Puhelinhuijausta Powerin/vihreän sähkön nimissä?
Olen monesti naureskellut kaikille hyväuskoisille, joita huijataan puhelimessa... Tänään taisin itse joutua huijatuksi. Vai mitä tapahtui? Powerista mies nimeltä Halonen soitti ja pyysi vastaamaan lyhyeen kyselyyn koskien vihreää sähköä. Vastaukset piti tehdä painamalla näppäintä 1 tai 2. Ottaisitko vihreää sähköä kotiisi, jos läheltä saisi ja onko nykyinen sähkösopimuksesi määräaikainen vai jatkuva? Vastasin näihin kahteen sähköä koskevaan kysymykseen ja sitten puhelu yks kaks katkesi. Puhujassakin oli jotain outoa, mutta itsellä kun oli kiire syömään, niin en kysellyt edes, mikä tämä tutkimus on... Puhelu tuli 09-alkuisesta numerosta, joten vastasin ihan normaalisti. Puhelun jälkeen googletin numeron ja paljastui, että moni muukin on saanut vastaavia soittoja. Mitä tapahtui? Sitouduinko tilaamaan jotakin? Mitä tästä voi seurata? Soitin heti perään opetaattorilleni DNA:lle ja ilmoitin soittajan numeron. Sieltä sanottiin, ettei ainakaan puheluveloituksia/ ylimääräistä laskua tästä voi seurata. Mihin tällaisesta puhelutoiminnasta voi ilmoittaa ja miten tällainen saadaan loppumaan? Olen hyvää hyvyyttäni vastaillut kaikenlaisiin kyselyihin; viimeksi pari viikkoa sitten tilastokeskuksen kyselyyn, josta tuli etukäteen kirjekin. Olin luottavainen, koska ei ole aiemmin sattunut tällaista. Enkä edelleenkään kyllä mitään pankkitunnuksia tai tunnuslukuja puhelimessa tai muutenkaan jakelisi, mutta mitä tässä nyt on takana? Tästä lähtien en vastaa puhelimitse mihinkään kyselyihin; se tästä ainakin seuraa.
Kommentit (4)
Googlettamalla saa tietoa, että nämä Powerin puhelut voivat olla robottipuheluita. Mutta mikä on tarkoitus? Miksi ihmiset pitää saada näppäilemään 1 tai 2? Hyvä tietysti kuulla, ettei edellä mainitusta pankinjohtajapuhelusta ole ainakaan mitään seurannut.
Luulisi oikean Power-firman kiinnostuvan asiasta, jos ja kun heidän nimissään tehdään tällaista. Tai ihmiset siis varmaan mielessään yhdistävät todellisen firman näihin soittoihin.
Voita vaasansähkön vuosi..mut se mikä kalliiksi tulisi on sähkönsiirto?? Siitä puhuta mitään??Ei vaikka luvattaisi mitä...usko noihin
Mulle soitti Powerista joku mies pari viikkoa sitten ja kysyi olisinko kiinnostunut jos tuttu pankinjohtaja soittaa ja tarjoaa säästötilille 6 prosentin korkoa. Piti myös vastata näppäilemällä 1 tai 2 riippuen siitä olisiko kiinnostunut vai ei. Kiltisti näppäilin vastauksen, kun säälittää nämä kaikenlaiset puhelinmyyntityöläiset. Puhelu kesti vain parisen minuuttia ja olen kyllä jälkeenpäin miettinyt, että mikähän juttu tämä oikein oli. Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut, ei ole edes soitellut kukaan tuttu pankinjohtajakaan