Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain juuri tiedon tulleeni valituksi hakemaani työhön, kuukausipalkka 4100 e!

Vierailija
30.10.2020 |

Olen niin onnellinen!! Tämä vuosi on muutoin ollut aivan kamala ja stressaava, viimeinkin valoa tunnelin päässä!! En voi uskoa tätä! Työ alkaa kuukauden päästä :)

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on suurempi kuin ap:n tuleva palkka enkä tajua tätä valitusta veroista. Aiemmin reilusti alle 3000 euron bruttotuloilla mitään ei jäänyt käteen ja tili oli melkein tyhjä palkkapäivän tullessa. Nyt pystyn säästämään, maksamaan lapsille mieleiset harrastukset ja lomailuunkin jää rahaa.

Jos jollekin ei hyvä palkka kelpaa, voi aina vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja kokeilla, miten sitten sujuu.

No voisiko johtua siitä, että kaikilla ei ole palkka noussut kertaheitolla jollain 1500e, kuten sinulla vaan asteittain ja palkan noustessa työnkuva muuttunut vaativammaksi, mutta se ei korrelloi tilin kanssa aikaisempaan verrattuna verotuksen takia juuri mitenkään. Kyllä mua ainakin välillä sapettaa tehdä haastavaa työtä, kun voisin melkein samalla palkalla tehdä jotain hyvin paljon helpompaa ja stressivapaampaa. Mene siinä sitten esittämään esimiehelle ehdotusta, että "Hei voisitteko alentaa titteliäni, kun teidän 800e palkankorotus ei näy tilipussissani juuri mitenkään." Kun firma on muuten hyvä, eikä vaihtamalla ainakaan voi parantua muuten.

Jännää muuten miten vaikka itsellä palkka noussut tänä vuonna sen jonkun 1,5% niin nettotulot laskevat ensi vuonna kiitos Suomen kommunistivaltion. 

Ilman tuota 1,5%:ia olisivat laskeneet vielä enemmän... Ellet laske netostasi pois jotain päivähoitomaksuja tai muuta Tulo riippuvaista...

Vierailija
82/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät sulle. Mun palkka on 2600 josta jää käteen 1980. Paljonko sulle muuten jää tuosta käteen?

Se ylhäällä mainittu 2600netto on aika lähellä. Että mietis siitä... hän saa 1400e enemmän bruttona kuin sinä mutta vain 600-700e enemmän nettona. Suomi on sairas maa jossa progressio tappaa ahkeruuden.

Niinpä. Mutta kyllä tuosta nyt enemmän taitaa jäädä käteen kuin 2600? Ehkä 2800-2900 e. Siitä sitten säästöön 1600 kuukaudessa niin sen on melkein 20000 vuodessa sitä kuuluisaa puskuria.

Ei, kyllä se 2600 on aika oikein.

T. Oli sama palkka

Se, että ennakonpidätyksen jälkeen jää tuo, ei ole koko totuus. Kuinka paljon sait veronpalautuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, onnea!

Iha v***n jeesjeesjees!

Vierailija
84/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!! Paljon onnea! Ihana uutinen näiden korona- ja terrorismiuutisten keskelle. Kaikkea hyvää!

Vierailija
85/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.

Millä laskurilla saat tuon summan?

Laskurit eivät laske kaikkia kuluja mukaan vaan vain ansiotuloveron. Tuloista menee lisäksi eläkemaksu, joka on muistaakseni 7.5%

Vierailija
86/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on suurempi kuin ap:n tuleva palkka enkä tajua tätä valitusta veroista. Aiemmin reilusti alle 3000 euron bruttotuloilla mitään ei jäänyt käteen ja tili oli melkein tyhjä palkkapäivän tullessa. Nyt pystyn säästämään, maksamaan lapsille mieleiset harrastukset ja lomailuunkin jää rahaa.

Jos jollekin ei hyvä palkka kelpaa, voi aina vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja kokeilla, miten sitten sujuu.

No voisiko johtua siitä, että kaikilla ei ole palkka noussut kertaheitolla jollain 1500e, kuten sinulla vaan asteittain ja palkan noustessa työnkuva muuttunut vaativammaksi, mutta se ei korrelloi tilin kanssa aikaisempaan verrattuna verotuksen takia juuri mitenkään. Kyllä mua ainakin välillä sapettaa tehdä haastavaa työtä, kun voisin melkein samalla palkalla tehdä jotain hyvin paljon helpompaa ja stressivapaampaa. Mene siinä sitten esittämään esimiehelle ehdotusta, että "Hei voisitteko alentaa titteliäni, kun teidän 800e palkankorotus ei näy tilipussissani juuri mitenkään." Kun firma on muuten hyvä, eikä vaihtamalla ainakaan voi parantua muuten.

Jännää muuten miten vaikka itsellä palkka noussut tänä vuonna sen jonkun 1,5% niin nettotulot laskevat ensi vuonna kiitos Suomen kommunistivaltion. 

Ilman tuota 1,5%:ia olisivat laskeneet vielä enemmän... Ellet laske netostasi pois jotain päivähoitomaksuja tai muuta Tulo riippuvaista...

Laskin vain miten paljon pelkkä ansiotuloverotus kiristyy ensi vuonna. Tähän pitäisi tietysti laskea mukaan vielä hyödykkeiden hintojen + verojen nousu. 

Vierailija
87/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso tienaa 2900 e/kk, josta saa käteen 2000. Työ melko leppoista eikä seuraa kotiin, ylityöt ja lisät maksetaan. Minä tienaan 5000 e/kk, josta saa teen 3100. Työ vaatii jatkuvia ylitöitä n. 300 - 400 h vuodessa, puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Ylitöistä tai mistään ei makseta, koska ne sisältyvät palkkaan. Usein mietin, että onko tonnin arvoista stressata itseään puolikuolleeksi...

Jos et ole toimitusjohtaja tai vastaava, niin ei ne ylityöt sisälly palkkaan. Toki siellä voi olla kulttuuri, että tehdään ilmaista työtä kun ollaan niin nöyriä ja sinisilmäisiä, mutta se nyt vaan on omaa tyhmyyttä.

Miehet ei ikinä suostuisi tuollaiseen, eikä läheskään kaikki naisetkaan.

Alempi toimihenkilö saa palkkaa ja ylitöistä ylityökorvausta. Ylempi toimihenkilö saa monesti määritellä palkkansa, eikä työaikaa ole määritelty koska on käytännössä aina töissä. Se palkkatoive vain pitää laittaa sen verran korkeaksi että kattaa myös ne ns. ylityöt.

2900€ voisi olla joku asiantuntija-ammatti, esim. sairaanhoitaja. 5000€ voisi olla joku pikkupomo, vaikkapa esimies tai tiiminvetäjä. Itse olen alempi toimihenkilö ja on ehdotettu että olisin ylempi toimihenkilö. En ole lähtenyt kun sitten ei saisi ylityökorvauksia.

Nytkin tulee paljon hälytyksiä työajan ulkopuolellla, mutta niistä saa sitten kohtalaisen korvauksen. Hälytysraha, iltalisä, yötyölisä, sunnuntailisä, ylityökorvaus, jne. Ylempänä toimihenkilönä en näitä todennäköisesti saisi. Eikä nyt tarvitse olla tavoitettavissa. Jos sattuu huomaamaan että työpuhelin soi ja päättää siihen vastata niin palkka alkaa juoksemaan, mutta se on oma valinta viitsiikö.

Vierailija
88/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmän tiedon mukaan Aki Sirkesalo ponnahti juuri pinnalle Turkissa!

:D:D:D:DDDDD  ei hitto

AP

Meni maku ap:sta. Ei olekaan kiva tyyppi.

Vierailija
89/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.

Ja sieltä se ensimmäisen kateellinen pongahtaa kuin korkki veden pintaan.

2600e nettona on riittävästi hyvään elämään. Itse tienaan nettona 2300-2600 ja olen tyytyväinen.

Tulihan se kateellisuuskortti sieltä, tätä odottelin jo pitkään. Tuotan ehkä pettymyksen sinulle, kun kerron, että saan suunnilleen samaa palkkaa, ellen enemmän jos satun tekemään myös reissutöitä.