Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä on luja luotto tulevaisuuteen

Vierailija
10.02.2014 |

Minä, keskiluokkaan kuuluvana korkeakoulun käyneenä ihmisenä en uskalla ottaa asuntovelkaa.

Nuorilla ihmisillä on suuri luotto tulevaisuuteen kun ottavat 250k€ asuntolainan ilman suurempaa pesämunaa.

Seuraan aktiivisesti maailmantalouden kehitystä, niin täytyy sanoa että en uskalla velkaantua euroakaan ja minua ahdistaisi tavattoman paljon oma asuntovelka, jota pitäisi maksaa pois vuosikymmeniä.

Miten muilla, velallisilla ja velattomilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et uskalla ottaa lainaa, jos sinulla on suht varma työpaikka? :) Ja säästöjä?

Vierailija
2/6 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 23:45"]

Miksi et uskalla ottaa lainaa, jos sinulla on suht varma työpaikka? :) Ja säästöjä?

[/quote]Mitä sä oikein selität? Ap ei ole maininnut varmaa työpaikkaa saati säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täysin velaton, enkä ole uskaltanut ottaa lainaa penniäkään silloin kun vielä olin töissä. Ja hyvä niin, kun nykyään täyttelen ansiosidonnaisen papereita kuukaudesta toiseen.

Vierailija
4/6 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 23:45"]

[/quote]Mitä sä oikein selität? Ap ei ole maininnut varmaa työpaikkaa saati säästöjä.

[/quote]

No, jos hän tuo esiin korkeakoulutustaan eikä sano sanaakaan siitä, että olisi työttömyysuhan alla? Hänellähän on asiat hyvin ja hän miettii, ettei silti ottaisi lainaa?

Vierailija
5/6 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina miettinyt paljon samaa. Kyllä minullakin on asuntolainaa, mutta maltisemmin kuin monella muulla. Luin juuri keskustelua täällä, jossa joku ilmoitti viiden vuoden päästä tienaavansa "niin ja niin paljon" sitten kun valmistuu ja pääsee hyviin töihin. Aika itsevarmasti sanottu, varsinkin näinä työttömyyden ja irtisanomisten aikoina. En pystyisi ääneen lausumaan moista, korkeintaan mielessäni toivomaan hyvää ansiotasoa tulevaisuudessa.

Vierailija
6/6 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lukunsa ovat pääkaupunkiseudun asuntojen hinnat :( Kyllähän tässä ottaisi lainaa maltillisesti, mutta jostain hirveästä luukustakin saa maksaa paljon. Ja toisaalta suku ja kaikki ovat täällä, joten ei yksin asunnon vuoksi viitsisi lähteä johonkin korpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan