Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

°O°o°O° Tiistain HELMInauha °O°o°O°

25.07.2006 |

Huomenta helmikuiset :)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Soosi83[/b]: Toivotaan ettei vesirokko puhkea bd

8.8. lääkärissä pyydän että laittaa lähetteen vasta-aineisiin..

[b]ha-lm[/b]: Loistouutisia!

Pääsin eilen vihdoin sinne yhteisöön käväsemään.

Kestää hetki tottua miten siellä mennään ja mihin kirjottaa :)

[b]karoli[/b]: Tervetuloa Suomeen!

Sullakin vauvamaha, mennään aika samoissa joten alan minkäkin koputella vannettani josko se pullahtaisi ;)

Tosiaan.. vanne :/ Vararengas mulla on..tyttö kenties tulossa kun vaan levenen? Tosin tällanen taisin olla pitkään esikoisestakin, turpoilen vain ja ainoastaan kyljistä ja alamahasta.

Mutta mitään " kiinteää" ei ole näkyvissä.. kunnes maha tulee täysin eteen.

Kokeilin kaikki mammahousut eilen, kauhukseni huomasin että bebesin kalliit esikonaikaiset

under-the-belly

housut on todella isot..

Saa nähdä.. vaikka maha veisi paljonkin tilaa niin silti.. kunhan viikot juoksee, katson sitten myisinkö pois.

On kokoa M.. miten pieni on koko S - onko kellään?

[b]Emylis[/b]: Onnittelut [color=pink]tsuih tsuih tsuih[/color] :)

[b]katrim80[/b]: Sä sen sanoit :D 50% miehelle, kannatan!

Mun mies saisi kokea hormoniraivarit, itkemiset, koko potin! Ollut nyt ulkotöissä paljon ja jaksaa viikottain ihmetellä kuinka hän on " selvästi laihtunut" ..

murrrr

.. minä vieressä kasvattelen vararengastani.. näyttäisi edes siltä vauvamahalta mut ei :D

[b]KAIKILLE[/b]: Muistakaa syödä paljon [b]mustaviinimarjoja[/b]. Sitä tutkitaan kokoajan ja supervitamiiniboostin lisäksi ainakin omega3 ja 6 hapot löytyy + raskausaikana käytettynä ehkäisisi vauvan atopiaa.

Tänään suuntana kirjasto. Eilen käytiin ja lainattiin iso läjä Viiru ja Pesonen -kirjoja.

Janoschin dvd:kin löytyi - söpöä.

Ainoa vaan että pikku tiikerin äänenä on tyttö.. eikös ne ole kaksi poikaa ne pikku karhu ja pikku tiikeri..?

Aamut alkaa aina niin aikaisin että päivällä on holtittomasti pituutta..

Tekemisen keksiminen vähän kiven takana.

No - sunnutaina auto starttaa kohti pohjooosta :)

Repo ja Wilson 9+3

Vierailija
2/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä jäin viimeks äippälomalle, mulle laskettiin äraha puolen vuoden tuloista. Olin ollut opiskelija + töissä. Eli poika synty toukokuussa, ja mä valmistuin joulukuussa, äraha siis laskettiin loka-maaliskuulta. Ensin ne väitti siellä, että mun työtuloja ei voi ottaa huomioon, koska oon ollu opiskelija ja saanu opintotukee, mut tappelin sen asian läpi. Sain siis korotettua minimiä ihan kivasti, onneks olin niin ahkera että jaksoin painaa töitä ja opiskella. Tammikuusta maaliskuuhun mä sit olin ihan kokonaan töissä. [ b ]Mutta senhän sä saat itse päättää, että kummalla tavalla haluut ärahan laskettavan.[ / b ] Mä ainakin laskeskelin niitä täällä kotona laskimen kanssa, ensin tarkistin mun tulot puolelta vuodelta, sitten ne kerrotaan 0,7 (70% tuloista) ja se tulos kerrotaan 0,8 (verot 20%)=äraha (käteen jäävä osuus).

Niin ja jos tammikuussa jää älomalle, niin tammi- ja helmikuun äraha on 90% tuloista (0,7=0,9). Sekavaa (niinku kelalla aina), toivottavasti saat tästä jotain irti!

(.) Mua jänskättää, np-ultraan meno kohtapuoliin..!! Onneks tulee mies mukaan, saa hänkin nähdä tuplavauvansa ihan " livenä" ekaa kertaa! =)

Tuun sit kertomaan kuulumiset, joudun vaan vielä iltavuoroon töihin.. viimestään huomenna palaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mur! Enkä muistanu laittaa viikkojakaan.

jethuu 12+4x2

Vierailija
4/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Mulla on pari päivää ollut sellainen olo, että olenko raskaana enää ollenkaan.. Siis väsymystä ei juurikaan enää ole (vaikka vielä vähän aikaa sitten se vaan tuntui pahenevan), tissit ei oo enää niin arat, ei hengästytä eikä huimaa.. Ainoat oireet on nälkä, ruokaa pitää saada tasaisin väliajoin, ja makuuasennossa alavatsalla tuntuu vähän jotain. Niin ja iltaisin pissattaa tiuhaan myös. Myös aamuyöstä pitää päästä vessaan. Edes vatsa ei oo turvonnut iltaisin nyt, niin kuin vielä vähän aikaa sitten. Vauvamahasta ei siis tietoakaan. Levinnyt olen kyllä sivuilta.

Eka lääkäri on ensi viikolla, ultraan vielä 3 viikkoa.. Välillä yritän sanoa itselleni, että pitäisi olla tyytyväinen kun oireita ei ole enempää, mutta välillä huolestuttaa onko kaikki kunnossa!?!?

Mitä mieltä te olette? Kuulostaako normaalilta? Hermoilenko suotta?

Kyselee Viherrys 9+4

Vierailija
5/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista päivää töissä kesäloman jälkeen ja aika raskasta on. Pahaolo sen kuin jatkuu ja saa koko ajan nieleskellä, ettei tarvitse juosta vessaan tyhjentämään... Koskahan sitä kertois esimiehelle tästä tuplaraskaudesta? Aattelin josko tossa elokuun puolessa välissä ilmoittaisi. On vissiin aika yleistä, että kaksosraskauksissa jäädään pois töistä aikaisemminkin kuin yksösraskauksissa, joten varmasti pomo arvostaisi, jos saisi mahdollisimman aikaisin tietää.

Sellasta tossa mietin, kun housut ikävästi kiristävät vatsasta, että onko mammavaatteissa alennuksia näin aleaikaan tavallisten vaatteiden tapaan?

Torstaina eka neuvola :)

Vierailija
6/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin omasta kynästä sun kirjotus.

Pohdin että miten tässä muka ollaan raskaana..? Oikein odotan että jotain (en tiedä mitä) mutta jotain tapahtuisi/näkyisi/tuntuisi..

Väsyttää, mutta ihan kohtuullisesti.

Nälkä, mutta ihan kohtuullisesti. Etominen on suht harvinaista.

Ei vauvamahaa,

levenen

vain..

Ei huimaa, ei okseta..

Eilen piiitkästä aikaa kun yskin, repi alavatsalla (kiinnikkeet kai.. muistelisin)

Sinänsä; oikein hyvä näin. Moni [b]varmasti[/b] vaihtaisi [b]heti[/b] paikkaa oireettoman kanssa :(

Ja siksi täytyykin heti perään toivottaa [color=blue]hyviä vointeja[/color] huonovointisille bd

Mulla menossa 9+3 ja ultra vasta joskus ties millon.

Sinnitellään liput korkeella :)

Vierailija
7/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Jethuu[/b]: Jätä hakasulkujen sisältä välilyönnit pois, niin alkaa toimia :)

[b]Viherrys[/b]: Oireettomuus on ihan normaalia :) Mulla ei ollu esikoisesta juurikaan oireita. Rv 8 paikkeilla istukka alkaa olla omavarainen hormonituotannon suhteen, joten toisilla helpottaa pahoinvoinnit ja väsymys jo siinä vaiheessa. Usko pois, pieni salamatkustaja siellä tekee kaikessa hiljaisuudessa remonttia yksiössään :)

[b][color=pink][size=5](.) [/size][/color][/b]Se virallinen [b]np-ultra [/b]oli tänään ja oli onni, etten sitä mennyt eilisen ylimääräisen ultrakäynnin takia perumaan. Oli nimittäin ihana (nais)gyne, joka otti tosissaan huolet ja kysymykset ja jaksoi vastailla. Vuotoasiaakin mietittiin perusteellisesti ja täytyy sanoa, että kivi putosi sydämeltä. Ultratessa lääkäri selitti kaiken perusteellisesti ja käänsi ruudun niin, että mieskin varmasti näki. Vauva oli aika uninen, mutta kääntyili sentään muutamaan kertaan. Kallo näytti hyvältä, samoin selkäranka, vatsanpeitteet, vatsalaukku, virtsarakko... Niskapoimukin oli hyvin sallituissa rajoissa. Miten valmis noin pieni jo on! Lääkärillä oli tosiaan jalat maassa, muttei yhtään vähätellyt mun tuntemuksia.

Mies oli ihan myyty ultranäkymistä [color=red]&hearst;

[/color]Mulla np-ultra ja eka [b]neuvolalääkäri [/b]oli tällä samalla käynnillä, eli sisätutkimus tehtiin myös. Kaikki kunnossa siltäkin osin ja nyt ei näkynyt yhtään vuotoakaan.

Huh, nyt voi hyvillä mielin odotella kesälomaa ja ekaa neuvolakäyntiä.

Mukavaa päivää kaikille!

- Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 12+3

PS. Taidanpa sortua tilaamaan sen [b]kotidopplerin[/b]. Esikoisesta se olisi ollut ihana olemassa puolivälin kieppeillä, jolloin liikkeet eivät vielä olleet niin selviä ja alkoi olla supistelua. Tietysti huoli oli kova, mutta neuvolassakaan ei kehdannut kovin usein rampata sydänäänten kuuntelua kitisemässä...

Vierailija
8/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasinpas! [size=5]Kiitokset [/size]salaiselle yöunien pelastajalle ;)

Eli sitä fontin kokoa saa muutettua komennolla [ size=X ] ja loppuun [ /size ] (taas ilman välilyöntejä tuo hakasulkujen väli) siten, että X = 1...9

Vierailija
9/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kuulimme kansalaisen sydänäänet ja taas vetisteltiin.Mulla oli äsken lääkärineuvola. Siellä siis normaalit kokeet ja sisätutkimus sekä dopplerilla sydänäänet, jotka löytyivät heti.Syke oli 158.

Täytyy kyllä mainostaa kanssa meidän ihanaa naislääkäriä, joka vastili kaikkiin tyhmiin kysymyksiin ja oli oikein ihana.Huojensi mun mieltä rauhallisuudellaan ja iloitsi sydänäänistä meidän kanssamme.

Np-ultra on tasan viikon päästä, mutta kyllä nuo sydänäänet huojensivat jo mielen.

Olipas omanapainen sepustus, mutta kun sitä nyt on vaan niin onnellinen:) Toinen työpäivä loman jälkeen ja oksentaminen ei ole vieläkään loppunut, toivottavasti pian.

sjt 12+2

Vierailija
10/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinpäs kerrankin kirjautumaan tänne, en ole kyllä kovinkaan paljon yrittänyt mutta sen kerran kun olen niin jostain syystä olen heti kohta pihalla uudestaan.

Äippäraha asiat näyttävät olleen keskustelussa aika keskeisellä sijalla. Itsellänikin mietityttää sellainen, että saako sitä 90% äippärahaa ekat kaks kuukautta myös siinä tapauksessa että ä-rahan suuruus määraytyy vuoden 2003 mukaan eli saman kuin esikoiselta (esikoinen nyt 10kk). 2005 vuoden tulot oli nimittäin pienemmät kuin 2003 vuoden tulot koska olin elokuusta alkaen äitiyslomalla ja silloisessa työpaikassa oli myös pienempi palkka.

Höh, tulipas sekava teksti mutta jos joku saa jotain tolkkua ja osaa myös nuot kelan kiemurat niin olisin vastauksesta aika mielissään.

Viherrys: myös minä olin aika oireeton esikoisesta ja olen nytkin. Ne oireet joita on voisivat olla mistä tahansa muustakin syystä johtuvia. Lukuunottamatta mahaa joka tässä raskaudessa on aivan valtava... Ai niin, oirehan se on sekin jos pulttailee mitä pienimmästäkin syystä ja jokainen vähänkin poikkipuolinen sana tuntuu olevan henkilökohtainen loukkaus :-D Onneksi en ole nyt niin hermoheikko kuin viime raskauden aikana. Heh. Mies parka sai kärsiä aina eniten.

Mutta juu, torstaina np-ultra, jännittyneenä odottaen...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Katara rv 11+2

Vierailija
11/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]RvaPomelo[/b] [size=5 color=red]kiitos taas avusta,jos tää nyt värien kanssakin jo toimis =)[/size]

Pahoinvoivat. Täysi sympatia teille! Tää on kamalaa. Oon melkein onnellinen kun teitä on muitakin kuin minä...

Ei taas ihmeitä.

MyQ 11+6

Vierailija
12/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[size=5]niin ei[/size]

Vierailija
13/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään taustalta seurailleena ajattelin osallistua keskusteluun.. Tokaa odotan ja viikkoja kasassa 9+1.

Joku kyseli äippävaatteista. Ostin itse viime viikolla Lindexiltä äippähousut 8.95¿. Ja niitä oli jäljellä iso rekillinen. Eli kannattaa käydä katselemassa!

Vierailija
14/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kummempaa kommentoitavaa eilisestä. Maha on vähän turvonnut ja mullakin on tuota leventymistä huomattavissa... :/

Ekaan ultraan vielä yli 2 viikkoa, saa nähdä koska työkaverit huomaa jotain. Onneksi suurin osa on miehiä, ei ne mitää tajua katsoa. ;)

Kukaan ei näytä vastaavan mun eiliseen kyselyyn, joten laitan sen vielä ihan uteliaisuudesta uudelleen. Eli millä viikoilla oli eka neuvola ja koska sovittu toinen aika? Ihmettelin sitä kun sijainen sanoi että käyt täällä sitten 4 viikon välein, mutta silti sain ajan ekaksi vasta 7 viikon päähän. Pienen tappelun jälkeen vaihtoi sen 6 viikon päähän.

Että näin!

rv 10+

Vierailija
15/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eka neuvola vasta ensi viikolla (13+) ja tokaa ei tietenkään ole vielä edes sovittu. Tosin oon itse syyllinen, kun en halunnut ensikäynnille sijaiselle. Eka neuvola olis ollu n. rv 8+ ja toinen ilmeisesti just tuossa 13-14+ (välissä np-ultra). Mun käsittääkseni neuvolakäytännöt vaihtelee aika paljon paikkakunnittain ja lisäksi ensisynnyttäjällä käyntejä voi olla enemmän kuin jatkokierroksella olevilla.

[b]MyQ[/b]: jos haluat ketjuttaa eri muotoilukomennot, laita ne peräkkäin omiin hakasulkuihinsa, esim. [ color=red ][ b ] ja loppuun [ /b ][ /color ]

Vierailija
16/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eka neuvola rv 6+6 , eka lääkäri on 11+0, toka neuvola on 13+4.

Vierailija
17/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli eka neuvola 8+2 vkolla ja viime maanantaina oli lääkärinla vkolla 11+1. Seuraavaksi on rakenneultra vkolla 18 eli syyskuun puolessavälissä, jonka jälkeen varaan uuden nla ajan. Eli tosi pitkä aika tässä välissä odotella. Toista odotan ja arvelen että ensimmäistä odottavilla varmaankin tiheämmin noi nlat.

varasin myös yksityiselle ajan np-ultraan kun meille ei kuulu sellaista täällä oulussa.

Katara

Vierailija
18/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylläpä helpotti! Siellä ne molemmat köllivät =) A-vauva tuntui olevan vauhdikkaampi kuin B, ja kun gyne olisi mittaillut B-vauvaa, niin A tunki itsensä väkisin kuvaan =). Hyvän kokoiset molemmat olivat, eikä niskatkaan olleet turvoksissa. Kaikki siis näillä näkymin hyvin. Ihanaa! Olen nyt töissä, en muista tarkempia mittaustuloksia, mutta käyn ne kyllä yhteisöön kirjaamassa tänä iltana tai huomenna.

Ä-rahasta vielä. Kyselin siltä gyneltä sitä la päivää, ja sitä että josko kelan papereihin voisi laittaa 7.2. Hän sit sanoi, että he ei sitä siirrä, ellei se muutu viikolla. Aion kyllä koittaa jutella tuosta sitten neuvolatädin kanssa. Harmittaa, jos paremmat rahat jää saamatta muutaman päivän takia. Ja inhottaa muutenkin puhua tälleen rahasta, niinkun se ois maailman tärkein asia.. vauveleitten rinnalla kun kaikki muu menettää merkityksensä, MUTTAMUTTA.... kun sitä rahaa varmaan meneekin sitten reilusti... *huoh* Tylsää stressata itteensä nyt tällä sitten.

jethuu 12+4x2

Vierailija
19/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen istuskellut toissa jo pari tuntia mutta mitaan en oikein oo saanut tehtya. Netissa surffaillut ja syonyt - huikeeta! Huh, mita selkarangattomuutta...

Kiva etta jethuulla oli kaikki masussa hienosti! Ja mahtavaa kuulla, etta muillakin on oireet hellittamassa...itsekin olen miettinyt, etta onkohan kaikki ok kun taas on sellainen ihan " normaali" olo. Eika sita iltavatsaakaan mun mielesta ole enaa niin selvasti ku viime viikolla! Mutta isot jaksut niille, joita kamalat oireet viela vaivaa...toivotaan, etta teillakin pian hellittaa!

En muista kerroinko jo taalla (menen ihan sekaisin mista oon kirjoitellut ensikoissa ja mista msn-yhteisossa ja mista taalla), mutta menenkin np-ultraan taalla Englannissa. Kattarilla kun sanoivat etteivat voi antaa aikaa kun en ole viela Suomessa kirjoilla, ja sitten selvisi etta mehan saadaan tuo ultra vakuutuksen piikkiin. Ja hyva niin - hintaa euroissa ultralle+verikokeelle tulee semmoiset 250... Olen tosi onnellinen, silla nyt mieskin paasee mukaan, ja mina saan asua taalla viela pari vkoa ajateltua enemman :) Ja sattui viela haapaivaksi tuo ultra (7.8.)! Pitanee vahan kattella aiheeseen liittyvaa sanastoa, vaikka oon mina naita paikallisia vauvalehtia paljon lueskellut ja aika hyvin noi termit tiedan. Ja se kai on paaasia, etta tajuaa onko kaikki normaalisti vai ei :)

Siis ma en millaan taas saa itteani netista pois ja toiden pariin. Ulkona on helle ja harmittaa istua sisalla. Olis kiva jotkut kevyet kesahousutkin kayda ostamassa....no, jos nyt vaikka tunnin istuis viela taalla ja lakkais valittamasta!

Makkara rv11+1

ps. ihmeellista nihilistitouhua taalla tyopaikalla - en paase kirjautumaan sinne msn-yhteisoon! murmurmur :)

Vierailija
20/30 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis lusmuile yksin, [b]SillySausage [/b]:) Työmotivaatio 0, ajatukset pyörivät vain yhdellä akselilla...

*VauvaVauvaVauva*

[b]Repohukalle [/b]unohdin vastata housuista: mulla on Bebesin Elly B:t (u-t-b) kokoa M ja sopivat esikoisen koko odotusajan. Ne jäi kyllä lempparifarkuiksi myös synnytyksen jälkeen. En siis yhtään ihmettele, jos M on sulle iso koko! Pituutta ainakin noissa housuissa riittää, joten tuskin S sulle olisi liian pieni.

Heh, pyöriihän mielessä sentään joku muukin:

NÄLKÄ!

:D