Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui periksi antaminen tuon 3 vuotiaan kans!!!

Vierailija
10.02.2014 |

Meillä nimittäin tyttö kakkaa housuihin! Puolivuotta on ollut päiväkuiva, mutta kakkaa ei ole kertaakaan suostunut potalle/pöntölle tekemään vaan on tehnyt sen aina housuihin (vaippaan saattaa tehdä silloin tällöin illalla, juuri ennen nukkumaan menoa).

Tyttö ei pyydä vaippaa päivisin, että voisi siihen kakan tehdä, vaan käy muutenkin vähän salaa kakkalla toisessa huoneessa niin ettei kukaan huomaisi!

Ongelmana oli pitkään kova vatsa, mutta tähänki on löytynyt kuukausi sitten apu, pegorion!

On kokeiltu palkitsemista, kiristystä, kerrottu miten muutkin isot tytöt käy potalla, istuttu yhdessä vessassa tai yksin jne. Tuntuu että kaikki on kokeiltu ja nyt olen niin helv***n kyllästynyt vaihtelemaan noita paskasia pikkuhousuja joita saattaa kakkaisimpina päivinä mennä jopa 3-4!

Nyt tyttö on ollut kakkat housussa noin. klo 12 lähtien, nukkui jopa reippaan tunnin päikkäreitä kakkat housussa sohvalla!

Tein selväksi että minä en hae puhtaita pikkareita kaapista, vaan saa tyttö hakea itse (kuten monesti näin tekeekin), ei ole suostunut hakemaan vaan muutaman kerran sanonut että äiti hakee...

Pariin otteeseen on tullut sanomaan että pissattaa ja että pyyhkiä kakka ensin pois ja sitten potalle, tähän olen sanonut että hae ensin pikkarit niin sitten voidaan samalla vaihtaa ne kakkaiset pikkarit pois!

Mutta  mitä tekee neiti, itku-potku-raivarit joista juuri ja juuri saa selvää että "en hae!" ja edelleen jatkaa tuolla leikkiä kakka housuissa!

Tää ei voi olla todellista!!!

Alan olla ihan loppu...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi ap hiljentyä kun ei ole tullut enää kommentoimaan....toivottavasti tajuaa muuttaa käytöstään !

Vierailija
2/38 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi ap hiljentyä kun ei ole tullut enää kommentoimaan....toivottavasti tajuaa muuttaa käytöstään !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kakkainen lapsi vessaan ja sano että sitten saat tulla pois kun olet pyyhkinyt kakan ja vaihtanut pikkarit. Raivotkoon siellä.

Vierailija
4/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Vielä tyttölapsi, kakkaa voi mennä väärään osoitteeseen. Tämä on vaihe. Vuoden päästä et edes muista koko juttua. Siivoa se kakka aina heti pois ja sano että sinulla on käynyt vainko mutta eihän pieni tyttö osaakaan kakata. (Tarkoitus on että tyttö tuntee itsensä isoksi joka osaa). On se nyt tosi tyhmää pitää pikkutyttöä paskassa tuntikaupalla.

Vierailija
5/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, miten olet aiemmin antanut sitten periksi, jos nyt et enää aio?

Vierailija
6/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka siivottu ja pylly pesty! kakka putosi pikkareista housun lahkeeseen! :D

Juteltiin tovi aiheesta, kysyin että eihän ollut kiva olla kakka housuissa, vastasi kuitenkin vain oli kivaa... jatkettiin jutustelua ja kun kysyin että muistathan seuraavalla kerralla mennä potalle heti kun tuntuu että kakkattaa niin vastasi että joo...

Saa nyt nähdä, epäilen kuitenkin suuresti ettei ole sinne potalle menossa

ap

Vierailija
7/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et antanut periksi, hyvä :D

Vierailija
8/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v4kk poika ja hakee itse vaipan, pukee sen päällensä ja menee salaa kakkaamaan. Päiväkuiva ollu vuoden. Kerro miten sait pöntölle kakkaamaan

Vierailija
9/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitin kuuluu huolehtia nuo vaihdot eikä ruveta

rissaamaan. Minkälainen muisto lapsella jää?

"Muistan kun pienenä jouduin olemaan kakat housuissa tuntikausia..".

Av:lla 20 vuoden päästä?

Vierailija
10/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:20"]

Meillä 3v4kk poika ja hakee itse vaipan, pukee sen päällensä ja menee salaa kakkaamaan. Päiväkuiva ollu vuoden. Kerro miten sait pöntölle kakkaamaan

[/quote]

Kakkasi siis housuihin, mutta ilmeisesti oli menossa hakemaan itse puhtaita pikkareita kun huikkasi minulle, että kakka putos! :D

Menin kokeilemaan niin kakka oli housun lahkeessa! Pisti hieman naurattamaan! :D Sitten sanoin, että otetaanpas vaatteet pois ja mennään pyllypesulle. Sen jälkeen hakikin käskemättä puhtaat vaatteet kaapista!

Mä niin toivon että oppisi/uskaltautuisi menemään potalle tai pöntölle!

ap

Vierailija
11/38 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo melko pienikin negatiivinen palaute aiheuttaa lapselle paineita. Olen huomannut omasta tyylistäni lasteni kanssa, kun olen sanonut 2,5v pojalle jotain harmistuneeseen tyyliin "koitapas ensi kerralla sanoa äidille että kakka tulee, niin sitten mennään potalle"  --ei toimi.

Nykyään poika tekee kakan yleensä pottaan, mutta välillä vaippaan, salaa jossain nurkan takana tai pöydän alla. Vaippoja käyttää vielä kun pisut tulee helposti pöksyyn. Kehun jos osaa tehdä pottaan ja isovelikin on näyttämässä mallia. Aiemmin oli tarrakirja, ja pottaan tehdyn kakan jälkeen hän sai aina täyttää tarrakirjaa.

Ehkä sekin vaikuttaa jos pottailusta tulee liian iso numero, onnistumisia kehutaan ylenpalttisesti ja epäonnistumista saa hävetä. Olisi varmaan ideaalia ettei pottailuun liittyisi suuria tunteita, vaan se olisi vain yksi arkinen toiminto muiden joukossa.

Vierailija
12/38 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että lapsella on ummetus tai käy salaa kakalla jossain huoneessa kuulostaa siltä että lapsi pelkää tilannetta. Jos ei ole vaippaa, johon siis uskaltaa ulostaa niin lapsi panttaa kakkaa joka johtaa vaan noihin ummetuksiin ja sitten siihen että joskus lapsella vaan sitten tulee hallitsemattomasti kakkaa joskus kun suoli on kipeä ja panttaa. :(

Mitä jos soittaisit neuvolaan? Pyytäisit heiltä apua siihen että lapsi ei kakkaa pottaan vaan vaippaan. Minusta se ei ole mikään ongelma edes tuossa iässä.

Ja kovin olet kurja jos pienen taaperon pakotat hakemaan vaippoja yms. Se on eri asia kuin se että lapsi tekee jotain mieluisaa ja auttaa koska tahtoo.

Minustakin pitää muistaa että lapsestasi kasvaa aikuinen ja hänelle tulee omat muistot lapsuudestansa, kuten sinullakin. Mitä jos se on noin negatiivista? Ja täysin turhaan?

Potattamisessa kuuluu pitää avoin ilmapiiri. Lapselle voisi vaikka antaa tarroja aina kun käy potalla ja extran saa kun saatte kakan pottaan. Ja sitten kun on vaikka 7 tarraa saatu tai vaikka viitenä päivänä tullut merkintä (siis 5 erillistä päivää, ei tartte olla peräkkäisiä päiviä) niin käytte vaikka uimahallissa palkintona? Saattaa ihan löytyä luontaista intoa kakata pottaan mutta ainakin itselleni tulisi mieleen koittaa vahvistaa kivoja kokemuksia ja lapselle kaikkea hyvää niin kuin alistaa ja kiukutella ihan pienelle lapselle. Tuskin hänellä on koko pottaa kohtaan hyvät tunteet tällä hetkellä lainkaan! Miksi hän sinne sitten ulostaisi? Ei hän käsittele tätä kuten sinä.

Vierailija
13/38 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi esikoisella kakkaamisen kanssa lopulta niin, että olin ostanut kirpparilta Baby Björnin pottatuolin, jossa oli muovinen "turvavyö", en tiedä miksi. Tyttö oli kesällä terassilla ilman housuja, pottakin oli siinä, ja hän meni potalle istuskelemaan ja leikki niillä vöillä. Hän laittoi vyöt kiinni ja yhtäkkiä sanoi "kakka" ja yritti avata vöitä, muttei itse saanut. Yleensä hänkin siis meni seisaalleen kakkaamaan jonnekin syrjään, vaikka päiväkuiva muuten oli ollut jo joitakin kuukausia. Minä en ehtinyt hätiin kun kakka jo tuli vahingossa pottaan. Tyttö oli hämmentyneen oloinen, mutta ei itkenyt. Sen hetken jälkeen kakkaamisen kanssa ei ollut enää mitään ongelmia, vaan kakkaaminen potalle onnistui, ilman vahinkoja.

Yksi käänteentekevä positiivinen kokemus siis käänsi tytön kelkan täysin. En neuvo ketään sitomaan lasta väkisin pottaan (siksi noiden vöiden tarkoituskin hiukan ihmetyttää minua), mutta pieni "puolipakko" lopulta auttoi.

Vierailija
14/38 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 vuotias oli jo päiväkuiva, pissat ja kakat pottaan, kunnes pikkuveli syntyi. Tuli jonkin sortin taantuma, mikä ilmeisesti teilläkin menossa. Alkoi pyytää vaippaa kakalle. Annettiin. Lopulta kun ei tuntunut loppuvan, luvattiin jokaisesta kakasta pottaan pieni Puuhapete- karkki. Muistutettiin asiasta aina ennen vaipanvaihto reippaasti ja positiivisesti, mutta ei muutoin jauhettu asiasta. Kun kakka tuli taas pottaan, tehtiin yhteinen pieni "kakkatanssi", joka jatkuu yhä näinä päivinä, kun lapsi 3 v :-) Näille keinoilla oppi muutamissa viikoissa. 

Vierailija
15/38 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ap mistä tahansa niin "normaali" lapsi oppii kuivaksi 2-4 vuotiaana. Nykyään vaan tuntuu että monen mielestä se on yhtä kuin 2v viimeistään. Tuollainen marttyyriasenne ei auta yhtään, päinvastoin. Anna mennä omalla painollaan, kyllä se vielä oppii kun on siihen luonnostaan valmis :)

Vierailija
16/38 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että ap:n esikoinen on nyt yhtäkkiä äidin silmissä kasvanut "isoksi", kun perheeseen on syntynyt vauva... Isosisarus tuntuu yhtäkkiä niin isolta että häneltä on vaikea sietää vauvamaista käytöstä. Ja siltikin...lapsi on 3-vuotias vasta! KOLME VUOTTA. Se on tosi vähän. Muutama sata päivää tässä maailmassa. Ole nyt ihmishyvä armollinen tuolle pienelle lapsellesi, äläkä nöyryytä toista ne "kakkat" housussa :( johan tuosta tulee tulehduskin, tytölle etenkin. Ja nöyryytys on myös vaipanhaku jaskat housussa. Ja raivoaminen vahingosta, tai peloissaan salaa housuun tehdystä ulosteesta. Sairasta ja aikalisän paikka teillä.

Ulostamisen pitäisi olla arkinen tapahtuma, josta ei ihmeemmin palkita mutta ei ainakaan rangaista. Kakkaaminen on tosi intiimi tapahtuma ja niin lähellä intiimialueita, että vaikka mitä traumoja tuosta voi tulla.

Vierailija
17/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä jos ei antaisi alushousuja ennen kuin suostuu pytylle. Pitäisi päällä jotain löysiä housuja?

Vierailija
18/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hävitätte" ne vaipat. Ei voi lapsi hakea, jos ei niitä ole. Niin tehtiin minullekin aikanaan, kun en meinannut luopua mehun juomisesta tuttipullosta. Puolituntia huusin kuin syötävä ja etsin pulloa, sitten tulikin jotain mielenkiintoisempaa tekemistä.

Vierailija
19/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa

Niin tämä toimii vain, jos ei muita vaippaikäisiä.

Vierailija
20/38 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oukkeiii....? Eli sinä annoit lapsesi nukkua päiväunia sohvalla jopa 3 tuntia paskat housussa? Etkö muka huomannut hajusta, että siellä on kakka? Ilmeisesti sinua ei haittaa se, jos lapsesi pyörii paska-kusihousut päällä ympäriinsä, jos sinulla on varaa olla vaihtamatta niitä? Mikset vaan antaisi sen olla vaipoissa? Kokeilkaa vaikka housuvaippoja.