Muija jättää salaa mieheltä pillerit pois - pitäisikö tällainen jopa kriminalisoida
Yhtä lailla kun on kriminalisoitu sekin että ukko ottaa kesken kaiken kortsun pois
Kommentit (2583)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ajatusta, kuinka kaikelta tuolta voisi välttyä tosi näppärästi? Vihje: miehille tarkoitettu ehkäisykeino, alkaa k:lla...
Älä nyt jankuta siitä kondomista!
Johan täällä on todettu moneen kertaan, että se ei ole mikään järkevä (aina edes mahdollinen) ratkaisu vakiintuneessa parisuhteessa.
Mies: ” minä en halua isäksi, tuomari määrää että tuon naisen pitää tehdä abortti tai että mun ei tartte ainakaan maksaa mitään lapsen elatukseen”
Tuomari: ”no kauanko te olette tunteneet ennen raskautta?”
Mies: ”tavattiin baarissa ja päädyttiin sitten mun luo sekstaamaan”
Tuomari: ”no mitä ehkäisyä käytit kun et kerta halua isäksi.”
Mies : ”en mitään kun tuo nainen sano8 syövänsä pillereitä”
Tuomari : ”eli siis et halua isäksi mutta et ole lainkaan ehkäissyt ja nyt syytät ettei toinen ehkäissyt sinun puolestasi?”
Niinpä...
Vierailija kirjoitti:
Mies: ” minä en halua isäksi, tuomari määrää että tuon naisen pitää tehdä abortti tai että mun ei tartte ainakaan maksaa mitään lapsen elatukseen”
Tuomari : ”eli siis et halua isäksi mutta et ole lainkaan ehkäissyt ja nyt syytät ettei toinen ehkäissyt sinun puolestasi?”Niinpä...
Söpö tarina. Miten se liittyy vakiintuneeseen parisuhteeseen, jossa on sovittu ehkäisystä jonka nainen sitten jättää pois kertomatta asiaa?
Eiköhän ole selvää että osa naisista ja osa miehistä on kusipäitä jotka valehtelevat ja pettävät.
Osa ihmisistä on vaan huolettomia ja huolimattomia. Paneskelevat aina kun mahdollista eivätkä jaksa aina huolehtia ehkäisystä riittävän huolellisesti.
Mutta oletteko miehet oikeasti sitä mieltä että aina jos raskaus alkaa niin kaikki vastuut siitä kuuluisi olla naisella ja yhteiskunnalla paitsi jos mies armeliaasti suostuu hoitamaan osansa? Eikö sillä miehellä ole mitään vastuuta huolehtia osaltaan että raskaus ei ala
- aina lyhyissä suhteissa kortsu
- jos ei koskaan halua lapsia niin vasektomia
- ei perinteistä yhdyntää
- pitkissä suhteissa huolehditaan että ei paneskella ilman kortsua jos raskaus katastrofi. Eli jos tietää ettei halua koskaan mistään hinnasta kyseisen naisen kanssa lasta niin ei sitten seksiäkään ilman kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomari : ”eli siis et halua isäksi mutta et ole lainkaan ehkäissyt ja nyt syytät ettei toinen ehkäissyt sinun puolestasi?”Niinpä...
Söpö tarina. Miten se liittyy vakiintuneeseen parisuhteeseen, jossa on sovittu ehkäisystä jonka nainen sitten jättää pois kertomatta asiaa?
Ei mitenkään mutta onhan tässä miehet itkeneet yhtälailla että huijattu isäksi yhden illan jutuissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkelo kirjoitti:
Onpa vireää keskustelua.
Ja kommenttien sisällöstä näkyy hyvin naisten obsessiivinen ajatusmaailma...Omasta ”oikeudesta” raskautua mieheltä kysymättä pidetään härkäpäisesti kiinni! :(
Homma vielä halutaan peitellä pitämällä ”pilleri peti”-satua yllä.
Ja sitten vielä halutaan mieheltä kieltää isyystestit... :-/
Aika laskelmoivaa ja häikäilemätöntä hyväksikäyttöä, ihan törkeää
Onko sinulla ajatusta, kuinka kaikelta tuolta voisi välttyä tosi näppärästi? Vihje: miehille tarkoitettu ehkäisykeino, alkaa k:lla...
Minusta parisuhteessa pitää kyetä luottamaan toisen sanaan vaikkapa sovitusta ehkäisystä, ja jos siihen ei enää kykene, niin ero on paras ratkaisu. Se että nainen hankkiutuu raskaaksi kieroilemalla, ei ole riittävä syy jatkaa yhdessä.
Tuplaehkäisy, ellei lapsi ole tervetullut. Ainoa järkevä vaihtoehto. Ja jos tämä ei kumppanille käy, kannattaa miettiä onko tuo oikea valita sitten. Molemmilla vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan täällä on todettu moneen kertaan, että se ei ole mikään järkevä (aina edes mahdollinen) ratkaisu vakiintuneessa parisuhteessa.
Kerro yksikin syy, miksei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan täällä on todettu moneen kertaan, että se ei ole mikään järkevä (aina edes mahdollinen) ratkaisu vakiintuneessa parisuhteessa.Kerro yksikin syy, miksei.
Huomaa, että sinulla ei ole koskaan ollut mitään pidempiaikaista parisuhdetta jossa aikuiset ihmiset sopivat asioista keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan täällä on todettu moneen kertaan, että se ei ole mikään järkevä (aina edes mahdollinen) ratkaisu vakiintuneessa parisuhteessa.Kerro yksikin syy, miksei.
Huomaa, että sinulla ei ole koskaan ollut mitään pidempiaikaista parisuhdetta jossa aikuiset ihmiset sopivat asioista keskenään.
Vaikea varmaan saada naista kun elämä on vain nettijankutusta milloin mistäkin ja aamusta iltaan.
Mies: en halua isäksi ja olen sanonut sen vaimolleni jo kymmeniä tai satoja kertoja kun ollaan oltu yhdessä jo 10 vuotta.
Tuomari: no miten olet hoitanut ehkäisyn
Mies: no sovittiin heti alussa että vaimo syö pillereitä
Tuomari: eli sinä et ole ehkäissyt mitenkään vaikka et halua lasta ja vaimosi on syönyt 10 vuotta pillereitä kärsien niiden terveyshaitoista ja haluten lasta?
Mies: niin mutta kun en minä halua ehkäistä, enkä minä halua lasta, enkä halua kortsua, enkä halua vasektomiaa kun minä haluan vaan PANNA enkä minä halua kantaa vastuuta jos pillerit pettää tai vaimo pettää.
Tuomari: siis mitä sinä nyt olet tehnyt sen ehkäisyn eteen?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni valehtelu ei ole sellainen asia, joka tulisi kriminalisoida. Vertaan tätä pettämiseen, väärin mutta ei rikos.
Miten se eroaa siitä, että kesken yhdynnän poistaa kumin eikä ilmoita asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Mies: en halua isäksi ja olen sanonut sen vaimolleni jo kymmeniä tai satoja kertoja kun ollaan oltu yhdessä jo 10 vuotta.
Tuomari: no miten olet hoitanut ehkäisyn
Mies: no sovittiin heti alussa että vaimo syö pillereitä
Tuomari: eli sinä et ole ehkäissyt mitenkään vaikka et halua lasta ja vaimosi on syönyt 10 vuotta pillereitä kärsien niiden terveyshaitoista ja haluten lasta?
Mies: niin mutta kun en minä halua ehkäistä, enkä minä halua lasta, enkä halua kortsua, enkä halua vasektomiaa kun minä haluan vaan PANNA enkä minä halua kantaa vastuuta jos pillerit pettää tai vaimo pettää.
Tuomari: siis mitä sinä nyt olet tehnyt sen ehkäisyn eteen?
Olipa söpö tarina taas. Parisuhteessa pitää voida luottaa toiseen vaikkapa sovitun ehkäisyn suhteen, ja jos luottamus loppuu, kannattaa erota suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohessa heti kaksi:
A) ”Ai, sä haluat käyttää kumia, vaikka mulla on pillerit, eli väität etten muka käytä niitä?!?! Tervemenoa sitten sohvalle vaan...”
B) ”Kondomi? Miksi? Mulla on pillerit! Okei... nyt tajuan... sä olet käyny jyystämässä jotain horoa, ja saanut jonkin sp-taudin!! Nyt loppui sitten meidän intiimielämä, stanan petturisika!!!!”
Tuhkelo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohessa heti kaksi:
A) ”Ai, sä haluat käyttää kumia, vaikka mulla on pillerit, eli väität etten muka käytä niitä?!?! Tervemenoa sitten sohvalle vaan...”
B) ”Kondomi? Miksi? Mulla on pillerit! Okei... nyt tajuan... sä olet käyny jyystämässä jotain horoa, ja saanut jonkin sp-taudin!! Nyt loppui sitten meidän intiimielämä, stanan petturisika!!!!”
Tämä.
Näinhän se menee.
Olen kuullut yhden kaverin valittavan että vaimo petti ja jätti pillerit pois. Nyt tulee lapsi vaikka en halunnut.
No vaimon versio oli että kyllä minä kerroin kahdestikin että en syö enää pillereitä mutta ei se tuntunut miestä hidastavan vaan halusi edelleen paljaalla.
Vinkki: kannattaa kuunnella mitä toinen sanoo eikä vaan hokea joojoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muija jätti tosiaan pillerit pois kertomatta asiasta, sai lapsen mutta ero tuli.
Hienoa. Olisitkin varmaan ollut huono isä lapsellesi.
Varmaan. Nyt minulla on kolme muuta lasta sellaisen naisen kanssa, joka ei ole ollut kiero valehtelija minua kohtaan.
Aina vaan paranee. Hyvä isä kolmelle, mutta yksi on hyljätty ja ihan ilman omaa syytään. Kostat, aikuinen mies omalle viattomalle lapselle. Hienoa. Ansaitset hyvä isä tittelin. Not.
Kyllä yksi kusenhajuinen pano on sen 30000 euron arvoinen, eiks vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muija jätti tosiaan pillerit pois kertomatta asiasta, sai lapsen mutta ero tuli.
Hienoa. Olisitkin varmaan ollut huono isä lapsellesi.
Varmaan. Nyt minulla on kolme muuta lasta sellaisen naisen kanssa, joka ei ole ollut kiero valehtelija minua kohtaan.
Aina vaan paranee. Hyvä isä kolmelle, mutta yksi on hyljätty ja ihan ilman omaa syytään.
En kostanut mitään, mutta en voinut enää luottaa lapsen äitiin hänen petollisuutensa takia, joten oli parasta erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille siittiöitä omaaville tiedoksi:
Kohdullinen tulee raskaaksi siitä että kulli viedään pilluun jossa tapahtuu siittiöiden siirtyminen emättimeen. Jos et halua tätä, niin ainoa asia jolla sinä voit sen estää on kondomin käyttö. JOS annat vastuun asiassa toisille ihmisille, niin ne toiset ihmiset päättävät asian silloin sinun puolestasi.
Oletko samaa mieltä astuessa auton kyytiin, jonka kuljettaja on salaa hautonut ajatuksissaan itsemurhaa?
Eihän tota voi verrata. ;) Taksikukjettajaa koskee vastuu ja lait asiakastaan sekä liikennesääntöjä kohtaan ihan aina työssään, joten auton kyytiin pitää lain mukaan olla mahdollista istua ihan hyvillä mieleni ja luottavaisena. Siitä palvelusta maksetaan ja saadaan kuitti.
Ei se ole mikään venäläinen ruletti, että valitseeko mahdollisen kuoleman kyydin vai ei. :)Itsemurhaa hautovaa tuskin huolettaa lait yhtään mistään. Urpo.
Joo, mutta jos kulkee julkisiin verrattavilla tai julkisilla kulkuneuvoilla niin ei sellainen ole mikään valintakysymys, pöljä.
Jos taas menet ja paneskelet ilman kondomia ottaen tietoisen riskin , ei ole todellakaan verrattavissa.
Se mihin muihin kyyteihin ihminen istuu on myös aivan oma valinta perustuen mihin vaan.
Asioilla on muitakin näkökulmia kuin omasi.
Ei se ole enää mahdollista, sillä viime kädessä poliisi (miespoliisi) ottaa näytteen isyystestiä varten vaikka väkisin. Näin on ollut aika pitkään jo, koko minun elämäni aikana.