Onko hevosnaisissa paljon lapsettomia?
Tyttäreni alkoi vuokraamaan erästä hevosta tuossa syksyllä ja tästä johtuen olen itsekin ollut paljon tallilla kun tyttöä sinne kuskaan viikottain. Olen tietenkin jutellut ja tutustunut aikuisiin, joilla on hevonen samalla tallilla ja melkein kaikki taitavat olla lapsettomia. Eikä siellä ole edes mitään teinejä vaan ihan 30-40 vuotiaita. Onkohan lapsettomuus yleistäkin hevospiireissä.
Kommentit (32)
Niin, en tiedä. Tyttäreni siis vuokraa yksityishevosta eli käymme tallilla, jossa on vain yksityisessä omistuksessa olevia hevosia. Ja nämä naiset siis ovat näitä hevostenomistajia. Ratsastuskoululta ei siis ole tutkimustuloksia ;)
ei voi lisääntyä lajien kesken. Tarvitsee alkaa miesnaiseksi jos haluaa lapsia.
On paljon vanhoja piikoja. Laji vie niin paljon aikaa, siis hevostelu yleensä.
Tai sitten perheellisillä naisilla ei ole varaa ja aikaa hevoseen, mutta sinkuillapa on.
Tiedän kaksi hevosnaista, toisella on lapsi, toisella ei.
Johtopäätös: 50% hevosnaisia on lapsettomia!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 14:17"]
Tai sitten perheellisillä naisilla ei ole varaa ja aikaa hevoseen, mutta sinkuillapa on.
[/quote]
Ja lapsettomilla pariskunnilla vielä todennäköisemmin.
Olen huomannut saman.
Ne joilla lapsia on, on yleensä vain yksi lapsi, eivätkä ole kovin äidillisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:01"]
Olen huomannut saman.
[/quote]
Yleensä hevosharrastus aloitetaan jo nuorena (itse aloitin 6-vuotiaana ratsastuksen), ja siinä kasvaa tosi itsenäiseksi, eikä kovin sellaiseksi "tyttömäiseksi".
Mun tuntemat hevosharrastajat kokevat vauvajutut ja lapsijutut vaan tylsinä, ja esim. mä en leikkinyt edes pienenä mitään "koti- ja vauvaleikkejä niillä oudoilla vauvanukeilla" (vomit), vietin kaiken vapaa-ajan tallilla. Enkä halua lapsia, koska ei kiinnostaa yhtään vauvat ja vaipanvaihdot.
Ehä tuon takia monet ei halua lapsia?
Oon luullut, että kentaurit ovat harvinaisia, ellei peräti satuolentoja?
Hevosharrastus vie paljon aikaa, ja monet hevostelijat on todella intohimoisia sen suhteen. Lapset kuitenkin rajoittaa elämää aika paljon, ja aika yleistähän vapaaehtoinen lapsettomuus on näiden intohimoisten harrastajien keskuudessa.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:01"]
Olen huomannut saman.
[/quote]
Yleensä hevosharrastus aloitetaan jo nuorena (itse aloitin 6-vuotiaana ratsastuksen), ja siinä kasvaa tosi itsenäiseksi, eikä kovin sellaiseksi "tyttömäiseksi".
Mun tuntemat hevosharrastajat kokevat vauvajutut ja lapsijutut vaan tylsinä, ja esim. mä en leikkinyt edes pienenä mitään "koti- ja vauvaleikkejä niillä oudoilla vauvanukeilla" (vomit), vietin kaiken vapaa-ajan tallilla. Enkä halua lapsia, koska ei kiinnostaa yhtään vauvat ja vaipanvaihdot.
Ehä tuon takia monet ei halua lapsia?
[/quote]
Hah! Minä olin juuri tuollainen pikkutyttö, joka ei koskaan leikkinyt nukeilla ja kaikki tyttömäiset prinsessajutut, varsinkin kaikki vauva-äitileikit, olivat mielestäni oksettavia, nössöjen juttuja. nykyään minulla kuitenkin on kolme lasta ja neljäs tulossa ja nautin tästä kovasti, vaikken edelleenkään pidä itseäni "äidillisenä" tai "hoivaajana". Ei se siis ihan noin mene... :)
Mun ratsastuksenopettajallani on viisi lasta. Ja lisäksi lähes kaikki tuntemani "hevosnaiset" ovat pikemminkin keskimääräistä naisellisempaa porukkaa.
No, täällä 5lapsen äiti ja hevosia löytyy 3. Hepat omassa tallissa ja semmoisia harrastehevosiahan nuo ovat. Kyllä siinä vaiheessa kun miehen kanssa suunniteltiin perheen perustamista sai tavoitteellinen (kilpailu)ratsastus jäädä, koska ei olisi ollut aikaa ja rahaa sellaiseen.
Ratsastan ja mulla on kaksi lasta. Harrastus oli joitain vuosia tauolla, kun lapset olivat pienempiä. Nyt haluaisin vuokrata hevosen, mutta aika ei riittäisi.
Tallin kaikki aikuiset hevosen omistajat ovat lapsettomia ja ikisinkkuoloisia. Hevoset ovat elämäntapa ja vievät aikaa. Ei ehdi tavata miehiä tai ylöäpitää parisuhdetta, jos on päivät pitkät talleilla.
Lapsuuden ystäväni ratsastaa ammatikseen ja on asunut ympäri maailmaa valmennuskuvioiden vuoksi. Ulkomainen mies on ja nyt raskaana, mieskin ratsastaja.
Ratsastan ja mulla on kaksi lasta. Harrastus oli joitain vuosia tauolla, kun lapset olivat pienempiä. Nyt haluaisin vuokrata hevosen, mutta aika ei riittäisi.
Tallin kaikki aikuiset hevosen omistajat ovat lapsettomia ja ikisinkkuoloisia. Hevoset ovat elämäntapa ja vievät aikaa. Ei ehdi tavata miehiä tai ylöäpitää parisuhdetta, jos on päivät pitkät talleilla.
Lapsuuden ystäväni ratsastaa ammatikseen ja on asunut ympäri maailmaa valmennuskuvioiden vuoksi. Ulkomainen mies on ja nyt raskaana, mieskin ratsastaja.
Veikkaan, että ratsastus loppuu sen lapsen tulon myötä, niin kuin kaikki muutkin harrastukset jotka vaativat rahaa ja aikaa. Eli lapsettomuus mahdollistaa ratsastuksen taitaa olla oikea toteama.
Itse en ratsasta ja olen lapseton, mutta yksi hyvä ystävä harrasti ratsastamista ennen lapsen syntymää. Sitten tuli n. 10 vuoden tauko, ja kun tytär aloitti ratsastamisen, aloitti äitikin. Harkitsevat nyt kuusi vuotta myöhemmin oman hevosen hankkimista.
Ilmeisesti pikkulapsiaikana harrastus jää vähän pakostakin tauolle (raha, aika, lapsen hoitaminen), mutta kyllä sen pariin sitten palataan jos halutaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 15:01"]Olen huomannut saman.
[/quote]
Ihan kuin veljeni vaimosta kirjottaisi. Hän ratsasti vielä raskaana ollessaan niin pitkään kuin vain selkään pääsi. Kun heidän lapsensa syntyi ja he pääsivät synnäriltä kotiin, menimme katsomaan vauvaa heidän luokseen ja veljeni vaimo oli jo karauttanut tallille katsomaan hevostaan. Ihan käsittämätöntä!! Ja ratsastusta jatkoi heti kun vain paikat kesti.
Nykyään heidän lapsensa on jo pari vuotias ja nainen luuhaa kaikki päivät tallilla. Hän työskentelee opettajana, joten työpäivät ovat lyhyitä. Hän ei kuitenkaan hae työpäivän päätteeksi lastaan päiväkodista vaan menee tallille ja veljeni saa hakea lasta hoidosta. Pikkuisen hoitopäivät on 8-9 tuntisia vaikka ne voisivat olla kolme tuntia lyhyempiä. Kaikki kesät kuluu ratsastuskilpailuissa. Onhan lapsella tietenkin isäkin, mutta äiti ei kyllö osallistu lapsen elämää paljoakaan.
Vai onko hevosharrastus seuraus lapsettomuudesta? Tai sitten ihan sattumaa.
Aloitin aikuisiällä ratsastuksen uudestaan ja olin ryhmässä keski-ikäisiä naisia, joista valtaosa oli aloittanut ratsastuksen uudestaan, kun tytär oli aloittanut.