Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että isänpuoleiset (yhteinen isä) sisarpuolet

Vierailija
11.02.2014 |

on enemmän sisaria kuin äidin puolelta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu pankkitilistä

Vierailija
2/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mulle anoppi kerran väitti, en sitten tiedä perusteita tarkemmin. Itse olen aina ajatellut että sisarus kuin sisarus, puolikas kumman vanhemman kautta tahansa, niin samanarvoinen. Miehellä veli yhteisellä äidillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Asia on päinvastoin. Yhteisen äidin lapset ovat enemmän sisaruksia kuin yhteisen isän lapset.

Vierailija
4/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö, geneettisesti ovat toki yhtä läheistä sukua. Muuten asia riippuu lähinnä siitä, kuinka paljon on yhteisiä kokemuksia ja muistoja.

Vierailija
5/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitä aikaa, kun patriarkaalisessa yhteiskunnassa vain isä ja isän suku oli tärkeää. Mutta onhan itse kullakin oikeus omiin mielipiteisiinsä, anopillakin.

Sivuutetaan se tosiseikka, että jokaisen lapsen äiti on varmasti tiedossa, mutta entä isä.

Vierailija
6/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman typerän väitteen olen kuullut ja perusteluna oli että kaikkihan sen tietää paitsi minä ja kyselen tyhmiä. 

Vierailija
7/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joswkus tuntuu, että ihmisten typeryydellä ei ole mitään rajaa.

Vierailija
8/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åiti on sataprosenttisesti aina varma mutta isistä en mene takuuseen.

Vierailija
9/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt mies väittää tuota ja minua ärsyttää. Löytyyköhän asiasta jotain dokumenttia? ap

Vierailija
10/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalta tulee hulluimmat uskomukset. Veikkaan että tämä tulee sieltä.

Vierailija
11/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen perim

ei jakaannu tasan 50-50% vanhempien kesken. Mitokondriot ovat peräisin äidiltä, joten perimästä suurempi prosenttiosuus on lähtöisin äidiltä.

asia on siis juurikin päinvastoin, kuin nämä miesten sukulinjaa ylistävät sovinistit v

ittävät.

Vierailija
12/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:13"]

Ihmisen perim

ei jakaannu tasan 50-50% vanhempien kesken. Mitokondriot ovat peräisin äidiltä, joten perimästä suurempi prosenttiosuus on lähtöisin äidiltä.

asia on siis juurikin päinvastoin, kuin nämä miesten sukulinjaa ylistävät sovinistit v

ittävät.

[/quote]

saman äidin kaikilla lapsilla kaikki mitokondiot ovat toistensa kopioita. Ei päde miehen lapsiin, jos lapset eri äideille.

Vierailija
13/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö aiheesta jotain faktaa jonka vois tulostaa? Pakko saada asiaan selvyys. ap

Vierailija
14/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla enemmän sisarus, jos ei edes tiedä isästä? Kyllä se on niin päin, että saman äidin lapset ovat sisaruksia keskenään, oli isä kuka tahansa, mutta saman isän lapset on vain puolikkaita, jos äidit vaihtuvat.

Vierailija
15/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:25"]

Miten voi olla enemmän sisarus, jos ei edes tiedä isästä? Kyllä se on niin päin, että saman äidin lapset ovat sisaruksia keskenään, oli isä kuka tahansa, mutta saman isän lapset on vain puolikkaita, jos äidit vaihtuvat.

[/quote]

Meillä kaikilla on mielipide asiaan ja useimmat tajuavat että noinhan sen täytyy mennä. Nyt kuitenkin pitäisi löytää faktaa aiheesta, enkä ole sitä löytänyt. Auttakaa joku! ap

Vierailija
17/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:27"]

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mitokondrio-Eeva

[/quote]

Ihan hyvä mutta mies niin tyhmä ettei tajua tosta, ei siis riitä :/ ap

Vierailija
18/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 08:27"]

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mitokondrio-Eeva

[/quote]

Ihan hyvä mutta mies niin tyhmä ettei tajua tosta, ei siis riitä :/ ap

[/quote]

Tyhmiä ei pysty opettamaan, fiksuja ei tarvitse.

Vierailija
19/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalankamalli: verrattava munasolun ja siittiön kokoa. Munasolu valtava verrattuna siittiöön, jolloin valtaosa sikiön rakennusaineista on lähtöisin äidiltä.

Vierailija
20/21 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on veli isän edellisestä avioliitosta. Muistan, kuinka joskus lapsuudessani minulle selitettiin, että jos meillä on sama isä mutta eri äiti, kysymyksessä on veli, jos taas sama äiti mutta eri isä, hän olisi velipuoli. Ei mitään järkeä näin jälkeenpäin ajateltuna, kai se termi nyt olisi velipuoli kummassakin tapauksessa.