TAYS: huolestuttava ilmiö Pirkanmaalla, osa viivyttelee koronatestiin menoa lievissä oireissa
https://yle.fi/uutiset/3-11622019
TAYSin mukaan Pirkanmaalla on nähtävissä huolestuttava ilmiö: testiin menoa viivytellään, koska oireet ovat lieviä. Tästä syystä yhä useammat altistuvat. TAYS kehottaa Twitterissä kaikkia flunssaisia menemään heti testiin.
Tämähän on nähty jo eduskuntaa myöten, että "pikkuflunssan" takia ei mennä testiin eikä välttämättä edes eristäydytä vaan altistetaan muita ja aiheutetaan lisäongelmia.
Pysykää flunssassa kotona miehilläkin oireilla ja varatkaa aina testiaika! Ainoan poikkeuksen tähän tekevät alle kouluikäiset lapset.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka helposti sitten lieväoireinen pääsee testiin? pitää varmaan olla lähete että voi mennä.
Miten ihmiset on vielä tässäkin vaiheessa pandemiaa nöin pihalla? Testiin pyydetään KAIKKI keillä on flunssaoireita, eli ihan kurkkukipu tai pieni nuha on testausperusteita eikä tarvita mitään lähetteitä.
Miten voit itse olla noin pihalla todellisuudesta? Kaikkia oireilevia ei todellakaan testata.
Alakouluikäisellä lapsellani alkoi eilen aamulla nuha. Pyysin heti lapselle lähetettä koronatestiin, mutta turhaan. Yksityiseltä saisi testin jos maksaisi itsensä kipeäksi, mutta näköjään Turussa ei testata julkisella puolella lievästi oireilevaa lasta ilman painavaa syytä.
Missään ei ole sanottu, että kaikki testataan, nyt se luetunymmärtäminen.
Ja miksi olet alkanut pyytelemään jotain mystisiä lähetteitä? Siitä sinne omaoloon ihan normaalisti ruksimaan oireita, niin pääset itse varaamaan itse sen ajan, ilman että siinä on välissä edes ketään ihmistä, joka voi sanoa ei.
Kolmanneksi, tuo kirjoittaja tuskin oli lapsi, eli nyt puhutaan aikuisten testaamisesta.
Kumma kuinka innokkaasti haukut muita luetunymmärtämisen puutteesta, kun sulla itselläsi on faktat täysin pielessä:
1. Omaolo on käytössä vain osassa Suomea.
2. Lapsille ei voi varata aikaa Omaolon kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka helposti sitten lieväoireinen pääsee testiin? pitää varmaan olla lähete että voi mennä.
Miten ihmiset on vielä tässäkin vaiheessa pandemiaa nöin pihalla? Testiin pyydetään KAIKKI keillä on flunssaoireita, eli ihan kurkkukipu tai pieni nuha on testausperusteita eikä tarvita mitään lähetteitä.
Miten voit itse olla noin pihalla todellisuudesta? Kaikkia oireilevia ei todellakaan testata.
Alakouluikäisellä lapsellani alkoi eilen aamulla nuha. Pyysin heti lapselle lähetettä koronatestiin, mutta turhaan. Yksityiseltä saisi testin jos maksaisi itsensä kipeäksi, mutta näköjään Turussa ei testata julkisella puolella lievästi oireilevaa lasta ilman painavaa syytä.
Ja miksi olet alkanut pyytelemään jotain mystisiä lähetteitä? Siitä sinne omaoloon ihan normaalisti ruksimaan oireita, niin pääset itse varaamaan itse sen ajan, ilman että siinä on välissä edes ketään ihmistä, joka voi sanoa ei.
Kolmanneksi, tuo kirjoittaja tuskin oli lapsi, eli nyt puhutaan aikuisten testaamisesta.Kumma kuinka innokkaasti haukut muita luetunymmärtämisen puutteesta, kun sulla itselläsi on faktat täysin pielessä:
2. Lapsille ei voi varata aikaa Omaolon kautta.
Noin varmaan on, mutta ainakin Tampereella on Omaolo käytössä. Luulisi, että Omaolo on miltei kaikissa kaupungeissa käytössä.
Vastustan isoveliyhteiskuntaa henkeen ja vereen, ja otan ennemmin vaikka sakkoja tai vankeutta kuin suostun testattavaksi. Enkä taatusti auta altistuneiden jäljityksessä sanallakaan! Valvontakoneiston vahvistuminen on paljon suurempi uhka kuin tuhannet koronakuolemat.
Pääasia kuitenkin on, että jaetaan Suomalaisten rahat ympäri maailmaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmanneksi, tuo kirjoittaja tuskin oli lapsi, eli nyt puhutaan aikuisten testaamisesta.Kumma kuinka innokkaasti haukut muita luetunymmärtämisen puutteesta, kun sulla itselläsi on faktat täysin pielessä:
2. Lapsille ei voi varata aikaa Omaolon kautta.Noin varmaan on, mutta ainakin Tampereella on Omaolo käytössä. Luulisi, että Omaolo on miltei kaikissa kaupungeissa käytössä.
Niinhän sitä luulisi. Todellisuus kuitenkin on, että melkein puolet suomalaisista asuu alueilla joilla Omaoloa ei käytetä.
Olen nyt muutamia kertoja testissä käynyt, aina negatiivinen.
Minulla on taipumusta saada lämpöä ja lieviä flunssaoireiden tapaisia "ilman syytä". Näin on ollut koko ikäni. Syyllinen on autoimmuunisairaus.
Todella stressaavaa ja ärsyttävää. Mutta koetan nyt kuitenkin kuulostella oloani, että milloin tuntuisi ehkä että ne oireet olisi jotain muuta kuin sitä peruskamaa.
Ihan oman itsenikin takia, perussairaus kun voi tehdä koronasta minulle vaarallisen. Mutta ennenkaikkea siksi etten halua sitä levittää.
Minulle on onneksi helppo päästä testauspisteeseen kodin lähellä vaikka kävellen. Jos pitäisi aina matkustaa pitkä matka joukkoliikenteessä tai ottaa jopa taksi, nousisi kynnys testeihin menoon todennäköisesti korkeammaksi.
Tää nyt on niin pelleilyä, ettei sanat enää riitä. Korona EI OLE pelleilyä, se on vakavasti otettava asia. Mutta nämä hallituksen toimet, nämä ovat pelleilyä.
Tällä hetkellä suositus, että perhejoulua ei vietetä. Voin kertoa, että eilen juuri tilanttiin joulupukki, joka on meillä jo vuosia käynyt. Viesteissä ei ollut sanallakaan puhetta koronasta. Niin kauan, kun lapseni käy päiväkodissa, toinen lapseni koulussa ja kolmas lukiossa, minä töissä (maskia joudun käyttään) ja mies töissä (eivät käytä maskia) niin nauran räkäisesti sille, että perhejoulu pitäisi perua. ERI ASIA, jos eläisimme eristyksissä (kuten keväällä), niin ymmärtäisin ettei joulua vietetä. MUTTA P*SKANMARJAT! Meillä vietetään <3 Tervetuloa hoivakodista isomummu 92 vuotta sekä kaikki muutkin, jotka jouluna meille kokoontuu <3
Missä muka on suositeltu, että perhejoulu jätettäisiin väliin? Puhutaan siis Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt on niin pelleilyä, ettei sanat enää riitä. Korona EI OLE pelleilyä, se on vakavasti otettava asia. Mutta nämä hallituksen toimet, nämä ovat pelleilyä.
Tällä hetkellä suositus, että perhejoulua ei vietetä. Voin kertoa, että eilen juuri tilanttiin joulupukki, joka on meillä jo vuosia käynyt. Viesteissä ei ollut sanallakaan puhetta koronasta. Niin kauan, kun lapseni käy päiväkodissa, toinen lapseni koulussa ja kolmas lukiossa, minä töissä (maskia joudun käyttään) ja mies töissä (eivät käytä maskia) niin nauran räkäisesti sille, että perhejoulu pitäisi perua. ERI ASIA, jos eläisimme eristyksissä (kuten keväällä), niin ymmärtäisin ettei joulua vietetä. MUTTA P*SKANMARJAT! Meillä vietetään <3 Tervetuloa hoivakodista isomummu 92 vuotta sekä kaikki muutkin, jotka jouluna meille kokoontuu <3
Eikö tuota sanota sukujouluksi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lääkäri tekee päätöksen.
eikö ole tullut infoa ettei sinne testiin tarvitse lievissä oireissa mennä, mutta kotikaranteenissa tulisi pysyä. Jos oireet pahenevat niin sitten. Tämä on jo niin sekavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä kirjoitin Omaoloon että kurkku parina aamuna ollut kipeä eikä muita oireita, niin sitä kautta tuli kehotus mennä testiin noin tunnin sisällä ja linkki mistä pystyi varaamaan ajan. Ajan sai varattua myös jo n. tunnin päähän (drive-in Messukeskuksessa). Tulos tuli kahdessa päivässä, sen aikaa istuin sit kotona odottamassa vaikka olin siinä kohtaa jo täysin oireeton.
Täh. Eikö lääkäri päätä testistä? Täytyyhän lähete saada jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mä kirjoitin Omaoloon että kurkku parina aamuna ollut kipeä eikä muita oireita, niin sitä kautta tuli kehotus mennä testiin noin tunnin sisällä ja linkki mistä pystyi varaamaan ajan. Ajan sai varattua myös jo n. tunnin päähän (drive-in Messukeskuksessa). Tulos tuli kahdessa päivässä, sen aikaa istuin sit kotona odottamassa vaikka olin siinä kohtaa jo täysin oireeton.
Täh. Eikö lääkäri päätä testistä? Täytyyhän lähete saada jostain?
jlauta miten tyhmä olet! jos ihminen ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon ja sieltä sanotaan, että mene testiin, varaa aika tämän linkin kautta, niin siitä et kykene tajuamaan, että se lähete on jo annettu?
Minut laitettiin testiin pelkällä lihaskipu/pikkulämpö 37+ oireilla kun minulla oli muuhun sairauteen liittyvä pakollinen kontrolli mitä ei voinut siirtää..eristettiin huoneeseen missä kävi 4tyyppiä(hoitaja, labrahoitaja ottamassa perusverikokeet, koronatestaaja ja lääkäri) ja kaikilla oli ne suojavarusteet mitkä pistivät roskiin sen jälkeen ja päälle vielä tuli siihen huoneeseen koronadesinfiointi.. no lopputulos..ei koronaa. En ollut käynyt kun lähikaupassa maskin kanssa pariin viikkoon eli tosi epätodennäköinen oli korona..mietin vaan, että jos 1potilas jolla ei lopulta edes ollut koronaa aiheutti tuon verran järjestelyjä niin kohta tämä yhteiskunta on konkassa.. kuinka kauan pystytään testaamaan näin hulluna ja pitämään toimet tommoisina..ja miten se on pois kaikesta muustakin tärkeästä