Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tuntemasi psykopaatti?

Vierailija
29.10.2020 |

Jonkun tutkimukseen mukaan noin joka sadas ihminen on psykopaatti ja heitä nelinkertainen määrä johtavissa asemissa. Tunnetko ketään psykopaattia. Millainen hän on?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukutti ja tappoi naapurinsa kissan, naapurille tietysti väitti ettei ollut nähnyt koko kissaa. Täysin empatiakyvytön eikä ota vastuuta sanoistaan tai teoistaan, kaikki on jonkun toisen syytä. Kokee olevansa sääntöjen ja normien yläpuolella.

Vierailija
162/179 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Trumppi tai Putin psykopaatti? Mun mielestäni molemmat. Ehkä Putte vielä raskaamman sarjan psykopaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ukot?

Vierailija
164/179 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani ehkä psykopaatti. Nainen olen. Nuorempana olin todella julma läheistäni kohtaan. Nyt osaan jo käyttäytyä. 

Vierailija
165/179 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatit on hulluja

Vierailija
166/179 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaateille yhteinen piirre on se, että ne valehtelevat, joka näkyy esim. käytännössä siinä, että sanotaan yhtä, mutta tehdään toista. Psykopaatti ei ole sanojensamittainen ihminen, vaan ammattivalehtelija, ja näiden valheiden avulla yrittää epätoivoisesti manipuloida toisia ihmisiä tietoisesti. 

Myös tyhmät ihmiset valehtelevat puhuessaan asioista, mutta tyhmä ihminen valehtelee ymmärtämättömyyttään, ts. eivät ymmärrä, miten asiat todellisuudessa ovat, kun taas psykopaatit valehtelevat tietoisesti. 

Niin, että valehtelija on joko psykopaatti tai tyhmä ihminen? Tuskin. 

Vierailija
167/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä tiedän psykopaatteja, olen joutunut oikeastaan pakolla tutustumaan psykopatioihin, koska minua on vainonnut pitkään psykopaattimiehiä. Psykopaattimiehet ovat aivan ruuvi löysällä tapauksia luonnevikaisuuden lisäksi.

Vierailija
168/179 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaa ja haukkuu kaikkia muita. Keksii muille diagnooseja ja vikoja vaikka hän on itse se ilkeä.

Kuvittelee että hän voi käyttäytyä ihan miten vaan, esim kiusata ja on silti oikeutettu vain parhaaseen käytökseen muilta ihmisiltä.

Eli...perus. suurin osa ihmisistä on tekopyhiä ja elää mielikuvitusmaailmassa.

Auta armias jos joku kohtelee psykopaattia samalla tavalla kuin psykopaatti kohtelee muita.

Niin heti vaan rikosilmoitusta kehiin! 

Vierailija
169/179 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiottelee ja valehtelee omia saavutuksiaan.

Vierailija
170/179 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin yhden sosiopaatin, joka suuttuessaan pystyi hajottaa kaikki ikkunat ja uhkailla todella todella pahasti.

On kyllä ärsyttävän kuuloista kieltä. Pystyi hajottamaan, ei hajottaa.

Vierailija
171/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatti/narsistinen henkilö on ehkä helpoin tunnistaa projisoinnista. Minulla on tutkitusti terve persoona. Terve persoonaz eli ihminen kenellä on normaalisti kehittynyt minuus ei kulje ympäriinsä projisoimassa vaan hän reflektoi ja hänellä on realiteetit kunnossa. 

Narsisti tarvii jonkin keneen projisoida omat puutteensa eli hän tarvii syntipukin tai mustan lampaan johon hän ammentaa omat puutteensa ja jota hän kiusaa. Narsisti saattaa esim.sanoa jotakin, että "sinä et kestä yhtään kritiikkiä", "hän ei kestänyt yhtään kritiikkiä" tai pyrkiä pilaamaan toisen maineen levittelemällä projisoivia juoruja/keksittyjä valheita ym. Terve persoona ei toimi noin. Hän ei kulje välittömässä, että henkilö x ei kestä kritiikkiä ym ym koska tarvetta projisointiin ei ole. 

Tunteettomuus on yksi merkki myös kuten yllä joku mainitsikin. Kaksoiselämän elämäninen. Sen kenet Psykopaatti on valinnut tuhottavakseen hän leimaa hulluksi (vaikka on todellisuudessa itse se hullu). 

Mitä seurauksia minulle tuli Psykopaattien/narsistien vuoksi niin oli mm.taloudelliset menetykset, traumaattinen stressi ja väsymys. Psykopaatti kun valheillaan saa aikaan sen, että "syntipukki" joutuu jatkuvasti todistelemaan etteivät Psykopaatin valheet ole totta. Psykopaatti pyrkii myös eristämään kohteensa samalla kun hän kerää hovia/seuraajia ympärilleen. Porukalla kiusaaminen antaa hänelle enemmän valtaa. 

Psykopaatti ei myöskään taida olla kovin realistinen, eli voi kuvitella jonkun älykkään ihmisen tyhmäksi ja itsensä älykkäämmäksi kuin todella on. 

Klassinen esimerkki voisi olla juurikin koulukiusaajani. Hän myönsi keränneensä ympärilleen suojakseen ihmisiä minua vastaan. Kiusaamisen syyksi hän sepitti keskityn juorun, jota minusta levitettiin (vastuun ulkoistaminen), hän oli kiusannut koska joku muu oli kertonut hänelle juorun minusta. Tarina muuttui yllättäen siten, että hän kiusasi, koska minä kiusasin häntä (projisointi) ja hän valehteli että kaikki olivat sanoneet että olen kiusaaja. Tuossa vaiheessa psykopaatti ei tiennyt, että olimme koulukavereiden kanssa keskustelleet asioista ja kenellä oli omatunto ja katumusta olivat pyytäneet anteeksi ja kertoivat miten pahalta kiusaamiseen osallistuminen oli tuntunut. Psykopaatti ei osoittanut mitään katumusta tai reflektiota vaan vika oli muissa ja triangulaatio oli hänellä keino mitä löytää (kaikki sanovat sinusta samaa). Tämä oli siis valhe, jonka Psyko kehitti. Hän myös koko, että hän on se ketä kiusataan kun hänet laitettiin vastuuseen. Taitava manipuloimaan, mutta ei kovin älykäs. 

Manipuloivuus on kans yksi merkki. Eli kun narsisti haukkuu kohdettaan, jonka haluaa tuhota hän puhuu todellisuudessa itsestään. Ihmiset helposti uskovat Psykopaattia ainakin aluksi. Ja kun Psykopaatti huomaa ettei hän Voikkaan kontrolloida valitsemaansa kohdetta, hän pyrkii kontrolloimaan sitä miten muut kohteen näkevät. 

Vierailija
172/179 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin sosiopaatin. Vuosikaudet luulin hänen olevan normaali, kunnes lopulta synkkä totuus paljastui. Hän osasi esittää vakuuttavaa, kaikki pitivät hänestä ja katsoivat ylöspäin. Olin vaikeassa tilanteessa ja hän alkoi pelaamaan tarkoituksella minua niin, että elämäni alkaisi luisumaan huonoon suuntaan ja manipuloi minua pelkojani käyttäen. Luotin hänen sanaansa ja katsoin häntä itsekin ylöspäin. Kuvittelin hänen olevan tietenkin oikeassa. Hänellä ei ollut oikeita tunteita, ei koskaan nauranut aidosti tai itkenyt. Otti muilta ihmisiltä tiettyjä ominaisuuksia ja luonteenpiirteitä ja esitti ne ominaan. Agressiivinen ja väkivaltainen ihminen, vaikka esitti muuta. Valehteli paljon ja jäi valheistaan kiinni, mutta luulee varmaan vieläkin että onnistui valheissaan. Jätti isot traumat ja en ole hänen jälkeensä halunnut tutustua uusiin ihmisiin, olen ennemmin yksin erakko kuin tutustun enää hänen kaltaisiin ihmisiin. 

Vierailija
173/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän psykopaatti miehiä, jotka toimivat valtion palveluksessa poliiseina ja käyttävät törkeästi virka-asemaa väärin jatkuvasti, käytös ihmisiä kohtaan on aivan sairasta. Näillä psykopaattimiehillä on sairaalla tavalla vääristynyt ymmärryskyky, vääristynyt käsityskyky ja vääristynyt hahmotuskyky, joka näkyy miesten käytöksessä väkivaltana ihmisiä kohtaan. Psykopaatit virkamiehinä katsovat ettei mitään lainsäädäntöä tarvitse noudattaa, psykopaatit ovat työtä ohjaavan lainsäädännön yläpuolella. Minun kokemukseni mukaan luonnevikaisilla yksilöillä käytös poikkeaa todella paljon tavallisten ihmisten käytöksestä. Psykopaatit toimivat piittaamattomasti, heillä ei ole kehittynyt normaali tunneäly, valehtelevat jatkuvasti, toimivat väkivaltaisesti ja manipuloiden muita ihmisiä. Psykopaatit saavat mielihyvää kun pääsevät rakentamaan erilaisia manipulatiivisia pelejä, jossa uhrit ovat pelinappuloita. Työelämässä psykopatia välittyy ja näkyy työskentelyssä niin, että psykopaatti toteuttaa työssään ensisijaisesti luonteenlaadulle tunnusomaista sairasta käytöstä, normaalilla tavalla työtehtävien tekeminen on toissijaista psykopaateille, kun taas normaalit ihmiset, samoja työtehtäviä hoitavat tekevät rakentavalla ja ihmisiä kunnioittavilla tavoilla työtehtäviä.

Vierailija
174/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ihmettelen kun sanotaan "hah vai että narsisti! kyllä se on vaan perinteinen kusipää".

Ei kukaan normaali ihminen ole "kusipää". Kusipäät käyttäytyy jatkuvasti huonosti, koska niillä on jokin persoonallisuushäiriö. On niitä häiriöitä muitakin kuin narsismi. Kusipää = joku vialla!

Hyvä pointti! Perinteinen kusipää oli ehkä ennenvanhaan tapa puhua juuri näistä samanlaisista ihmisistä, joista nyt sanotaan että hlö on narsisti tai sosiopaatti. Erityisen hyvä pointti myös siksi, että nostaa kysymyksen, miksi semmoista pitäisi sietää, oli nimitys mikä vaan. Ihan kuin sitten pitäisi naurahtaa, että jaa se on vaan kusipää, antaa sen sitten jatkaa samaan malliin ihmisten tuhoamista! 

No mitä vaihtoehtoja sietämiselle olisi? Lopettaminen, vangitseminen, polttomerkitseminen otsaan?

Väsynyt naurahdus ajatukselle, jossa joku raati tuomitsee "vääränlaisia", koska heitä ei siedetä "oikeanlaisten" joukossa. Todistajat selittävät tunnekuohussa "..hän ei vaan välitä tarpeeksi muiden tunteista!!"

Siis voi Gösta soikoon kuinka upea idea. Olisiko viestin kirjoittaja se päätuomari sitten vai löytyisikö ketjusta montakin hakijaa. Sopivin olisi kuka. Ehkä juuri sinä?

Vierailija
175/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni tunne psykopaatteja, mutta persoonallisuushäiriöisiä kyllä. Eli tyyppejä, jotka riitaantuvat muiden kanssa, eivät näe omassa toiminnassaan vikaa vaikka olisi itse väkivaltainen ja alkoholisti.

Psykopaatteja löytyy vankiloista.

Vierailija
176/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä tiedät että joku on psykopaatti?   se on vain luonteenpiirre ei mielisairaus.  persoonallisuushan meillä on kaikilla.

Luonteen piirre ja luonnevika ovat kaksi eri asiaa, psykopaatti edustaa jälkimmäistä. Mitään persoonaa -minuutta- näillä ei ole. Kaikki ulospäin näkyvä on  kopioitua muilta, ei mitään omaa.

Vierailija
177/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ja keräsi ympärilleen faniryhmän. Menestyy työelämässä, mutta on ilkeä kuin mikä. Tunne-elämä olematonta, ei ole koskaan pyytänyt anteeksi mitään. Äitinsä samanlainen.

Vierailija
178/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumia ihmisiä

Sen tähden myös erittäin ilkeitä ja pirullisia. Eräs henkilö sanoi töissä, että se on pirullinen ihminen. Vastasin, että sen on näköinenkin 😡👹

Pahin tietämäni psykopaatti on erittäin komea mies. Jos googlaa sarjamurhaajia Usa:ssa, monilla näillä miehillä komeat kasvot. He käyttävät ulkonäköään manipuloidakseen ihmisiä, moni luottaa enemmän hyvännäköisen kuin vähemmän sellaiseen ihmiseen.

Vierailija
179/179 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatin on synnynnäinen poikkeama aivoissa. Sosiopatia johtuu kasvuympäristöstöstä, sosiopaatiksi kasvetaan.

Tunnettu psykopaattitutkija Kent Kiehl on kirjoittanut kirja Psykopaattikuiskaaja. Kannattaa lukea, avaa aihetta aivojen kuvantamisen kautta. Hän kuvasi myös omat aivonsa ja paljastui, että on itse psykopaatti. Esimerkki "hyvästä" psykopaatista, joka ei toteuta pahuutta.

Narsistinen psykopaatti nauttii saamastaan huomiosta, eli pelkästään se, että uhri puhuu hänestä tai paheksuu häntä, aiheuttaa mielihyvää.