Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua muuttaa yhteen

Vierailija
11.02.2014 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä tarkalleen 2vuotta 1kuukausi. Mentiin kihloihin marraskuun lopulla. Vietetään yhdessä aikaa joka vk loppu. Välillä on riitoja, mutta kenelläpä ei olisi. Välitetään ja rakastetaan toisiamme, myös mieskin sitä aina välillä mulle sanoo.

Kaiken siis pitäisi olla ihan ok, mutta miksi mies tuntuu jarruttelevan yhteen muuttamista?

Olen vihjaillut ja suoraan puhunut että muutettaisko yhteen. Mies oikeastaan ei sinänsä vastaa mitään tuohon, mumisee vaan "mmm..." ihan kun ei voisi vähempää kiinnostaakaan.. Se ei puhu yhtään mitään mistään mikä liittyisi vähänkään yhteen muuttamiseen.

Eihän tässä mihinkään kiire ole, mutta itse haluaisin muuttaa yhteen. Ikävä on todella kova kun vk loppu päättyy ja tiet eroaa taas arkipäiviksi.

Kun kysyn, miksi et halua muuttaa yhteen, niin mies vastaa "Olenko muka sanonut niin", sitten vastaan että no sepäs se kun et sano yhtikäs mitään mihinkään. Sitten se suuttuu ja menee sohvalle mököttään.

Jessus että se voi olla vaikiaa... Tuntuu, että yleensä kait ihmiset ensin muuttaa yhteen ja sitten vasta kihlat? Mutta meillä tää asia on toisipäin menny.

Kihlatkin on tärkeä asia mutta kyllä yhteen muuttaminen on paljon konkreettisempaa kuin vaan sormus sormessa :( Enkä tällä tarkoita, etteikö kihlaus merkitse yhtään mitään. Se merkitsee paljon. Mutta niin yhteenmuuttokin!

Ja joku kuitenkin aikoo kommentoida että ei se yhdessä asuminen ole ruusuilla tanssimista.. Tiedän sen, koska olen aiemmassa suhteessani asunut yhdessä eksän kanssa, joten täysin tuntematonta tämä ei minulle ole.

Myös mies on aiemmin asunut naisen kanssa yhdessä. Ja eksän kanssa mies muutti yhteen tasan 2vuoden seukkaamisen jälkeen (kihloihin eivät koskaan menneet)

Mikä teki eksästä niin ihanan ihmisen, kun halusi jakaa saman asunnon hänen kanssaan mutta mun kanssa ei tunnu haluavan? :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää naimisiin, mitä te oikeen odotatte? Asutteko eri paikkakunnilla?

Vierailija
2/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä sitä, että mennään kihloihin (naimisiinmenosta puhumattakaan) ennen ku ollaan kokeiltu kuinka yhteinen arkielämä sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan 70km päässä toisistamme. No itsestäkin tuo vähän tuntuu oudolta mennä kihloihin ennen kun asuu saman katon alla jonkun aikaa.

Ap

Vierailija
4/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luultavasti rakasti myös siyä exäänsä, kun sen kanssa muutti yhteen. Eikä se sitten sujunutkaan.

Nyt ei halua tehdä sun kanssa "samaa virhettä".

Anna sille aikaa. Munkin mies ilmoitti heti seurustelun alussa, että me ei sitten muuteta yhteen eikä mennä naimisiin.

Patin vuoden seurustelun jälkeen ehdotti itse yhteenmuuttoa ja nyt on alkanut puhua avioliitosta siihen tyyliin, että epäilen ettei ehditä kymmentä vuotta olla yhdessä ennen kosintaa. Mun mielestä aika hyvin, kun alussa kuitenkin vannoi "ei koskaan". Ja nämä sen takia, että muutti exänsä kanssa yhteen aika nopeasti ja meni muutaman vuoden päästä naimisiinkin. 17 vuotta olivat yhdessä, mutta koska liitto kariutui, niin tokihan se oli sen papin aamenen vika xD 

- Miten saat muutettua kissan lehmäksi?

- Nai se

Vierailija
5/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäröin muuttaa yhteen miehen kanssa. Rakastan häntä, mutta minun oma henkilökohtainen reviirini on niiiiin iso, että pelkään menettäväni sen. Exän kanssa minut pakotettiin muottiin, enkä saanut vaipua omaan maailmaani. Nyt nautin siitä, että pääsen välillä olemaan yksin, ja lataamaan akkuja hiljaisuudessa ja omissa mietteissäni. Ehkä mies on samanlainen?

Vierailija
6/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten tässä ihmetyttää se, että miksi mies ei anna KUNNON VASTAUSTA kun häneltä kysyn, että "Miksi et halua muuttaa yhteen?", tulee aina se "Olenko väittänyt etten halua", sitten minä vastaan "No kun et sano yhtikäs mitään!", sitten se suutahtaa ja alkaa mököttää. Jos taasen sanon vain näin että "Muutettaisko yhteen?" niin mies vastaa "MMMMMM..............................." eli just tollasta "kiinnostaa ku kilo lämmintä paskaa" -muminaa.. Voisi edes vastata jonku syyn tuohon asiaan mutta kun ei! Onko kenelläkään näin tuppisuu ihme miestä joka EI PUHU ASIOISTA?!

Ap

Vierailija
7/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat rasittavalta ja miehesi kuulostaa saamattomalta nysvöltä. Tuo mainitsemasi kokemasi kilpailuasetelma miehen eksään nähden voi olla myös yksi miestä puistattava tekijä - itsellänikin nousi karvat pystyyn tuollaisesta vertailusta. Hanki siis myös itseluottamus ja mieti sitten vasta yhdessä asumista miehen kanssa.

Minkä ikäisiä olette? Parikymppisiä?

Vierailija
8/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla olen rasittava? En kysele joka päivä tuota asiaa, en edes joka viikko. Jos kyselisin jatkuvasti, olisin itsenikin mielestä hemmetin rasittava.

Mies on 38v ja minä 24v.

Vierailija
9/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ilmaiset asian epäselvästi ja mutkan kautta.

Kysyt, miksi mies ei halua muuttaa yhteen.

Kysyt, muutettaisiinko yhteen.

Mikset sano sille, että _sä_ haluat muuttaa yhteen?

Mikset kysy, haluaako _hän_ muuttaa kanssasi yhteen?

Näetkö, miten erilaisia tapoja ottaa asia esille on kaksi jälkimmäistä verrattuna kahteen ensin mainittuun?

Ehdotan, että muutat esiintymistapaasi ja retoriikkaasi ja katsot, millainen keskustelu sitten sukeutuu.

Vierailija
10/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kihloissa eli luvanneet mennä naimisiin. Oletko kysynyt mieheltä, koska ovat häät ja kumpi muuttaa kumman luo siinä vaiheessa?

Vierailija
11/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko esittää av:n vakiokommentti: ettei sillä olis muita?

70km välissä ja tuollainen välimatka, lisäksi 12v ikäero. Mies lähes 40v ja silti varsin epäkypsä. En yhtään ihmettelis jos paukuttelis muita, eikä halua yhteenmuuttoa estämään tätä. Aika ihanteellistahan toi on, vklpt saa pimperoo ja viikot voi elää vapaasti poikamiehenä.

Vierailija
12/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa jatkaa niin kuin nyt olette. Ehkä hän on mennytkin kihloihin kanssasi vain siksi että olisit hiljaa hetken etkä vinkuisi yhteenmuuttoa. Luultavasti uskoo että sinä olet intopinkeänä pyrkimässä yhteen asumaan, sitten raskaaksi ja naimsiiin. Hän ei kai halua sitä, tai ei halua edetä noin nopeasti.

Onko ollut aikaisemmin naimisissa ja onko lapsia?

Ihme vaan että noin vanha mies ei kykene keskustelemaan normaalisti ja sanomaan rehellisesti mitä haluaa, mitä ei. Luulisin että hän on päätellyt sun kyvystä käsitellä asioita ettet kestä totuutta. Siksi ei halua sulle avautua. Pelkää itkupotkuraivareita.

Sun näkökulmasta tilanne on ikävä. Joko sulla on mies joka ei ole kiinnostunut suhteen kehittymisestä yhdessäasumiseen kuten sinä haluaisit tai sitten mies ei iästään huolimatta ole oppinut elämässä yhtään mitään parisuhdetaitoja.

Luultavasti jos teidän välinen suhde toimisi, et olisi tällä palstalla kyselemässä noin lapsellisia.

Vierailija
13/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:39"]Kaikista eniten tässä ihmetyttää se, että miksi mies ei anna KUNNON VASTAUSTA kun häneltä kysyn, että "Miksi et halua muuttaa yhteen?", tulee aina se "Olenko väittänyt etten halua", sitten minä vastaan "No kun et sano yhtikäs mitään!", sitten se suutahtaa ja alkaa mököttää. Jos taasen sanon vain näin että "Muutettaisko yhteen?" niin mies vastaa "MMMMMM..............................." eli just tollasta "kiinnostaa ku kilo lämmintä paskaa" -muminaa.. Voisi edes vastata jonku syyn tuohon asiaan mutta kun ei! Onko kenelläkään näin tuppisuu ihme miestä joka EI PUHU ASIOISTA?!

Ap

[/quote]

Hän on suomalainen junttimies. Eihän tuossa sen kummemmasta ole kyse.

Eikä tuosta mitään tule. Ellei kahden vuoden jälkeen tiedä haluaako asua yhdessä vai ei, ei tilanne odottamalla enää parane. Kyllähän terve mies kun löytää rakastamansa naisen haluaa hänen kanssaan yhteen muuttaa.

T. Terve mies

Vierailija
14/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet ap osa miehen "neljänkympin"- kriisiä. 

Vierailija
15/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni suhteet ovat kariutuneet aina tuohon yhteen muuttamis-kysymykseen. Itse kun en enää tässä vaiheessa elämää halua muuttaa kenenkään kanssa asumaan kun olen vuosikausia yksin asunut ja jotenkin tottunut ja urautunut siihen elämään.

Vierailija
16/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ennen naimisissa eikä hänellä ole lapsia. Haluaisi kyllä lapsen mun kanssa, on siitä jonkin verran puhunut. Mutta on sekin nyt kumma homma että tässä pitäs muksu vääntää sen kanssa eikä se haluais edes muuttaa yhteen. Jösses.

Ja mitä tuosta ikäerosta ja välimatkasta, mitä ne nyt liittyvät tähän? Että kun meillä on 70km välimatkaa ja 12v ikäeroa niin se tarkottaa automaattisesti että mies paneskelee muita? Tuskimpa sentään. Mitä semmosestaki suhteesta tulis jos jatkuvasti pitäs epäillä toista. Toki jos on aiheita epäillä niin sitten. Mutta mulla ei kyllä nyt ole.

Ap

Vierailija
17/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, mä niin tiedän miltä susta tuntuu! Me tosin ollaan oltu yhdessä vasta vuosi ja mukana pakassa lapsiakin että sikäli "vaikeampaa". MUTTA mä olen selvästi ilmaissut että tulevaisuudessa haluan asu yhdessä. Mies vastaa tyyliin että "joo sitten eläkkeellä". Ja ollaan siis 35-40 välillä molemmat. :(

Kaikki on muuten hyvin, mutta en mä halua mitään PELKKÄÄ seurustelua. Haluan jakaa elämän ja arjen ja kodin. Haluan että ollaan perhe meidän molempien lapsille.

Ex vaimonsa kanssa mies muutti melkein samantien yhteen ja parikymppisenäkin on asunut jo avoliitossa. Satuttaa että itse ei sitten kai ole yhtä tärkeä... :(

Vierailija
18/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei halua asua naisen kanssa samassa asunnossa, ei ole epäkypsyyttä.

Se on varovaisuutta.

Vierailija
19/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Jos haluatte jakaa sen arjen ja muut, niin etsikää siihen haluava ja sopiva mies. Sehän se nyt on ihan täydellistä elämän tuhlausta jos vaan oottaa vuosia jotain tapahtuvaks, etenkin kun vastapuolella ei ole mitään intressejä muuttaa tilannetta. Ei sitä ekaa (vastahakosta) tarjokasta oo pakko huolia. Hyviä miehiä kyllä löytyy, vaikka harvassa ovat.

Vierailija
20/27 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 22:43"]

Hyviä miehiä kyllä löytyy, vaikka harvassa ovat.

[/quote]

Tuo ap:n mies on juuri hyvä. Omat kämpät on parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi