti, se taas ei ole ketjun varsinainen aihe.
Kyse on siitä että nainen sanoo kaiken olevan hoidossa, ja hän tietä sen olevan valhe.
Onhan se selitetty jo kymmeniä kertoja etkö osaa lukea
1. On moraalisesti helvetin väärin valehdella että ehkäisy on kunnossa vaikka se ei ole. Tästä lienee aikalailla kaikki niin naiset kuin miehetkin samaa mieltä.
2. Voidaanko jotenkin estää että kukaan ei ikinä valehtelisi kyseisestä asiasta toiselle ihmiselle? Ei ei voida. Koska ihmiset nyt tekevät moraalisesti väärin toisinaan.
3. Onko asia verrannollinen sen kriminalisointiin että mies ottaa kortsun kesken homman pois. Ei ei ole verrannollinen koska tuossa teossa mies altistaa naisen paitsi raskaudelle niin myös sukupuolitaudeille, ja mitä tulee raskauteen niin oikeus katsoo että nainen kohtaa raskauden aikana ja synnytyksessä Terveydellisiä vaaroja ja naisella on oikeus määrätä omasta kehostaan eli siitä saako mies ruikkkia sinne ilman kortsua. Jos nainen taas valehtelee ehkäisevänsä mutta ei sitä tee hän ei altista miestä sukupuolitaudeille eikä vie miehen oikeutta päättää omasta kehostaan koska raskaus ei tapahdu miehen kehossa.
4. Jos nainen huijaa ja raskautuu niin kuuluuko miehen maksaa lapsen elatus. Kyllä kuuluu ihan kuten naisenkin jos tämä raskautuu kun mies huijaa väittäessään ehkäisevänsä ja nainen raskautuu miehen valheen takia. Kummassakin tapauksessa sekä tuleva äiti että tuleva isä ovat elatusvelvollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomin käyttäminen on ihan yhtä järkevää kuin turvavyön käyttäminen auton kyydissä ollessa. Kun mies käyttää kondomia ja nainen jotain muuta, niin siinä ehkäisyn taakka jaetaan kummankin kesken. Se on joskus ihan hirveä stressi muistaa ottaa pilleri ajallaan. Haluan nähdä sen miehen, joka ei koskaan unohda mitään, kun elämässä on kuormittava vaihe. Kondomi suojaa myös miestä naisen unohtaessa pillerin tai tämän mennessä sekaisin. Kyllähän ihmisiä menee psykoosiin asti ihan hetkessä. Siitä ei seuraa mitään hyvää, jos siinä samalla tulee raskaaksi.
Kiva.
Tämä ketju ei ole kortsusta eikä pillereiden unohtamisesta.
Kyllä on. Kondomia käyttämällä mies suojaa myös itsensä ja mies voi syyttää naista valehtelemisesta vaikka nainen on vain unohtanut ottaa yhden pillerin ajallaan.
Aha.
Tahtoisin vain yhteen kysymykseen vastauksen: Miksi valehteleminen on ok?
(olen nainen jos sillä tosiaan on jotain väliä tässä)
Miksi jankkaat tuota järjetöntä kysymystä? Kuinka moni tässä ketjussa on sanonut, että valehteleminen on ok? Näytä ne viestit, kiitos.
Tässä on sanottu, että yksittäisten tapausten perusteella leimataan ja kriminalisoidaan kaikki ehkäisystä huolimatta raskautuneet. Siksi asiassa on ongelma. Ongelmalta voi suojautua käyttämällä kondomia, siksi myös se liittyy olennaisesti aiheeseen.
Mikä tässä nyt on epäselvää? Miksi pitää vain jankata, että ”valehtelu on väärin, valehtelu on väärin”, mitä tai ketä se hyödyttää, että tuota toistellaan eikä mistään muusta aiheeseen liittyvästä saa puhua?
Miksi ainoa asia tässä ketjussa josta ei saa puhua on se että nainen oikeasti on jättänyt salaa ehkäisyn pois? Sitä tapahtuu aivan v*tusti.
Mistä sinä sen tiedät? Onko sinussa sellainen ominaisuus, joka saa jokaisen raskaana olevan käymään kertomassa sinulle onko hän huijannut itsensä raskaaksi? Vai onko taas kyseessä kaverin kaverille sattuneita asioita? Minä en tiedä yhtään sellaista tapausta, jossa nainen olisi jättänyt ehkäisyn salaa pois. Sinä taas väität jokaisen ehkäisyn pettämisenkin olevan vain naisen tahallinen teko, josta tämä valehtelee.
Jos pillereiden teho on niin heikko kuin tapaukset joissa se on "pettänyt" niin niiden valmistaja olisi haastettu oikeuteen jo aikoja sitten.
Valmistajaa ei voi haastaa oikeuteen, koska yksikään ei lupaa ehkäisytehoksi 100%. Jos on havaittu, että pillerit eivät toimi kuten pitää, ne vain vedetään pois markkinoilta. Edes kierukalla ei ole 100% ehkäisyteho.
Valmistaja sanoo 99%
10% käyttäjistä tulee raskaaksi "käytöstä huolimatta" kyselyiden mukaan. Asiastahan teetetään kysely ensimmäisellä lääkärikäynnillä
Silloinhan valmistajan antama luku on väärä.
99% teho on silloin kun pillereitä käytetään täydellisesti. Eli käytännössä teho on tuo vain paperilla. Tosielämässä käyttö ei koskaan ole täydellistä, pillereitä unohtuu tai naiselle voi tulla vatsatauteja. Toiset lääkkeetkin voi vaikuttaa pillereiden tehoon, esim. jotkut antibiootit. Teho on siis todellisessa elämässä alempi kuin 99%. Myös tämän valmistaja kyllä myöntää ihan rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kantaa oman vastuunsa ja käyttää kondomia tai teettää vasektomian.
Tai lopettaa sellaisen vedätyksen, jossa nainen joutuu odottamaan vuosikausia, jotta mies vihdoin osaisi päättää, haluaako lapsia ja milloin.
Eikö täten ole reilua se, että on naisen oma kun luotti mieheen vaikka mies olikin tehnyt jo aiemmin vasektomian naiselle tästä seurustelun alussa mitään mainitsematta.
Koska on miehen oma vika naisen raskautuminen on jos mies panee paljaalla ja nainen jättää pillerit syömättä.
Tämä "yritimme lasta vuosia vaikka miehelle oli tehty vasektomia" on muuten aika hyvä läppä.
Muistakaas naiset ettei miehellä ole velvollisuutta kertoa puolisolleen terveyshistoriaansa ja asiasta valehtelu on tosi jees koska mies nyt ei vain halunnut lapsia ja hän tiesi että se olisi ollut lapsikatraasta haaveilevalle kynnyskysymys.
Kyllä pieni petos on rakkauden vuoksi ok!
"Yritimme lapsia vuosia vaikka miehelle on tehty vasektomia" -miehet ovat tuossa vaiheessa vähintään noin 35-vuotiaita. Tilanne selviää naiselle siinä vaiheessa, kun he menevät lapsettomuustutkimuksiin. Lopputuloksena parisuhde loppuu siihen. Naisella on kuitenkin mahdollisuus saada lapsi/lapsia klinikalla, jos aikaa uuden puolison etsimiseen ei ole.
Miksi ihmeessä mies suostuisi laspettomuustutkimuksiin? Ei naiselle kuulu hänen terveydentilansa.
Tai voihan siellä käydä, mutta tuloksia ei tarvitse naiselle näyttää. Riittä kun mies sanoo kaiken olevan kunnossa.
Lapsiasia on sellainen, että siinä ei voi tehdä kompromissia. Jos miestä ei aihe kiinnosta, niin nainen päättää, miten hän siinä tilanteessa etenee. Ero on oikein hyvä vaihtoehto, jos parisuhde ei ole kunnossa.
Aivan, joten naisen tulisi kertoa miehelle jos hän yksipuolisesti vetää sovitun ehkäisykeinon vessanpöntöstä. Ja jos se ei miehelle sovi, hän voi päättää parisuhteen.
Nyt naisilla on keino hoitaa homma ja mies on kusessa. Kuten joku tässä äsken hyvin totesi, kyse on isoista rahoista. Ainakin kun nainen olisi maksajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Se vaikeuttaa huomattavasti lasten hankintaa myöhemmin elämässä. Vähän sama kuin ainoa ehkäisy naisille olisi sterilisaatio.
No eihän se ole miehelle ainoa ehkäisy? Naisille näitä ehkäisyjä on kyllä moniakin, mutta mikään niistä ei ole sellainen, että se ei saisi naisen luonnollista hormonitasapainoa järkkymään. Miehet eivät viitsi edes sitä vaaratonta kortsua käyttää. Pankaa toki. Mutta kestäkää seuraukset.
Pessaarilla ja naisten kondomilla ehkäisyteho näyttää googlaamalla olevan vain 94-95%. Naisen anatomiasta johtuen niiden paikalleen laittaminen on hankalampaa kuin miesten kondomin. En itse suostuisi käyttämään noita ainoana ehkäisyvalmisteena.
Ei niitä ainoana tarvitse käyttää vaan sinun ehkäisynäsi, jos ei kerran hormoniehkäisy onnistu.
Ja taas päästään siihen, että myös miehen pitää huolehtia ehkäisystä omalta osaltaan. Ihan sama, mitä ehkäisyä nainen sanoo käyttävänsä.
Kyse on siitä että nainen sanoo kaiken olevan hoidossa, ja hän tietä sen olevan valhe.
1. On moraalisesti helvetin väärin valehdella että ehkäisy on kunnossa vaikka se ei ole. Tästä lienee aikalailla kaikki niin naiset kuin miehetkin samaa mieltä.
2. Voidaanko jotenkin estää että kukaan ei ikinä valehtelisi kyseisestä asiasta toiselle ihmiselle? Ei ei voida. Koska ihmiset nyt tekevät moraalisesti väärin toisinaan.
3. Onko asia verrannollinen sen kriminalisointiin että mies ottaa kortsun kesken homman pois. Ei ei ole verrannollinen koska tuossa teossa mies altistaa naisen paitsi raskaudelle niin myös sukupuolitaudeille, ja mitä tulee raskauteen niin oikeus katsoo että nainen kohtaa raskauden aikana ja synnytyksessä Terveydellisiä vaaroja ja naisella on oikeus määrätä omasta kehostaan eli siitä saako mies ruikkkia sinne ilman kortsua. Jos nainen taas valehtelee ehkäisevänsä mutta ei sitä tee hän ei altista miestä sukupuolitaudeille eikä vie miehen oikeutta päättää omasta kehostaan koska raskaus ei tapahdu miehen kehossa.
4. Jos nainen huijaa ja raskautuu niin kuuluuko miehen maksaa lapsen elatus. Kyllä kuuluu ihan kuten naisenkin jos tämä raskautuu kun mies huijaa väittäessään ehkäisevänsä ja nainen raskautuu miehen valheen takia. Kummassakin tapauksessa sekä tuleva äiti että tuleva isä ovat elatusvelvollisia.
1. Niin on, naiset vain eivät tunnu olevan samaa mieltä asiasta. Sen verran paljon tulee "käytä urpo kuimia jos et halua että sinua kusetetaan" vastauksia.
2. pitää paikkansa. Silti petos on aika monessa asiassa rikos. Varsinkin jos siitä tulee taloudellisia seurauksia.
3. Väitteesi pitää paikkansa, mutta nyt unohdat kaksi asiaa
3.1 kondomin poisjättäminen toisen tietämättä tai ilman lupaa muuttaa vapaaehtoisesti aloitetun seksin seksiin pakottamiseksi. Miksi vain kondomin? Kyse on ehkäisystä, varsinkin kun on tiedossa että molemmat osapuolet ovat ilman tauteja.
3.2 asiasta koituu taloudellisia seurauksia
4. Taloudellinen petos on siis ok, tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kantanut ja synnyttänyt yhteisen (ja yhdessätoivotun) lapsemme, olen kokeillut eri ehkäisyjä ja kärsinyt niiden sivuvaikutuksista, olen tullut raskaaksi oikeinkäytetyn kondomiehkäisyn läpi ja saanut keskenmenon. Raskauden yhteydessä sain myös todella kivuliaan vitsainfektion, käytännössä pissasin verta koko päivän, kunnes antibiootit alkoivat tehota.
Joten joo. Voisi olla ehkä miehenkin vuoro.
Kumilla voidaan toki jatkaa, mutta kuten jo mainitsin, on jo kertaalleen "päästy" näkemään, ettei ole mikään 100% varma ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten vasektomia on niin paljon helpompi ja pienempi/riskittömämpi toimenpide, kuin naisen sterilointi. Ja jos pariskunta ei lasta halua, niin miksi käyttää kumia, kun piuhat poikki on niin paljon helpompi ja ennen kaikkea varmempi ratkaisu.
Se asia ei kuulu naiselle sen enempää kuin naisen pillerin syönti miehelle. Täällä on tehty hyvin selväksi ettei pillerinsyönti ole miehen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiseen ei kannata eikä voi luottaa missään tilanteessa.
15% lapsista on käenpoikasia
Siksi DNA-isyystestaus pitäisi olla pakollista niin jää se iänikuinen narina luottamuksesta ja pettämisestä pois. Johan se kuuluu sivistysvaltion perusasioihin että jokainen saa tietää omat vanhempansa. Ja että käenpoikasista maksaa oikeasti alkuunpanija eikä naisen osoittama lypsylehmä.
Jokaisella miehellä on oikeus tehdä isyystesti jo nyt. Miksi ihmeessä muiden pitää tämä testi miehille maksaa ja hoitaa sen ottamiset ym? Ei siinä nytkään tarvi kuin ottaa yhteys lastenvalvojaan. Yhteiskunta lähtee siitä, että jos aikuinen ihminen päättää hankkia parisuhteessaan lapsen niin hän myös osaa hoitaa testit jos niitä tuntee tarvitsevansa. Herranjestas sentään, pitäähän sen saman miehen myös kyetä huolehtimaan siitä lapsesta seuraavat 18v. jos se hänen lapsekseen osoittautuu. Jos ei pysty edes omista asioistaan huolehtimaan niin miten sen lapsen käy? Yhteiskunta myös katsoo, ettei sen tarvitse ihan kaikkeen ihmisten elämässä sekaantua, jotain vastuuta voi jättää myös ihmisille itselleen. Riittää, että yhteiskunta mahdollistaa testeihin pääsemiseen jos epäilee isyyttään. Aikuisen ihmisen tulee kyetä itsekin ajamaan omaa asiaan eikä vaan vaatia muita tekemään kaiken. Tutkimusten mukaan n. 4% lapsilla on väärä isä paperilla. Siis 96% on ihan oikea isä eikä testejä tarvita. 4% takia siis tuhlattaisiin rahaa testaamalla kaikki, nekin jotka eivät testejä edes haluaisi. Mihin muuhun veronmaksajien rahoja tuhlattaisiin seuraavaksi? Mua ainakin miehenä hävettäis jos olisin noin holhottava tyyppi.
Miksi ihmeessä muut maksavat naisen synnytyksen ja sen kaikki sivukulut?
Se miehen isyystutkimus on mitätön lisäkulu joten siihen vetoaminen ei kestä päivänvaloa.
Koska turvallinen synnytys sairaalassa tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Siksi. Isyystestin tekeminen ei säästä verovaroja.
Ei säästä sp-tautitestitkään. Silti ne teetetään
Tottakai säästää. Juuri siksi ne tutkitaan ja hoidetaan.
Se mitään säästä, lisää vaan kuluja.
Suurin syy miksi vastustatte: ette halua lapsen tietävän oikeaa isää.
Rikotte lapsen oikeuksia systemaattisesti.
Mitä luulet että seuraa hoitamattomasta sp-taudista? Aika monet taudit aiheuttaa hoitamattomina esim. lapsettomuutta ja kaikkea muuta mukavaa. Lisäks tautia sairastava levittää sitä eteenpäin.
Ja mitä se lapsettomuus maksaa yhteiskunnalle?
Mahdolliset lapsettomuushoidot. Niistä aiheutuvat kulut työnantajalle työntekijän poissaoloista ym. Lisäksi jo nyt kitistään siitä, että lapsia syntyy liian vähän, tulevaisuudessa ei ole tarpeeksi eläkkeenmaksajia. Kyllä se aika paljon yhteiskunnalle maksaa jos suht helposti hoidettavan sp-taudin takia lapsiluku vielä entisestään pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kantanut ja synnyttänyt yhteisen (ja yhdessätoivotun) lapsemme, olen kokeillut eri ehkäisyjä ja kärsinyt niiden sivuvaikutuksista, olen tullut raskaaksi oikeinkäytetyn kondomiehkäisyn läpi ja saanut keskenmenon. Raskauden yhteydessä sain myös todella kivuliaan vitsainfektion, käytännössä pissasin verta koko päivän, kunnes antibiootit alkoivat tehota.
Kumilla voidaan toki jatkaa, mutta kuten jo mainitsin, on jo kertaalleen "päästy" näkemään, ettei ole mikään 100% varma ehkäisy.
Sitten kannattaa pidättäytyä eikä painostaa miestä lääketieteellisiin toimenpiteisiin jotka eivät kosketa naista mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiseen ei kannata eikä voi luottaa missään tilanteessa.
15% lapsista on käenpoikasia
Siksi DNA-isyystestaus pitäisi olla pakollista niin jää se iänikuinen narina luottamuksesta ja pettämisestä pois. Johan se kuuluu sivistysvaltion perusasioihin että jokainen saa tietää omat vanhempansa. Ja että käenpoikasista maksaa oikeasti alkuunpanija eikä naisen osoittama lypsylehmä.
Jokaisella miehellä on oikeus tehdä isyystesti jo nyt. Miksi ihmeessä muiden pitää tämä testi miehille maksaa ja hoitaa sen ottamiset ym? Ei siinä nytkään tarvi kuin ottaa yhteys lastenvalvojaan. Yhteiskunta lähtee siitä, että jos aikuinen ihminen päättää hankkia parisuhteessaan lapsen niin hän myös osaa hoitaa testit jos niitä tuntee tarvitsevansa. Herranjestas sentään, pitäähän sen saman miehen myös kyetä huolehtimaan siitä lapsesta seuraavat 18v. jos se hänen lapsekseen osoittautuu. Jos ei pysty edes omista asioistaan huolehtimaan niin miten sen lapsen käy? Yhteiskunta myös katsoo, ettei sen tarvitse ihan kaikkeen ihmisten elämässä sekaantua, jotain vastuuta voi jättää myös ihmisille itselleen. Riittää, että yhteiskunta mahdollistaa testeihin pääsemiseen jos epäilee isyyttään. Aikuisen ihmisen tulee kyetä itsekin ajamaan omaa asiaan eikä vaan vaatia muita tekemään kaiken. Tutkimusten mukaan n. 4% lapsilla on väärä isä paperilla. Siis 96% on ihan oikea isä eikä testejä tarvita. 4% takia siis tuhlattaisiin rahaa testaamalla kaikki, nekin jotka eivät testejä edes haluaisi. Mihin muuhun veronmaksajien rahoja tuhlattaisiin seuraavaksi? Mua ainakin miehenä hävettäis jos olisin noin holhottava tyyppi.
Miksi ihmeessä muut maksavat naisen synnytyksen ja sen kaikki sivukulut?
Se miehen isyystutkimus on mitätön lisäkulu joten siihen vetoaminen ei kestä päivänvaloa.
Koska turvallinen synnytys sairaalassa tulee yhteiskunnalle halvemmaksi. Siksi. Isyystestin tekeminen ei säästä verovaroja.
Ei säästä sp-tautitestitkään. Silti ne teetetään
Tottakai säästää. Juuri siksi ne tutkitaan ja hoidetaan.
Se mitään säästä, lisää vaan kuluja.
Suurin syy miksi vastustatte: ette halua lapsen tietävän oikeaa isää.
Rikotte lapsen oikeuksia systemaattisesti.
Mitä luulet että seuraa hoitamattomasta sp-taudista? Aika monet taudit aiheuttaa hoitamattomina esim. lapsettomuutta ja kaikkea muuta mukavaa. Lisäks tautia sairastava levittää sitä eteenpäin.
Ja mitä se lapsettomuus maksaa yhteiskunnalle?
Mahdolliset lapsettomuushoidot. Niistä aiheutuvat kulut työnantajalle työntekijän poissaoloista ym. Lisäksi jo nyt kitistään siitä, että lapsia syntyy liian vähän, tulevaisuudessa ei ole tarpeeksi eläkkeenmaksajia. Kyllä se aika paljon yhteiskunnalle maksaa jos suht helposti hoidettavan sp-taudin takia lapsiluku vielä entisestään pienenee.
automatiosaation ja keinoälyn tuleminen takaa ettei kaikille tule riittämään töitä. Lapsia ei kannata tehdä sen takia että olet huolissasi veronmaksajista. Nuo kun ei tule olemaan mitään muuta kuin kuluerä yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kantaa oman vastuunsa ja käyttää kondomia tai teettää vasektomian.
Tai lopettaa sellaisen vedätyksen, jossa nainen joutuu odottamaan vuosikausia, jotta mies vihdoin osaisi päättää, haluaako lapsia ja milloin.
Eikö täten ole reilua se, että on naisen oma kun luotti mieheen vaikka mies olikin tehnyt jo aiemmin vasektomian naiselle tästä seurustelun alussa mitään mainitsematta.
Koska on miehen oma vika naisen raskautuminen on jos mies panee paljaalla ja nainen jättää pillerit syömättä.
Tämä "yritimme lasta vuosia vaikka miehelle oli tehty vasektomia" on muuten aika hyvä läppä.
Muistakaas naiset ettei miehellä ole velvollisuutta kertoa puolisolleen terveyshistoriaansa ja asiasta valehtelu on tosi jees koska mies nyt ei vain halunnut lapsia ja hän tiesi että se olisi ollut lapsikatraasta haaveilevalle kynnyskysymys.
Kyllä pieni petos on rakkauden vuoksi ok!
"Yritimme lapsia vuosia vaikka miehelle on tehty vasektomia" -miehet ovat tuossa vaiheessa vähintään noin 35-vuotiaita. Tilanne selviää naiselle siinä vaiheessa, kun he menevät lapsettomuustutkimuksiin. Lopputuloksena parisuhde loppuu siihen. Naisella on kuitenkin mahdollisuus saada lapsi/lapsia klinikalla, jos aikaa uuden puolison etsimiseen ei ole.
Miksi ihmeessä mies suostuisi laspettomuustutkimuksiin? Ei naiselle kuulu hänen terveydentilansa.
Tai voihan siellä käydä, mutta tuloksia ei tarvitse naiselle näyttää. Riittä kun mies sanoo kaiken olevan kunnossa.
Lapsiasia on sellainen, että siinä ei voi tehdä kompromissia. Jos miestä ei aihe kiinnosta, niin nainen päättää, miten hän siinä tilanteessa etenee. Ero on oikein hyvä vaihtoehto, jos parisuhde ei ole kunnossa.
Aivan, joten naisen tulisi kertoa miehelle jos hän yksipuolisesti vetää sovitun ehkäisykeinon vessanpöntöstä. Ja jos se ei miehelle sovi, hän voi päättää parisuhteen.
Nyt naisilla on keino hoitaa homma ja mies on kusessa. Kuten joku tässä äsken hyvin totesi, kyse on isoista rahoista. Ainakin kun nainen olisi maksajana.
Miten monta kertaa tästä pitää jankuttaa? Yksikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma, joten jos raskaus on ajatuksenakin mahdoton, täytyy käyttää tuplaehkäisyä. Jos toinen ei jaksa ehkäisyä käyttää, se tarkoittaa sitä, että lapsi on ihan tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumilla voidaan toki jatkaa, mutta kuten jo mainitsin, on jo kertaalleen "päästy" näkemään, ettei ole mikään 100% varma ehkäisy.Sitten kannattaa pidättäytyä eikä painostaa miestä lääketieteellisiin toimenpiteisiin jotka eivät kosketa naista mitenkään.
Kuka on painostanut?
Yhdessä ollaan asioita katsottu ja mietitty. Tuon vahinkoraskauden jälkeen otin asian esiin, sen jälkeen yhdessä katsottu.
Vai meinaatko, että kaiken seksistä seurautuvan pitää olla naisen kontolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se asia ei kuulu naiselle sen enempää kuin naisen pillerin syönti miehelle. Täällä on tehty hyvin selväksi ettei pillerinsyönti ole miehen asia.
Tuossa taitaa olla innokas pillerinsyöjä, kun ne miesten pillerit vihdoin tulee markkinoille. Vai oletko sinä se olen muuten nainen -tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Niin on, naiset vain eivät tunnu olevan samaa mieltä asiasta. Sen verran paljon tulee "käytä urpo kuimia jos et halua että sinua kusetetaan" vastauksia.
2. pitää paikkansa. Silti petos on aika monessa asiassa rikos. Varsinkin jos siitä tulee taloudellisia seurauksia.
3. Väitteesi pitää paikkansa, mutta nyt unohdat kaksi asiaa
3.1 kondomin poisjättäminen toisen tietämättä tai ilman lupaa muuttaa vapaaehtoisesti aloitetun seksin seksiin pakottamiseksi. Miksi vain kondomin? Kyse on ehkäisystä, varsinkin kun on tiedossa että molemmat osapuolet ovat ilman tauteja.
3.2 asiasta koituu taloudellisia seurauksia
4. Taloudellinen petos on siis ok, tässä tilanteessa?
1. Edelleen kaikki jotka ovat asiaan ottaneet kantaa ovat tuominneet sen moraalisesti vääräksi. Mutta koska sitä ei voi poistaa lailla, huutamalla, itkemällä jne niin ainoa tapa estää se on se että mieskin osallistuu ehkäisyyn. Erityisesti jos ei tosiaankaan halua lasta kyseisen naisen kanssa. Aina on riski että ehkäisy pettää joten jos asia katastrofi niin mielummin tuplaehkäisy. Saman summan se lapsi maksaa huijasi nainen tai petti ehkäisy muuten vaan.
2. Niin on mutta silti sitä ei edelleenkään voida välttää millään vaikka se olisi petos.
3. 1. Koska ihan oikeus on päättänyt näin. Ja täällä on jo monta kertaa selitetty että vakisuhteessakaan ei välttämättä olla ilman tauteja. Nainen voi epäillä miehen käyneen vieraissa ja pelkää tauteja. Ja lisäksi kehoon kohdistuvat seuraukset eli raskaus kohdistuu kummassakin tapauksessa naiseen. Eli nainen menettää kehonsa itsemääräämisoikeuden. Siksi ero asiassa. Joko ymmärrät?
3.2 jep taloudellisia seurauksia on kummassakin tapauksessa ja aina kummallekin. Sama kumpi huijaa niin edelleen kumpikin vastaa lapsen elatuksesta. Tosin jos nainen teettää abortin niin sillointaloudelliset seuraukset pelkästään naiselle.
4. Ei taloudellinen petos ei ole ok. MUTTA syntyvä lapsi ei ole pettänyt ketään ja elatus on hänelle ei naiselle tai miehelle. Siksi kummallekin kuuluu edelleen elatusvelvollisuus!
Aknen ja kuukautiskipujen hoitaminen ehkäisypillereillä tekee naisesta pölvästin? Minun kroppani voi paremmin ehkäisypillereiden kanssa kuin ilman niitä.