Uskotko, että kissat ja koirat pääsevät taivaaseen?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:08"]
Minä lopetan tämän keskustelun siis osaltani tähän, kun ei se mihinkään etene. On tässä parempaakin tekemistä. Hyvää illan jatkoa.
[/quote]
Hahaa!!:DDD Luovutusvoitto!
Emmehän kaikki voi olla verbaalisesti lahjakkaita.
Palstalla tavataan.... seuraavaan kertaan. Adios!
[/quote]
Luepa oma aiempi viestisi:
"Poistun kyllä tästä keskustelusta juuri nyt, joten ihan sama mitä vastaukseksi minulle laitatte. En ole lukemassa. Mutta vaikka itse olen peruskristitystä perheestä ja olen kirkollisissa johtotehtävissä yli 3 vuotta työtä tehnyt, niin onhan tämä ihan älytöntä, että puhutaan oikeista tärkeistä asioista lähtökohdalla "Raamatun mukaan ihminen luotiin Jumalan kuvaksi. Jumala on henki, joka on kaikkialla"... Joo uskon minäkin niin. Mutta eikö olisi syytä katsoa sitä elämää missä me nyt menemme ja mitä me nyt elämme. Luutetteko te, että Jumala on tyytyväinen siihen hihhulointiin ja vähäisiin tekoihin mitä te Suomen hyvinvoinnin eteen teette?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 16:37"]
No jos sellainen on olemassa kuin taivas, niin varmasti pääsevät. Eläinten sieluhan on puhtaampi kuin ihmisillä, ne eivät edes osaa tietoisesti tehdä pahaa.
[/quote]Ei eläimillä ole ainakaan kristinuskon mukaan sielua. Edes vauvoilla ei ole sielua.
[/quote]
Mitä? Vauvoilla ei ole sielua kristinuskon mukaan?? HAHAHAHAHAAA!!!!!! nyt meni viimeisetkin arvostuksen rippeet siihen uskontoon...jos sitä nyt edes oli...Minkäs ikäisille ihmisille se sielu yhtäkkiä tupsahtaa? Ei helvetti oikeesti...ihmiset on kyllä ihan saatanan tyhmiä.....:D:D:D
[/quote]Sielu tulee kasteessa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:34"]
Sielu tulee kasteessa.
[/quote]
Millä tavalla se tulee? Onko kastevedessä sieluitiöitä? Vai tuleeko katon läpi sielukaasua? Vai papin etukäteen nauttimasta ehtoollisviinistä sieluhuuruja papin hengitysilmassa?
Kiinnostaisi tietää, varsinkin, kun minä ateisti olen sen sielun vissiin kasteessa muinoin saanut. Miten ja milloin se sielu on sitten minusta lähtenyt, kun sellaisen olemassaoloon en usko?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 18:07"]
No jos sellainen on olemassa kuin taivas, niin varmasti pääsevät. Eläinten sieluhan on puhtaampi kuin ihmisillä, ne eivät edes osaa tietoisesti tehdä pahaa.
[/quote]Ei eläimillä ole ainakaan kristinuskon mukaan sielua. Edes vauvoilla ei ole sielua.
[/quote]
Mitä? Vauvoilla ei ole sielua kristinuskon mukaan?? HAHAHAHAHAAA!!!!!! nyt meni viimeisetkin arvostuksen rippeet siihen uskontoon...jos sitä nyt edes oli...Minkäs ikäisille ihmisille se sielu yhtäkkiä tupsahtaa? Ei helvetti oikeesti...ihmiset on kyllä ihan saatanan tyhmiä.....:D:D:D
[/quote]Sielu tulee kasteessa.
[/quote]
"Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
1. Moos. 2:7
Sielu on jokaisessa ihmisessä, jo syntymättömissä lapsissa aina hedelmöityksestä lähtien.
Uskotko, että kissat ja koirat nussivat keskenään?
Koira Raamatussa
”Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, Sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.” Ps.36:7
Koirakin on Jumalan luoma eläin ja se on kuulunut ihmisen vanhimpiin kotieläimiin. Koiraa käytettiin mm. metsästykseen ja ihan seurakoirana, joka oli mm. Tobialla seuralaisena uskollisesti.
Jobin kirja mainitsee, kuinka juutalaisilla oli lammaskoiria ja joista oli suurta hyötyä, mutta muuten koira oli ylenkatsottu eläin. Siksi israelilaisten keskuudessa koira ilmaisi usein halveksuntaa.
Jesaja vertaa Israelin vartijoita koiriin eli valvomattomat paimenet ja samoin Paavali rinnastaa ja kutsuu judaistisia harhaopettajia koiriksi, jotka oli pilalle leikattuja.
”Israelin vartijat ovat kaikki sokeita, eivät he mitään käsitä; he ovat kaikki mykkiä koiria, jotka eivät osaa haukkua. He näkevät unta, makailevat ja nukkuvat mielellään.
Ja näillä koirilla on vimmainen nälkä, ei niitä mikään täytä. Ja tällaisia ovat paimenet! Eivät pysty mitään huomaamaan, ovat kaikki kääntyneet omille teilleen, etsivät kukin omaa voittoansa, kaikki tyynni.” Jes.56:10-11
”Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja.
Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.” Fil.3:2-4
”Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.” Matt:7:6
Tässä Herra varoittaa, kuten apostoli Paavalikin edellä – kavahtakaa noita koiria eli pahoja työntekijöitä, pilalle leikattuja – pyhän heittämisestä koirille ja joka viittaa Vanhan Testamentin uhrilihaan ja lahjoihin, jotka olivat korkeasti pyhää ja siksi uhrilihan antaminen oli sen häpäisemistä.
Kaikki Vanhan Testamentin uhrit on esikuvaa Herran Jeesuksen lopullisesta Jumalan rakkauden pyhitetystä uhrista Golgatan keskimmäisellä ristillä koko ihmiskunnan syntien edestä.
”Mutta se, mikä jää tähteeksi ruokauhrista, olkoon Aaronin ja hänen poikiensa oma; se on korkeasti pyhää, Herran uhria.” 3.Moos.2:3
”Sano heille polvesta polveen: Jos kuka tahansa teidän jälkeläisistänne saastuneena ollessaan lähestyy niitä pyhiä lahjoja, joita israelilaiset pyhittävät Herralle, hänet hävitettäköön Minun kasvojeni edestä.
Itsestään kuollutta tai kuoliaaksi raadeltua eläintä hän älköön syökö, ettei hän siten saastuisi. Minä olen Herra.
He noudattakoot Minun määräyksiäni, etteivät joutuisi syynalaisiksi pyhitetyn tähden ja kuolisi, sentähden että häpäisevät pyhitetyn. Minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
Ja jos joku erehdyksessä syö pyhästä lahjasta, korvatkoon papille pyhän lahjan ja pankoon siihen vielä lisäksi viidennen osan sen arvosta.
Älkööt papit häväiskö israelilaisten pyhiä lahjoja, joita nämä antavat Herralle, älköötkä saattako heitä syynalaisiksi ja vikapäiksi sallimalla heidän syödä pyhiä lahjojansa; sillä Minä olen Herra, joka pyhitän heidät.” 3.Moos.22:3,8-9,14-16
Isännättömiä koiria oli paljon; ne söivät jätteitä, saastaista lihaa ja kuolleita eläimiä, jopa kuolleitten ihmisten ruumiitakin ja siksi koira on saastainen ja sen liha ei ole tarkoitettu ihmisravinnoksi Raamatun mukaan.
”Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.”
Vuorisaarnan teksti kehottaa, että meillä tulisi olla oikeaa arvostelukykyä julistaessamme Jumalan sanaa, sitä mikä on pyhää ja mikä ei ts. Jumalan valtakunnan salaisuuksia ei tule antaa koirille.
Sika on myös saastainen eläin Raamatussa ja helmi on taivasten valtakunnan vertauskuva ja tallaaminen kuvaa alennustilaa, siksi kalliita ja arvokkaita helmiä ei tule antaa kenelle tahansa.
”Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."
Mutta Hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin Hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat Häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Mutta vaimo tuli ja kumarsi Häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
Mutta Hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.” Matt.15:22-28
"Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille". Herra tarkoittaa tässä koirilla pakanoita Israelin kansan vastakohtana, jolla oli oma etsikkoaikansa ja jonka tykö Herra Jeesus maallisen toimintansa ajaksi lähinnä oli lähetetty.
"Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
”Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".” 2.Piet.2:20-22
Raamatussa koira kuvaa vertauskuvana; halveksinnasta (1.Sam.17:43), arvottomuudesta (Matt.15:27), vihamiehestä (Ps.22:219, uskottomasta ja väärästä ja saastaisesta, pakanasta ja luopiosta ja kadotetusta.
”Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.” Ilm.22:14-15
Niiden joukossa, jotka tulevat jäämään ulkopuolelle Jumalan valtakunnan, uskovien pyhien vaeltaessa pyhään Kaupunkiin, mainitaan ensimmäisenä koirat. Ne rinnastetaan velhojen, huorintekijäin, murhaajien, epäjumalan palvelijoiden ja kaikkien valhetta rakastavien ja tekijäin kanssa. Koirilla tarkoitetaan tässä kaikkia paheellisia ihmisiä ja lisäksi siihen kuuluvat myös muutkin koirat, valvomattomat paimenet, väärät opettajat ja profeetat.
”Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan.” Luuk.16:20-22
Jumala on koirallekin antanut erilaisia auttamis- ja palvelustehtäviä kuten; olla lohduttajana, uskollisena ystävänä, opastajana sokealle, vartijana ja jopa suorittamassa virkatehtäviä poliisikoirana.
”Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, Sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.” Ps.36:7
”Kaikki sinun tekosi ylistävät Sinua, Herra, ja Sinun hurskaasi kiittävät Sinua.” Ps.145:10
JA KISSAA EI EDES MAINITA
Raamatussa sanotaan, että taivaassa koko luomakunta ylistää Jumalaa. Näkisin siihen kuuluvaksi myös kissat ja koirat. :)
Ei, olemattomaan paikkaan ei pääse kukaan.
En usko koska joulupukkikaan ei tuonut kissalleni lahjaa viime jouluna.
Taitaa olla kissoilla paremmat mahdollisuudet päästä taivaaseen kuin minulla. Jouluna kissa sai pelastusarmeijan patakerääjältä siunausta sairauden jälkeen ja enemmän kissoja kiinnostaa jehovan saarnaajien jutut kuin minua. Arempikin kissa, joka yleensä juoksee pakoon kun ovikello soi, tulee eteiseen kuuntelemaan jehovien juttuja:-D Ei ne ole kyllä niitä lehtisiä halunnut selailla jälkeenpäin.
No, kissat ja koirat harrastavat homoseksiä ja kaikenlaisia muitakin perversioita, puhumattakaan seksistä ilman avioliittoa ja äpärälapsista, joten uskovaisten mukaan ei pitäisi päästä.
Uskon. Haluan uskoa, koska menetin 17-vuotiaan koirani eilen ja mun ikävä on ihan hirveä. Tahdon uskoa, että joskus mä vielä näen sen. Se tuli mulle kun olin 9 ja oli mun mukana kaikessa enkä muista elämääni ennen sitä ja eilen se kuoli syliini. En kestä ajatusta, että en enää ikinä tule näkemään sitä.
[/quote]