Sain juuri tiedon tulleeni valituksi hakemaani työhön, kuukausipalkka 4100 e!
Olen niin onnellinen!! Tämä vuosi on muutoin ollut aivan kamala ja stressaava, viimeinkin valoa tunnelin päässä!! En voi uskoa tätä! Työ alkaa kuukauden päästä :)
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät sulle. Mun palkka on 2600 josta jää käteen 1980. Paljonko sulle muuten jää tuosta käteen?
Se ylhäällä mainittu 2600netto on aika lähellä. Että mietis siitä... hän saa 1400e enemmän bruttona kuin sinä mutta vain 600-700e enemmän nettona. Suomi on sairas maa jossa progressio tappaa ahkeruuden.
Niinpä. Mutta kyllä tuosta nyt enemmän taitaa jäädä käteen kuin 2600? Ehkä 2800-2900 e. Siitä sitten säästöön 1600 kuukaudessa niin sen on melkein 20000 vuodessa sitä kuuluisaa puskuria.
Ei, kyllä se 2600 on aika oikein.
T. Oli sama palkka
Joopa joo, opettele kirjoittamaan ennen työn aloittamista, jookos!
Parempia provoja kiitos!
Onnea ponnea ap! Onnittelut kovasta työstä, nauti saavutuksesta!
Onnea! Älä välitä kateellisista. Sain ylennyksen töissä ja reilut 500€ enemmän palkkaa. Anopin kommentti oli, että verottajahan sen vie. :D Oma äiti ihan vain onnitteli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.
No, jos sairastut vakavasti niin ei tarvii muuttaa kadulle jotta olisi varaa hoitoon.
No kyllä mä keksin aika nopeastikin muutamia kohteita missä voisi säästää, kun rokottaa keskituloisia.
Kerro ihmeessä mistä keräisit rahat kaikkien hoitokustannuksiin.
En mä jaksa alkaa vääntää perjantai-iltana tollasesta asiasta. Kun kertoisin mielipiteeni niin se koitettais jollain tavalla lynkata ja mä jäisin jankkaamaan. No thänks. Etköhän sä itsekin keksi muutaman epäkohdan valtion budjetista jos oikein pinnistelet. Hirvee ulina kun kertoo yhden faktan pöytään. Mutta hyvä, että ihmiset on tyytyväisiä nykyiseen tuloverotukseen! Vai olisiko sitten jos keskustelu olisi toisenlainen ja olisin toista mieltä ;) kyse taitaa olla enemmän tässä se, että loukkasin monien ihmisten tunteita muistuttamalla tosiasiasta, mitä kukaan meistä ei voi muokata? Sen sijaan, että takerrut sanomisiini niin kerro mielummin suoraan, että haluat elää iloisessa ja onnellisessa pumpulimaailmassa av palstalla ja saada sädekehän pääsi päälle koittamalla ampua viestintuojan.
Eihän se tulovero tunnu pahalta jos ei tienaa mitään. Palsta on kuitenkin täynnä pienipalkkaisia joiden verotus on hyvinkin kohtuullista. Suomessa on pienet tuloverot pienituloisilla. Mutta kyllä se av-maminkin ääni kellossa muuttuu jos ja kun sattuu saamaan palkkansa sinne jonnekin 3.5k+ bruttoon.
No tuo pienituloisuus teoria ei käynytkään mielessäni, tuo edellinen kommenttini on ehkä hieman tyly jos lainaamani on pienituloinen. Toivottavasti ei.
Olen tuo lainaamasi kommentoija. Tienaan enemmän kuin ap, mutta koen olevani onnekas asuessani Suomessa ja suomalaisen erikoissairaanhoidon piirissä. En marise koskaan veroista sen etuoikeuden vuoksi.
OT, mutta missä kaikessa tuota kummitusta vois olla, sun mielestä? Jätevesistä löytyy, mutta teillä?
http://www.ilo.org/dyn/icsc/showcard.display?p_lang=fi&p_card_id=0094&p…
Varo elämäntapainflaatiota. Isompiin tuloihin tottuu nopeasti ja pian huomaatkin ettei rahat riitäkään mihinkään, ellei budjetoi.
"Lifestyle inflation refers to an increase in spending when an individual's income goes up. Lifestyle inflation tends to become greater every time an individual gets a raise and can make it difficult to get out of debt, save for retirement, or meet other big-picture financial goals. Lifestyle inflation is what causes people to get stuck in a cycle of living paycheck to paycheck where they have just enough money to pay the bills every month."
En oikein ymmärrä näitä, jotka vähättelee muutaman sadan palkankorotusta. Kyllähän jo vaikka 400e nettokorotus tuntuu arjessa ihan huomattavasti. Sehän on 100e lisää liikkumavaraa viikossa. Uranousua ei muutenkaan kannata tehdä pelkän palkan vuoksi, koska silloin pettyy varmasti. Itse halusin vastuuta, koska turhauduin rivityöntekijänä ilman päätösvaltaa. Itse maksan mielelläni veroni, sillä olen nähnyt aivan liikaa niitä valtioita, joissa vaikka työkyvyttömyys ajaa oikeasti kodittomaksi ja täydelliseen ahdinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että sait työpaikan, mutta jääköhän tuosta kun 2600e käteen, kiitos verotuksen.
Ja sieltä se ensimmäisen kateellinen pongahtaa kuin korkki veden pintaan.
2600e nettona on riittävästi hyvään elämään. Itse tienaan nettona 2300-2600 ja olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun palkka on suurempi kuin ap:n tuleva palkka enkä tajua tätä valitusta veroista. Aiemmin reilusti alle 3000 euron bruttotuloilla mitään ei jäänyt käteen ja tili oli melkein tyhjä palkkapäivän tullessa. Nyt pystyn säästämään, maksamaan lapsille mieleiset harrastukset ja lomailuunkin jää rahaa.
Jos jollekin ei hyvä palkka kelpaa, voi aina vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja kokeilla, miten sitten sujuu.
No voisiko johtua siitä, että kaikilla ei ole palkka noussut kertaheitolla jollain 1500e, kuten sinulla vaan asteittain ja palkan noustessa työnkuva muuttunut vaativammaksi, mutta se ei korrelloi tilin kanssa aikaisempaan verrattuna verotuksen takia juuri mitenkään. Kyllä mua ainakin välillä sapettaa tehdä haastavaa työtä, kun voisin melkein samalla palkalla tehdä jotain hyvin paljon helpompaa ja stressivapaampaa. Mene siinä sitten esittämään esimiehelle ehdotusta, että "Hei voisitteko alentaa titteliäni, kun teidän 800e palkankorotus ei näy tilipussissani juuri mitenkään." Kun firma on muuten hyvä, eikä vaihtamalla ainakaan voi parantua muuten.
Jännää muuten miten vaikka itsellä palkka noussut tänä vuonna sen jonkun 1,5% niin nettotulot laskevat ensi vuonna kiitos Suomen kommunistivaltion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tienaa 2900 e/kk, josta saa käteen 2000. Työ melko leppoista eikä seuraa kotiin, ylityöt ja lisät maksetaan. Minä tienaan 5000 e/kk, josta saa teen 3100. Työ vaatii jatkuvia ylitöitä n. 300 - 400 h vuodessa, puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Ylitöistä tai mistään ei makseta, koska ne sisältyvät palkkaan. Usein mietin, että onko tonnin arvoista stressata itseään puolikuolleeksi...
Jos et ole toimitusjohtaja tai vastaava, niin ei ne ylityöt sisälly palkkaan. Toki siellä voi olla kulttuuri, että tehdään ilmaista työtä kun ollaan niin nöyriä ja sinisilmäisiä, mutta se nyt vaan on omaa tyhmyyttä.
Miehet ei ikinä suostuisi tuollaiseen, eikä läheskään kaikki naisetkaan.
Kyllä sisältyy. Esimerkiksi metsäteollisuudessa ylemmät toimihenkilöt. Ylempien sopparilla tehdään sopimukset esimerkiksi tutkimusinsinöörin työhön ja kaikkiin siitä ylöspäin. Jos et suostu, joku muu otetaan töihin. Todella moni mies ja nainen suostuu tuohon, kun töissä on käytävä.
Suomedsa pärjäisi suht.koht 5000€ palkalla,se riittäisi asumiseen,sähkö/siirto,vesimaksu jätemaksu,ruokaan,terveysmenot..muu jääkin säästön puolelle mitä tarvitsisit.Jos palkka huono alle ton..kyllä elämä ankeaa.Siihen jos perhees lapsia mitkä harrastaa,auton kulut yms.Palkkojen pitäisi olla vähintään 3000€-6000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso tienaa 2900 e/kk, josta saa käteen 2000. Työ melko leppoista eikä seuraa kotiin, ylityöt ja lisät maksetaan. Minä tienaan 5000 e/kk, josta saa teen 3100. Työ vaatii jatkuvia ylitöitä n. 300 - 400 h vuodessa, puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Ylitöistä tai mistään ei makseta, koska ne sisältyvät palkkaan. Usein mietin, että onko tonnin arvoista stressata itseään puolikuolleeksi...
Jos et ole toimitusjohtaja tai vastaava, niin ei ne ylityöt sisälly palkkaan. Toki siellä voi olla kulttuuri, että tehdään ilmaista työtä kun ollaan niin nöyriä ja sinisilmäisiä, mutta se nyt vaan on omaa tyhmyyttä.
Miehet ei ikinä suostuisi tuollaiseen, eikä läheskään kaikki naisetkaan.
On monia valtion töitä joissa ei periaatteessa ole työaikaa, esimerkiksi tuomarin työ. Vastaat puhelimeen oli ilta tai päivä ja saat aina saman kuukausipalkan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alhaisen verotuksen, USAssa palkasta jää enemmän käteen.
Siellä sitten maksat suuret summat lastesi yliopistokoulutuksesta ja työnantajastasi riippuu saatko sairaanhoitosi maksatettua vakuutuksesta. Maaseudun punaniskoillakin on kaikilla isot avolava-autot, mutta muuten elämä sinnittelemistä. Neljä tonnia nettonakaan ei vielä päästäisi edes keskiluokan kynnykselle.
Tulee keskiluokalle vielä kylmät ajat, kun ruvetaan Sannan velkoja makselemaan tulevien vuosien aikana. Nyt on viimehetket herätä vastustamaan tätä sosialistista höttöä.
Pikkolonii kirjoitti:
Suomedsa pärjäisi suht.koht 5000€ palkalla,se riittäisi asumiseen,sähkö/siirto,vesimaksu jätemaksu,ruokaan,terveysmenot..muu jääkin säästön puolelle mitä tarvitsisit.Jos palkka huono alle ton..kyllä elämä ankeaa.Siihen jos perhees lapsia mitkä harrastaa,auton kulut yms.Palkkojen pitäisi olla vähintään 3000€-6000€.
Niin pitäisi, mutta jos pienipalkkaiset parempaa vaatii, asettuvat iltapäivälehdet työnantaja- ja kokkaririntamaan vastustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Millä laskurilla saat tuon summan?
Onko tuo 4100e paljon vai vähän riippuu niin monesta, mutta hienoa jos olet itse tyytyväinen.
Toivon ennen kaikkea, että viihdyt uudessa työssäsi ja koet sen mielekkääksi.
Tsemppiä ja uusia hakemuksia menemään. Pidän peukkuja töiden saamiselle.