Tummat/mustat hiukset ja siniset silmät
Tietääkö joku, missä maassa tätä yhdistelmää on eniten? Kun taitaa aitona olla aika harvinainen.
Kommentit (22)
Missä on eniten, sitä ei voi kukaan sanoa, mutta Irlannissa on yleistä punapäisyyden ohella, ja tietysti irlantilaisjuurisissa perheissä muuallakin.
Irlanti ja Skotlanti tulivat mieleeni.
Olen nähnyt ihan suomessa, suomalaisella. Taitaa olla todella harvinaista.
Samaa mieltä kuin nelonen.
Esim Daniel Day-Lewisin suku on kotoisin Irlannin länsirannikolta ja Elisabeth Taylorin Englannista. Nämä tulivat heti mieleen tummista sinisilmistä. :)
Mielenkiintoinen kysymys! :)
Mistä moinen? Meinaatko puolisonhakureissuun lähteä? :)
Täällä Irlannissa se on tosiaan aika yleistä. Niin kaunis yhdistelmä!! vanhalla poikaystävälläni oli tummanruskea tukka ja orvokinsiniset silmät. :-)
Naapurin pikkutyttö on kuin nuori Lumikki: musta, kiiltävä tukka, kalpea, mutta punaposkinen iho ja aivan kirkkaansiniset silmät.
Ranskassakin tuollaista yhdistelmää näkyy!
Värjättynä Suomessa, mielellään vaalealla juurikasvulla, on yleinen.
Mun isä on tuollainen, mutta enpä itse perinyt oikein kumpaakaan ominaisuutta. Kai se on aika harvinainen yhdistelmä kaikkialla?
Olen nähnyt tuonvärisiä Kreikassa ja Espanjassakin. Usein siellä ne siniset silmät on hätkähdyttävän siniset, ei sellaiset sameansiniset kuin vaaleilla usein.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 10:46"]
Täällä Irlannissa se on tosiaan aika yleistä. Niin kaunis yhdistelmä!! vanhalla poikaystävälläni oli tummanruskea tukka ja orvokinsiniset silmät. :-)
Naapurin pikkutyttö on kuin nuori Lumikki: musta, kiiltävä tukka, kalpea, mutta punaposkinen iho ja aivan kirkkaansiniset silmät.
[/quote]
Hei!
Muistan Irlannissa kuulleeni sellaisen termin kuin black Irish. Sillä tarkoitettiin juuri ihmisiä, joilla on tuo kaunis väritys. Mulle sanottiin, että yksi syy oli espanjalaiset merimiehet, jotka rantatuivat länsirannikolle aikoinaan. Kuulostaako tutulta?
Sillä onhan siellä paljon myös niitä Van Morrisonin näköisiä punapäitä. :)
6
Mulla on ja olen ihan suomalainen. En asu enää Suomessa ja ulkomailla saan kuulla ihmeellisestä yhdistelmästäni jatkuvasti!!! Suomessa taas oli ihan tavis
Kun rusketun kesällä hiukan niin se saa silmäni entistä sinisemmiksi
Romaniassa on aika paljon. Koska blondeja Ei ole, punatukkaisia toooodella harvassa ja sinisilmäisiä on yli 30% väestöstä. Mites tsekit? Jotenkin heistäkin kuvittelisin.
Osalla täällä Irlannissa on tosiaan espanjalaista geeniperimää. Heillä tosin ilmeisesti on myös tummempi ihokin, mutta en ole varma. Onkohan tuo sinisilmä-mustatukkaisuus ja kalpea iho -yhdistelmä jotenkin kelttiläinen punatukkaisuuden lisäksi? En ole varma. Sitä on kuitenkin paljon.
Toisilla naapureilla onkin sitten viisi Risto Räppääjän näköistä punapäätä pisamineen... siis ihan kirkkaan oranssit hiukset ja vitivalkoinen iho. :-)
Olin kanssa juuri aikeissa sanoa black irish -värityksestä, mutta 13 ehti ensin. Täällä on kuvia:
http://lifeandluxury.hubpages.com/hub/What-is-Black-Irish-Photos-of-Black-Irish-People
Ymmärtääkseni myös Iranista löytyy persialaisilta just tuota mustat hiukset + siniset silmät yhdistelmää, muutaman tälläisen persialaisen tunnen. Lisäksi yhden sisilialaisen, jolla on tumma tukka ja siniset silmät.
Sisiliassa on jonkun verran, johtuen normanni ajoista.
Sisiliassa on jonkun verran, johtuen normanni ajoista.
Veikkaan jotain Britanniaa tai Saksaa. Ystävälläni on tumman ruskeat hiukset+kirkkaan siniset silmät ihan luonnostaan, ihan suomalainen on.