Mistä on kyse, kun mieliala vaihtuu tiuhaan, syyttä?
Eilen oli upea päivä, elämä maistui ja kaikki oli tosi jees, silt tuntui. Tänään ollut ankean nihkeää, tuskin pääsin ulos kotiovesta, väsyttääkin. Blaah.
Ja joinakin päivinä mieliala vaihtuu huomaamatta, kuin lennosta ylös tai alas, iöman sen kummempaa aihetta.
Koskaan ei voi tietää, millainen olo on huomenna. Siksi on vaikea tehdä suunnitelmia. Tai ainakaan pysyä niissä.
Kommentit (28)
Hormonalinen ehkäisy teki naisellani tuota. Oli aivan kaameaa. Ei koskaan enää pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että olet nainen.
Ei kaikilla naisilla ole tämmöistä. Tunnen hyvin stabiileja, järkähtämättömiä naisia. Tai ainakin he eivät anna mielialoilleen valtaa määrätä päivänsä kulkua.
Mutta eihän itsensä "pakottaminen" onnistu siinä mielessä, että esim. huonona päivänä harrastuksesta ei saa iloa tai ei vaan jaksa esim. kuntoilla.
En tajua.
Yleensä on kyllä joku syy vaikka väsymys
Mun mielialan laskisi jos en kykenisi edes kotiovesta lähtemään ulos..
Kuulostaa kaksisuuntaiselta.
Ei minulla ainakaan naisena ole tuollaisia isoja tunteiden muutoksia, paitsi silloin jos on menkat meneillä. Silloin kaikki ärsyttää ja vtuttaa, koska koskee niin saatanasti.
Ei kai kaksisuuntaisessa vaihtelut ole noin nopeita? Mites epävakaa persoonallisuushäiriö?
Tunteiden vuoristorata! Tee jotain joka nostaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaksisuuntaisessa vaihtelut ole noin nopeita? Mites epävakaa persoonallisuushäiriö?
Itse olen aina ymmärtänyt, että kaksisuuntaisessa se nimenomaan on noin nopeaa. Taas epävakaassa se ei välttämättä ole niin nopeaa ja silloin vaihteluun vaikuttavat sosiaaliset suhteet.
Minulla pitkään jatkunut burnout oireili noin. Asiat ihan ne (pienetkin) syösti hyvästä huonoon hetkessä.
Syötkö terveellisesti?
Herkuilla on ainaskin minuun tuollainen vaikutus.
Ihan tavalliselta naiselta kuulostat. Aistin pientä riidanhaluisuutta sussa, joka tekee susta juuri perusnaisen.
Bipolaari 2, voi nimenomaan olla noin nopeaa. Mulla on se dg. ja kuvailit kuin suoraan minua ennen lääkitystä.
Oho, täällä on jos jonkinnäköistä diagnoosiehdotusta. Ja minä kun olin tulossa sanomaan, että normaalia elämää. Hmm.. ehkä pitää koittaa saada jotain apua oman elämän korjaamiseen. Mistä lähtisitte liikkeelle, jotta tuollaisesta pääsisi tasaisemmille vesille?
Kuule, tietynlaisesta epävakaudesta tietää itsekin, ettei se ole tavanomaista. Tuskin hän tätä aloitusta olisi tehnyt, jollei ole huolissaan itsestään. Ammattilaisen arviossa käymisessä ei menetä mitään, vuosien ahdistuksessa ja itsesyytöksissä paljon. T.Bipo2
Vierailija kirjoitti:
mt-ongelmat oireilee noin, masennus/kaksisuuntainen mielialahäiriö ym. Kokemusta
Enemminkin epävakaa persoonallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tietynlaisesta epävakaudesta tietää itsekin, ettei se ole tavanomaista. Tuskin hän tätä aloitusta olisi tehnyt, jollei ole huolissaan itsestään. Ammattilaisen arviossa käymisessä ei menetä mitään, vuosien ahdistuksessa ja itsesyytöksissä paljon. T.Bipo2
Ne mitään ammattilaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään ammattilaisia ole.
Ketkä?
Ei kai tuommoinen vaihtelu kovin paha juttu ole. Ikävämpi olisi pitkäaikainen alakulo, joka ei vaan väisty. Onhan se kyllä hämmentävää, kun huomaa, että se mikä ei oli loistoajatus ei tänään tunnu toteuttamisen arvoiselta.
Olen itsekin joskus äkillisessä euforiaolossa mennyt ostamaan uuden sohvakaluston.
Maniasta ei kumminkaan voi puhua. Vaatisi pidemmän nousukiidon.
mt-ongelmat oireilee noin, masennus/kaksisuuntainen mielialahäiriö ym. Kokemusta