Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain juuri tiedon tulleeni valituksi hakemaani työhön, kuukausipalkka 4100 e!

Vierailija
30.10.2020 |

Olen niin onnellinen!! Tämä vuosi on muutoin ollut aivan kamala ja stressaava, viimeinkin valoa tunnelin päässä!! En voi uskoa tätä! Työ alkaa kuukauden päästä :)

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vähän minkä tyyppinen työ?

Vierailija
42/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.

No, jos sairastut vakavasti niin ei tarvii muuttaa kadulle jotta olisi varaa hoitoon.

No kyllä mä keksin aika nopeastikin muutamia kohteita missä voisi säästää, kun rokottaa keskituloisia.

Kerro ihmeessä mistä keräisit rahat kaikkien hoitokustannuksiin.

En mä jaksa alkaa vääntää perjantai-iltana tollasesta asiasta. Kun kertoisin mielipiteeni niin se koitettais jollain tavalla lynkata ja mä jäisin jankkaamaan. No thänks. Etköhän sä itsekin keksi muutaman epäkohdan valtion budjetista jos oikein pinnistelet. Hirvee ulina kun kertoo yhden faktan pöytään. Mutta hyvä, että ihmiset on tyytyväisiä nykyiseen tuloverotukseen! Vai olisiko sitten jos keskustelu olisi toisenlainen ja olisin toista mieltä ;) kyse taitaa olla enemmän tässä se, että loukkasin monien ihmisten tunteita muistuttamalla tosiasiasta, mitä kukaan meistä ei voi muokata? Sen sijaan, että takerrut sanomisiini niin kerro mielummin suoraan, että haluat elää iloisessa ja onnellisessa pumpulimaailmassa av palstalla ja saada sädekehän pääsi päälle koittamalla ampua viestintuojan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.

No, jos sairastut vakavasti niin ei tarvii muuttaa kadulle jotta olisi varaa hoitoon.

No kyllä mä keksin aika nopeastikin muutamia kohteita missä voisi säästää, kun rokottaa keskituloisia.

En mä jaksa alkaa vääntää perjantai-iltana tollasesta asiasta. Kun kertoisin mielipiteeni niin se koitettais jollain tavalla lynkata ja mä jäisin jankkaamaan. No thänks. Etköhän sä itsekin keksi muutaman epäkohdan valtion budjetista jos oikein pinnistelet. Hirvee ulina kun kertoo yhden faktan pöytään. Mutta hyvä, että ihmiset on tyytyväisiä nykyiseen tuloverotukseen! Vai olisiko sitten jos keskustelu olisi toisenlainen ja olisin toista mieltä ;) kyse taitaa olla enemmän tässä se, että loukkasin monien ihmisten tunteita muistuttamalla tosiasiasta, mitä kukaan meistä ei voi muokata? Sen sijaan, että takerrut sanomisiini niin kerro mielummin suoraan, että haluat elää iloisessa ja onnellisessa pumpulimaailmassa av palstalla ja saada sädekehän pääsi päälle koittamalla ampua viestintuojan.

Eihän se tulovero tunnu pahalta jos ei tienaa mitään. Palsta on kuitenkin täynnä pienipalkkaisia joiden verotus on hyvinkin kohtuullista. Suomessa on pienet tuloverot pienituloisilla. Mutta kyllä se av-maminkin ääni kellossa muuttuu jos ja kun sattuu saamaan palkkansa sinne jonnekin 3.5k+ bruttoon. 

Vierailija
44/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea . 

Ihailen teitä jotka näin suuresti maksatte veroja. Paljonko sinä ?

Vierailija
45/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2600 on paljon rahaa. Onnea

Yli 25 prosenttia mun koko viime vuoden verotettavista tuloista.

Vierailija
46/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippua, onnea uuteen työhön! 🤗

Vierailija
47/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tulovero tunnu pahalta jos ei tienaa mitään. Palsta on kuitenkin täynnä pienipalkkaisia joiden verotus on hyvinkin kohtuullista. Suomessa on pienet tuloverot pienituloisilla. Mutta kyllä se av-maminkin ääni kellossa muuttuu jos ja kun sattuu saamaan palkkansa sinne jonnekin 3.5k+ bruttoon. 

No tuo pienituloisuus teoria ei käynytkään mielessäni, tuo edellinen kommenttini on ehkä hieman tyly jos lainaamani on pienituloinen. Toivottavasti ei.

Vierailija
48/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on suurempi kuin ap:n tuleva palkka enkä tajua tätä valitusta veroista. Aiemmin reilusti alle 3000 euron bruttotuloilla mitään ei jäänyt käteen ja tili oli melkein tyhjä palkkapäivän tullessa. Nyt pystyn säästämään, maksamaan lapsille mieleiset harrastukset ja lomailuunkin jää rahaa.

Jos jollekin ei hyvä palkka kelpaa, voi aina vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja kokeilla, miten sitten sujuu.

Vierailija
49/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on suurempi kuin ap:n tuleva palkka enkä tajua tätä valitusta veroista. Aiemmin reilusti alle 3000 euron bruttotuloilla mitään ei jäänyt käteen ja tili oli melkein tyhjä palkkapäivän tullessa. Nyt pystyn säästämään, maksamaan lapsille mieleiset harrastukset ja lomailuunkin jää rahaa.

Jos jollekin ei hyvä palkka kelpaa, voi aina vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja kokeilla, miten sitten sujuu.

No voisiko johtua siitä, että kaikilla ei ole palkka noussut kertaheitolla jollain 1500e, kuten sinulla vaan asteittain ja palkan noustessa työnkuva muuttunut vaativammaksi, mutta se ei korrelloi tilin kanssa aikaisempaan verrattuna verotuksen takia juuri mitenkään. Kyllä mua ainakin välillä sapettaa tehdä haastavaa työtä, kun voisin melkein samalla palkalla tehdä jotain hyvin paljon helpompaa ja stressivapaampaa. Mene siinä sitten esittämään esimiehelle ehdotusta, että "Hei voisitteko alentaa titteliäni, kun teidän 800e palkankorotus ei näy tilipussissani juuri mitenkään." Kun firma on muuten hyvä, eikä vaihtamalla ainakaan voi parantua muuten.

Vierailija
50/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo pienituloisuus teoria ei käynytkään mielessäni, tuo edellinen kommenttini on ehkä hieman tyly jos lainaamani on pienituloinen. Toivottavasti ei.

Olen tuo lainaamasi kommentoija. Tienaan enemmän kuin ap, mutta koen olevani onnekas asuessani Suomessa ja suomalaisen erikoissairaanhoidon piirissä. En marise koskaan veroista sen etuoikeuden vuoksi.

Vierailija
51/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikkasi johdosta. Olen jo pari kk lähettänyt joka viikko väh 3 hakemusta.

Tänään tuli pitkästä aikaa vastaus kiitos, mutta ei kiitos.

Koronan vuoksi olen lomautettuna.

Vierailija
52/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva kuulla mikä oli ap:n tilanne ennen tätä uutta työpaikkaa. Oliko töissä, millaisella palkalla? Muuttuuko nyt työtehtävät kiinostavammiksi? Vai oliko peräti työtön?

4100€ on kyllä aika jees palkka. Ja olettaisin, että työkin ihan mielekästä ja mielenkiintoista. Jonninjoutavista hanttihommista ei makseta noin hyvin.

Vierailija
53/89 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kuulla täällä joskus mukaviakin uutisia. Tuli hyvä mieli. Kiitos.

Ja onneksi olkoon!

Vierailija
54/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voisiko johtua siitä, että kaikilla ei ole palkka noussut kertaheitolla jollain 1500e, kuten sinulla vaan asteittain ja palkan noustessa työnkuva muuttunut vaativammaksi, mutta se ei korrelloi tilin kanssa aikaisempaan verrattuna verotuksen takia juuri mitenkään. Kyllä mua ainakin välillä sapettaa tehdä haastavaa työtä, kun voisin melkein samalla palkalla tehdä jotain hyvin paljon helpompaa ja stressivapaampaa. Mene siinä sitten esittämään esimiehelle ehdotusta, että "Hei voisitteko alentaa titteliäni, kun teidän 800e palkankorotus ei näy tilipussissani juuri mitenkään." Kun firma on muuten hyvä, eikä vaihtamalla ainakaan voi parantua muuten.

Tämä on niin totta. Kun on itse kehittynyt työssä ja saanut suuria vastuita niin aina vaan veroprosentti nousee, eikä siitä rahallisesti hyödy juurikaan. Nyt olen alkanut kaipaamaan niitä perushommia joita tein vuosia sitten. Ei ollut stressiä, ei tarvinnut olla aina tavoitettavissa. Työt jäivät työpaikalle kun lähti kotiin.

Kyllä tämä on liian sosialistinen järjestelmä kun työssä ei halua kehittyä koska siitä ei hyödy mitenkään. Tulee vain enemmän stressiä. Työntekijän verotus on Suomessa liian kova. Kaikki joutava verorahojen lahjoittelu muun maailman parantamiseen pitäisi lopettaa ja kohdistaa verorahat oman maan palveluihin.

Vierailija
55/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ❤. Ja nyt kateuskortti: olen kateellinen 😊.

Vierailija
56/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tienaa 2900 e/kk, josta saa käteen 2000. Työ melko leppoista eikä seuraa kotiin, ylityöt ja lisät maksetaan. Minä tienaan 5000 e/kk, josta saa teen 3100. Työ vaatii jatkuvia ylitöitä n. 300 - 400 h vuodessa, puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Ylitöistä tai mistään ei makseta, koska ne sisältyvät palkkaan. Usein mietin, että onko tonnin arvoista stressata itseään puolikuolleeksi...

Vierailija
57/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu ap- verojen ja maksujen jälkeen on sulla ihan tavallinen keskiverto palkka, hyvä kun saat maksut maksettu ja jotain pientä säästöön! Ja työssäkäyvän hermostressin kaupan päälle. Itse olen tyytyväinen yksityisyrittäjä, joka itse päättää omasta työajastaan, vapaa- ajastaan ja tuloistaan. Ja tosiaan, korona- aikana herään rauhassa aamulla, ei oo kiirettä ulos, keittelen kahvia ja laitan perheelleni terveellistä, ravitsevaa ruokaa, käyn tunnin kävelyretkellä ilman maskia ja....olen näin korona- aikana tajunnut henkilökohtaisesti sen vanhaan viisauden-ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Mulle sopii, kun en tykkää esim matkustelemisesta tms ollenkaan.

Vierailija
58/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, minulla on sama palkka, hyvin sillä pärjää, etenkin jos asunto ja mökki on maksettu.

Vierailija
59/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja kiitos positiivisesta postauksesta!

Vierailija
60/89 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso tienaa 2900 e/kk, josta saa käteen 2000. Työ melko leppoista eikä seuraa kotiin, ylityöt ja lisät maksetaan. Minä tienaan 5000 e/kk, josta saa teen 3100. Työ vaatii jatkuvia ylitöitä n. 300 - 400 h vuodessa, puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Ylitöistä tai mistään ei makseta, koska ne sisältyvät palkkaan. Usein mietin, että onko tonnin arvoista stressata itseään puolikuolleeksi...

Jos et ole toimitusjohtaja tai vastaava, niin ei ne ylityöt sisälly palkkaan. Toki siellä voi olla kulttuuri, että tehdään ilmaista työtä kun ollaan niin nöyriä ja sinisilmäisiä, mutta se nyt vaan on omaa tyhmyyttä.

Miehet ei ikinä suostuisi tuollaiseen, eikä läheskään kaikki naisetkaan.