Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

terveyskeskuksen lääkärille aknen takia?

Vierailija
09.02.2014 |

mulla on iskenyt akne näin vanhempana jo 5kuukautta kärsinyt tästä ja ihme paseista reisissä.akne sijoittuu leukaan ja otsaan mutta jotenkin hävettää mennä lääkäriin tän aknen takia ja ilman meikkiä :/

toivottavasti se ei naura mua ulos sieltä,iho on jo mennyt arveksi leuassa :/

kokemusta? olen menossa ihan normi lääkärille yleiselle

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terveyskeskuksesta 3kk antibioottikuurin ja salvoja kun iho rupesi kuplimaan. Se olikin ruusu. Olin 46-vuotias.

Vierailija
2/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terveyskeskuksesta 3kk antibioottikuurin ja salvoja kun iho rupesi kuplimaan. Se olikin ruusu. Olin 46-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä suosiolla ihotautilääkärille.

Vierailija
4/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt aknen vuoksi lääkäriin enkä ymmärtänty yhtään hävetä. :) Akne on ihosairaus joka on hoidettavissa. Sen syy täytyy kuitenkin selvittää, koska kaikki mikä näyttää aknelta ei ole aknea. Akne voi tosiaan olla kasvoissa oleva ruusu, tai allerginen oire. 

Jos nyt pääset lääkäriin, sulla on kesällä jo kaunis iho. Rohkeasti vaan!

Vierailija
5/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalääkäriltä tk:sta oon saanut 2 kertaa lääkkeet akneen, ihan rutiinia. Jos epäilee muuta syytä näpyille niin sitten ehkä ihotautilääkärille. Minulla auttoi eka ab-kuuri ihoon hyvin mutta finnit palasi hiljalleen. Toisen kuurin jätin kesken kun kyllästyin, jätin maitotuotteet pois ja iho parani.

Vierailija
6/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tk-lääkäristä voi aloittaa, se neuvoo sit eteenpäin jos tarttee vahvempia lääkkeitä. Tk-lääkäri ei siis määrää niitä kaikkein vahvimpia lääkkeitä.

Vierailija
7/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tässä kylässä ole kuin yksityisellä ihotauti lääkäri.

terveyskeskuksessa ulkomaalaisia puoskareita ja nuoria juuri valmistuneita lääkäreitä jotka ei ikinä tiedä mitään.

ruusua tää ei oo ja noi finnit on todella isoja paiseita

Vierailija
8/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä suoraan ihotautilääkärille. Harvalla aikuisella akne lähtee millään antibiootilla ,voiteilla tai jollain clearasililla. Kuurin ajaksi saattaa finnit lähteä, mutta kuurin loputtua iho muuttuu entiselleen.  Ihotautilääkäri antaa suoraan käteesi kunnon lääkkeet, joilla akne kukistetaan. 

Ja kyllä tämä maksaa jonkin verran mutta kaunis tasainen iho on sen arvoista!

Vierailija
9/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosenkin finnit oli isoja paiseita etenkin leuassa ja poskissa. Hormoniperäisiä, siksi se maidon hylkääminen varmaan auttoikin. Ihotautilääkäri on kai aina yksityinen. Ja vahvempaa (esim roaccutan) ei vissiin saakaan heti alkuun eli eka on kokeiltava ab-kuuri.

Vierailija
10/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa kyllä roaccutania saa,vaikka ab ei ole kokeiltu. itse kun kävin kysyi lääkäri heti haluanko aknen kokonaan pois, vastasin kyllä ja hän kirjoitti suoraan reseptin roaan. antibiootista ei ole kuin hetkellistä apua. 

Vierailija
11/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy huomenna sitten varata aika...ei nyt varaa yksityiselle mennä oikein.

toivottavasti määräisivät jotain muuta kuin rasvoja..

Vierailija
12/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi syödä maksaan vaikuttavia lääkkeitä joten pakko jos määräävät tyytyä johkin muuhun.

Vierailija
13/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä yksityiselle ihotautilääkärille, niin saa kerralla asiat kuntoon :) TK-lääkäreillä ei ole laajaa tietämystä aknen hoidosta ja usein määrävätkin vain antibiootteja, jotka ovat vain tilapäinen apu. Tai eivät määrää mitään. Vain ihotautilääkäri saa määrätä kaikkein vahvimpia aknelääkkeitä, jotka oikeasti tehoavat.

Jos jonkun akne on kadonnut ruokavalion muutoksella, ei hänellä oikeaa aknea ole ollutkaan. 

Vierailija
14/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko akneen auttavia e-pillereitä ja antibioottia syödä samaan aikaan?

Vierailija
15/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 23:18"]Kutosenkin finnit oli isoja paiseita etenkin leuassa ja poskissa. Hormoniperäisiä, siksi se maidon hylkääminen varmaan auttoikin. Ihotautilääkäri on kai aina yksityinen. Ja vahvempaa (esim roaccutan) ei vissiin saakaan heti alkuun eli eka on kokeiltava ab-kuuri.

[/quote]

Anteeksi tyhmyyteni mutta miten ihmeessä maitotuotteiden syöminen vaikuttaa hormonitasapainoon?Tajusin juuri että mulla on kans iho huonontunut tosi aljon viimeisen vuoden aikana, samaan aikaan olen lisännyt paljon maitotuotteiden nauttimista... Voi itku, minä kun olin niin tyytyväinen että nyt täyttyy kalsiumin ja d-vit. tarve.... ajattelin jopa että sillä saattaisi olla ihoa parantava vaikutus...

Vierailija
16/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 23:32"]

voiko akneen auttavia e-pillereitä ja antibioottia syödä samaan aikaan?

[/quote]

Voi, mutta e-pillerit vain siirtävät aknea. Kun lopetat ne, ihosi räjähtää kahta kauheammaksi. Ainoa oikeasti tehoava hoito on Roaccutan.

Vierailija
17/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan suosittele mitään e-pillereitä jos on vähänkään taipumusta akneen! Niitä ei voi syödä loppuelämän ja kun lopetat, saattaa akne tulla sata kertaa kauheampana takaisin.

Vierailija
18/18 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. joskus teininä söin vähän aikaa e-pillereitä mutta ei ollu muutenkaan silloin mitään iho ongelmia.nyt 22v kuin puskasta tulleena tämä akne.muuten olen kärsinyt 1 finnistä ehkä kerran 2 kuukaudessa..