Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinäkuun viimeiseen tiistaihin ELOisat***

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, ihanaa. Vessassa ravattu, mutta sain heti unen päästä onneksi kiinni. Olen nukkunut kuin tukki. Makuuhuoneessa oli kuuman päivän jälkeen ihanan viileää.

Pumpulia täällä edelleen huhuilen...Missäs luuraat?

Minulla oli eilen illalla kaamea suklaanhimo ensimmäistä kertaa tämän raskauden aikana. Karkkia ei ole tehnyt mieli koko odotusaikana, vaikka normaalisti rakastan suklaata, kahvipullat sitä vastoin ovat uponneet aivan loistavasti...

Eilen oli sellainen päivä, että ensimmäistä kertaa kävi mielessä, että mitäpä jos tämä päättääkin syntyä muutaman viikon etuajassa, iik... Vatsaa kirrasi koko ajan ja vähän väliä tuli kunnon suppareita. Olin illalla aivan raato. Onneksi lepo rauhoitti tilanteen yöunille käydessäni. Mies oli eilen koko päivän pois ja pakersin yksin täällä ja se taisi olla hieman liikaa meikäläisen yövalvomisten jälkeen. No nyt on parempi olo.

Onkohan joku lähtenyt illan tai yön aikana? On tämä jännää aikaa.

Lähden aamulehden lukuun kera herkullisen voileivän ja kahvin ja palaan sitten taas...Aurinkoista päivää kaikille ja jaksamista sen pallon kanssa!

Opemamma ja vimpula rv 35

Vierailija
2/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,täällä ollaan tosin ei nukuttu taaskaan hyvin.. masunahkan sain kuriin kylmägeelipussilla jonka nappasin mukaan viekkuun,mut vessaan on pakko mennä jos pikkasenki pisuttaa koska masu on niin kauan kovana että tyhjennys on tehty! outoa..

kuuma oli joten taas tisun aluset märkänä + muutenki,ei kivaa..

mitenhän saisin hyvä tuen masun alle et ois hyvä nukkua? koklasin fleece peittoa taitella mut tuppaa alkaa supistelee jos pistän jotain tukia.

eilen oli mullakin sellanen olo että sama millä tavalla tulisi tää pallero kuhan tulis,alkaa olla niiiiiin tukalat oltavat ja masu senkun kasvaa,kohta neuvola et paan kuulumisia myöhemmin. oottekos muuten muut pystyny olee sen 4h pissaamatta? mä varmaan ku alussa :D,mut nyt aamupalalle morot!

k.h.p ja tärppi 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, heinäkuu alkaa olla pikkuhiljaa lopuillaan. Kuinka tässä pääsikään käymään näin, vastahan tänne tultiin palstailemaan ekoja kertoja ja huhuilemaan muita joilla on elokuussa laskettu aika?! Vaikka eipä sillä, kun eilen katselin tota esikoisen menoa, ajattelin samalla lailla; minne ovat kadonneet kaikki vuodet, äskenhän kävin vasta hänet pyöräyttämässä :o) Tämä loppuaika kiristää hermoja, mutta ainakin meikäläisellä nostaa myös tunteet pintaan. Tytöt näyttävät jo NIIN isoilta ja tuntuu, ettei edes muista aikaa ennen lapsia. Oli ihanaa vaan painia aamulla meidän sängyssä, kohta kun siellä seassa hyörii tuhiseva nyytti, joka luultavasti ainakin alkuun vien meidän kaikkien huomion!

Tänään olisi ohjelmassa pienimuotoista siivousta, neuvola (kun kerran en vielä ole päässyt synnyttämään..) ja illalla keitellään isännän yöllä pyytämiä rapuja! Eli ihan mukava kesäinen päivä tulossa. Mitenköhän mulla onkin nyt näin hyvä olo? Taisi eilinen sade tosiaan tehdä tehtävänsä ja huuhtoa turhat kiukut mennessään. Ainoa asia, mikä riivasti viime yönä oli jalkojen järjetön puutuminen ja suonenvedot. Olen niiltä välttynyt, mutta nyt alkaa vauveli painamaan jo niin alhaalla, että on kaikki suonet tukossa!

Nyt imuri hetkeksi heilumaan! Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille!

Kirppu ja masukki tänään tasan 39 rv!

Vierailija
4/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mä olen yhtä kiukkua ja ärsytystä koko tyyppi. Yritän keksiä miten saisi tällaisen ikävän fiiliksen purettua johonkin muuhun kuin viattomiin luontokappaleisiin tai melko viattomaan mieheen :) Ehkäpä kunnon siivoaminen tms voisi olla paikallaan.

k.h.p: Mun ei tarvitse käydä vessassa yöllä, vaikka jossain vaiheessa puolivälissä ja alkuraskaudessa siellä ravasinkin tiuhaan tahtiin. Mutta hei tämä vauveli ei pidä kiirettä kiinnittymisen ja laskeutumisen suhteen. Eli siitähän se tietty johtuu. Jaksamisia sinne kovasti ja toivotaan ettet ainakaan yliajalle joudu kärvistelemään!

Olen lukemassa imetys ja vauvanhoito-ohjeita, koska musta tuntuu siltä että en osaa enkä tiedä mitään aiheista. Ei aihe tietty ole kiinnostanutkaan ennekuin se tulee ajankohtaiseksi omalle kohdalle. Mutta vauvan kanssa sitten opetellaan. Opuksia lukiessa tulee vaan sellainen juttu mieleen, että kylläpäs kaikki onkin pikkasen hankalan kuuloista...Tai sitten pitäisi vaan luottaa maalaisjärkeensä. Löytyyköhän sitä?

Pia 39+0

Vierailija
5/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas hiljainen aamu, tai sitten mä vaan tavallista aikaisemmin hereillä.

K.P.H: ei meillä oo ees ohjeistettu että pitäis olla 4 h ennen pissaamatta ennen ku antaa näytteen, sitä kai tarkoitit? En kyllä taitais minäkään pärjätä neljää tuntia ilman vessaa... =)

KYSYMYS: Riittääköhän, et jos ostaa numeroa suuremmat imetysrintsikat, mitä normaalisti on koko? Ne on niin kallliita, ettei viitsis ostaa liian pieniä/suuria. Ja het toinen perään: Minkälaisia kotiutumisvaatteita meinaatte ottaa vauvalle? Mä oon miettinyt, että minkälaistahan sille osais varata, jos on tämmöset lämpimätkin kelit. Että jos joku kokeneempi neuvois, niin olisin kiitollinen.

Takana hyvin nukuttu yö, oli kyllä ihana, heräsin vaan kaks kertaa koko yönä, ja kissakin tajus, että siinä on sopiva väli lähteä pihalle, ku emäntä jo valmiiks hereillä, niin ei tarvinnut sen takia nousta enää kolmatta kertaa. Ajattelin piipahtaa aamusta katsomassa tuossa lähimetsässä saisko sitä kyykittyä tällä mahalla piirakkamarjat, niin sais pitkästä aikaa mustikkaa. Ovat kuulemma vielä vaan aika pienen kokoisia. Mutta jospa sitä litran jaksais nokkia. Oonkin hiljaa mielessä toivonut, että nuo tulevat isovanhemmat aktivoituis ja nokis meillekin asti pakkaseen, että olis sitten talvella mistä ottaa. Kun täällä peräkylällä ei torille tuu mustikanmyyjää ja pakastehyllyn mustikoita karsastan jostain syystä (liekö kotoa tarttunut tapa..) Mutta mä lähen nyt valmisteleen metsäreissua varten.

Ikarus, tasan 36.

Vierailija
6/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en löytänyt! Etsin kuitenkin tarkkaan moneen otteeseen. Kenkkuilisiko sivusto minulle? Tai raskaus on todella vaikuttanut näkökykyyni. Joskushan voi tosin etsiä jotakin esinettäkin niin tohinassa, että unohtaa katsoa eteensä ; ) No, kirjoitin viestin omaan pinoon. Siirrän sen tähän alle. Ihmettelinkin jo, että missä kaikki aamuvirkut ovat. HIH!

Velho78 rv36+6

Vierailija
7/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velho78 - 25.07. 09:47 vastaa tähän viestiin (2/2)

Onko totta, ettei pinoa vielä pystyssä?

Vai olenko täysin sokeutunut? Yleensä ollut jo hyvissä ajoin joku avaamassa pinoa.

Me palattiin eilen Ruotsiin ihanan 5 viikon loman jälkeen ja paluu on sisältänyt paljon ristiriitaisia tunteita. Toisaalta hyvä päästä laittamaan paikkoja kuntoon vauvaa varten, mutta Suomessa on niin helppo ja mukava olla. Täällä oli vastassa kamala siivo, kun remonttifirma oli poissaollessamme laittanut keittiöön ja eteiseen uuden lattian. Tapetointikin oloi tilattu, mutta jostain syystä se olikin hoitamatta ja sai heti ryhtyä soittelemaan miesteb perään. Lattiatouhusta pölyä oli levinnyt ihan joka paikkaan ja sain heti heilua imurin ja mopin kanssa. Esikoinen oli ihan mielissään kotiinpaluusta. Kysyikin jo muutaman reissun aikana, että missä on minun koti. Täällä sitten kaikki lelut olivat 5 viikon jälkeen kuin uusia.

Nyt ymmärrän paremmin teitä, jotka ovat kärsineet kuumuudesta. Suomessa meidän asunto oli koko ajan viileä, eikä yölläkään ollut kuuma nukkua. Nyt on tilanne toisin. Asunto täällä päässä on kuin sauna. Aurinko paistaa joka puolelta. Eilen oli koko ajan ulkona hellelukemat ja samaa luvattu koko viikoksi. Tyttö heräsi monta kertaa yöllä tukka täysin hiessä. Itsekään en saanut enää viiden jälkeen nukuttua. Jalkaterät ja sormet ovat turvoksissa ja ahdistaa...

Me lähdetään kohta tytön kanssa kaupoille etsimään pimennysverhoja tai täällä tulee hulluksi. Ikkunoita on vaikka muille jakaa ja ei ainoassakaan ruudussa sälekaihtimia. Onko kellään ideaa kohtuullisesti pimentävästä verhoratkaisusta (siis yötä varten), joka ei vaatisi seinien porailemista? Rullaverhot täytyy ilmeisesti aina kiinnittää seinään tai kattoon. Meillä on tangot ja mietin löytyisikö jostakin valoa läpäisemätöntä verhokangasta, jolla saisi lastenhuoneen ja oman makuuhuoneen pimennettyä?

Palailen varmaan vielä myöhemmin, ainakin lukemaan.

ONNEA jo vauvansa hakeneille!!

Käväisin eilen täällä neuvolassakin heti tultuamme. Sf-mitta 32 cm ja vauva jo selvästi alhaalla, pää asemissa ja kiinnittynyt. JIPPII!!! Muutenkin kaikki hyvin.

Velho78 rv36+6

Vierailija
8/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hobby hallista ostin veikalle joskus pimentävät verhot,ne tulee normisti kiinni ja on sen verran paksut että estää aurinkoa ja lämpöäkin tulemasta,en tiedä onko niitä enään,mutta käy kurkkaa www.hobbyhall.fi :)

sitte vielä neukku kuulumiset,kaikki on kohdunpohjan korkeus oli 34

ensviikolla synnäritapa-arvio ja silleen..

kahville....:P

k.h.p jälleen viikoilla 35+2

Vierailija
9/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Stokkalta hankittua pimennysverhokangasta. On sellaisen muovimaisen näköistä täysiblokkia oikeastaan. Mutta kannattaa muistaa, jos haluaa pimentää ikkunan, että sen kankaan pitää ulottua jonkinverran reunoistaan yli sen ikkunan tai muuten se valo sieltä kajastaa...

Meillä on siis pihavalo aika lähellä ikkunaa, jonka takia pimentäminen on talvellakin aika oleellista.

Vierailija
10/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä minäkin kopioimassa viestini tuolta toisesta pinosta tänne...

Eilen alkoi supistelee suht napakasti kahden aikaan päivällä, väli oli kuusi minuuttia. Seitsemän aikaan illalla laskettiin väliksi kolme minuuttia mut supistukset ei enää ollut yhtä napakoita kuin nuo pidemmän välin suppailut. Soittelin naistenklinikalle ja liikkeitä käskivät seurailla ja parissa tunnissa levossa sain vain pari hassua liikettä tuntumaan. Supistukset muuttui kylläkin vain vatsan kiristuksiksi. Kymmenen aikaan sitten lähdettiin kätilön pyynnöstä käyrälle. Pari tuntia käyrää otettiin ja supistuksiakin siinä tuli ja meni noin neljän minuutin välein mut aika laimeina.

Paikat auennut kuitenkin vähän päälle pari senttiä ja kotiin pääsin odottelee et alkaa enempi tapahtua kun vauvakin alkoi siinä sitten sisätutkimuksen jälkeen liikkumaan.

Edelleen tulee koko ajan tuollaisia suht kivuttomia supistuksia ja kätilö veikkas et tällä vauhdilla kyllä saadaan vaavi syliin tällä viikolla jo...

Mut mun tuurilla nää kuitenkin loppuu ku seinään ja oon viel elokuun puolivälissä hyvinkin yhes koos. Sen verta nyt kuitenkin sain vipinää et ajattelin tänään pakkailla sairaalakassin kuitenkin valmiiks.

LEM 38+2

Vierailija
11/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on apea ja vihainen! Jotenkaan en löydä mitään hellää ja hyvää tätä tyhmää vauvaa kohtaan! Se on taas perätilassa. Mieliala purkautuu kyynelinä. Minä kun jo ehdin toivoa normaalia synnytystä. En halua sektiota enkä perätilasynnytystä. TH kätilö lohdutteli et sillä on tilaa heittää kupeskeikkaa vieläkin. Niin nyt on neuvolakortin mukaan 38+5 ja oikeesti menkkojen ja ultran mukaan tasan 39. Onhan tässä viikko aikaa pyöriä.

Käynnistymistäkin on yritetty, mutta eivät ainakaan tulinen ruoka, siivous, sauna ja seksi ei oo auttanut (mies ei ees ruokkiksella suostunut kotiin tulemaan kun ehdotin ;). Pitää kait avata tuo jouluglögi tölkki tuolta jääkaapista.

Ei ku perä vaan pystyyn ja runnomaan tämän tyhmän vauvan päätä kohti omaa alaosastoa.

Tätähän tässä on viikon pelännyt, kumpa en olisi mennyt neuvolaan ollenkaan....

Iloista kesäpäivää muille odottajille kuitenkin, taitaa kohta taas vauvauutisia putkahdella.

Kretukka

Vierailija
12/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ensiksi ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!

Kävin iltayön tunteina pikalukemassa viime päivien pinoja, kun en edes muista, milloin viimeksi olen täällä kunnolla aikaa viettänyt. Olipahan tapahtumia viikonloppuna, vauvoja oli putkahdellut ja jotkut lähteneet jo sairaalaan odottelemaan synnytystä (Oliko se Lillillä se käynnistys tms?)

Opemamma se jaksaa ihanasti kaitsea laumaansa ja huomaa heti, jos yksi lammas on kadonnut ;-) Täällä minäkin kadonnut taas olen. Miehellä on vielä tämä viikko lomaa ja ollaan pörrätty siellä sun täällä kesästä nauttimassa. Arki koittaa taas ensi viikolla, kun mies palaa töihin, ellei sitten aloita isyyslomaa suoraan kesäloman perään.

Mä en kyllä edelleenkään osaa ajatella, kuinka lähellä vauvan syntymä on. Iltaisin kun käyn nukkumaan, ajattelen että voikun saisi nukkua koko yön hyvin eikä tarttis vielä lähteä. Ensi viikolla on ehkä toinen ääni kellossa, kun mies palaa töihin ja laskettu aika pamahtaa täyteen, mutta ainakaan vielä en ole yhtään kypsä odottamiseen. Joka päivä kyllä joku soittaa ja kysyy, että jokojoko (niin, vaikka la tosiaan vasta ensi viikolla), mutta olen aina sanonut, etten mä nyt kesken kesäloman ehdi synnärille lähtemään. Meillä olis vielä lauantaina kesän ainoat häätkin, jonne toivoisin pääseväni. Mutta saa nähä, näistä vauvoistahan ei ikinä tiedä. Hermoilemalla ei kuitenkaan asiaa edistä yhtään ja oon kyllä iloinen, että mieliala on pysynyt korkealla. Niinkuin Opemamma joku päivä kirjoitti, kohta on meillä kaikille pieni vaaveli kainalossa kiljumassa, ihan varmasti jokaisella ;-)

Nyt lähden kuorimaan kasviksia poikien " heekkua" , kasvissosekeittoa varten. Aattelin tehdä niin ison satsin, että riittää pakastimeenkin pahojen päivien varalle.

Pumpuli 38+6

Vierailija
13/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(miten tuossa äskön noin kävi!) minustakin tullut ahkera kirjoittelija näin loppupuolella, en ole edes itsestäni tainnut muuta kertoilla, kaipa tuon vielä joskus kerkeää.

Ihanaa että on lämmin, vaikka pihanurmikon kastelu alkaa jo vähän harmittaa. Täällä Espoossa on vältytty lähes koko kesä sateilta, toisaalta mukavaa, mutta toisaalta taas ei kun tuo luonto alkaa näyttää jo surkealta.

VAUVAN ASENTO. Minullakin pian 38 täynnä, eikä vauvan asennosta 100% varmuutta. Oma neuvolatätsäkin lähti lomille, enkä vaan luota sijaiseen niin paljon. Keskiviikkona neuvola, ja jos uusi tätönen ei osaa varmasti sanoa onko vaavi raivotarjonnassa, niin pyydän lähetteen kättärille. Ei kai tuossa voida enää paljoa tehdä, mutta ainakin voidaan katsoa onko esteitä miksei työnnä päätään sinne minne kuuluu! Kaksi edellistä ovat olleet rt jo rv 31, mutta kolmas tekee mitä huvittaa eli aiheuttaa minulle ylimääräistä stressiä.

OLOTILA. Minulla on fyysinen olo vielä hyvä, mutta juuri viimeiset kaksi päivää olin ihan hiilenä. Itkettikin kaikki, mutta onneksi jo ohi. Sain purettua miehellekin stressiä. Minä olen sellainen, että keräilen sisääni, ja päästelen sitten oikeen kunnolla eli olen todella hirveä, mutta lyhytaikaisesti. Pahalla tuulella olosta tulee aina huono mieli, joten kaksi päivää vihaista äitiä on varmasti kaikille tarpeeksi, eli osaan parantaa tapani. Mielestäni on hyvä päästellä välillä, mutta en kestä kireää ilmapiiriä pitkään! Toisaalta riitelytaidoissa kai on aina parantamisen varaa, yritän ainakin naputusta välttää viimeiseen asti, koska inhoan itsekin kaikkea komentelua. No se siitä. Rupesin taas luennoimaan.

SYNNYTYS. Synnytys on väkisin mielessä usein, ja näen jo itseni pakertamassa Haikaranpesässä. Toivottavasti sinne tämän venkoilevan kolmosen kanssa vielä pääsemme! Tuttavieni ranskalainen pappa oli käynyt katsomassa tuoretta vaavia osastolla ja kuvittellut paikkaa yksityiseksi sairaalaksi. Suomalaiset sairaalat ovat verrattuna ihan mihin maahan tahansa todella korkeaa tasoa. Amerikkalaiset tuttuni eivät pysty ymmärtämään, että (lähes) kaikki sairaalamme ovat käyttäjilleen käytännössä ilmaisia ja niin siistejä! Sitähän se Hillarykin aikoinaan jo kadehti täällä vierailullaan.

VAUVAUNET. Oletteko nähneet vauvaunia? Minä näin juuri ensimmäisen, jonka muistin herätessäni. Ne ovat aina niin kummallisia. Minä olin synnyttänyt vauvan edellisenä päivänä itsekseni ja lähdin sairaalaan kun istukka ei ollut tullut. Kaipa nuo jännitykset jylläävät vielä enemmän tuolla alitajunnassa.

Aurinkoista päivää!

Vierailija
14/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariin päivään en oo koneelle kerennyt. Sunnutaina ristiäisten jälkeen olin todella poikki ettei tullut kun löhöttyä sohvalla loppu ilta. Kuopus on taas nukkunut ihan hyvin yönsä. Tosin nukkuu miehen paikalla. Omaan sänkyyn en saa häntä jäämään. Taistellaan tästä asiasta sitten kun mies on kotona ja jos hän vaikka jaksais laitella kuopuksen nukkumaan. Eilen en uskaltanut avata konetta kun täällä oli ihan hirvee ukon ilma.

Aamusta ei lähdetty ulos ollenkaan kun piha on hirveen märkä ja kuranen. Kaupassa käytiin. Nyt on ruokauunissa ja lapset leikkivät duploilla. kohta kuopus ja hoitotyttö menee päikkäreille. Aattelin sillä välin pestä vessan lattialla pari pientä mattoa. Isommat matot veinkin varastoon odottamaan miehen kotiin tuloa ja pesua.

Kretukalle pahoittelut kun ei se vaavi osaa pysyä oikein päin. Mulla olis perjantaina ultra missä selvitetään kumminpäin vauva on kun lääkäri ei viime viikolla osannut sanoa kumminpäin on. Itse aattelin että kokeillaan kääntää mutta jos ei onnistu niin sitten alakautta jos vaan turvallista vauvan kannalta. Leikkaukseen en suostu kun äärimmäisestä pakosta kun on noita lapsia ennestäänkin.

Katzu2: onnittelut tyttö vauvasta. Vai K-Hks:llä ruuhkaa toivotaan ettei oo 3-4 viikon päästä yhtä pahaa ruuhkaa. Kun mun olis tarkotus sinne mäelle ängetä.

Eria: Ihana uutinen että taateli pääsee tänään? kotiin. Vauvan tuoksuista arkea.

Opemamma: Mulla oli kans sunnuntai iltana hirvee makee himo. kaapissa ei mitään ja lapset nukkumassa. Mä tein sitten sokeri kakku taikinan ja söin sen. Piti mun siitä ekaks tehdä kääretorttu mutta eipäs sitä taikinaa jäänyt. Eipä ollut makeen himoa sen jälkeen.

Nyt ei muistu muuta mieleen. Palaillaan.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja rv 36+5 samalla viikko määrällä syntyi toi meijän kakkonen. Ollen silloin perätilassa ja ulkokäännöksestä seuraavana päivänä syntyi.

Vierailija
15/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teidän kakkonen syntyi perätilassa, minkä kokoisena? Kyllä minäkin sitä perätilasynnytystä olen miettinyt, voi kun vaan lähtis nopeasti käyntiin niin ei ehtisi kasvaa liian suureksi (siis kuvissa on käyty ja kokoarvio tehty). Viikonpäästä laskettuna aikana on kontrolli äitipolilla. Ilmeisesti kohta mennään siinä rajoilla voiko alakautta synnyttää kokonsa puolesta. Siis arvelivat, että ens viikolla olisi 3500g mitä itse epäilen kun muut ovat olleet 3910-4265g.

Käynnistyskikkoja otetaan vastaan, mutta niitä ei taida olla - siis kotikonsteja. Muuten niin kiire ei olisikaan, mutta perätilassa ei yli 4kg synnytetä.

Turhautunut Kretu, jolta pahin pettymys vähitellen tasaantumassa.

Vierailija
16/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis Kakkonen synty ihan oikein päin ei perätilassa. Ulkokäännös onnistui edellis päivänä. Siitä alkoivat supistelut ja kakkonen oli seuraavana päivänä maailmassa. Painoo oli 2890g Eli olis syntynyt hyvin perätilassakin. Meillä vauvat ovat olleet 3330g-2890g väliltä enkä usko että tämäkään sen isompi on.

En kyllä ihan noin isoja vauvajo lähtis alakautta synnyttämään. Ei siis ihme että sua huolettaa. Saiskohan kännistystä ettei kasvais kauheen isoksi alakautta synnytystä silmällä pitäen.

pikaisesti puuhis

Vierailija
17/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saatiin taas tuo meidän netti toimimaan joten täällä ollaan taas. Kiva oli lukea kuulumisia kaikilta, todellakin alkaa olla jännät paikat kaikilla! Onnea kaikille vauvansa jo saaneille, ihanaa;))

Me ollaan laiteltu pihaa ja vähän matkailtu kotimaassa. Upeat keli olleet, tänään pitäis ehkä lähteä esikoisen iloksi rannalle hiekkahommiin.

Mulla oli neuvola viime to ja siellä lääkäri joka oli itseä nuorempi - ei siinä sinänsä mitään, mutta kaiken pitkän tutkimisen jälkeen en oikein ollut mistään asiasta viisaampi. Nyt on torstaiksi lähete sairaalaan synnytystapa-arvioon kun eka tuli perätilan takia sektiolla. Täyttä varmuutta tämän vauvan asennosta ei siis ennen torstaita ole, jännittää kovasti. Olishan se hienoa jos pääsis kokemaan sen alatiesynnytyksenkin. Muuten olo on ihan ok, vähän tässä on aistit herkistyneenä kaikesta jännityksestä. Ja kivistelyjä siellä täällä. Ja suonet tosi pinnassa jaloissa, olen Hirudoid fortea laittanut ettei tulis kohjuja.

Olisko ideaa mitä miehelle hääpäivälahjaksi? Olis kiva hankkia jotain ihanaa.

Papuna 35+5

Vierailija
18/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. pinossa taas!

Oltiin mökillä pitkä viikonloppu. Tultiin vasta yöllä kotiin ja anoppi tuli yllättäen meille kylään täksi viikoksi Pohjanmaalta. Saa nähdä kuinka mun pinna kestää. Jotenkin tuntuu, että tahtoisin vain omaa aikaa ja käpertyä masun kanssa jonnekin ja ennen kaikkea: _saada nyytin jo syliin_.

Anoppi saman katon alla, ja esikoisen hoitovastuu harteilla käpertymisestä ei voi kuin haaveilla. Omasta ajasta vielä vähemmän.

Kertukalle: tsemppiä! En muista olitko jo ulkokäännöstä kokeilemassa, mutta kannattaisiko sitä yrittää. Entä onko sulle neuvottu niitä asentoja, joilla vois itse edes auttaa vauvan kääntymistä ns. niskanojaa, joku konttausnoja jne. Lisäksi jotkus mainostavat, että vyöhyketerapeutitkin voisivat auttaa.. meidän naapurissa asustaa yksi semmoinen ja hän neuvoi mulle tänään otteita, että saisin turvotusta vähän hillittyä. Sitä tulee nyt ihan kamalalla tahdilla ja turvotus on levinnyt jaloista ja käsistä jo kasvoihin. Nenä on levinnyt tuntemattomaksi isoksi ulokkeeksi. ;(

Muuten neuvolassa kaikki oli ok. SF-mitta oli alkanut jo laskea ja se oli nyt 32,5cm. Kokoa masulla siis ihan riittävästi ja tuntuu että olen " täynnä vauvaa" .

Olisipa jo kiva jakautua... !

-E rv38+0

Vierailija
19/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä elokuiset!

Onkohan täällä tehty joukkolähtö synnärille, kun yleensä puolenpäivän aikaan pinossa mennään jo toisella sivulla! Itsellä eilen meinasi illalla vähän supistella, oli sellainen jatkuva hieman epämukava olo, mutta sitten ne loppuivat nukkumaan mennessä. Nuo supistukset voivat kyllä johtua siitäkin että Pikku-Ukkomme oli ihan hyperaktiivisella tuulella illalla ja potki niin kipeästi oikeaan kylkeen että multa meinasi hermot mennä lopullisesti.

LEM:lle tsemppiä matkaan - kuulostaa että vauvan tuloon ei mene enää kauaa!

Pitäisköhän sitä lähteä käymään kirjastossa, että saisi lainattua kasan lukemista viimeisten päivien iloksi - olen nimittäin jo hieman kyllästynyt tähän surffailuun.

t. karmiini rv 38+4

Vierailija
20/32 |
25.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRETUKKA: no höh sitä teidän vauvaa!, eiku pylly pystyyn vaan, toivottavasti kääntyisi vielä. Miten muuten, käynnistetäänkö noita perätiloja olleskaan? ja onko siula jo yritetty ulkokautta kääntää? Toivottavasti kaveri vaan vähän härnää äitiä ja tulee kuiteski nätisti pääedellä maailmaan!

NEUVOLA oli tänään ja täti vaan totes et siun olohan taitaa taas vaan parantua loppuu kohden, juu-u, valitettavasti... puheli sitten mulle estrogeenistä ja testosteronista, ilmeisesti yritti vinkata että jos se mies vois auttaa synnytyksen käynnistymisessä :)..... Enpä jaksa oikein uskoa että tää millään keksis tulla itekseen, menee nimittäin tää raskaus niin samaan tapaan mitä ekakin, että varmaan sitten tääkin ottaa kaiken ilon irti ja päädytään käynnistykseen. Vielä välillä jaksan uskoa siihen että tää tulee itsekseen, mutta sitten taas vaivun illalla epätoivoon kun päivän saldo on 0 supparia.... Täti myös kauhisteli sitä miten alhaalla vauvan pää jo on ja ihmetteli kun en tunne painontunnetta, no ei kai sitä enää tässä vaiheessa niin tunne kun siitä ollaan kärsitty aina alusta saakka. Terkka sanoikin että jos miula ois päällä hiivakuuri ni todennäkösesti tuikkaisin lääkkeen aina vauvan päähän :).

LEM: tsemppistä, kyllä se nyt lähtee vaavi tulemaan, ainakin mie uskon niin! pien täällä peukkuja siule!

joo, miula ois tälle päivälle vielä vaikka mitä hommia tiedossa, mutta saamaton on saamaton.... joko kaikki muut rv 38 ylittäneet on pakannu sairaalakassin? Kun mie en edes sitä saa tehtyy..... varmaan sitten keskellä yötä hädissäni nakkelen tavaroita lähikaupan muovipussiin :) (toivossa on hyvä elää).

hanneli ja natikka 38+2