Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua muuttaa yhteen

Vierailija
11.02.2014 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä tarkalleen 2vuotta 1kuukausi. Mentiin kihloihin marraskuun lopulla. Vietetään yhdessä aikaa joka vk loppu. Välillä on riitoja, mutta kenelläpä ei olisi. Välitetään ja rakastetaan toisiamme, myös mieskin sitä aina välillä mulle sanoo.

Kaiken siis pitäisi olla ihan ok, mutta miksi mies tuntuu jarruttelevan yhteen muuttamista?

Olen vihjaillut ja suoraan puhunut että muutettaisko yhteen. Mies oikeastaan ei sinänsä vastaa mitään tuohon, mumisee vaan "mmm..." ihan kun ei voisi vähempää kiinnostaakaan.. Se ei puhu yhtään mitään mistään mikä liittyisi vähänkään yhteen muuttamiseen.

Eihän tässä mihinkään kiire ole, mutta itse haluaisin muuttaa yhteen. Ikävä on todella kova kun vk loppu päättyy ja tiet eroaa taas arkipäiviksi.

Kun kysyn, miksi et halua muuttaa yhteen, niin mies vastaa "Olenko muka sanonut niin", sitten vastaan että no sepäs se kun et sano yhtikäs mitään mihinkään. Sitten se suuttuu ja menee sohvalle mököttään.

Jessus että se voi olla vaikiaa... Tuntuu, että yleensä kait ihmiset ensin muuttaa yhteen ja sitten vasta kihlat? Mutta meillä tää asia on toisipäin menny.

Kihlatkin on tärkeä asia mutta kyllä yhteen muuttaminen on paljon konkreettisempaa kuin vaan sormus sormessa :( Enkä tällä tarkoita, etteikö kihlaus merkitse yhtään mitään. Se merkitsee paljon. Mutta niin yhteenmuuttokin!

Ja joku kuitenkin aikoo kommentoida että ei se yhdessä asuminen ole ruusuilla tanssimista.. Tiedän sen, koska olen aiemmassa suhteessani asunut yhdessä eksän kanssa, joten täysin tuntematonta tämä ei minulle ole.

Myös mies on aiemmin asunut naisen kanssa yhdessä. Ja eksän kanssa mies muutti yhteen tasan 2vuoden seukkaamisen jälkeen (kihloihin eivät koskaan menneet)

Mikä teki eksästä niin ihanan ihmisen, kun halusi jakaa saman asunnon hänen kanssaan mutta mun kanssa ei tunnu haluavan? :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha sulle kun oot vasta 24. Jätä.

Vierailija
22/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kamalaa on siinä, että molemmilla on oma koti? Vähemmän riitoja, vähemmän syitä kiukuta. Saa ihan kaikki parisuhteen edut, mutta ei likaisia sukkia lattialle, tiskejä pöydälle, sotkuja olohuoneeseen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä elämä muuttuisi toisella teistä jos muuttaa 70 kilsaa toisen luo? Vai muuttaisitteko kumpikin pois omasta ja uuteen? Entä jos mies vaikka tykkää kodistansa eikä tahdo sitä myydä? Jos sinä muutat niin kirjoittaisitko vaikka nimen avioehtoon niin mies saa pitää mahdollisen eron tullessa kotinsa?

Tai sitten mies voisi ehkä ajatella että hankkimalla kihlat, saa lisäaikaa? Sinä olet tahtonut lisäsitoumusta joten se on ehkä sitä miehestä. Hänen ei siis vielä tarvitse ajatella yhteenmuuttoa tai lasta (vaikka sen tahtookin nyt 4-kymppisenä).

Tuo vanhan suhteen virheen pelko minullakin oli mielessä. Eli mies on joskus asunut jonkun kanssa: millain se heillä sujui? Jäikö siitä pelkkä pettymys?

Sitten niitä positiivisia asioita joita yhteenmuuttaminen tuo tullessaan:

* ME -henki lisääntyy eli tarkottaa juuri sitä että olette tiiviimpi paketti.

* Säästää rahaa. Asutte yhdessä paikassa ja teette samat sapuskat toiselle ruuaksi mitä itse syö.

* Kulkeminen vähenee.

* Tulee enempi arkea, jää treffit pois?

Näitä voi keksiä paljon lisää: läheisyyttä enempi, yhteydenpito livenä eikä koneiden kautta?

Vierailija
24/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 22:19"]

Voi ap, mä niin tiedän miltä susta tuntuu! Me tosin ollaan oltu yhdessä vasta vuosi ja mukana pakassa lapsiakin että sikäli "vaikeampaa". MUTTA mä olen selvästi ilmaissut että tulevaisuudessa haluan asu yhdessä. Mies vastaa tyyliin että "joo sitten eläkkeellä". Ja ollaan siis 35-40 välillä molemmat. :(

Kaikki on muuten hyvin, mutta en mä halua mitään PELKKÄÄ seurustelua. Haluan jakaa elämän ja arjen ja kodin. Haluan että ollaan perhe meidän molempien lapsille.

Ex vaimonsa kanssa mies muutti melkein samantien yhteen ja parikymppisenäkin on asunut jo avoliitossa. Satuttaa että itse ei sitten kai ole yhtä tärkeä... :(

[/quote]

Olipa mukava lukea, etten ole ainoa tälläisessä tilanteessa ja että edes joku vähänkään ymmärtää miltä musta tuntuu.

Sepäs se siinä että eksien kanssa sitä kyllä muutetaan yhteen mutta sitten nykyisen kans ei... Mutta sunkin tapauksessa voi olla kenties niin, että miehesi tekikin virheen siinä että muutti yhteen eksänsä kanssa, ehkä se ei ollutkaan kummoista se yhdessä asuminen? Ja sen takia on tarkempi nyt että millon muuttaa yhteen sun kanssa. Tällästä olen omallakin kohdalla nyt miettinyt että voihan asia olla näinkin ja nyt ukko on varovaisempi.. Mutta siltikin se tuntuu pahalta että ei oikein innostu yhteen muutosta.

Vierailija
25/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis ap joka kirjoitti tuon

Vierailija
26/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen eksä teki sellasen tempun että yksi päivä oli vaan pakannu kamansa ja häipyny heidän kodistaan ennen kun ukko tuli töistä. Että onhan se sydäntä särkevää ja surullista tuolleen lopettaa suhde mutta tästä on kuitenkin sen 4,5vuotta aikaa.. Että miksi niitä menneisyyden huonoja asioita pitää raahata uuden suhteen mukana vielä.. Ymmärtäähän sen, jos tuostakin ois paljon vähempi aikaa mutta 4,5vuotta on mun mielestä jo aika kohtuu paljon.

Elämässä pitäs päästä etiäpäin jossain vaiheessa jo.

Ap

Vierailija
27/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toimimaan, liian suuri ikäero. Mies empii koska haluaa kypsemmän Naisen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä