Rv 27 eikä liikkeitä n. 24 tuntiin!
Olen raskaana viikolla 27 enkä ole tuntenut yhden yhtä lapsen liikettä miltei vuorokauteen. Liikkeitä tunsin viimeksi eilen puolenpv aikaan. Yleensä kun siliyän mahaa tai vähän ravistelen saan vastaukseksi jotain liikettä, mutta nyt ei mitään!
Voiko lapsi olla näin kauan liikkumatta? Ja koska pitää ottaa yhteys äitipolille tällaisessa tapauksessa? En halua vaikuttaa hysteeriseltä tai ylireagoida.
Kommentit (18)
Ja ainahan voi mennä yksityiselle.
Itse kävin yksityisellä gynellä ultrassa ja kätilön kanssa juttelemassa.
Älä täältä kysele vaan lähde sinne polille jo!
Juo mehua/syö makeaa ja asetu kyljelle makaamaan. Töytäise kevyesti mahaa, jos siellä nukutaan. En muista liikemääriä, mutta jos tuntiin ei yhtään liilettä tunnu, soita neuvolaan/synnärille. Tsemppiä!
Muistaakseni liikelaskentaa aletaan tehdä vähän myöhemmin..etkö ole saanut neuvolasta ohjeita? Joka tapauksessa..pikkuinen on voinut vaikka kääntyä sellaiseen asentoon, ettet tunne liikkeitä enää niin selvästi, mutta minä lähtisin silti sinun tilassa käymään näytillä. Vaikka sitten oman mielenrauhan takia...tämä on sellanen asia että kyllä ihminen saa vähän reagoidakin.
Toivottavasti lapsi on liikkunut, kun nukuit.
Ajatuksiini vaikutta se, että ystäväni sai juuri viime viikolla keskenmenon rv 23. Joten jospa itse olen vaan yliherkistynyt tällaisille ajatuksille. Olisihan se noloa jos soitan sinne ja ottavat mut sinne huolissaan vastaan ja sittrn vauva alkaakin liikkumaan vaikka automatkan aikana.. kiva sitten siellä seistä urpona kun varmaan heillä on muutenkin kiireistä.
En ole saanut ohjeita liikelaskentaan neuvolasta. Tulisiko sitten myöhemmin? Olen nukkunut todella levottomasti yön, jotrn olisin ehkä tuntenut liikkeitä silloin. Yleensä vauva liikkuu iltaisin kun olen käynyt sänkyyn, mutta ei siis eilen illalla. Tunnen mahassa suolenväänteitä, mutta en siis potkuja tms jotka yleensä tunnen ihan selkeästi.
Olen tuntenut liikkeet jo rv 13 asti. Noin pari viikkoa sitten alkoivat liikkeet vähentyä, mutta luin jostain, että voisi johtua stressistä. Seuraava neuvola loppuviikosta.
Älä ap mieti mitään noloutta. Vauvasi ja sinä itse olette tärkeitä. Voit nyt juoda sitä mehua ja kyljelläsi kokeiulla, saisitko liikkeitä tuntumaan. Jos ei tunnu, niin sinne polille. Tai suoraan äitipolille. Jos lapsi rupeaa liikkumaan, niin se ei ole nolouden vaan ilon aihe.
Ihan sama vaikka olisit kuinka urpona siellä. Minä ainakin ajattelin että se on heidän työtä ja monet muutkin raskaana olevat ovat vähän herkillä ja huolestuneita. Kukaan ei vähätellyt aikoinaan minun kahta tarkistuskäyntiä.
Lähden mehun juontiin ja katsotaan josko alkaisi liikkumaan.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 07:39"]Ajatuksiini vaikutta se, että ystäväni sai juuri viime viikolla keskenmenon rv 23. Joten jospa itse olen vaan yliherkistynyt tällaisille ajatuksille. Olisihan se noloa jos soitan sinne ja ottavat mut sinne huolissaan vastaan ja sittrn vauva alkaakin liikkumaan vaikka automatkan aikana.. kiva sitten siellä seistä urpona kun varmaan heillä on muutenkin kiireistä.
[/quote]
Mullekkin kävi niin että menin äitipolille,oisko ollu rv 30 kun en ollut tuntenut vauvan liikkeitä puoleen vuorokauteen. Vauva alkoi liikkuua heti kun kätilö laittoi käyrille, hiukan hävetti mutta kätilö sanoi että toimin ihan oikein, vauvalla voi olla jokin hätä!
Äsken tuntui yksi potku, mutta jotenkin tosi vaimeasti. Eikä liikkeitä sen jälkeen. Yleensä niitä liikkeitä on tullut sarjana jossa muutama potku ja tuntee että lapsi liikkuu paikasta toiseen. Pakko soittaa äitipolille. .huolestuttaa.
Kakkonen vastaa, että nyt soitat sinne ja tsemppiä! Emme voi täällä tietää emmekä auttaa, mutta älä mieti että turhaan vaivaisit henkilökuntaa. Sitä varten he siellä ovat töissä, ja sinä ja vauva olette tärkeitä. Soita sinne, mene sinne. Olen itse suurperheen äiti, ja kyllä vauvat tuossa vaiheessa jo vilkkaasti liikkuivat. Onnea matkaan!
Melkein kaikki tuttavapiirin äidir, minä mukaanlukien, kävi äippäpolilla koska ei tuntenut liikkeitä! Kaikilla oli kaikki hyvin ja vauvat alkaneet liikkua heti sairaalassa... :D
Hyvä että soitit! Toivottavasti kaikki on hyvin ja vauva on vaikka vaan vaihtanut asentoa. Tsemppiä!
Mulla 2 lasta, koskaan ei oo neuvola puhunut liikelaskennasta.
Toivottavasti pääsit jo polille tutkittavaksi.
T. eräs, joka ei myöskään tuntenut tarpeeksi liikkeitä, ja vauvalla olikin hätä
Soitin aamulla äitipolille. Sieltä nihkrästi sanottiin, että yhteys ensiksi omaan äitiysneuvolaan ja sieltä lähetteen kanssa vasta heille. Puhelinaikana Soitin omaan äitiysneuvolaan ja sieltä vastaus oli, että koska nyt kuitenkin olen vähän liikkeitä tuntenut - vaikkakin ne lievältä tuntuvat verrattuna aiempaan - odotetaan seuraavaan normaalikäyntiin joka mulla on ylihuomenna. Mutta jos saan kivuliaita supistuksia tai alan vuotamaan verta voin äitipolille lähteä suoraan ilman edes mitään lähetettä. Että näin meillä.
Onneksi olen nyt iltapäivällä tuntenut vähän enemmän liikkeitä, muuten olisin ihan hermorauniona. Äitipolille täällä ei näytä pääsevänkään ihan noin vain.