Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lääkityksiä ihmisillä on kroonistuneeseen unettomuuteen?

Vierailija
30.10.2020 |

Ja nyt en tarkoitan 2 kk huonounista jaksoa vaan ihmisiä, joilla unettomuus on kestänyt vuosikausia.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomuus, terveelliset elämäntavat, liikunta ja ketipinor 100 mg joka ilta.

Olen aina ollut huono nukkuja ja nykyinen todella stressaava elämäntilanne vaatii todella paljon keskittymistä siihen, miten saisin unta edes 6 h yössä arkisin vaikka miten väsyttäisi. Aivot käyvät ylikierroksilla nimenomaan unessa ja havahdun monta kertaa siihe, että unissani olen keksinyt ratkaisun johonkin asiaan. Huolikirjaamiset ja niihin ratkaisut ennen unille menoa vain pahentavat asiaa kun työstän ne unissani uusiksi ja herään siihen että pää on täysi ideoita :D 

Aiemmin ollut imovanea, tenoxia, relaksantteja.. ketipinor näistä sopivin kun annos saatiin sopivaksi. Lisäksi megnesiumia ja kärsimyskukkauutetta tippa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Teetä ja tarpeeksi pitkä rauhoittumisaika.

Vierailija
22/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/vaitos/unilaakkeet-voivat-aiheuttaa…

Kiitos tästä. Täytyisi vähentää. Mulla on 2 opamoxia ja 1 kpl 25 mg ketipinor.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussiminen illalla ennen nukkumaan menoa toimii itselläni hyvin. N36v

Vierailija
24/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä kumpi meistä on tyhmempi, minä vai lääkäri? Oletuksena herätys joka aamu klo 5, sanon että nukahdan vasta klo 2-3 aamuyöllä, siitä ylös ja töihin. Lääkärin mielestä on hienoa että saan kuitenkin nukuttua enkä nukahda klo 22 ja herää klo 4 🧐. Siis klo 22 nukahtanut saa nukuttua kuusi tuntia ja klo kolme nukahtanut kaksi tuntia ja tässä on jotain hienoa kun ei herää aamuyöllä? Meillä on vissiin vähän erilaiset logiikat lekurin kanssa.

Vierailija
25/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kenellekään muulle Ketipinorista seuraavaksi päiväksi kauhea tokkura? Olen kokeillut todella pienillä annoksilla (pienin tabletti hajalle ja siitä neljäsosamurunen suuhun) ja silti olen seuraavana päivänä täysin zombie. En meinaa millään piristyä, vaikka kuinka menisin happihyppelylle ja sen sellaista.

Vierailija
26/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin oli Mirtatsapin, mutta se lihotti, joten vaihdoin Ketipinoriin joku aika sitten.

Ketipinor tuhoaa aivojen unireseptorit ja sitten et nuku kunnolla mitenkään muuten kuin kemiallisesti eikä se mitään oikeaa unta ole. Itsellä takana 20 vuoden unettomuus ja kun kaikki oli kokeiltu sain kannabisreseptin lääkäriltä. Toimii todella hyvin ja nukun luonnollisen tuntuista unta kahdeksan tuntia joka yö.

Mistä voisin lukr lisää tuosta unireseptorien tuhoutumisesta?

Vierailija
27/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin oli Mirtatsapin, mutta se lihotti, joten vaihdoin Ketipinoriin joku aika sitten.

Miten ihmeessä voit syödä ketiä, shan se vasta lihottaakin plus muut sivuoireet..?

Vierailija
28/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittuminen, meditointi, elektroniikka pois muutamia tunteja ennen nukkumista, sopivasti raitista ilmaa ja ruokavalio kuntoon. Halpaa, ei huumeaddiktiota. Vaatii vähän ihan omaa vaivaa.

Voi luoja sä olet idiootti.

Vierailija
29/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voit syödä ketiä, shan se vasta lihottaakin plus muut sivuoireet..?

Meinasin kysyä samaa. Kumpikin lihotti mua aivan järkyttävästi.

Vierailija
30/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temesta ja Oxepam.

Vierailija
31/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kenellekään muulle Ketipinorista seuraavaksi päiväksi kauhea tokkura? Olen kokeillut todella pienillä annoksilla (pienin tabletti hajalle ja siitä neljäsosamurunen suuhun) ja silti olen seuraavana päivänä täysin zombie. En meinaa millään piristyä, vaikka kuinka menisin happihyppelylle ja sen sellaista.

Tulee! Tähän auttoi ainoastaan se, että otan lisäksi tuon 20mg tsolpideemia joka syventää ilmeisesti unen niin paljon että pääsen aamulla ylös. Pelkästään ketejen kanssa ei toivoakaan päästä ylös ennen iltapäivää kun on sellaisessa tokkurassa (ei unessa, mutta sellaisessa kummassa välitilassa)

Vierailija
32/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittuminen, meditointi, elektroniikka pois muutamia tunteja ennen nukkumista, sopivasti raitista ilmaa ja ruokavalio kuntoon. Halpaa, ei huumeaddiktiota. Vaatii vähän ihan omaa vaivaa.

Luuletko, että ihminen joka on kärsinyt unettomuudesta jopa vuosikymmeniä, ei ole kokeillut näitä, ja tuhatta muutakin konstia? 

sivullinen tässä uskoo, että varmaan on pikaisesti moni kokeillut ja luovuttanut heti, niinkuin ovat luovuttaneet alkuunsa miljoonat liikunnan harrastuksen ja laihdutuksen aloittaneet, vaikka olisivat näillä saavuttaneet pitkän iän ja terveyden.

Vierailija
33/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä lääketeollisuustrollit ovat tätäkin alapeukuttaneet? Ette taida ymmärtää ihmisen luonnollisesta olotilasta yhtään mitään. Pois kaikki mömmöt, ehkä melatoniinia lukuunottamatta- yrttitee, yrttivalmisteet, tryptofaani ja meditaatio- netitön hetki ilman aivoja/ajatuksia kiihdyttävää stimulaatiota, liikunta päivisin,jooga, selkeä päivä ja unirytmi, meditaatio ja omien elämänkokemustensa kanssa sinuiksi tuleminen- mikä siinä on alapeukun arvoista? ..tun psykiatriatrollolloot.

Vierailija
34/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useampia mirtsapiini lihottaa kun ketipinor. Ketipinor on pienissä määrissä usein hyvin siedetty.

35/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin tehosta, kun vuosikymmenten kemiallisten lääkkeiden sijaan kokeilin valeriaanaa. En sitten tiedä, kauanko tämä autuus kestää. Maaliskuusta kuitenkin toiminut. Jos kokeilette, niin ostakaa vahvinta mg. Toisissa purkeissa on puolet miedompia.

Vierailija
36/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja kärsinyt unettomuudesta 30 vuotta. Viimeiset 10 vuotta mennyt hyvin tällä lääkekombolla, jossa otan eri lääkettä tilanteen mukaan:

Ketipinor n. 12mg eli puolikas tabletti silloin, kun takana on pari unetonta yötä ja ns. pakko saada vihdoin nukuttua.

Stella 5mg eli puolikas tabletti silloin, kun illalla ei uni meinaa tulla ja tiedän, että töiden tai muiden syiden takia olisi parempi nukkua eikä valvoa lähes koko yötä. Tämä on niin lyhytvaikutteinen, että jos herään yöllä, otan toisen puolikkaan.

Atarax n. 12mg eli puolikas tabletti silloin, kun unettomuusjakso pitkittyy. Otan kuuriluontoisesti viikon pari. Usein yhdistän alkuun tähän Stellan, parin yön jälkeen ei tarvii.

Eli pieninä annoksina vaihdellen lääkettä, niin ei nouse toleranssi ja sivuvaikutukset pysyy poissa.

Vierailija
37/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Hämmästyin tehosta, kun vuosikymmenten kemiallisten lääkkeiden sijaan kokeilin valeriaanaa. En sitten tiedä, kauanko tämä autuus kestää. Maaliskuusta kuitenkin toiminut. Jos kokeilette, niin ostakaa vahvinta mg. Toisissa purkeissa on puolet miedompia.

Olen yrittänyt unta tällä ennen lääketieteellistä apua. Ei apua.

Vierailija
38/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v unettomuutta eikä vieläkään lääkitystä tai hoitoa. Toki nykyään kivut pahentaa entisestään.

Kaikki majhdollinen nukahtamislääkkeistä mielialalääkkeisiin kokeiltu ilman tulosta. Joskus tuntuu että Burana on tehokkain. Sillä saan n 4h unta

Vierailija
39/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtsasapiini aluksi, sivuvaikutusten takia vaihdoin tsolpideemiin. Toimivat hyvin (toisin kuin melatoniini tai "terveelliset elintavat") eivätkä nukuta päivisin. Ketipinoria määrätään monille ihan ensimmäisenä "vahvempana" unilääkkeenä, suosittelen ehdottamaan lääkärille noita ensin.

Vierailija
40/55 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se, että saan valita itse nukkuma-aikani. Jo yöllä tulee valvottua kesken unien, nukun sen heti pois samana aamuna, aamulla seiskalta saan kyllä unen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme